האם פחד ההחמצה יגיע למניות הזהב?
אנחנו רוצים מניות של חברות שמנצלות את תקופת המשבר בשביל להקים יסודות של צמיחה; איך מגדירים הזדמנות השקעה, מה מימש את ההזדמנות בהרץ ואיפה יכולות להיות ההזדמנויות הבאות?
המדיה הפיננסית מלאה בכתבות ומאמרים הכוללים המלצות לקניית מניות במחירי מציאה. חלק גדול מהן מתייחס לענפים ומניות שירדו הרבה ושמצפים לגביהם שיחזרו למחיר הקודם עם החזרה, מתישהו, לשגרה. לדעתי זהו לא קריטריון מספק.
> לקריאת הטורים הקודמים של זיו סגל
ישנן חברות, כמו רשתות של מסעדות, שהמניות שלהן דשדשו שנים ואז צנחו במרץ 2020. אנחנו לא רוצים לקנות מניות שכל הפוטנציאל שלהן הוא רק לחזור למחיר טרום המשבר. אנחנו רוצים מניות של חברות שמנצלות את תקופת המשבר בשביל להקים יסודות של צמיחה. חברות כמו נייקי ודיסני אליהן התייחסתי בטורים האחרונים. זה יכול להיות ברמת החברה, כמו המהלכים של WMT לבנית מועדון לקוחות ומעבר למכירות מקוונות וזה יכול להיות ברמת הענף. ישנם ענפים שמשויכים ל״שיבוש הקורונה״ (רפואה, לימודים, פיננסים, עבודה) וישנם ענפים שיש להם נתיב צמיחה עצמאי (אנרגיה ותחבורה ירוקה, מריחואנה). כדאי שנקפיד לשאול את עצמנו האם אנחנו מחזיקים מניות שהפוטנציאל שלהן הוא מעבר למחירי טרום המשבר משום שאם זהו הפוטנציאל היחידי, לא בטוח שהן בכלל יממשו אותו במציאות הכלכלית שנגלה כשנצא מהסגר העולמי.
בהקשר של המריחואנה אציין ש-MJ, אחת מקרנות הסל המובילות בתחום, תיקנה קצת כלפי מטה והגיעה אל תמיכה באזור ה-11 דולר ממנה יש סיכוי שמהלך העליה יתחדש.
המקרה של הרץ, HTZ, הוא דוגמא מעניינת. הזכרתי אותה כאן בעברֿ, עם תחילת המשבר, כאפשרות ל״הימור״ קטן. הימור מכיוון שבכל זאת החברה נמצאת בהליך של פשיטת רגל. העובדה שביום שישי התפרסם שקבוצת מלווים רצינית מוכנה להלוות לה כסף כחלק מהליך ההיחלצות היא אינדיקטור מאוד חיובי להמשך החזקה (המניה נסחרה בעליה חדה ובמחזור ענק). תראו גם את הגרף של המניה. מעט לפני ירידות מרץ היא פרצה למעלה את תבנית הירידה המתכנסת ארוכת הטווח. כלומר, המשקיעים חשבו אז שהנה מגיעה תקופה טובה. ואז הגיעה התרסקות הקורונה. השילוב של עובדה זו ביחד עם קבלת ההלוואה מחזקת את תחושת ההזדמנות שבאחזקת המניה. טכנית, תיבחן השבוע הרץ עם תמיכה מאוד קרובה ב-2.45 ועם מבחן פריצה של 2.5 דולר. פריצה תהיה סימן חיובי מאוד להמשך. מהלך מתחת ל-2.45 יוכל ללמד על רגיעה מסוימת במניה ואולי על הזדמנות ההצטרפות הבאה.
עוד על הזהב
הגם שאנחנו כבר מזמן בענייני זהב כאן ואולי דווקא משום כך, אני מעמיק ללמוד את התחום לוודא שהכיוון הוא נכון. השבוע קראתי על מנהל השקעות שרק עכשיו התחיל לקנות זהב. הסיבה הבסיסית בעד קניית הזהב היא העובדה שהוא מגן מפני אינפלציה ואינו נחות בתשואתו לאורך זמן מאג״ח צמודות מדד. לסיבה הזו נוספת שכבה שניה והיא שהזהב גם מגן מפני משבר פיננסי ברמת המדינה/מדינות, הגנה שאגרות החוב של המדינה/מדינות אינה נותנת. תחשבו על זה. מיד נגיע להורדות הדירוג הצפויות...
