אבירם גנות קוויק
צילום: רפי דלויה
דוחות

ההפסדים של קוויק גדלים; המודל העסקי עדיין בסימן שאלה

ההכנסות ברבעון השני ירדו ב-11%. לחברה שאמורה להיות בצמיחה - זו בעיה. ההפסד ברבעון השני זינק ב-40% לעומת הרבעון הקודם. כל המזומנים שיש לחברה כרגע הגיעו מההנפקה, כלומר - בלי ההנפקה לא היה לה כסף. מנגד, החברה צמצמה את ההפסד הגולמי; המניה נפלה ב-70% מההנפקה
נתנאל אריאל | (11)
נושאים בכתבה קוויק

חברת קוויק מדווחת על הכנסות של 85 מיליון שקל במחצית הראשונה של השנה - כ-40 מיליון שקל ברבעון השני, כ-45 מיליון שקל ברבעון הראשון. כלומר, ירידה בין הרבעונים. ההכנסות במחצית מבטאות גידול של כ-61% בהכנסות לעומת המחצית המקבילה ב-2020.

הגידול במחצית הראשונה בהכנסות נובע מגידול במכירות בחנויות זהות ומפתיחת חנויות חדשות. בסך הכל מפעילה כיום החברה 31 נקודות אספקה מבאר שבע ועד קריית שמונה.

 

החברה צמצמה במחצית את ההפסד הגולמי לסך של כ-161 אלף שקל, לעומת הפסד גולמי בסך כ-4 מיליון שקל בחציון המקביל ב-2020. ברבעון הרביעי של 2020 וברבעון הראשון של 2021 הציגה החברה רווח גולמי, כשברבעון השני חזרה להפסד גולמי, אם כי נמוך. 

ההוצאות התפעוליות (הוצאות מכירה, שיווק, הנהלה וכלליות, בתוספת הוצאות הפיתוח) הסתכמו במחצית בכ-21.9 מיליון שקל, לעומת כ-15 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2020. הגידול נובע בעיקר מקמפיין שיווקי בסך של כ 5 מיליון שקל במהלך יוני 2021 לצד המשך השקעה בפיתוח התשתית הטכנולוגית והתפעולית של החברה. 

 

בשורה התחתונה סיימה החברה את המחצית עם הפסד של כ-22.1 מיליון שקל, בהשוואה להפסד של כ-19.4 מיליון שקל במחצית המקבילה. ההפסד ברבעון השני הסתכם בכ-13.3 מיליון שקל - גידול של כ-40% לעומת רבעון ראשון ולעומת רבעון מקביל אשתקד. 

נכון לסוף החציון הראשון של 2021 לחברה מזומנים ושווי מזומנים בהיקף של כ-87.3 מיליון שקל וזה בהמשך לגיוס בהנפקה לציבור של 88 מיליון שקל. במילים אחרות, אלמלא ההנפקה לא היה לחברה מקורות כספיים. מאז ההנפקה אגב, מניית החברה ירדה בכ-70% (בחצי שנה) כאשר מסתבר שמי שהציל את ההנפקה של החברה היו המורים והגננות - קרנות ההשתלמות של המורים והגננות השקיעו בהנפקה לצד קרנות השתלמות של הסתדרות המורים (הרחבה כאן

אבירם גנות, מנכ"ל קוויק, אמר עם פרסום התוצאות: "החברה עומדת בתוכניות העסקיות שלה וממשיכה לצמוח בהכנסות ובנתחי השוק, תוך הקטנת עלויות התפעול והמכר וייעול הפעילות מחודש לחודש. אנו פועלים כיום במספר גזרות להרחבה מואצת של היקפי הפעילות של החברה, תוך השקעה בחיזוק המותג, במטרה להפוך לחברה גדולה ורווחית בשנים הקרובות. חשוב להבין שלמרות שהיציאה מהקורונה התרחשה ברבעון הראשון, היציאה מהחל״ת החלה רק בסוף החציון ועדיין סימניה ניכרים בשוק. אני מעריך כי יכולנו לסיים חציון הרבה יותר חזק ורווחי אם היינו יכולים להעסיק יותר ידיים עובדות. בתחילת הרבעון השלישי אנחנו רואים כבר שיפור בשוק התעסוקה וכולי תקווה שהעניין ימשיך להתייצב ולהשתפר. אבל גם כיום הביקוש עולה על ההיצע, להערכתי בהיקף של עשרות אחוזים שאנחנו לא מצליחים לספק בשל מחסור בעובדים״.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

