ההשקה הסטטית של אאודי A8

אודי הזמינו אותנו ל"פסגת אודי" הראשונה בהיסטוריה בה, לצד הצהרות מעניינות, ניתן היה לפגוש מקרוב במכונית הדגל החדשה של החברה
אלי שאולי, אוטו |

אודי A8 החדשה, דור רביעי למכונית הדגל של אודי, היוותה את הסיבה ל"מפגש הפסגה של אודי" שנערך השבוע בברצלונה. מדובר במפגש שאמור להפוך למסורת ולהוות במה להצגת חידושי החברה. וכך כבש מותג היוקרה הגרמני את מתחם התערוכות של בירת קטלוניה, ובנה בו עיירת אודי שהציגה, סביב פארק מלאכותי (באולם ממוזג כמובן), שפע מפעילויות המותג. גולת הכותרת הייתה הפעם A8 החדשה, שבמקביל להצגת חידושים טכנולוגיים היוותה תירוץ מצוין לדבר על העתיד הדיגיטאלי, המחובר והאוטונומי.

"אודי מסמלת איכות פרמיום, טכנולוגיה חדשנית ועיצוב מרגש" אומר דיטמר ווגנריטר, חבר הנהלה בכיר לנושאי שיווק. "בעתיד יתווסף לזה  E-טרון, מיי אודי (My Audi) ואודי Ai. אנחנו הופכים מיצרן יוקרה לחברה דיגיטאלית יוקרתית. נמשיך למכור מכוניות מדהימות, אבל נציע ללקוחות פתרונות כדי לתת להם את השעה ה-25 ביום. "מיי אודי" תציע שירותים דיגיטאליים ואפילו תפקודים שירכשו בעת הצורך. עם Ai (שמסמנת אוטונומיות אינטליגנטית) נוכל להגדיר את המוביליות העתידית. אלה הערכים החדשים שלנו וה-A8 היא השגרירה".

"אנשים אוהבים מותגים, ורוכשים מותגים כי הם יודעים מה הם יקבלו". ממשיך רופרט סטדלר, יושב ראש אודי שעולה לנאום אחריו. "אנשים מוכנים לשלם יותר על מותגי יוקרה כי הם נותנים ערך מוסף. ו-A8 היא דומא טובה. יש בה את חתימת המותג שלנו. היא מדגימה שהמותג זה הבטחה. אנחנו מבטיחים קדמה ולוקחים זאת ברצינות. בלטינית המילה אודי אומרת להקשיב ואנחנו מקשיבים ללקוחות. אנחנו גם מקשיבים למילים שעוד לא נאמרו ומבטיחים להקל על חיי הלקוחות".

מכירה את הדרך

המכונית החדשה שופעת טכנולוגיות מתקדמות בכל תחום, אך באודי גאים בייחוד בכך שהיא ראשונה שתאפשר בהשקתה נהיגה אוטונומית ברמה 3 בדירוג האוטונומי. האם אכן זו רמה 3? כן, אבל באופן חלקי. "מדובר כרגע", מסביר מירקו רויטר, האחראי על התחום "רק בנסיעה בפקקים על כביש מהיר. כלומר בכביש רב-נתיבי עם הפרדה ברורה מהנתיבים הנגדיים, ובמהירות של עד 60 קמ"ש". "בכל מקרה כאשר המכונית מזהה שהפקק נגמר היא תאותת לנהג לקחת פיקוד ואם לא יעשה זאת היא תעצור".

"אנחנו נהיה היחידים שמאפשרים לנהג לעזוב את ההגה ולהתעסק בענייניו". זה כמובן מעלה את השאלה מי אחראי. חלק מאנשי אודי אומרים אנחנו, אחרים פחות ברורים ומספרים על קופסה שחורה שתהיה כנראה מחויבת. הם גם מודים ששאלות חוקיות סביב הפעלת המערכת והתקינה לגביה עדיין לא נפתרו באף מקום, למרות שגרמניה נמצאת במצב טוב ועשויה להתיר זאת במהלך 2018. "לדעתי יתכן ודרישת הלקוחות תשפיע על הממשלות".

