שנתיים להשקה: פיד הניוז של טאבולה למובייל עם 220 מ' קליקים בחודש
מדובר בצמיחה של 270% על פני הרבעון המקביל, עבור השירות שמציג לבעלי אנדרואיד המלצות לחדשות במסך הנעילה של הטלפון. בטאבולה צופים כי הכנסות הרבעון השני יהיו בין 108-113 מ' ד' וה-EBITDA המתואם בין 34-36 מ' ד'
חברת המלצות התוכן טאבולה שהנפיקה באחרונה בנאסד"ק מדווחת כי שירות פיד החדשות שלה למכשירים ניידים ייצר ברבעון השני, שנתיים לאחר ההשקה, כ-220 מיליון מעורבויות מדי חודש ב-80 מדינות שונות. מדובר בצמיחה של 270% על פני הנתון ברבעון המקביל אשתקד.
מדובר בפיצ'ר שזמין במכשירי אנדרואיד בלבד תחת מספר מפעילים סלולאריים, ומופעל במסך הנעילה של הסמארטפון. משתמש הטלפון רואה במסך, היכן שמופיעה השעה ונוטיפיקציות נוספות, המלצות לחדשות מטאבולה, בהתאם להעדפות שהגדיר. כשטאבולה סופרת "מעורבויות" היא למעשה מתכוונת למשתמש שבמקום להסיר את ההמלצה, נכנס אליה, קרא את הידיעה, או החל לגלול בחיפוש אחר ידיעות אחרות בפיד החדשות שלה.
בחברה מציגים את השירות הזה כמעין מתחרה לאפל ניוז, על אף שמדובר במוצרים שונים. את זה של ענקית הטק אפשר לתאר כמעין ספוטיפיי של מגזינים ואתרי לייף סטייל עם חומות תשלום. במנוי יחיד ניתן לגשת לידיעות ממספר גופי תקשורת שכאלה.
אצל טאבולה, המודל הכלכלי של הניוז פיד במובייל הוא כמו זה באתרים עצמם. כלומר, החברה מציגה למשתמשים כתבות מאתרים שונים שיש לה הסכם עמם, וגם משלבת קישורים חיצוניים ממפרסמים בתשלום. על כל לחיצה על קישור ממומן כזה, החברה מקבלת עמלה.
- סיטי: הכלכלה האמריקאית בדרך ל"ריצה חמה" - אלו המלצות הקנייה
- סיטיגרופ מעלה דירוג לנובה: נותנת אפסייד של 20%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"למעלה מ-86% מהמבוגרים האמריקאים צורכים חדשות בסמארטפון, כך לפי פירמת המחקר Pew Research Center", אומר אדם סינגולה, מנכ"ל ומייסד טאבולה. "ברור מכך שהצרכנים רעבים לעיתונות איכותית היכן שהם לא נמצאים. הדרישה הזאת היא אחת הסיבות ש'טאבולה ניוז' מצליח לחבור למפעילות סלולריות נחשבות בעולם".
טאבולה מוזגה לשלד ספאק לפי שווי של 2.6 מיליארד דולר, ואולם בשלושת השבועות לערך שחלפו מאז תחילת המסחר בה, ירד שוויה בכ-18% ל-1.86 מיליארד דולר. תחזיות החברה לרבעון השני של השנה הן להכנסות של 315-320 מיליון דולר, ההכנסות ex-TAC יהיו בין 108-113 מיליון וה-EBITDA המתואם יהיה בין 34-36 מיליון דולר.
- 2.שום משמעות , יש המון בלוף בקליקים (ל"ת)דייגו 20/07/2021 06:55הגב לתגובה זו
- 1.מחכה להם ב5 דולר למנייה (ל"ת)אנונימי 19/07/2021 16:36הגב לתגובה זו
- תמשיך לחכות... (ל"ת)ראזה 20/07/2021 00:11הגב לתגובה זו
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר
ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה
ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.
ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.
הגורם הסיני
עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1%
לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים,
כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.
הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות.
עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.
- ענקית הרכב מכריזה על הפסד תפעולי ראשון מזה 70 שנה ומה קרה היום לפני 47 שנה
- טויוטה הגדולה חלשה ברכבים חשמליים - מה הסיבה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מגמה מעורבת בשאר העולם
בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת,
מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.
ארדואן טורקיה (X)טורקיה מתכננת העלאת מס במטרה לרסן את האינפלציה
מה האינפלציה בטורקיה ומה הצפי לשנה הבאה?
טורקיה מתכננת להעלות מסים באופן יחסית מתון על מגוון מוצרים ושירותים מרכזיים, כולל דלק, כחלק מהמאמץ הממשלתי לסייע לבנק המרכזי להחזיר את האינפלציה למסלול ירידה. המהלך נועד ליצור עקביות בין המדיניות הפיסקלית למוניטרית -כלומר, בין פעולות הממשלה בתחום המיסוי והמחירים לבין מטרות הבנק המרכזי דרך הריבית וכלים נוספים.
התוכנית היא לעדכן היטלים ומחירים מפוקחים בקצב שמתאים ליעד האינפלציה של הבנק המרכזי לשנה הבאה, העומד על 16%. זוהי גישה חדשה יחסית המתרחקת מהצמדה אוטומטית למדדים מבוססי אינפלציה. אולם זהו גם צעד רגיש מבחינה פוליטית וכלכלית, שכן שינויים במסים עקיפים משפיעים במהירות על מחירים בסופר, בתחבורה ובשרשרת האספקה.
דלק במרכז: השפעה מכרעת על כל המשק
דלק הוא מרכיב קריטי באינפלציה, משום שהוא נוגע כמעט לכל עלות במשק, החל מהובלה ולוגיסטיקה ועד למחירי מוצרים בסיסיים. כל שינוי במסים על בנזין וסולר זוכה לתשומת לב רבה ומשפיע על הציפיות לאינפלציה.
בטורקיה, מסי הצריכה על בנזין וסולר מתעדכנים בדרך כלל פעמיים בשנה לפי אינפלציית היצרן המצטברת בששת החודשים הקודמים. כעת, הכיוון הוא לעדכן את המסים בקצב מתון יותר כדי להפחית את הלחץ המחירי. כבר בתחילת 2025 נרשמה העלאה במסים נמוכה יותר מהנוסחה המקובלת, במטרה לצמצם את הלחץ על המחירים. זה מעיד על כך שמשרד האוצר הטורקי מנסה להציג קו עקבי של ריסון, גם אם בצעדים הדרגתיים.
- המדינה הראשונה שקובעת יעד אינפלציה רשמי ומה קרה היום לפני 24 שנה
- לקראת החלטת ריבית דרמטית כשהפד' מפולג מאי פעם ו"עיוור" ללא נתונים עדכניים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המהלך לא מוגבל רק לדלק; הוא כולל גם התאמות במחירים מפוקחים כמו טבק, אלכוהול, אנרגיה ולעיתים גם שירותים ציבוריים. בטורקיה, שינויים במחירים המפוקחים יכולים להשפיע במהירות על קצב האינפלציה, בין אם בהקפאה או בעדכון חד.
