אל על: צניחה של 30% ברווח הנקי ל-49 מיליון דולר
חברת התעופה אל על דיווחה היום על דו"חות הרבעון השלישי שבמהלכו התפטר מנכ"ל החברה דוד מימון. בשורה התחתונה, אל על רשמה צניחה של 30% ברווח הנקי ל-49 מיליון דולר ושחיקה ברווח מהפעלה לצד ירידה קלה בהכנסה מנוסעים.
מניית אל על קופצת 4% במחזור הגבוה בשוק בהמשך לזינוק של 9.5% אתמול. רק נזכיר כי לפני הקפיצה השבוע המניה רשמה נפילות של יותר מ-50% מאז יוני האחרון.
ברבעון השלישי אל על -3.51% רשמה ירידה של 3% בהכנסות מהפעלה ל-626 מיליון דולר. הוצאות ההפעלה ירדו ב-1% ל-473 מיליון דולר. ה-EBITDA ירדה ב-23% ל-109 מיליון דולר. הרווח הגולמי ירד ב-12% ל-153 מיליון דולר.
במהלך הרבעון חלה עלייה במחיר הדלק הסילוני המשמש את מטוסי החברה. הוצאות הדלק הסילוני גדלו ב-8.1 מיליון דולר (7.2%) לעומת הרבעון המקביל אשתקד. בתוך כך, אל על רשמה צניחה של 28% ברווח מהפעלה ל-69.2 מיליון דולר ברבעון.
בשורה העליונה, ההכנסות ירדו ב-3% ל-626.1 מיליון דולר. ההכנסות מהפעלה קטנו ב-17.6 מיליון דולר - ירידה של 2.7%.
דוד מימון מנכ"ל אל על: "בחודש אוגוסט הגיע מטוס הדרימליינר הראשון מתוך 16 שהוזמנו ובחודש אוקטובר הגיע המטוס השני. שני המטוסים החלו לטוס בקווים ללונדון ולניוארק ובקרוב צפויים להצטרף שני מטוסים נוספים שיטוסו למזרח הרחוק ולניוארק, יעד בו תתווסף תדירות נוספת. הנוסעים מדווחים על שביעות רצון גבוהה ונרשמים ביקושים גבוהים לטיסות במטוסים אלו, הצפויים להוות מנוע צמיחה חשוב באל על בשנים הקרובות".
- "חברת אל על נמצאת כמעט בלי חוב - דבר שאף אחד לא האמין שיכול לקרות"
- וויז אייר בדרך להקים מרכז פעילות בישראל באפריל 2026
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
נועם פינקו, פסגות: "אל על פרסמה דו"ח שתואם פחות או יותר את הצפי שלנו. הירידה בהכנסות נבעה מירידה בכמות הנוסעים-נתון שהיה ידוע מראש. בחודש ספטמבר הייתה ירידה של 13% בכמות הנוסעים בשל עיתוי החגים (נתון שהתהפך באוקטובר עם עליה של 16%). גם ביולי הייתה ירידה בכמות הנוסעים בשל תחזוקה מוארכת במטוסים. עם זאת הירידה בהכנסות (3%) הייתה נמוכה מהירידה ב-RPK (קטעי נוסע - מחושב לפי קילומטרים) שירדו בכ-5.9% בזכות עליה של 1.4% בתשואה לק"מ. הוצאות ההפעלה גדלו בכ-3 מ' דולר למרות הירידה בשעות טיסה בגין נתונים שהיו ידועים מראש -התחזקות השקל מול הדולר, עליית מחיר הנפט ועלייה בהוצאות שכר. העליה קוזזה עם ירידה בהוצאות החכירה הרטובה (חכירת מטוס שלם כולל הצוות), הוצאה שהייתה קיימת ברבעון המקביל בו היו סכסוכים עם הטייסים. בשורה התחתונה הדו"ח סביר ותואם את הצפי שלנו. ברבעון הרביעי אנו צפויים לראות עליה בהכנסות לעומת הרבעון המקביל בשל גידול בכמות הנוסעים אך פגיעה ברווח בשל עליית מחירי הנפט מעל המצופה".