לא רק

אבל גם אם באודי היו נלהבים לעסוק בעולם בו ניתן ליהנות מעוד שעה עם אייפון במקום עם ההגה, היו להם עוד סיבות לדבר על ה-A8. למשל העיצוב. מרק ליכטה, שלפני שלוש וחצי שנים מונה לאחראי העיצוב באודי, מצביע על A8 כראשונה עליה היה אחראי מדף לבן, והוא נרגש. זו כנראה המכונית המוחצנת בהיסטוריית הדגם, גם אם לפחות בתצוגה סטאטית היא עדיין נראית מעט צנועה. "השבכה הרחבה עוזרת ליצור רושם של מכונית דינאמית יותר". הוא אומר ומספר על השראה מיאכטות לאחוריים. אני מזהה שם דמיון בפרטים למרצדס (מהצד) ולב.מ.וו (תאורה). אבל עמאר וואיה, המעצב הצעיר של אודי, מספר שדווקא ל-80 של שנות התשעים הייתה השפעה ביצירת קו התאורה המחובר.

 

לפי מעצבי אודי, המהלך החשוב הוא הורדת קו המותן בדופן אל בין מפתחי הגלגלים ולא מעליהם כמו שהיה נהוג בעבר. "זה מוריד את מרכז הכובד במראה ומאפשר לנו להרחיב את מפתחי הגלגלים כדי שהמכונית תיראה יותר "קוואטרו". זה יגיע לכל הדגמים אבל בכל אחד ניישם זאת אחרת".

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

העיצוב השתנה עוד יותר מבפנים. כעת, בתחתית הקונסולה המרכזית, נמצא מסך תחתון שישמש לרוב את בקרת האקלים - אך יכול להפוך למקלדת עבור המסך העליון. הדגש כאן הוא שימוש נרחב מבעבר בלחצני מגע. "מילת המפתח כאן היא מינימליזם" אומר סטפן וולמר, האחראי על תא הנוסעים. "מצד שני למדנו שאנשים אוהבים את השואו והטקסיות ואנחנו מנסים להביא זאת לכאן. שהמכונית תיראה שהיא מתעוררת לחיים. הרטט בצגים הוא אחת הדרכים להביא לתפעול הדיגיטאלי תחושת איכות ועבודת אמן". תא הנוסעים, כמצופה ממכונית דגל, ממשיך לעלות מדרגה בשימוש בחומרים איכותיים. הוא מרווח, נעים ומייצר תחושת עושר.

נסיכת האלומיניום משתמשת באחוז קטן מבעבר של אלומיניום (58%) ויותר של פלדה רגילה או מחוזקת (40.5%). "זה בא בגלל הצורך להקשיח את המרכב כדי להתמודד טוב יותר עם דרישות הבטיחות, והרצון להגן טוב יותר על תא הנוסעים. המכונית מוכנה יותר לחשמל, אז יהיה בה יותר משקל ולטובת ההגנה צריך להיות יותר קשיח" מסביר אלכסנדר קובל, מהאחראים לתכנון המרכב. "הגדלת הקשיחות ב-25% עוזרת גם לדינאמיות וגם לעידון".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
BYD פלאג אין (יצרן)BYD פלאג אין (יצרן)

בכמה ירדו מחירי הרכב החשמלי והאם זה יימשך?

מלאי גבוה, אפס קילומטר, מגמה עולמית, עלייה במס קנייה - הגורמים שישפיעו על המחירים בשנה הבאה, האם לרוץ לקנות כעת רכב חשמלי, ומה המחירים של הרכבים הבלוטים?

