עליבאבא קניות אונליין שופינג
צילום: Istock
דוחות

עליבאבא מפספסת את התחזיות; המניה יורדת 6% בטרום מסחר

ההכנסות עמדו על סך של כ-31.4 מיליארד דולר או 29% ביחס לרבעון המקביל, פחות מתחזיות השוק שציפה ל-32.05 מיליארד דולר. הרווחה למניה עמד על סך של כ-1.7 דולר, 10% פחות ממה שציפו בשוק.
תומר אמן | (2)

ענקית הקמעונאות  ALIBABA GROUP  (סימול - NYSE: BABA) הסינית מפרסמת דוחות לרבעון השלישי של השנה כאשר מדווחת על רבעון שני ברציפות הוא היא מפספסת את תחזיות האנליסטים. האנליסטים צפו שהרבעון יהיה קשה עבור חברות ה-E-Commerce בכלל ובשביל עליבאבא בפרט על רקע פגיעה בשרשאות ההספקה ויציאה מתקופת הקורונה. בנוסף עליבאבא עצמה חוותה פגיעה קשה בשנה האחרונה ביחד עם כל הסקטור הטכנולוגי בביג'יין על רקע משבר נגיף הקורונה ומשבר האנרגיה המקומי. 

הרווח למניה עמד על סך של כ-1.7 דולר למניה או ירידה של כ-38% ביחס לרבעון המקביל, פחות מהתחזיות שם ציפו ל-1.9 דולר למניה או ירידיה של כשליש ביחס לרבעון הקודם שם הרווח למניה עמד על סך 2.57. ה-EBITDA ירד ב-28% אשתקד ל-34.48 מיליארד דולר. 

החברה חתכה את תחזיות ההכנסה המקוריות שלה לסוף השנה - שעמדו על סך של כ-145 מיליארד דולר המייצגים צמיחה של כ-29.5% ביחס לתקופה המקבילה לצמיחה מעודכנת של כ-20-23%, פחות מהשוק שציפה ל-27%. ההכנסות ממכירות עמדו על סך של כ-26 מיליארד דולר המשקפים צמיחה של כ-31%. 

עיקר פעילותה של עליבאבא הוא בתחום ה-CMR או Customer management revenue. חלק זה בפעילות שלה, המהווה גם את הנתח הגדול ביותר מהכנסות שלהם מתייחס להכנסות החברה מניהול הלקוחות, ומתייחס להכנסות אותם גזרו החברה משירותי שיווק אותם מציעה החברה לסוחרים שלה בפלטפורמות החברה השונות. ה-CMR גדל ברבעון ב-3% אחוזים בלבד. בהתייחסות לסעיף זה אמרה החברה כי הסיבה להאטה המשמעותית מאוד בצמיחה טמונה בהשלכות נגיף הקורונה על הפעילות העסקית והשוטפת של החברה. 

מן הראוי לציין גם את המתחרות של עליבאבא, דוגמאת JD.COM ,  PINDUODUO INC ADR ואפילו חברות המחזיקות בשירותי מדיה חברתית, דוגאמת טיקטוק המוחזקת על ידי  החברה הפרטית ByteDance. 

החברה רשמה רווחים משמעותיים מאוד בסך כולל של כ-84.54 מיליארד דולר בשבוע וחצי הראשון של חודש נובמבר בו חל יום הרווקים הסיני ביום חמישי בעבר. מכיוון שמכירות אלו לא התבצעו במועד הרבעון, הן כמובן יכנסו רק בדוחות של הרבעון הבא, וכמובן בשקלול השנתי, אך סביר להניח שלא יהיו משמעותיים במיוחד ביחס לציפיות השוק מהחברה שכן כפי שצויין לעיל - האחרונה חתכה תחזיות לראת סוף השנה

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    פז 18/11/2021 19:32
    הגב לתגובה זו
    וחברות מרוויחות נחתכות
  • עמית 20/11/2021 10:36
    הגב לתגובה זו
    זה הכול עניין של ציפיות. ברגע שחברה מפספסת את ציפיות השוק אז המחיר יורד כי המחיר הכיל בתוכו ציפיות צמיחה כלשהן. ברגע שחברה מפסידה מצליחה לעלות על הציפיות הפסד שלה היא תעלה כיוון שהמחיר פתאום יכיל ציפיות טובות יותר
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטיוטה. קרדיט: רשתות חברתיות

טויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר

ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה 

רן קידר |
נושאים בכתבה טויוטה

ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.

ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.

הגורם הסיני 

עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1% לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים, כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.

הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות. עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.

מגמה מעורבת בשאר העולם

בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת, מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.

ארדואן טורקיה (X)ארדואן טורקיה (X)

טורקיה מתכננת העלאת מס במטרה לרסן את האינפלציה

מה האינפלציה בטורקיה ומה הצפי לשנה הבאה?

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אינפלציה טורקיה

טורקיה מתכננת להעלות מסים באופן יחסית מתון על מגוון מוצרים ושירותים מרכזיים, כולל דלק, כחלק מהמאמץ הממשלתי לסייע לבנק המרכזי להחזיר את האינפלציה למסלול ירידה. המהלך נועד ליצור עקביות בין המדיניות הפיסקלית למוניטרית -כלומר, בין פעולות הממשלה בתחום המיסוי והמחירים לבין מטרות הבנק המרכזי דרך הריבית וכלים נוספים.

התוכנית היא לעדכן היטלים ומחירים מפוקחים בקצב שמתאים ליעד האינפלציה של הבנק המרכזי לשנה הבאה, העומד על 16%. זוהי גישה חדשה יחסית המתרחקת מהצמדה אוטומטית למדדים מבוססי אינפלציה. אולם זהו גם צעד רגיש מבחינה פוליטית וכלכלית, שכן שינויים במסים עקיפים משפיעים במהירות על מחירים בסופר, בתחבורה ובשרשרת האספקה.

דלק במרכז: השפעה מכרעת על כל המשק

דלק הוא מרכיב קריטי באינפלציה, משום שהוא נוגע כמעט לכל עלות במשק, החל מהובלה ולוגיסטיקה ועד למחירי מוצרים בסיסיים. כל שינוי במסים על בנזין וסולר זוכה לתשומת לב רבה ומשפיע על הציפיות לאינפלציה.

בטורקיה, מסי הצריכה על בנזין וסולר מתעדכנים בדרך כלל פעמיים בשנה לפי אינפלציית היצרן המצטברת בששת החודשים הקודמים. כעת, הכיוון הוא לעדכן את המסים בקצב מתון יותר כדי להפחית את הלחץ המחירי. כבר בתחילת 2025 נרשמה העלאה במסים נמוכה יותר מהנוסחה המקובלת, במטרה לצמצם את הלחץ על המחירים. זה מעיד על כך שמשרד האוצר הטורקי מנסה להציג קו עקבי של ריסון, גם אם בצעדים הדרגתיים.

המהלך לא מוגבל רק לדלק; הוא כולל גם התאמות במחירים מפוקחים כמו טבק, אלכוהול, אנרגיה ולעיתים גם שירותים ציבוריים. בטורקיה, שינויים במחירים המפוקחים יכולים להשפיע במהירות על קצב האינפלציה, בין אם בהקפאה או בעדכון חד.