- 2.שמוקשולר 22/11/2017 12:38הגב לתגובה זוהעיקר שהמנייה עולה בלי שום הצדקה
- 1.יובל 22/11/2017 10:13הגב לתגובה זוכל יום מאבדת אמון של עוד ועוד נוסעים. כרגע נהנית מהשוק המוסדי שמצוי בתקופת שפע. האטה קלה בנתוני המשק, ואל על גמורה. לא ייתכן בעידן אלקטרוני להחזיק 6000 עובדים על פחות מ 30 מטובי נוסעים. אלעל כבולה בהסכמי עובדים ובוועדים חזקים. מי שראשו במותניו יברח משם
- דודי 24/11/2017 08:52הגב לתגובה זואל תנסה להשתמש בביטויים שאין לך מושג מהם. הביטויים שערבבת הינם: כוחו במותניו וראשו על כתפיו. תיצמד למה שאתה מכיר (וכנראה עברית היא לא הצד החזק שלך).
משקיע מבצע ניתוח טכני, נוצר ע"י מנדי הניג באמצעות Geminiהדילמה של המשקיעים - הם רוצים לממש מניות, אבל לא רוצים לשלם מס; מה לעשות?
צרות של עשירים - משקיעים רבים סבורים שהשוק עלה מדי ורוצים לממש, אבל אז הם נזכרים במס על רווחים ומתחרטים - למה זו טעות ונאחל לכם לשלם כמה שיותר מסים על רווחים בבורסה
אחרי שנה שבה שוק המניות המקומי רשם עליות חריגות ( שיא מאז 1992) ואחרי שנים שוול סטריט שוברת שיאים, אתם לא תשמעו אנשים שאומרים באמת שזה זמן מצוין להשקיע בבורסות. סליחה, טעות - אתם תקראו מנהלי השקעות, מנכ"לים, אנליסטים שאומרים שהשווקים ימשיכו לעלות, אבל הם לא אומרים את האמת שלהם, ואם כן - הם כנראה לא יודעים מה זה שוק מניות, מה זו מחזוריות ולא בטוח שהם יודעים לתמחר חברות ושווקים. וזה לא שאנחנו מבינים יותר, ממש לא, אלו מספרים, עובדות, זו מתמטיקה פשוטה. ככל שהשווקים עולים התמחור של הפירמות גבוה יותר וזה במבחנים שונים כמו - מכפילי רווח, מכפילי הון ועוד.
ההקדמה הזו חשובה למי שרואה את התחזיות של המומחים. אין באמת מומחים, יש פוזיציה ענקית שמחייבת את המומחה להאמין בעליות - זה הביזנס שלו. הוא חייב להיות אופטימי. מה שכן יש אלו בעלי שליטה שמממשים. שי את זה בלי סוף, ולמי הם מוכרים - לנו. פראיירים כנראה רק מתחלפים. הגופים המוסדיים מקבלים מאיתנו כסף גדול דרך הפרשות לפנסיה, גמל השתלמות ועוד וקונים מניות גם במחירים של פי 2-3 משנה שעברה, גם במכפילי רווח של 40.
ומה אתם באופן ישיר עושים? כלומר בקרנות נאמנות, במניות וכו'? יש כאלו ומסתבר שהם רבים מאוד שאומרים לנו - "השוק יקר, טאואר הגיעה ל-90 דולר מכרתי חצי מהכמות, זינקה ל-100 מכרתי עוד חצי. קניתי באזור 32-33 דולר. אבל עכשיו היא ב-120 דולר. גם לא הרווחתי את העלייה הנוספת וגם שילמתי מס ענק".
בואו נחלק את הדילמה לשתיים: לתזמן את טאואר בשיא - אף אחד לא יכול. לתזמן את המסים - כולם יכולים.
- המשקיע הגדול ביותר של אנבידיה מוכר מניות ב-150 מיליון דולר
- היום שאחרי באפט - מה תעשה ברקשייר עם קופת המזומנים העצומה שלה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
משקיעים חוששים מ-FOMO, אבל ככל שהשוק עולה, הם משתכנעים למכור. הבעיה שאחרי שהם משתכנעים למכור יש דילמה חדשה. למכור עכשיו ולשם מס? זו היתה שנה מופלאה, אין כמעט ניירות שירדו, התיקים מפוצצים ברווחים וגם במס תיאורטי (מס של 25% על הרווח בעת המימוש). ברגע שתבוצע מכירה, המס התיאורטי יהפוך למס בפועל.
