ההשקה הסטטית של אאודי A8
אודי A8 החדשה, דור רביעי למכונית הדגל של אודי, היוותה את הסיבה ל"מפגש הפסגה של אודי" שנערך השבוע בברצלונה. מדובר במפגש שאמור להפוך למסורת ולהוות במה להצגת חידושי החברה. וכך כבש מותג היוקרה הגרמני את מתחם התערוכות של בירת קטלוניה, ובנה בו עיירת אודי שהציגה, סביב פארק מלאכותי (באולם ממוזג כמובן), שפע מפעילויות המותג. גולת הכותרת הייתה הפעם A8 החדשה, שבמקביל להצגת חידושים טכנולוגיים היוותה תירוץ מצוין לדבר על העתיד הדיגיטאלי, המחובר והאוטונומי.
"אודי מסמלת איכות פרמיום, טכנולוגיה חדשנית ועיצוב מרגש" אומר דיטמר ווגנריטר, חבר הנהלה בכיר לנושאי שיווק. "בעתיד יתווסף לזה E-טרון, מיי אודי (My Audi) ואודי Ai. אנחנו הופכים מיצרן יוקרה לחברה דיגיטאלית יוקרתית. נמשיך למכור מכוניות מדהימות, אבל נציע ללקוחות פתרונות כדי לתת להם את השעה ה-25 ביום. "מיי אודי" תציע שירותים דיגיטאליים ואפילו תפקודים שירכשו בעת הצורך. עם Ai (שמסמנת אוטונומיות אינטליגנטית) נוכל להגדיר את המוביליות העתידית. אלה הערכים החדשים שלנו וה-A8 היא השגרירה".
"אנשים אוהבים מותגים, ורוכשים מותגים כי הם יודעים מה הם יקבלו". ממשיך רופרט סטדלר, יושב ראש אודי שעולה לנאום אחריו. "אנשים מוכנים לשלם יותר על מותגי יוקרה כי הם נותנים ערך מוסף. ו-A8 היא דומא טובה. יש בה את חתימת המותג שלנו. היא מדגימה שהמותג זה הבטחה. אנחנו מבטיחים קדמה ולוקחים זאת ברצינות. בלטינית המילה אודי אומרת להקשיב ואנחנו מקשיבים ללקוחות. אנחנו גם מקשיבים למילים שעוד לא נאמרו ומבטיחים להקל על חיי הלקוחות".
מכירה את הדרך
המכונית החדשה שופעת טכנולוגיות מתקדמות בכל תחום, אך באודי גאים בייחוד בכך שהיא ראשונה שתאפשר בהשקתה נהיגה אוטונומית ברמה 3 בדירוג האוטונומי. האם אכן זו רמה 3? כן, אבל באופן חלקי. "מדובר כרגע", מסביר מירקו רויטר, האחראי על התחום "רק בנסיעה בפקקים על כביש מהיר. כלומר בכביש רב-נתיבי עם הפרדה ברורה מהנתיבים הנגדיים, ובמהירות של עד 60 קמ"ש". "בכל מקרה כאשר המכונית מזהה שהפקק נגמר היא תאותת לנהג לקחת פיקוד ואם לא יעשה זאת היא תעצור".
- אאודי מקצצת תחזית: המכסים תקעו מקלות בגלגלים
- האקרים פרצו לנתונים של פולקסוואגן- מידע על 3 מיליון לקוחות נגנב
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"אנחנו נהיה היחידים שמאפשרים לנהג לעזוב את ההגה ולהתעסק בענייניו". זה כמובן מעלה את השאלה מי אחראי. חלק מאנשי אודי אומרים אנחנו, אחרים פחות ברורים ומספרים על קופסה שחורה שתהיה כנראה מחויבת. הם גם מודים ששאלות חוקיות סביב הפעלת המערכת והתקינה לגביה עדיין לא נפתרו באף מקום, למרות שגרמניה נמצאת במצב טוב ועשויה להתיר זאת במהלך 2018. "לדעתי יתכן ודרישת הלקוחות תשפיע על הממשלות".
לא רק
אבל גם אם באודי היו נלהבים לעסוק בעולם בו ניתן ליהנות מעוד שעה עם אייפון במקום עם ההגה, היו להם עוד סיבות לדבר על ה-A8. למשל העיצוב. מרק ליכטה, שלפני שלוש וחצי שנים מונה לאחראי העיצוב באודי, מצביע על A8 כראשונה עליה היה אחראי מדף לבן, והוא נרגש. זו כנראה המכונית המוחצנת בהיסטוריית הדגם, גם אם לפחות בתצוגה סטאטית היא עדיין נראית מעט צנועה. "השבכה הרחבה עוזרת ליצור רושם של מכונית דינאמית יותר". הוא אומר ומספר על השראה מיאכטות לאחוריים. אני מזהה שם דמיון בפרטים למרצדס (מהצד) ולב.מ.וו (תאורה). אבל עמאר וואיה, המעצב הצעיר של אודי, מספר שדווקא ל-80 של שנות התשעים הייתה השפעה ביצירת קו התאורה המחובר.