- אימפריות הזהב של דובאי: הון הודי תחת איום רגולטורי
- השקעה בזהב - שאלות ותשובות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ואם אנחנו בענייני זהב ואינפלציה ובהמשך למאמר מהשבוע שעבר, מחירי הסחורות החקלאיות ממשיכים לעלות. פרסום שקיבלתי בעניין מראה שבתחום הסחורות החקלאיות, בשר חזיר עלה את העליה החדה ביותר בשלושת החודשים האחרונים (כ-27%) ואחריו עצים וסויה. כפי שהדגשתי בשבוע שעבר, אנחנו חושבים כאן על תרחישים אל תוך העתיד ואז מאמתים אותם מול העובדות. כרגע העובדות תומכות בתרחיש האינפלציה וכך גם בהחזקת הזהב. אסטרטג השקעות, שמתמחה גם בניטור רשתות חברתיות, העלה השערה שתחושת ה-FOMO, החשש מהחמצה, תניע משקיעים גם לכיוון ההשקעה במניות כריית הזהב.
יש לקחת פרשנות כזו ברצינות הן משום שניתוח היבטים מנטאליים של משקיעים חשוב מאד להבנת השווקים בכלל ובימים אלו בפרט והן משום שתחושת ה-FOMO מאפיינת מאד את דור המשקיעים הצעירים שנכנסו לשוק. אם התחושה הזו תנוע ממחוזות מניות הדמיון אל מחוזות מניות כרית הזהב, שבהחלט שייכות לעולם ה״ישן״, ייווצר פה שילוב מעניין.
אינפלציה והשקעה בזהב הם הצד השני של ירידת ערך הכסף. השבוע קראנו כולנו שהגירעון של ארצות הברית עמד בשנה החולפת על 3.1 טריליון דולר. המספר אינו כולל את תוכנית הסיוע הבא שמדברים שיהיה בהיקף של 4 תוכניות הסיוע הקודמות.
- המטוס ששינה את פני התעופה המסחרית למרות שייצורו הופסק
- הרווחתם על מתכות נדירות? מה עם משאבי מזון נדירים?
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- הטכנולוגיה הסודית שמאחורי כל המראה ונחיתה
סוכנויות דירוג האשראי העולמיות מתחילות להוריד את דירוגי האשראי בעולם ותהליך כזה, כשהוא לא מלווה בהעלאת ריבית שתפצה על הסיכון, מעלה עוד יותר את הסיכון שבהשקעה במטבעות פיאט ובנכסים ממשלתיים. לאור כך נראה שגוברת ההתעניינות גם בביטקוין.
הדרך לשלב חשיפה לביטקוין בתיק ההשקעות בוול סטריט, ללא פתיחת ערוץ השקעה נוסף (ארנק או חשבון השקעה ייעודי), היא הקרן העוקבת GBTC. זו דרך קצת מיושנת וקצת יקרה (הקרן נסחרת בפרמיה) בהשוואה לרכישה ישירה בשוק אבל היא כאמור נוחה למי שלא רוצה לפתוח עוד ערוץ השקעה. החברה שמנהלת את הקרן הודיעה שברבעון השלישי של 2020 זרמו לניהולה עוד מיליארד דולר. כ-700 מיליון דולר מתוכם זרמו לקרן הביטקוין GBTC. מדובר בקרן מאוד סחירה עם נפח מסחר ממוצע של כ-6 מיליון יחידות ביום כך שיש כאן מוצר עוקב סביר למשקיע הביתי.
גם הסוחר ראול פאואל, שנחשב כאחד מחוזי משבר 2008, התבטא השבוע ואמר שהוא צופה זרימת כסף מאסיבית של קרנות השקעה לביטקוין. דווח שפאוול השקיע 50% מהתיק שלנו בביטקוין.
על הגרף של GBTC ניתן לראות התפתחות של מגמת עליה עם תמיכה ב-12.3 דולר ואנחנו נמשיך לעקוב אחריה מכאן בצמוד לזהב. בחצי השנה האחרונה, GBTC התנהגה פחות או יותר כמו הזהב.
סיניות על הגרף
בשבוע שעבר דיברתי כאן על העניין הרב שיש לדעתי במניות הסיניות (לכתבה המלאה).
