שווקים בעולם: אירופה יורדת עד 2.5%; החוזים העתידיים בוול סטריט יורדים עד 1.5%
15:00
החוזים העתידיים כבר יורדים בשעה זו עד 1.3%, וממשיכים להוריד את הבורסות בעולם.
הדאקס הגרמני מאבד 2.4%, הפוטסי הבריטי יורד ב-1.4%, הקאק הצרפתי יורד ב-2.4%, יורוסטוקס50 מוחק 2.6%
DAX 40 -0.69%
FTSE 100 -0.55%
CAC 40 -0.18%
EURO STOXX 50 -0.8%
- הנאסד״ק עלה ב-1%; צ׳ק-אפ זינקה ב-190%, טבע נפלה ב-5%
- הנאסדק עלה 0.4% וסגר בשיא חדש; טסלה עלתה 7%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
12:14
גם החוזים בוול סטריט עברו לירידות. החוזים על הנאסד"ק יורדים ב-0.3%, החוזים על ה-S&P500 יורדים ב-0.1% והחוזים על הדאו ג'ונס יציבים בנטייה לירידות.
11:50
המסחר באירופה מתנהל בירידות שערים. הדאקס הגרמני יורד ב-1.1%, הפוטסי הבריטי יורד ב-0.7%, הקאק הצרפתי יורד ב-1.3%.
החוזים העתידיים בוול סטריט עולים בשעה זו ב-0.2%.
10:25
המסחר באירופה נפתח בירידות שערים. הדאקס הגרמני יורד ב-0.7%. הפוטסי הבריטי יורד ב-0.1%, הקאק הצרפתי יורד ב-0.8%.
החוזים העתיידים בוול סטריט ממשיכים להיחלש.
9:45
החוזים באירופה בדרך לשינוי כיוון? החוזים על הדאקס עברו לרדת ב-0.6%, החוזים על הפוטסי והקאק עדיין חיוביים.
מסתמנת חולשה גם בחוזים העתידיים בוול סטריט.
8:30
שבוע מסחר חדש ייפתח היום והשאלה היא האם פני השוק להמשך ירידות או דווקא לקראת עליות?
כזכור, השווקים בעולם נפלו בסוף השבוע. יום המסחר האחרון ביום שישי בוול-סטריט ננעל בירידות שערים חדות כאשר הנאסד"ק השיל 2.7% והגיע לרמה הנמוכה ביותר מאז חודש מאי שעבר (13,769 נקודות), הדאו מחק 1.26%, חזר לשערים בהן נסחרת בחודש ספטמבר והגיע לרמה של 24,265 נקודות וה-S&P 500 איבד 1.9% והגיע לרמה של 4,398 נקודות.
גם ביום חמישי המסחר ננעל בירידות. הנאסד"ק ירד ב-1.3%, הדאו ג'ונס ירד ב-0.9% וה-S&P 500 ירד ב-1.1%.
השאלה מה יהיה בהמשך בנאסד"ק שהוא בעצם "הקטר" המוביל של המדדים - מה יהיה כיוון הנאסד"ק ומהם הגורמים שמשפיעים עליו?. בינתיים כולם ממתינים לישיבת הפד' ביום רביעי הקרוב.
- שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
- איבדו עשרות אחוזים: הביטקוין נפל - וחברות אוצר הקריפטו צנחו
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
אז מה צפוי היום? בעולם מסתמנת רגיעה היום: באסיה מתנהל המסחר במגמה מעורבת כאשר ניקיי היפני עולה ב-0.2% ושנגחאי יורד כעת קלות ב-0.1% לאחר שכבר עלה ב-0.2%, האנג סנג יורד ב-1%.
באירופה החוזים מצביעים על עליות של 0.6% בדאקס הגרמני, 0.5% בפוטסי הבריטי, ו-0.7% ביורוסטוקס50.
בארה"ב, החוזים העתידיים בוול סטריט נסחרים כעת בעליות, בהובלת החוזים על הנאסד"ק שעולים ב-0.9%. החוזים על הדאו ג'ונס עולים ב-0.7% והחוזים על ה-S&P500 עולים ב-0.7%.
