סגירה בוול סטריט: טסלה קפצה ב-9.4%, אינטל עלתה ב-8.1%
יום המסחר בוול סטריט נסגר בעליות שערים של עד 0.7%, כאשר התנודתיות בשוק ממשיכה להיות נמוכה ברקע להתערבות הפד' בשוקי הכסף. מדד ה-S&P500 נסחר כעת קרוב לרמות שיא כל הזמנים. במקביל, עונת הדו"חות בוול סטריט ממשיכה להשפיע על החברה המדווחות.
מדדים בוול סטריט
S&P 500 0.13%
דאו ג'ונס 0.16%
נאסד"ק -0.21%
למרות שהמדדים המובילים נסחרים היום קרוב לרמות שיא כל הזמנים, הפד' ושאר הבנקים המרכזיים ממשיכים להגדיל את התערבותם בשוק. לאחר שמוקדם יותר החודש הודיע הפד' על השקת תוכנית רכישות בשוקי האג"ח (QE) בהיקף של כ-60 מיליארד דולר בחודש, השבוע הפתיע הבנק לקראת הסגירה עם הודעה על הגדלת ההתערבות בשוקי ה-REPO, עם הזרקות יומיות של עד 120 מיליארד דולר החל מהיום. הצעד בא ברקע להנפקות ענק שמבצע הממשל האמריקני עד סוף החודש, וברקע לעובדה כי שוק הכסף אותת בימים האחרונים כי צעדיו האחרונים של הבנק נכשלו.
בגזרת המאקרו, הנתונים שפורסמו באירופה מוקדם יותר הבוקר הציגו תמונה מעורבת. סנטימנט הצרכנים בגרמניה ירד בחודש האחרון לרמה של 9.6 נק' בלבד, נמוך מצפי המוקדם והנתון החלש ביותר מאז 2015. מנגד, סקר ה-IFO לעסקים בגרמניה מראה סימני ראשונים של התייצבות לאחר מספר חודשים קשים: ציפיות העסקים בגרמניה עלו בחודש האחרון לרמה של 91.5 נק', גבוה מהתחזיות המוקדמות.
- אמזון לעניים? החברה משיקה את Amazon Bazaar לשווקים המתפתחים
- אמזון חותמת על עסקה של 38 מיליארד דולר עם OpenAI
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בארה"ב, סנטימנט הצרכנים של מישיגן לחודש אוקטובר אכזב עם קריאה של 95.5 נק' בלבד.
במרכז
עונת הדו"חות בוול סטריט ממשיכה בהילוך גבוה, ומשפיעה על החברות המדווחות. אמזון (סימול:AMZN) ירדה ב-1.1% בלבד ברקע לדו"חות חלשים (לכתבה המלאה). אינטל (סימול:INTC) עלתה ב-8.1% לאחר דו"חות טובים (לכתבה המלאה). בסקטור הפארמה, גילאד (סימול:GILD) איבדה 4%.
נזכיר כי המדווחות הבולטות בימים האחרונים היו: (סימול:TWTR) שצנחה אמש ביותר מ-20%(לכתבה המלאה). טסלה (סימול:TSLA) שעלתה הערב ב-9.4% לאחר שזינקה אמש ביותר מ-17% (לכתבה המלאה), 3M (סימול:MMM) (לכתבה המלאה), בואינג (סימול:BA) (לכתבה המלאה), חברת קיברלי קלארק (סימול:KMB) (לכתבה המלאה), וחברת פרוקטל אנד גמבל (סימול:PG) (לכתבה המלאה).
בגזרת הישראליות, טבע (סימול:TEVA) איבדה הערב 1.6% והמשיכה לרכז עניין ברקע לתנודתיות בתקופה האחרונה. סולארדג' (סימול:SEDG) נסגרה בירידות של 0.3% לאחר שירדה כבר מעל 5% במהלך המסחר. נזכיר כי אמש עלתה מניית החברה לשיא כל הזמנים (לכתבה המלאה).
- 6.בשבוע הבא מפולת (ל"ת)קוס אומו 25/10/2019 22:20הגב לתגובה זו
- 5.מילה שלי מילה 25/10/2019 17:29הגב לתגובה זומסטוליקו אני חשבתי יירד קצת היום ואני יפנצ׳ר אותך בהמשך אתה תראה יא צימוק .
- 4.מת להרוס את ז׳ו יורק 25/10/2019 17:20הגב לתגובה זושמטילדה ומוישה עמדו ערומים שדודים בדרך לשאוף גז עוד יחזרו
- 3.כלום לא עוצר את הוויסות-כלבים (ל"ת)דודי 25/10/2019 17:00הגב לתגובה זו
- 2.חנני 25/10/2019 16:47הגב לתגובה זוהשוק מתוכנת מראש אין בן שום זכר לשוק הון בריא הפד מושך בחוטים בניצוחו של רב נוכל טראמפ.
