צים הכתה את צפי האנליסטים: רווח של 12.16 ד' ו-1.46 מיליארד סה"כ
חברת ההובלה הימית צים המוחזקת על ידי קנון 1.44% של עידן עופר הכתה את צפי האנליסטים לרבעון השלישי של השנה כשהיא מדווחת על רווח של 12.16 דולר למניה בדילול מלא (1.46 מיליארד דולר בסך הכל) ועל הכנסות בסך 3.14 מיליארד דולר. בשוק העריכו כי תרוויח 9.25 דולר למניה ותכניס 2.77 מיליארד דולר בתקופת הדוח. זהו הרווח הרבעוני הגדול ביותר לחברה ישראלית אי פעם - אחרי שקבעה כבר שיא קודם ברבעון השני. המניה קופצת ב-8% במסחר המוקדם. הרווח, נדגיש מבטא מכפיל רווח של 2 לחברה - מכפיל נמוך במיוחד - האם זו מלכודת או הזדמנות?
בשורת הרווח מדובר בעליה של 913% מרמה של 144 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2020. בשורת ההכנסות זהו גידול של 210% מרמה של 1.01 מיליארד דולר. ה-EBITDA המתואם עלה ב-693% ל-2.08 מיליארד דולר. הרווח התפעולי (EBIT) לרבעון עלה ב-884% ל-1.86 מיליארד דולר.
בעקבות התוצאות בצים העלו תחזיות לשנה וכעת צופים EBITDA מתואם של 62.-6.4 מיליארד ורווח תפעולי (EBIT) מתואם של 5.4-5.6 מיליארד דולר. זאת לעומת התחזית הקודמת שהניחה EBITDA מתואם בסך 4.8-5.2 מיליארד דולר, ורווח תפעולי (EBIT) מתואם בסך 4.0-4.4 מיליארד דולר.
בתקופת הדוח צים הובילה 884 אלף מכולות (TEU), עלייה של 16% למול התקופה המקבילה אשתקד. דמי השילוח בממוצע פר מכולה התייקרו ב-174% לעומת שנה קודם לכן, ועמדו על 3,226 דולר. עוד ברבעון וכן אחריו ועד לפרסום הדוח החברה רכשה 8 אוניות מיד שניה בסך של 355 מיליון דולר.
- מניית צים נופלת - הים האדום ייפתח לתנועה?
- מחירי השילוח הימי בשפל של כשנתיים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצים הודיעו על מדיניות דיבידנד חדשה של 20% מהרווח הרבעוני וחלוקה ברבעון הרביעי בכל שנה שתביא את סך הדיבידנד לכ-30-50% מהרווח השנתי. כך, בגין תוצאות הרבעון השלישי עליו דיווחה עתה תחלק דיבידנד של 2.50 דולר למניה (20% מהרווח הרבעוני אם כן ו-296 מיליון דולר בסך הכל).
על רקע אותם ביקושים חזקים להובלה ימית ועליות מחירי השינוע בשל כך, ברבעון השני של השנה הציגה החברה בזמנו כאמור שיא רבעוני לחברה ציבורי ישראלית - 886 מיליון דולר. לשם השוואה, ברבעון השני של 2020 עוד הרוויחה 24 מילוין דולר "בלבד". עוד ברבעון השני של השנה, הכניסה 2.38 מיליארד דולר, מול 795 מיליון דולר שנה קודם לכן.
אחרי הרבעון ההוא כתבנו בביזפורטל על דרכה של החברה לשווי 6.4 מיליארד דולר בזמנו ועל מדוע ניתן להסתכל עלייה כמניית השנה. ציינו אז כי אם המחסור בשוק ההובלה יימשך כמה רבעונים מעבר למה שהאנליסטים חוזים, זה יתבטא בעוד רווח פנומנלי שיזרום לקופה של צים. עוד שנה של מחסור בשירותי הובלה וצים תרוויח במצטבר אפילו 60-70 דולר למניה. אפילו מעבר למחיר המניה הנוכחי. מי שמאמין בתרחיש הזה קונה בעצם את העתיד של צים בחינם.
- מניות הקוונטים טסו באלפי אחוזים - הרווחים עדיין רחוקים
- לקראת שבוע המסחר: וול סטריט מחפשת כיוון - מה חושבים האנליסטים?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
ברבעון הנוכחי, הרביעי של השנה, החלה לפעול חברה בת בשם Ship4wd בעלת פלטפורמה מקוונת שאמורה להוות פתרון לוגיסטי בשירות עצמי מקצה לקצה לעסקים קטנים ובינוניים (SMB) בארה"ב וקנדה, המייבאים ומייצאים מסין, וייטנאם וישראל. עוד ברבעון הנוכחי צים הודיעה על מימוש אופציה לחכירה לטווח ארוך של חמש אוניות מונעות בגז טבעי נוספות, בעלות כושר הובלה של 7,000 מכולות (TEU) מחברת Seaspan.