בבית ההשקעות מיטב דש מנתחים ומסבירים כי הירידות הפעם שונות: בלי צפי לפגיעה בביקוש ומחוץ לארה"ב די מוגנים. בבית ההשקעות בדקו מה קרה בפעמים קודמות. הפעם ה-S&P ירד פחות - כלומר המיקוד הוא דווקא בחברות הטק, וליתר דיוק בחברות הטק בארה"ב, שכן שוקי ההון מחוצה לה היו טובים מבעבר. עוד הבדלים: תשואות אג"ח הממשל האמריקאי עלו ולא ירדו, ומחירי הסחורות, שפעם ירדו עם המניות, כעת עלו.
אז האם יש סיבה לאופטימיות? השווקים ידברו.
התנודתיות הגבוהה בשווקים מגיעה בהמשך לציפיות המתגברות להעלאה מוקדמת של הריבית, יחד עם המשך עליית תשואות האג"ח שעומדות נכון להבוקר על 1.763%.
עם זאת, המניות הסיניות עדיין ממשיכות לרדת גם היום: עליבאבא יורדת ב-5% וגם JD מאבדת 5%. מנגד, חברת הנדל"ן אוורגרנד עולה ב-4.5%.
"רק באוקטובר ציפה השוק להעלאת ריבית אחת לשנת 2022, וכעת הוא מצפה לארבעה", אמר אדוארד פארק, מנהל השקעות ראשי בחברת ההשקעות הבריטית ברוקס מקדונלד. "זה הוביל את המשקיעים להיפטר ממניות השנה, כאשר כמה מהמכירות המאסיביות ביותר התמקדו במניות בצמיחה גבוהה שהרווחים שלהן יהיו פחות אטרקטיביים כאשר הריבית תעלה. מנהלי קרנות שנסקרו על ידי צוות המחקר של בנק אוף אמריקה בשבועות האחרונים מצאו כי משקיעים חתכו את החשיפה שלהם לסקטור הטכנולוגיה".
ומה בנוגע להמשך הירידות? חולשת שוק המניות שנרשמה עד כה בשנת 2022 אינה יוצאת דופן", אמר סם סטובאל, אסטרטג השקעות ראשי ב-CFRA Research. למעשה, ההיסטוריה מראה שמניות נוטות להימכר, ולרשום תיקונים של 20% בממוצע לאחר העליות, ואם המכירה לא מתרחשת מיד, זה קורה בהמשך השנה. המשמעות לגבי 2022 היא שהירידות הנוכחיות הן רק ההתחלה", הוסיף.
שוק הקריפטו נפל יחד עם השווקים - בינתיים אינו מהווה הגנה מנפילות בשווקים
המטבעות הווירטואליים ממשיכים להתנהג בדומה לשוק ואינם מהווים הגנה מפני נפילות: הביטקוין איבד קרוב ל-50% מערכו (48%) מאז השיא שרשם בחודש נובמבר האחרון. כמה נפל האתריום? אותו אחוז בדיוק.
שערו של המטבע הווירטואלי הגדול בעולם, הביטקוין, BITCOIN 1.34% עומד הבוקר ל 35,300 אלף דולר, שער האתריום ETHEREUM 1.19% עומד הבוקר על שער של 2,443 דולר. מדובר בשערים הנמוכים ביותר מאז חודש יולי האחרון.
"מדובר בהוכחה נוספת לכך שהמטבעות הדיגיטליים לא חסינים מפני הירידות בשוק. "הפסימיות ממשיכה לגדול בקרב משקיעים וסוחרים בכל הנוגע לנכסים מסוכנים יותר וזה משפיע בעיקר על מחיר המניות והביטקוין", אמר נאים אסלאם, אנליסט שוק ראשי ב-AvaTrade.