תגובות לכתבה(11):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    משקיע 25/10/2021 12:31
    הגב לתגובה זו
    הרצון של הבורסה להגדיל הכנסות מוביל שחברות בלוף כמו זאת מגיעות לבורסה. זה ממש נראה כמו הונאת פונזי שנועדה לחלץ בעלי מניות קיימים. מדהים איך חברה שהונפקה לפי שווי 300 מיליון שח נסחרת היום על המזומן. אחד הפלופים הגדולים שראיתי בימי חיי
  • 6.
    יוסי 28/08/2021 17:24
    הגב לתגובה זו
    הגיע הזמן לשינוי באסטרטגיה ומהר .... כמה עוד תהיו תלויים בקמעונאים וחנויות פח שגורמות לכם להוצאות תפעול גבוהות וחוסר יעילות, ולעולם לא תשפרו תוצאות באופן משמעותי במידה ולא תנהלו את הסחר מול הספקים באופן ישיר משלב הקניה ...ללא מתווך קמעונאי שמרוויח על הגב שלכם
  • 5.
    מור 26/08/2021 10:53
    הגב לתגובה זו
    עצם היותה כקונספט סופר און ליין, כאשר כל התשתיות הוכוונו לכך מלכתחילה, מספקת תוצאה נהדרת ללקוח של ממשק נוח מכל מכשיר, שירות לקוחות שמגיב מהר ונותן מענה, ואיכות גבוהה ומהירה. חלונות זמן למשלוחים בלי תחרות בכלל (כל שעתיים מ8 בבוקר) ולמנויים הזמנה מהיום למחר ואפילו מהיום להיום. אני לקוח מרוצה כבר מעל שנה ומאמין שזה העתיד.
  • 4.
    פלוני 26/08/2021 10:05
    הגב לתגובה זו
    קוויק הם לא
  • 3.
    נמרוד 26/08/2021 08:55
    הגב לתגובה זו
    עשיתי שנים משלוחים בשופרסל מספר פעמים ברמי לוי. התחלתי עם קוייק לפני מספר חודשים טובים בכל פרמטר! יותר מהירים משלוחים מהיום להיום! יותר זולים! אתר נוח וידידותי מאד! אל תוותרו !! אחלה שירות אחלה חברה !! תצליחו!!
  • 2.
    זאת בדיוק המניה שהייתי קונה עכשיו (ל"ת)
    ניני 25/08/2021 17:22
    הגב לתגובה זו
  • רועי 26/08/2021 02:15
    הגב לתגובה זו
    בהצלחה
  • 1.
    מקרה יוצא דופן 25/08/2021 16:04
    הגב לתגובה זו
    שילוב מוזר ונדיר בין רעיון גרוע לכסף טיפש, לכל הרשתות יש משלוחים וחלקם אף בחינם, מה המודל העיסקי שלכם? ממה אתם תעשו כסף בדיוק?
  • שלמה 27/08/2021 14:23
    הגב לתגובה זו
    אנחנו נלך עם הקטנים והחכמים ואתה תשב ותחכה לשליח
  • שמואל 26/08/2021 13:13
    הגב לתגובה זו
    למצוא פראייאר אחר שישלם על רכישת החברה
  • פז נפט שקנתה את סופר יודה ופרשמרקט אין להם אונליין 26/08/2021 01:39
    הגב לתגובה זו
    פז נפט שקנתה את סופר יודה ופרשמרקט אין להם אונליין בכלל
חיים כצמן מייסד ומנכ"ל קבוצת ג'י סיטי צילום:שלומי יוסףחיים כצמן מייסד ומנכ"ל קבוצת ג'י סיטי צילום:שלומי יוסף

הגרידיות של כצמן - הפחד של המשקיעים

הסיבה האמיתית לנפילה בג'י סיטי והאם יהיה קאמבק?

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה חיים כצמן

במובנים רבים אין שום סיבה עסקית לנפילה במניית ג'י סיטי. החברה עשתה מהלך עסקי נכון מבחינת הדוח רווח והפסד - רוכשת את השליטה בסיטיקון במחיר נמוך מההון. ההשקעה צפויה להניב תשואה טובה מהמימון שילקח. במקביל יהיה גם רווח חשבונאי. הכל דבש. בעלי המניות אמורים לשמוח, אבל סיבה אחת גדולה גרמה לנפילה - גרידיות / תאוות בצע. 

זה טבע אנושי, אי אפשר להתנגד לזה, אפילו חיים כצמן מהיזמים הוותיקים, המנוסים, המתוחכמים, נופל בזה כל פעם מחדש. כצמן רוצה להרוויח, והוא צודק, אבל אחרי ששנים רבות הוא משדר לשוק שהוא מוריד את המינוף, שהוא ממוקד בצמצום הפעילות למען הורדת חוב, שהוא עושה הכל כדי לשפר את היחסים הפיננסים, שהוא לא פוזל לצדדים לעשות עסקאות, אלא ממוקד בתוכנית, הוא מועד. כנראה שיזמים לא יכולים לשבת בשקט שהם רואים עסקה טובה. כצמן לא לבד יש הנהלה גדולה ואיכותית בחברה, אבל משהו השתבש שם בעסקה האחרונה.

הם רכשו מניות בסיטיקון בידיעה שהם עולים מעל 50% וצריכים להציע לכל בעלי המניות לקנות. למה הם צריכים את זה? אחרי מימוש עשרות נכסים והנפקת הפעילות בברזיל ואחרי שאגרות החוב שהיו בתשואת זבל ירדו לתשואות נמוכות, הם התפתו או פשוט טעו. כל אחת מהאפשרויות רעה לשוק. הוא מבין שהחברה עם כל גודלה וכל הנהלה, וכל הבלמים על חיים כצמן, יכולה בכל נקודת זמן להפתיע. 