- 4.ממש להקיא למי ששכח ב 2008 ביקשו תספורות ועוד ביזיון (ל"ת)שקל 17/11/2021 15:30הגב לתגובה זו
- 3.רונית בן עמוס 17/11/2021 15:29הגב לתגובה זוכולם מדברים על השינוע ... מקפיצים מחירים ומתעשרים ! סחתיין או שהכלכלה והמסחר יתקנו את עצמם ויוסיפו עוד כמה חברות לתחרות
- 2.יצחק 17/11/2021 14:57הגב לתגובה זוצים הרוויחה בשלושת הרבעונים הראשונים 3 מיליארד דולר וברבעון הרביעי צפויה להרויח 2.2 מיליארד סך הכל ריווח שנתי 5.2 מיליארדדולר. שווי השוק של החברה 5.9 מיליארד ז"א מכפיל של 1.2 !!!!!! המניה צפויה לזנק לדעתי ב 50%
- 1.ההצלחה של חברת צים = הצלחה של חברת קנון בעלת השליטה (ל"ת)מייק1 17/11/2021 14:26הגב לתגובה זו
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
מחשוב קוונטי גטי תמונותמניות הקוונטים טסו באלפי אחוזים - הרווחים עדיין רחוקים
ריגטי קומפיוטינג ו־D-Wave הפכו לכוכבות החדשות של וול סטריט, עם שווי של מיליארדים והכנסות זעומות. המשקיעים מהמרים על העתיד, האנליסטים מזהירים מבועה
ריגטי קומפיוטינג Rigetti Computing -1.72% ו־D-Wave D-Wave Quantum 3.91% הן השמות החדשים שמסעירים את וול סטריט. שתי החברות שוות כיום יותר מיצרנית המרקים הוותיקה קמפבל'ס, אף שההכנסות שלהן מהוות פחות מאחוז מהכנסותיה. כך נראית בורסה שמונעת מציפייה לפריצה המדעית הגדולה הבאה.
הדרך למוצר מסחרי עוד ארוכה
תחום המחשוב הקוונטי נחשב כיום לאחד המסקרנים והמסוכנים בשוק ההון, כאשר החברות פועלות לפיתוח מחשבים בעלי עוצמת חישוב חסרת תקדים, שיכולים לפתור בעיות שלמחשבים רגילים יידרשו להן מיליוני שנים. גוגל הדגימה לאחרונה יכולת כזו, כאשר שבב קוונטי שפתחה פתר בעיה בתוך דקות - משימה שלמחשב־על רגיל הייתה אורכת עידנים. אלא שיש פער גדול בין היתכנות מדעית לבין מוצר מסחרי שמייצר הכנסות. מנכ"ל אנבידיה, ג’נסן הואנג, העריך כי עשויות לחלוף עשרות שנים עד שהטכנולוגיה תניב תוצאות מעשיות. בשוק ההון, לעומת זאת, המשקיעים נוטים להתעלם מהזהרות ולהתרכז בפוטנציאל.
התופעה מזכירה במידה מה את מניות הביוטכנולוגיה, גם שם משקיעים מוכנים להמתין שנים לתוצאות, מתוך אמונה שההשקעות יניבו בסוף תרופה או טכנולוגיה מהפכנית. במקרה של הקוונטום, הכול עדיין תיאורטי: המשקיעים רוכשים מניות על סמך חזון, לא על בסיס נתונים כספיים.
- חברות המחשוב הקוונטי מדווחות - ההכנסות מזנקות, ההפסדים עצומים
- קוונטינום חושפת את הליוס - בדרך למחשב קוונטי מסחרי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
נשיא ארה״ב טראמפ הציב את המחשוב הקוונטי בעדיפות לאומית, וחברת ההשקעות פידליטי השתתפה לאחרונה בגיוס הון של חברת קוונטיניום, שנערך לפי שווי של עשרה מיליארד דולר. גם ענקיות טכנולוגיה נהנות מהגל: דיווח על פריצת דרך בשבב של אלפאבית הוסיף לשוויה עשרות מיליארדי דולרים בתוך דקות. עם זאת, יש מי שמזהירים מפני בועה. האנליסט טרוי ג’נסן מקנטור פיצג'רלד הסביר כי אם הטכנולוגיה תצליח, זה עשוי לשנות את העולם; אם לא, המניות עלולות להתרסק.
