וויקס
צילום: יחצ

WIX שווה 8 מיליארד דולר - מכה את תחזית הרווח ברבעון הרביעי, אבל...

אחת הגאוות הישראליות הגדולות שלנו, מתכחשת לזהות שלה ולא מסכימה לרשום את מניותיה גם בארץ - חבל; החברה שנמצאת בשיא הפעילות העסקית ובשווי מספקת תחזית צנועה לשנת 2020
אבישי עובדיה | (12)

Wix.com היא אחת מהחברות הישראליות הגדולות בעולם, המצליחות בעולם, והחדשניות בעולם. אם הייתם משקיעים בה בתחילת הדרך בוול סטריט לפני 6 שנים הייתם מרוויחים פי 13. מדהים. WIX (וויקס) מפתחת פלטפורמות לבניית אתרים. בשיטה שכל אחד יכול להקים אתר במהירות ובפשטות. בהתחלה זה היה "סתם" אתר, בהמשך זה התרחב לאתרים ממש לא פשוטים. באמת גאווה מקומית, אבל למה הגאווה הזו נמנעת לרשום את מניותיה בבורסה המקומית?

אם כבר ישראלית, אז עד הסוף - לרבות רישום מקומי. זה יעזור מאוד לבורסה שלנו, זה ישפר ויגוון את האפשרויות של המשקיעים, זה יתרום גם לחברה - אגב, נתון מעניין ואפילו מפתיע - נייס -1.85%  גם אחת מהענקיות הטכנולוגיות שלנו רשומה בארץ ובוול סטריט, ולמרות מחזורי הענק בבורסה האמריקאית קרוב ל-30% מהמסחר הוא בתל אביב. אצל אלביט מערכות -2.69% רוב המסחר (מעל 70%) הוא בתל אביב.

ואחרי הציונות עוברים לעסקים - החברה מדווחת ברבעון האחרון על רווח למניה של 39 סנט לעומת צפי האנליסטים ל-31 סנט, על הכנסות של כ-204.6 מיליון דולר מעט מגמגם (הצפי בשוק היה להכנסות של כ-205.5 מיליון דולר), גם בגלל ענייני מטבע ונוכח גבייה מעל התחזית. בראייה קדימה - החברה צופה ברבעון הראשון הכנסות של 215-217 מיליון דולר ובשנה כולה - 946-956 מיליון דולר. תחזיות צנועות יחסית לתחזית האנליסטים.

 

ולנתונים בהרחבה - ההכנסות ברבעון הרביעי הסתכמו כאמור ב-204.6 מיליון דולר, עליה של 25% בהשוואה לשנה הקודמת. ההכנסות בכל 2019 - 761.1 מיליון דולר, עליה של 26% בהשוואה לשנה אשתקד.

הגבייה מלקוחות היא נתון מאוד חשוב בדוחות של וויקס. המודל הכספי נשען על תשלום מראש (בחלק מהמקרים) ואספקה שוטפת של שירותים בגין התשלום. ההכרה החשבונאית היא על פני זמן. כך שגבייה שעולה על ההכנסות משמעה - חברה בצמיחה.

היא גובה הרבה כסף שחלקו עוד לא יכול להיות מוכר בדוחות. אלו בעצם הכנסות עתידיות של החברה. הגבייה ברבעון הרביעי הסתכמה ב-226.7 מיליון דולר, עליה של 29% בהשוואה לשנה הקודמת. הגבייה לכל שנת 2019 - 832.5 מיליון דולר, עליה של 26% בהשוואה לשנה אשתקד ומשמעותית מעל ההכנסות. 

הגבייה ב-2020 תהיה מעל 1 מיליארד דולר. התחזית, מסבירה הנהלת החברה, משקפת את ההצלחה של ההשקעה והמומנטום במוצרים החדשים - החברה השיקה את Editor X, הפלטפורמה לעיצוב וליצירה אונליין, המאפשרת לסוכנויות לבניית אתרים ולמעצבים כלים מתקדמים לעיצוב ויכולות סידור האלמנטים (layouting).

קיראו עוד ב"גלובל"

"הרבעון הרביעי הוא השיא של השנה הפנומנלית שהיתה ל-Wix. אנחנו ממשיכים להתפתח מחברה לבניית אתרים לפלטפורמה מקיפה ליצירת אתרים ופתרונות עסקיים", אמר אבישי אברהמי מנכ"ל ושותף מייסד של Wix. "החשיפה של Editor X היא אבן דרך משמעותית ל-Wix ומכינה את הקרקע לגידול בחשיפת המוצר לשוק המעצבים המקצועיים בשנת 2020. מעולם לא היינו ממוצבים טוב כל כך לקראת העתיד."