השוק ובעיקר חברת הדירוג, מעלות, הופתעו. הם לא אוהבים להיות מופתעים. הירידות במניה והירידה באג"ח מייצרים דינמיקה שלילית ובעצם קובעים מציאות בשטח - הירידה באג"ח והעלייה בתשואה האפקטיבית לכ-10% היא התוצאה הכי קשה באירוע הזה והיא עלולה להקשות על גיוסי המשך (גלגולי חוב). אם הנהלה לא יודעת שהמהלך שלה עלול להוביל לתוצאה כזו, אז יש בעיה. היא לא קוראת ולא מבינה את השוק. 

היא מנסה לתקן. יש הנפקה של חברה בת שאמורה להכניס כסף ולהקטין את המינוף, אבל השוק מפנים שצריך להגדיל את פרמיית הסיכון בניירות ערך של כצמן - יכולה להיות הפתעה, ולכן מראש נדרוש ריבית גבוה יותר. כלומר, גם אם עכשיו חוזרים למינוף הרגיל, אגרות החוב לא יחזרו לחלוטין למצב הרגיל. הם יבטאו אלמנט של הפתעה-סיכון עתידי.

חן גולן יו"ר דירקטוריון נקסט ויז'ן צילום:שלומי יוסףחן גולן יו"ר דירקטוריון נקסט ויז'ן צילום:שלומי יוסף
דוחות

נקסט ויז'ן: ההכנסות זינקו ב-62%, הצבר חוזר לעלות ל-124 מיליון דולר

הרווח הנקי של חברת המצלמות המיוצבות קפץ ב-56% ל-28 מיליון דולר ברבעון השלישי; בסיס הלקוחות התרחב ל-189, והחברה ממשיכה לשמור על שיעורי רווחיות גבוהים אבל עם סימני האטה בתזרים

מנדי הניג |

נקסט ויז'ן מערכות מיוצבות נקסט ויז'ן 1.23%   שמפתחת מצלמות מיוצבות לרחפנים ולכלים בלתי מאוישים, ממשיכה את רצף הצמיחה גם ברבעון השלישי. ההכנסות ברבעון הסתכמו ב-47.3 מיליון דולר, עלייה של 62% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. בתשעת החודשים הראשונים של השנה רשמה החברה הכנסות של 120 מיליון דולר, כך שנכון לעכשיו היא נראית קרובה לעמוד בתחזית השנתית שהציבה הכנסות של 160 מיליון דולר. במהלך השנה האחרונה הגדילה החברה את מספר לקוחותיה הפעילים מ-173 ל-189, מה שמשקף התרחבות בביקוש ובפיזור לקוחותיה הגלובליים.

נכון למועד פרסום הדוחות, צבר ההזמנות של נקסט ויז'ן עומד על 124 מיליון דולר, לעומת 110 מיליון דולר בסוף הרבעון הראשון. עם זאת, עיקר הגידול בצבר נובע מהזמנה גדולה אחת שהתקבלה לאחרונה בשווי של כ-24 מיליון דולר, לאספקה עד יולי 2026. בלי אותה הזמנה, הצבר היה מציג ירידה לעומת הרבעון הקודם.

צבר ההזמנות חוזר לעלות

אחרי ירידה בצבר ברבעון השני (110 מיליון דולר), נקסט ויז'ן מדווחת כעת על צבר של 124 מיליון דולר נכון למועד אישור הדוחות - עלייה של 12% בתוך שלושה חודשים. מדובר ברמה דומה לזו שנרשמה בתחילת השנה, מה שמאותת על חזרה לקצב הזמנות גבוה מצד הלקוחות.

הצבר הגבוה נובע, בין היתר, מהזמנה משמעותית שהתקבלה בינואר 2025 מצד גורם שלישי שאינו קשור לחברה, בסך של 12.1 מיליון דולר. ההנהלה מציינת כי קיים ביקוש מתמשך לפתרונות החברה, במיוחד מצד לקוחות חוזרים וגופים ביטחוניים במערב.

הרווח הגולמי עמד על 32.5 מיליון דולר, שהם כ-69% מההכנסות - עלייה של 55.5% לעומת 20.9 מיליון דולר ברבעון המקביל. בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכם הרווח הגולמי ב-85.5 מיליון דולר (71% מההכנסות), גידול של 42% בהשוואה ל-60.2 מיליון דולר בתקופה המקבילה.

הרווח התפעולי ברבעון עלה ל-28.3 מיליון דולר (60% מההכנסות), לעומת 18.7 מיליון דולר ברבעון המקביל - גידול של 51%. במצטבר מתחילת השנה: רווח תפעולי של 73.5 מיליון דולר, עלייה של 39% בהשוואה לשנה שעברה.