- 3.י 24/01/2022 12:43הגב לתגובה זוהפגיעה בכיס שלנו הרבה יותר חזקה מהקורונה .וזה תוצאה של הפסקת חלת אבטלה מענקים ודיקטטור מיליונר שלא מרחם על החלשים ביותר וכמובן הבורסה מגיבה לחולשה במשק .מי שבחר רק לא ביבי שילך ל ...............
- 2.א 24/01/2022 09:59הגב לתגובה זוחוזים ירוקים חזק בלילה ולקראת פתיחת המסחר בבורסות אירופה ובארץ, מתחילה התמתנות בחוזים.
- 1.לילי 24/01/2022 09:49הגב לתגובה זוזה עניין של זמן עד אשר המדינות יבינו שהנזק מהקריפטו עולה על התועלת . סין ורוסיה אסרו על ייצור וסחר . ההבנה עוד תגיע למקומות אחרים .
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
בעלי המניות של טסלה אישרו למאסק חבילת תמריצים חדשה בהיקף עצום של 400 מיליון מניות, שמחזירה את חלקו בחברה ל־25%. מאחורי המספרים הבלתי נתפסים מסתתרת אסטרטגיית משא ומתן מבריקה וגם לא מעט אגו
לאחרונה החליטו בעלי המניות של טסלה Tesla -3.68% להעניק לאילון מאסק חבילת תמריצים חדשה הכוללת 400 מיליון מניות נוספות. זה מצטרף ל־380 מיליון מניות שכבר ברשותו. המספרים כמעט בלתי נתפסים, אבל מאחוריהם מסתתר שיעור מעניין על ניהול משא ומתן וגם על הגבול הדק שבין ביטחון עצמי לחוצפה.
מאסק ביקש דבר אחד: להחזיר את חלקו בחברה ל־25%. הוא לא נימק מדוע, לא הציג טיעונים ולא ניסה לשכנע. הוא פשוט אמר שזה מה שהוא רוצה וקיבל את מבוקשו. החבילה הקודמת שלו, מ־2018, הייתה שווה אז כמה מיליארדי דולרים והיום מוערכת בכ־120 מיליארד. לכך מתווספת חבילת התמריצים מ־2012, ששווייה כיום כ־34 מיליארד דולר. במילים אחרות, עוד לפני העסקה החדשה, מאסק נהנה משכר ממוצע של כ־12 מיליארד דולר בשנה. לא בדיוק “עבודה בחינם”.
הפעם, החוזה כולל תנאי שאפתני במיוחד: מאסק צריך להוביל את טסלה לרווח תפעולי של 400 מיליארד דולר במהלך שנה אחת. לשם השוואה, טסלה צפויה להרוויח השנה כ־13 מיליארד דולר. כדי לעמוד ביעד, הוא צריך להגדיל את הרווחים פי שלושים.
האסטרטגיה היא לב הסיפור
הסכומים הם לא לב הסיפור, אלא האסטרטגיה. ג’ו־אלן פוזנר, פרופסורית לניהול באוניברסיטת סנטה קלרה, הסבירה שמאסק השתמש בעקרון “העיגון”. טכניקה שבה המספר הראשון שמועלה במשא ומתן קובע את המסגרת לכל המספרים הבאים. אם ההצעה הראשונה גבוהה מדי, שאר ההצעות יסתובבו סביבה. מאסק לא התחיל נמוך ולא בנה את הדרישות בהדרגה, הוא פתח בגדול, בטריליון דולר, מה שגרם לכל סכום אחר להיראות סביר בהשוואה.
- מילד שקט שסובל מבריונות ל"מלך העולם" וזה לא טראמפ
- הדרך לטריליון דולר: האם אילון מאסק יגיע ליעד?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פוזנר הסבירה שזו בדיוק הסיבה שכדאי להיות הראשון שמגיש הצעה במשא ומתן. אם מועמד לעבודה מצהיר שהוא שווה חצי מיליון דולר בשנה, גם אם המעסיק חשב להציע 150 אלף, השכר הסופי יהיה קרוב בהרבה להצעה הגבוהה.