רן קידר |
נושאים בכתבה מחירי הרכב BYD

שוק הרכב החשמלי בישראל רושם בשנה האחרונה ירידות מחירים חדות של 20%-40%. דגמים סיניים כמו BYD אטו 3, שמחירו עמד על 172 אלף שקל, מוצעים כעת ב-140 אלף שקל, וליפמוטור B10 ירד ל-140 אלף שקל. צ'אנגן דיפאל S05 זמין ב-145 אלף שקל, ו-MG S5 ב-150 אלף שקל. כל אלה כוללים טווח נסיעה של 400-450 קילומטר, תא נוסעים מרווח ל-5 נוסעים, מסכי מגע בגודל 12-15 אינץ', מערכות בטיחות אוטונומיות ברמה 2 ומערכות קישוריות עם תמיכה באנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. 

הירידה נובעת מעודפי מלאי בהיקף של עשרות אלפי יחידות, תחרות עזה בין יצרניות סיניות, האטה בביקוש הצרכני ושינויים במס הקנייה שמעודדים מכירות מיידיות. עד כה נמסרו השנה 285,000 רכבים חדשים, גידול של 9% לעומת 2024, אך נתח החשמליות ירד מ-25% למתחת ל-20% עם מכירות של 50,000 חשמליות בלבד לעומת 70,000 ב-2024.

עודפי המלאי יוצרים לחץ מרכזי על היבואנים. במהלך 2024 הזמינו יבואנים כמו יוניון מוטורס וטלקאר כמויות גדולות של דגמים חשמליים בהנחה שהביקוש ימשיך לצמוח בקצב של 30%-40% לשנה, כפי שקרה ב-2022-2023. במציאות, הביקוש ירד ב-30%, והותיר 30,000-35,000 רכבי אפס קילומטר במגרשי אחסון. 

רבים מהם נרשמו על שם יבואנים או חברות ליסינג כדי להעביר אותם מדוחות פיננסיים, אך כעת הם נמכרים בהנחות חריגות. BYD, מובילת השוק עם 8,100 מסירות ב-2025 לעומת 16,400 ב-2024, מציעה את האטו 3 ב-140 אלף שקל במקום 172 אלף. צ'רי FX EV רשמה 2,100 יחידות חדשות בכבישים בחודש ההשקה, אך מכירות חודשיות עומדות כעת על 300 יחידות בלבד, מה שמצביע על הצטברות מלאים. יבואנים קטנים, כמו אלה שמביאים מותגים כמו ג'ילי וג'י איי סי, מציעים הנחות של 20,000-30,000 שקל כדי לשחרר תזרים מזומנים, שכן אחזקת מלאי עולה 5%-7% ממחיר הרכב בשנה בגלל ריביות מימון. עודפי מלאי והנחות חריגות: שוק הרכב לקראת סוף השנה.

תחרות סינית - הנחות ישראליות

התחרות מסין מגבירה את הירידות. יצרניות כמו BYD, MG, ג'ילי וצ'רי מציפות את ישראל בדגמים זולים המיוצרים בכמויות גדולות בסין, שם השוק הפנימי רווי עם 9 מיליון חשמליות שנמכרו השנה. ישראל, כשוק קטן עם רגולציה מהירה לכניסת מותגים חדשים, משמשת יעד יצוא מרכזי. BYD הוזילה 22 דגמים בעד 34% בסין עד יוני 2025, מה שחלחל לישראל והכריח מתחרים להוזיל. MG S5, עם טווח 420 קילומטר וסוללה של 58 קוט"ש, מוצע ב-140 אלף שקל, ו-GAC GE3 ב-130 אלף שקל. ניאו ET5 ירד ב-39,900 שקל ל-255 אלף שקל, והופך תחרותי מול דגמים אירופיים. הרחבה: בקרוב, ירידה במחירי הרכב החשמלי; למה לצפות ואיך הכל התחיל? 

BYD פלאג אין (יצרן)BYD פלאג אין (יצרן)

בכמה ירדו מחירי הרכב החשמלי והאם זה יימשך?

מלאי גבוה, אפס קילומטר, מגמה עולמית, עלייה במס קנייה - הגורמים שישפיעו על המחירים בשנה הבאה, האם לרוץ לקנות כעת רכב חשמלי, ומה המחירים של הרכבים הבלוטים?