ליאור שמש, סמנכ"ל הכספים של החברה הוסיף כי "התוצאות שלנו ברבעון הרביעי סגרו שנת שיא בהכנסות, בגביה וביצירת תזרים מזומנים חופשי ל-Wix. התחזית שאנחנו מספקים משקפת את המומנטום שאנחנו ממשיכים לתוך שנת 2020 ואת הבטחון שלנו ביכולת להמשיך ולהביא לצמיחה חזקה בשנים הבאות".

 

עוד מוסרת החברה כי הכנסות השנתיות החוזרות (ARR) ממנויים קריאטיביים עד ה-31 בדצמבר 2019, עמדו על 707.2 מיליון דולר, עליה של 20% בהשוואה לשנה הקודמת.

הרווח הגולמי על בסיס GAAP לכל שנת 2019 עמד על 74%, בהשוואה ל-79% בשנת 2018. הרווח הגולמי ממנויים קריאטיביים על בסיס GAAP לכל שנת 2019 עמד על 81%, בהשוואה ל-84% בשנת 2018. הרווח הגולמי מפתרונות עסקיים על בסיס GAAP לכל שנת 2019 עמד על 35%, בהשוואה ל-46% בשנת 2018

 

הרווח הגולמי על בסיס Non-GAAP לכל שנת 2019, עמד על 75% בהשוואה ל-80%, בשנה אשתקד. ההפסד הנקי על בסיס GAAP לכל שנת 2019 עמד על (86.4) מיליון דולר, או (1.71) דולר למניה, בהשוואה להפסד נקי של (37.1) מיליון דולר, או (0.77) דולר למניה, בשנה אשתקד. הרווח הנקי על בסיס Non-GAAP לכל שנת 2019 עמד על 59.1 מיליון דולר, או 1.17 דולר למניה, בהשוואה לרווח נקי על בסיס Non-GAAP של 51.3 מיליון דולר, או 1.07 דולר למניה, בשנה אשתקד.

 

דגשים לרבעון הרביעי

הרווח הגולמי על בסיס GAAP ברבעון הרביעי של שנת 2019 עמד על 72%, בהשוואה ל-79% ברבעון הרביעי של שנת 2018. הרווח הגולמי ממנויים קריאטיביים על בסיס GAAP עמד על 80% בהשוואה ל-84%, ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הגולמי מפתרונות עסקיים על בסיס GAAP עמד על 28% בהשוואה ל-46%, ברבעון המקביל אשתקד.

הרווח הגולמי על בסיס Non-GAAP ברבעון הרביעי של שנת 2019, עמד על 74% בהשוואה ל-80%, ברבעון המקביל אשתקד. ההפסד הנקי על בסיס GAAP ברבעון הרביעי של שנת 2019 עמד על (21.6) מיליון דולר, או (0.42) דולר למניה, בהשוואה להפסד נקי של (5.8) מיליון דולר, או (0.12) דולר למניה, ברבעון המקביל אשתקד.

הרווח הנקי על בסיס Non-GAAP ברבעון הרביעי של שנת 2019 עמד על 19.9 מיליון דולר, או 0.39 דולר למניה, בהשוואה לרווח נקי על בסיס Non-GAAP של 20.8 מיליון דולר, או 0.42 דולר למניה, ברבעון המקביל אשתקד 

התחזית לרבעון הראשון של 2020: צמיחה (ביחס לרבעון המקביל אשתקד) של 23%-25% בהכנסות לרמה של 215-217 מיליון דולר. גבייה של 247-249 מיליון דולר.