לפי מעצבי אודי, המהלך החשוב הוא הורדת קו המותן בדופן אל בין מפתחי הגלגלים ולא מעליהם כמו שהיה נהוג בעבר. "זה מוריד את מרכז הכובד במראה ומאפשר לנו להרחיב את מפתחי הגלגלים כדי שהמכונית תיראה יותר "קוואטרו". זה יגיע לכל הדגמים אבל בכל אחד ניישם זאת אחרת".
- מנכ"ל משרד התחבורה: "נצעיד את ישראל לעשרת המדינות המובילות בבטיחות בדרכים"
- ניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
העיצוב השתנה עוד יותר מבפנים. כעת, בתחתית הקונסולה המרכזית, נמצא מסך תחתון שישמש לרוב את בקרת האקלים - אך יכול להפוך למקלדת עבור המסך העליון. הדגש כאן הוא שימוש נרחב מבעבר בלחצני מגע. "מילת המפתח כאן היא מינימליזם" אומר סטפן וולמר, האחראי על תא הנוסעים. "מצד שני למדנו שאנשים אוהבים את השואו והטקסיות ואנחנו מנסים להביא זאת לכאן. שהמכונית תיראה שהיא מתעוררת לחיים. הרטט בצגים הוא אחת הדרכים להביא לתפעול הדיגיטאלי תחושת איכות ועבודת אמן". תא הנוסעים, כמצופה ממכונית דגל, ממשיך לעלות מדרגה בשימוש בחומרים איכותיים. הוא מרווח, נעים ומייצר תחושת עושר.
נסיכת האלומיניום משתמשת באחוז קטן מבעבר של אלומיניום (58%) ויותר של פלדה רגילה או מחוזקת (40.5%). "זה בא בגלל הצורך להקשיח את המרכב כדי להתמודד טוב יותר עם דרישות הבטיחות, והרצון להגן טוב יותר על תא הנוסעים. המכונית מוכנה יותר לחשמל, אז יהיה בה יותר משקל ולטובת ההגנה צריך להיות יותר קשיח" מסביר אלכסנדר קובל, מהאחראים לתכנון המרכב. "הגדלת הקשיחות ב-25% עוזרת גם לדינאמיות וגם לעידון".
הביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולסניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות
208,810 מכוניות חשמליות נמכרו בישראל מאז שנת 2011. עד שנת 2019 ההנעה החשמלית היתה קוריוז זניח. שנת 2020 בישרה ש'קורה משהו בשוק', ובשנת 2021 נפרץ הסכר. BYD, טסלה, ג'ילי, MG ויונדאי מובילות במספרים המוחלטים. מרצדס מובילה בפרימיום.
ענף הרכב המקומי התנהל על מי מנוחות לאורך שנים רבות עם מנועי בנזין ודיזל, ואי שם גם היברידיות. בתחילת העשור השני של שנות ה – 2000 הגיחו לשוק המקומי מכוניות מוזרות ללא מנוע בעירה פנימית ונפתח עידן החשמליות בשוק המקומי.
מאז ועד עתה למעלה מ 200,000 כלי רכב חשמליים עלו על כבישי ישראל. המספר אמנם לא מרשים מול כ 4.0 מיליון כלי רכב בישראל, אולם בשנים האחרונות כלי הרכב החשמליים הלכו ותפסו נפח משמעותי מכלל מכירות כלי הרכב החדשים, אירוע שגרם לנו לפנות לידיד המדור מר צבי תמרי ולבקש ממנו נתונים מתוך מאגרי המידע של משרד התחבורה.
את ההיסטוריה המודרנית של כלי הרכב החשמליים בישראל ניתן לחלק לשלוש תקופות עיקריות.
תקופה ראשונה
תקופה ראשונה בין השנים 2011-2016 לה ניתן לקרוא 'בטר פלייס וחברים' שלצד דגמי הרנו פלואנס ZE נרשמו בארץ מכוניות חשמליות בודדות והמספרים היו בספרה אחת או שתי ספרות, ולא קרוב ל 100.
- חשמל או פלאג אין - דילמת המורה לנהיגה
- משרד הביטחון אוסף את הרכבים הסיניים של הקצינים - בעקבות חשש מדליפת מידע
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
| שנה | כמות |
| 2011 | 5 |
| 2012 | 45 |
| 2013 | 60 |
| 2014 | 19 |
| 2015 | 0 |
| 2016 | 5 |