- 1.איצ100 25/10/2019 16:20הגב לתגובה זוהעולם בכחש ובשקרים והזיות. מקומם האמיתי ידוע ונמצא הרחק מטה.
- איש 25/10/2019 18:23הגב לתגובה זומשטרים אחרים - סוציאליסטים עם קולחוזים עגלות וסוסים ...
- . 25/10/2019 17:50הגב לתגובה זולא ממליצים בדרך כלל..רק מסבירים מצב לאשורו..בימים טרופים אלו של שוק שמנווט על ידי שרלטנים בצפון אמריקה נוסח הטראמפים למינייהם..הרי הפתרון(שנכון לתמיד) לשאול סחורה ומדדים בררה במינופים גדולים..כאמור מצב השוק עולה יורד לא מעניינת..מנסיון שנות דור הבטחה מובטחת ב99% מהמקרים..השקעות מסוג זה מניבות בדרך כלל פי 4 עד פי 6 מכל סוג השקעה אחרת בעולם..פעם הבאה נכתוב בקצרה על המתחרה להשקעה זאת שהינה איתור ורכישת סחורות מתכלות. בשתי הצורות שצייננו כל מה שיש לעשות זה להיות חכם וערני ומבין בניתוח גופים רקובים או מתכלים. שבת טובה.
- מת להרוס את ניו יורק 25/10/2019 17:14הגב לתגובה זוהגיע הזמן שתשב בשקט ....אתה בושה לפקולטה לכלכלה ולמדינה שמאלינקו מסטוליקו
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
בעלי המניות של טסלה אישרו למאסק חבילת תמריצים חדשה בהיקף עצום של 400 מיליון מניות, שמחזירה את חלקו בחברה ל־25%. מאחורי המספרים הבלתי נתפסים מסתתרת אסטרטגיית משא ומתן מבריקה וגם לא מעט אגו
לאחרונה החליטו בעלי המניות של טסלה Tesla -3.68% להעניק לאילון מאסק חבילת תמריצים חדשה הכוללת 400 מיליון מניות נוספות. זה מצטרף ל־380 מיליון מניות שכבר ברשותו. המספרים כמעט בלתי נתפסים, אבל מאחוריהם מסתתר שיעור מעניין על ניהול משא ומתן וגם על הגבול הדק שבין ביטחון עצמי לחוצפה.
מאסק ביקש דבר אחד: להחזיר את חלקו בחברה ל־25%. הוא לא נימק מדוע, לא הציג טיעונים ולא ניסה לשכנע. הוא פשוט אמר שזה מה שהוא רוצה וקיבל את מבוקשו. החבילה הקודמת שלו, מ־2018, הייתה שווה אז כמה מיליארדי דולרים והיום מוערכת בכ־120 מיליארד. לכך מתווספת חבילת התמריצים מ־2012, ששווייה כיום כ־34 מיליארד דולר. במילים אחרות, עוד לפני העסקה החדשה, מאסק נהנה משכר ממוצע של כ־12 מיליארד דולר בשנה. לא בדיוק “עבודה בחינם”.
הפעם, החוזה כולל תנאי שאפתני במיוחד: מאסק צריך להוביל את טסלה לרווח תפעולי של 400 מיליארד דולר במהלך שנה אחת. לשם השוואה, טסלה צפויה להרוויח השנה כ־13 מיליארד דולר. כדי לעמוד ביעד, הוא צריך להגדיל את הרווחים פי שלושים.
האסטרטגיה היא לב הסיפור
הסכומים הם לא לב הסיפור, אלא האסטרטגיה. ג’ו־אלן פוזנר, פרופסורית לניהול באוניברסיטת סנטה קלרה, הסבירה שמאסק השתמש בעקרון “העיגון”. טכניקה שבה המספר הראשון שמועלה במשא ומתן קובע את המסגרת לכל המספרים הבאים. אם ההצעה הראשונה גבוהה מדי, שאר ההצעות יסתובבו סביבה. מאסק לא התחיל נמוך ולא בנה את הדרישות בהדרגה, הוא פתח בגדול, בטריליון דולר, מה שגרם לכל סכום אחר להיראות סביר בהשוואה.
- מילד שקט שסובל מבריונות ל"מלך העולם" וזה לא טראמפ
- הדרך לטריליון דולר: האם אילון מאסק יגיע ליעד?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פוזנר הסבירה שזו בדיוק הסיבה שכדאי להיות הראשון שמגיש הצעה במשא ומתן. אם מועמד לעבודה מצהיר שהוא שווה חצי מיליון דולר בשנה, גם אם המעסיק חשב להציע 150 אלף, השכר הסופי יהיה קרוב בהרבה להצעה הגבוהה.