עליבאבא - BABA נערכת להנפקת הענק של ANT ותוך כדי כך מצליחה לשמר תמיכה מעל 300 דולר. השילוב הזה מלמד על פוטנציאל להמשך עליה.
TCEHY, אליה התייחסתי ספציפית בשבוע שעבר, מתגבשת למהלך עליה אחרי פריצה כלפי מעלה של תחום הדשדוש.
היום אני רוצה לדבר על BIDU. מצבה הטכני מאוד מעניין. נתחיל מכך שהיא רחוקה מאוד מהשיא. על הגרף ניתן לראות פריצה כלפי מעלה של מגמת הירידה ויציאה מתקופת ההתכנסות. הפריצה הזו יצרה התלהבות לכיוון 138 דולר, אחריה באה רגיעה ואז תמיכה ב-129 דולר. סביר שמכאן יתפתח מהלך עליה מבוסס.
ורעיון אחרון להיום: TCEM, Trip.com, חברת התיירות המקוונת הפועלת בסין. סין עושה מאמצים לפתוח את התיירות ועל הגרף נראית התפתחות של מגמת עליה יציבה.
כותב המאמר הינו זיו סגל, העוסק בתחום השווקים הפיננסיים, ניתוח טכני, מימון התנהגותי ואימון מנטאלי, בעל עיסוקים מגוונים בתחום באקדמיה ובפרקטיקה.
* אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו - עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית. החברה ו/או הכותבים מחזיקים ו/או עלולים להחזיק חלק מן הניירות המוזכרים לעיל.
- 7.אני 20/10/2020 21:31הגב לתגובה זוהחדשות, תחשוב על זה;)
- 6.TCOM = Trip.com ( לא tcem ) (ל"ת)יובל 20/10/2020 11:11הגב לתגובה זו
- 5.חנני 20/10/2020 07:03הגב לתגובה זותענוג, תודה.
- 4.שוב המרטטן????!!! איפה נעם טל???? (ל"ת)טייגר 7 19/10/2020 17:57הגב לתגובה זו
- צרפתי,כנראה מחליפו (ל"ת)אור 24/10/2020 11:05הגב לתגובה זו
- 3.ירון 19/10/2020 15:40הגב לתגובה זוגם בהם אתה רואה הזדמנות בתודה מראש
- 2.NUGT---כורות זהב כפול שתיים. (ל"ת)ARTICK19 19/10/2020 15:20הגב לתגובה זו
- 1.זיו מהתרסקות התהפכת להשקעות- כמו שמירי גרב אמרה סטייק (ל"ת)רפי 19/10/2020 14:56הגב לתגובה זו
- ככה זה סוחרים ומי שלא ככה מפסיד את המכנסיים (ל"ת)זורמים עם השוק 21/10/2020 14:13הגב לתגובה זו

המטוס ששינה את פני התעופה המסחרית למרות שייצורו הופסק
פיתוח איירבוס A380, המטוס הגדול בעולם, עלה לחברה 25 מיליארד דולר, והוא נחשב לתופעה מיוחדת במינה בעולם התעופה. אף על פי כן, בשל מיעוט הזמנות, הפסיקה החברה לייצרו לפני 4 שנים, וגם החברות שמפעילות אותו, מתכוונות להיפרד ממנו מוקדם מהצפוי
מטוס Airbus A380 הוא מטוס הנוסעים הגדול ביותר שנבנה אי פעם, אורכו כ-73 מטר ומוטת הכנפיים שלו כ-80 מטר. הוא מטוס בעל שתי קומות מלאות, המסוגל לשאת מעל 850 נוסעים במתכונת תיירות בלבד, וכ-525 נוסעים במתכונת שכוללת מחלקת ביזנס עם סידור מחלקות שונות. המטוס מצויד בארבעה מנועי Rolls-Royce ומגיע למהירות שיוט של כ-910 קמ"ש.
המטוס מתוכנן לשאת משקל המראה מקסימלי של כ-560 טון, והוא בעל טווח טיסה של כ-15,200 ק"מ, מה שמאפשר טיסות בין-יבשתיות ארוכות מאוד. בתוך המטוס יש טכנולוגיות מתקדמות רבות כגון שליטה אלקטרונית על מערכות הטיסה, תרכובות קלות משקל מחומרי פחמן ומסגרות אלומיניום-ליתיום וכנפיים מיוחדות שמייעלות את צריכת הדלק והיציבות. למרות גודלו העצום, המטוס נחשב לבטוח מאוד, שקט ויעיל יחסית למטוסי נוסעים גדולים אחרים.