רן קידר |
נושאים בכתבה מחירי הרכב BYD

שוק הרכב החשמלי בישראל רושם בשנה האחרונה ירידות מחירים חדות של 20%-40%. דגמים סיניים כמו BYD אטו 3, שמחירו עמד על 172 אלף שקל, מוצעים כעת ב-140 אלף שקל, וליפמוטור B10 ירד ל-140 אלף שקל. צ'אנגן דיפאל S05 זמין ב-145 אלף שקל, ו-MG S5 ב-150 אלף שקל. כל אלה כוללים טווח נסיעה של 400-450 קילומטר, תא נוסעים מרווח ל-5 נוסעים, מסכי מגע בגודל 12-15 אינץ', מערכות בטיחות אוטונומיות ברמה 2 ומערכות קישוריות עם תמיכה באנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. 

הירידה נובעת מעודפי מלאי בהיקף של עשרות אלפי יחידות, תחרות עזה בין יצרניות סיניות, האטה בביקוש הצרכני ושינויים במס הקנייה שמעודדים מכירות מיידיות. עד כה נמסרו השנה 285,000 רכבים חדשים, גידול של 9% לעומת 2024, אך נתח החשמליות ירד מ-25% למתחת ל-20% עם מכירות של 50,000 חשמליות בלבד לעומת 70,000 ב-2024.

עודפי המלאי יוצרים לחץ מרכזי על היבואנים. במהלך 2024 הזמינו יבואנים כמו יוניון מוטורס וטלקאר כמויות גדולות של דגמים חשמליים בהנחה שהביקוש ימשיך לצמוח בקצב של 30%-40% לשנה, כפי שקרה ב-2022-2023. במציאות, הביקוש ירד ב-30%, והותיר 30,000-35,000 רכבי אפס קילומטר במגרשי אחסון. 

רבים מהם נרשמו על שם יבואנים או חברות ליסינג כדי להעביר אותם מדוחות פיננסיים, אך כעת הם נמכרים בהנחות חריגות. BYD, מובילת השוק עם 8,100 מסירות ב-2025 לעומת 16,400 ב-2024, מציעה את האטו 3 ב-140 אלף שקל במקום 172 אלף. צ'רי FX EV רשמה 2,100 יחידות חדשות בכבישים בחודש ההשקה, אך מכירות חודשיות עומדות כעת על 300 יחידות בלבד, מה שמצביע על הצטברות מלאים. יבואנים קטנים, כמו אלה שמביאים מותגים כמו ג'ילי וג'י איי סי, מציעים הנחות של 20,000-30,000 שקל כדי לשחרר תזרים מזומנים, שכן אחזקת מלאי עולה 5%-7% ממחיר הרכב בשנה בגלל ריביות מימון. עודפי מלאי והנחות חריגות: שוק הרכב לקראת סוף השנה.

תחרות סינית - הנחות ישראליות

התחרות מסין מגבירה את הירידות. יצרניות כמו BYD, MG, ג'ילי וצ'רי מציפות את ישראל בדגמים זולים המיוצרים בכמויות גדולות בסין, שם השוק הפנימי רווי עם 9 מיליון חשמליות שנמכרו השנה. ישראל, כשוק קטן עם רגולציה מהירה לכניסת מותגים חדשים, משמשת יעד יצוא מרכזי. BYD הוזילה 22 דגמים בעד 34% בסין עד יוני 2025, מה שחלחל לישראל והכריח מתחרים להוזיל. MG S5, עם טווח 420 קילומטר וסוללה של 58 קוט"ש, מוצע ב-140 אלף שקל, ו-GAC GE3 ב-130 אלף שקל. ניאו ET5 ירד ב-39,900 שקל ל-255 אלף שקל, והופך תחרותי מול דגמים אירופיים. הרחבה: בקרוב, ירידה במחירי הרכב החשמלי; למה לצפות ואיך הכל התחיל?