ואז משקיעים רבים אומרים - נחכה כבר לשנה הבאה, ודוחים את העסקה. הכל יכול להית בעתיד - אולי יתברר שהם צדקו, אבל זו חוכמה שבדיעבד.
משקיע מבצע ניתוח טכני, נוצר ע"י מנדי הניג באמצעות Geminiהדילמה של המשקיעים - הם רוצים לממש מניות, אבל לא רוצים לשלם מס; מה לעשות?
צרות של עשירים - משקיעים רבים סבורים שהשוק עלה מדי ורוצים לממש, אבל אז הם נזכרים במס על רווחים ומתחרטים - למה זו טעות ונאחל לכם לשלם כמה שיותר מסים על רווחים בבורסה
אחרי שנה שבה שוק המניות המקומי רשם עליות חריגות ( שיא מאז 1992) ואחרי שנים שוול סטריט שוברת שיאים, אתם לא תשמעו אנשים שאומרים באמת שזה זמן מצוין להשקיע בבורסות. סליחה, טעות - אתם תקראו מנהלי השקעות, מנכ"לים, אנליסטים שאומרים שהשווקים ימשיכו לעלות, אבל הם לא אומרים את האמת שלהם, ואם כן - הם כנראה לא יודעים מה זה שוק מניות, מה זו מחזוריות ולא בטוח שהם יודעים לתמחר חברות ושווקים. וזה לא שאנחנו מבינים יותר, ממש לא, אלו מספרים, עובדות, זו מתמטיקה פשוטה. ככל שהשווקים עולים התמחור של הפירמות גבוה יותר וזה במבחנים שונים כמו - מכפילי רווח, מכפילי הון ועוד.
ההקדמה הזו חשובה למי שרואה את התחזיות של המומחים. אין באמת מומחים, יש פוזיציה ענקית שמחייבת את המומחה להאמין בעליות - זה הביזנס שלו. הוא חייב להיות אופטימי. מה שכן יש אלו בעלי שליטה שמממשים. שי את זה בלי סוף, ולמי הם מוכרים - לנו. פראיירים כנראה רק מתחלפים. הגופים המוסדיים מקבלים מאיתנו כסף גדול דרך הפרשות לפנסיה, גמל השתלמות ועוד וקונים מניות גם במחירים של פי 2-3 משנה שעברה, גם במכפילי רווח של 40.
ומה אתם באופן ישיר עושים? כלומר בקרנות נאמנות, במניות וכו'? יש כאלו ומסתבר שהם רבים מאוד שאומרים לנו - "השוק יקר, טאואר הגיעה ל-90 דולר מכרתי חצי מהכמות, זינקה ל-100 מכרתי עוד חצי. קניתי באזור 32-33 דולר. אבל עכשיו היא ב-120 דולר. גם לא הרווחתי את העלייה הנוספת וגם שילמתי מס ענק".
בואו נחלק את הדילמה לשתיים: לתזמן את טאואר בשיא - אף אחד לא יכול. לתזמן את המסים - כולם יכולים.
- המשקיע הגדול ביותר של אנבידיה מוכר מניות ב-150 מיליון דולר
- היום שאחרי באפט - מה תעשה ברקשייר עם קופת המזומנים העצומה שלה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
משקיעים חוששים מ-FOMO, אבל ככל שהשוק עולה, הם משתכנעים למכור. הבעיה שאחרי שהם משתכנעים למכור יש דילמה חדשה. למכור עכשיו ולשם מס? זו היתה שנה מופלאה, אין כמעט ניירות שירדו, התיקים מפוצצים ברווחים וגם במס תיאורטי (מס של 25% על הרווח בעת המימוש). ברגע שתבוצע מכירה, המס התיאורטי יהפוך למס בפועל.
ואז משקיעים רבים אומרים - נחכה כבר לשנה הבאה, ודוחים את העסקה. הכל יכול להית בעתיד - אולי יתברר שהם צדקו, אבל זו חוכמה שבדיעבד.