ה-A380 הוא המטוס הראשון שהכיל במבנהו תא נוסעים עם שתי קומות מלאות במקום קומת ביניים או קומת מנהלים בלבד כמו בדגמים אחרים, עובדה שנחשבה למהפכה בעיצוב מטוסי נוסעים.
מחפשים הצעת נישואין מקורית? גם זאת דרך
אם חשקה נפשכם בהצעת נישואין מקורית, ואתם חושבים שהצעה רומנטית ממרומי צוק הארבל הפכה לנדושה, תוכלו להציע לבחירת ליבכם הצעת נישואין מפתיעה ורומנטית בשחקים בגובה 10,000 רגל בסוויטה פרטית באיירבוס A380s.
- המזון החדש והמהפכני שהומצא ומה קרה היום לפני 30 שנה
- איירבוס ובואינג מתייעלות: ענקיות התעופה מקצצות אלפי משרות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
על פי פרסומי אמירטס (Emirates), שירות הסוויטות מוצע בדרך כלל בקו דובאי-לוס אנג׳לס בגירסת המטוס A380s מתוצרת איירבוס. המטוס הגדול בעולם מציע סוויטות פאר כשירות ייחודי ומפנק במחלקה הראשונה.

המטוס ששינה את פני התעופה המסחרית למרות שייצורו הופסק
פיתוח איירבוס A380, המטוס הגדול בעולם, עלה לחברה 25 מיליארד דולר, והוא נחשב לתופעה מיוחדת במינה בעולם התעופה. אף על פי כן, בשל מיעוט הזמנות, הפסיקה החברה לייצרו לפני 4 שנים, וגם החברות שמפעילות אותו, מתכוונות להיפרד ממנו מוקדם מהצפוי
מטוס Airbus A380 הוא מטוס הנוסעים הגדול ביותר שנבנה אי פעם, אורכו כ-73 מטר ומוטת הכנפיים שלו כ-80 מטר. הוא מטוס בעל שתי קומות מלאות, המסוגל לשאת מעל 850 נוסעים במתכונת תיירות בלבד, וכ-525 נוסעים במתכונת שכוללת מחלקת ביזנס עם סידור מחלקות שונות. המטוס מצויד בארבעה מנועי Rolls-Royce ומגיע למהירות שיוט של כ-910 קמ"ש.
המטוס מתוכנן לשאת משקל המראה מקסימלי של כ-560 טון, והוא בעל טווח טיסה של כ-15,200 ק"מ, מה שמאפשר טיסות בין-יבשתיות ארוכות מאוד. בתוך המטוס יש טכנולוגיות מתקדמות רבות כגון שליטה אלקטרונית על מערכות הטיסה, תרכובות קלות משקל מחומרי פחמן ומסגרות אלומיניום-ליתיום וכנפיים מיוחדות שמייעלות את צריכת הדלק והיציבות. למרות גודלו העצום, המטוס נחשב לבטוח מאוד, שקט ויעיל יחסית למטוסי נוסעים גדולים אחרים.
ה-A380 הוא המטוס הראשון שהכיל במבנהו תא נוסעים עם שתי קומות מלאות במקום קומת ביניים או קומת מנהלים בלבד כמו בדגמים אחרים, עובדה שנחשבה למהפכה בעיצוב מטוסי נוסעים.
מחפשים הצעת נישואין מקורית? גם זאת דרך
אם חשקה נפשכם בהצעת נישואין מקורית, ואתם חושבים שהצעה רומנטית ממרומי צוק הארבל הפכה לנדושה, תוכלו להציע לבחירת ליבכם הצעת נישואין מפתיעה ורומנטית בשחקים בגובה 10,000 רגל בסוויטה פרטית באיירבוס A380s.
- המזון החדש והמהפכני שהומצא ומה קרה היום לפני 30 שנה
- איירבוס ובואינג מתייעלות: ענקיות התעופה מקצצות אלפי משרות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
על פי פרסומי אמירטס (Emirates), שירות הסוויטות מוצע בדרך כלל בקו דובאי-לוס אנג׳לס בגירסת המטוס A380s מתוצרת איירבוס. המטוס הגדול בעולם מציע סוויטות פאר כשירות ייחודי ומפנק במחלקה הראשונה.