תגובות לכתבה(12):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 11.
    דירה=קורת גג 20/02/2020 16:48
    הגב לתגובה זו
    דירה=קורת גג=צורך בסיסי של האדם
  • 10.
    צירון זה הויקס הבא-פיתחה מוצר מדהים (ל"ת)
    המבין 20/02/2020 15:59
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    מה עם בונוס לעובדים? (ל"ת)
    חיים 20/02/2020 14:50
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    דודו 20/02/2020 14:23
    הגב לתגובה זו
    תמיד ובאופן קבוע, עולה לפני פרסום הדוחות הטובים, אבל יורדת באופן חריג כבר באותו יום של הדיווח, למה זה קורה?
  • 7.
    יגאל 20/02/2020 11:20
    הגב לתגובה זו
    חברות מוצלחות מממנות פרזיטים.
  • 6.
    גיא 20/02/2020 11:16
    הגב לתגובה זו
    יום אחד היא תרד ב 50%- כמו שהאמריקאים יודעים
  • 5.
    יוסי 20/02/2020 09:54
    הגב לתגובה זו
    מה הסכוי שתרוויח סנט לפני כל ההתאמות ?
  • 4.
    אלי 20/02/2020 09:49
    הגב לתגובה זו
    בגלל השכונה שיש בארץ. שוק קטן, לא אמין, זה כמו שיש אתר אינטרנט כמו זה שמריץ מניות ואף רגולטור אפילו לא בודק .. שם המשחק הוא יותר אמין
  • 3.
    אם היתה נסחרת בתא היתה שווה חצי טוב מאוד שלא תיסחר כאן (ל"ת)
    שועלי 20/02/2020 09:42
    הגב לתגובה זו
  • צודק!!! (ל"ת)
    הנביא 20/02/2020 11:30
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    רון 20/02/2020 09:29
    הגב לתגובה זו
    כנראה שיש סביה..
  • 1.
    וויקס ואלביט מנועי צמיחה (ל"ת)
    מרגש 20/02/2020 09:25
    הגב לתגובה זו
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטיוטה. קרדיט: רשתות חברתיות

טויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר

ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה 

רן קידר |
נושאים בכתבה טויוטה

ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.

ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.

הגורם הסיני 

עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1% לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים, כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.

הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות. עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.

מגמה מעורבת בשאר העולם

בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת, מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.

ארדואן טורקיה (X)ארדואן טורקיה (X)

טורקיה מתכננת העלאת מס במטרה לרסן את האינפלציה

מה האינפלציה בטורקיה ומה הצפי לשנה הבאה?

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אינפלציה טורקיה

טורקיה מתכננת להעלות מסים באופן יחסית מתון על מגוון מוצרים ושירותים מרכזיים, כולל דלק, כחלק מהמאמץ הממשלתי לסייע לבנק המרכזי להחזיר את האינפלציה למסלול ירידה. המהלך נועד ליצור עקביות בין המדיניות הפיסקלית למוניטרית -כלומר, בין פעולות הממשלה בתחום המיסוי והמחירים לבין מטרות הבנק המרכזי דרך הריבית וכלים נוספים.

התוכנית היא לעדכן היטלים ומחירים מפוקחים בקצב שמתאים ליעד האינפלציה של הבנק המרכזי לשנה הבאה, העומד על 16%. זוהי גישה חדשה יחסית המתרחקת מהצמדה אוטומטית למדדים מבוססי אינפלציה. אולם זהו גם צעד רגיש מבחינה פוליטית וכלכלית, שכן שינויים במסים עקיפים משפיעים במהירות על מחירים בסופר, בתחבורה ובשרשרת האספקה.

דלק במרכז: השפעה מכרעת על כל המשק

דלק הוא מרכיב קריטי באינפלציה, משום שהוא נוגע כמעט לכל עלות במשק, החל מהובלה ולוגיסטיקה ועד למחירי מוצרים בסיסיים. כל שינוי במסים על בנזין וסולר זוכה לתשומת לב רבה ומשפיע על הציפיות לאינפלציה.

בטורקיה, מסי הצריכה על בנזין וסולר מתעדכנים בדרך כלל פעמיים בשנה לפי אינפלציית היצרן המצטברת בששת החודשים הקודמים. כעת, הכיוון הוא לעדכן את המסים בקצב מתון יותר כדי להפחית את הלחץ המחירי. כבר בתחילת 2025 נרשמה העלאה במסים נמוכה יותר מהנוסחה המקובלת, במטרה לצמצם את הלחץ על המחירים. זה מעיד על כך שמשרד האוצר הטורקי מנסה להציג קו עקבי של ריסון, גם אם בצעדים הדרגתיים.

המהלך לא מוגבל רק לדלק; הוא כולל גם התאמות במחירים מפוקחים כמו טבק, אלכוהול, אנרגיה ולעיתים גם שירותים ציבוריים. בטורקיה, שינויים במחירים המפוקחים יכולים להשפיע במהירות על קצב האינפלציה, בין אם בהקפאה או בעדכון חד.