חשש להתפטרות קולקטיבית באל על: ההנהלה פנתה לבית הדין לעבודה

לאחר פיצוץ המו"מ הלילה, באל על מזהירים: "התפטרות המפקחים לא תאפשר הפעלת טיסות החברה"
גיא בן סימון | (12)
נושאים בכתבה אל על

הסאגה באל על לא נגמרת. בהמשך להודעת ההנהלה מהבוקר לפיה נציגי הטייסים נטשו בהפגנתיות את שולחן המשא ומתן הלילה, ההנהלה פנתה אחר הצהריים לבית הדין האזורי לעבודה בבקשת צד בסכסוך קיבוצי לסעדים זמניים דחופים.

מניית אל על -3.51% שזינקה 3.5% מוקדם יותר היום במהלך המסחר, עולה כעת  1.3% "בלבד".

נזכיר כי ב-6 לפברואר בית הדין לעבודה הורה לטייסים לחזור לשולחן הדיונים, אך הדבר לא מנע מהם לא להתייצב לטיסות. לאחר מכן הטייסים הוציאו הודעה חד צדדית על סיום המשבר, אך ההנהלה הוציאה הכחשה גורפת. כעת נראה כי המשבר רחוק מלהסתיים.

בקשת החברה היום הוגשה לקראת כניסתן לתוקף של הודעות ההתפטרות שנמסרו לאל על באופן קולקטיבי על ידי מספר טייסים בתפקידי פיקוח באגף מבצעי אוויר שביקשו לסיים את תפקידיהם כמפקחים.

מעל על נמסר: "הכניסה לתוקף של התפטרות המפקחים בימים הקרובים עלולה לגרום לכך כי לא תתאפשר הפעלת טיסות החברה, דבר שיגרום לחברה לנזקים שאין החברה יודעת להעריכם בשלב זה. לאור זאת, פנתה החברה לבית הדין בבקשה להצהיר כי ההתפטרות של המפקחים מהווה שביתה שלא כדין ולמנוע נקיטת פעולה אשר תגרום שיבוש הפעילות בחברה. יצוין כי במסגרת ההסכם בין החברה לבין מגזר הטייסים  אלו התחייבו לשקט תעשייתי בתנאים אשר פורטו בהסכם. חרף האמור אירעו שיבושים נוספים ובעקבות זאת ניתן צו ארעי של בית הדין האזורי לעבודה בתחילת פברואר המחייב את נציגי מגזר הטייסים להפעיל מרותם ופיקוחם הארגוני על מנת לגרום לשקט תעשייתי מוחלט ולעבודה תקינה".

מוקדם יותר מסרה אל על כי אמש לאחר פגישת מו״מ קצרה בניסיון נוסף להגיע להסכמות בסוגיית הטייסים הוותיקים, נטשו נציגי הטייסים את שולחן המו״מ תוך שהם מותירים המומים את יו״ר ההסתדרות ואת הנהלת  אל על, במשרדי ההסתדרות. "הרקע לפיצוץ הוא סירובם של הטייסים לנוסחה הבסיסית ביותר ביחסי עבודה - שכר תמורת עבודה. דרישת ההנהלה לבצע 9 ימי הדרכה בממוצע לחודש תמורת שכר של למעלה מ-50 אלף שקל נדחתה על הסף. נציגי הטייסים אינם מהססים להמר על מקום עבודתם  של אלפי בתי אב המתפרנסים מאל על והופכים שוב את קהל לקוחותיה של החברה לבני ערובה, זאת רק לאחר שבוע מפרסום החלטת בית הדין לעבודה בו ניתן צו חד משמעי המורה להם לשוב לפעילות מלאה וסדירה ללא שיבושים", מסרו מהנהלת אל על.

תגובות לכתבה(12):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 9.
    ירושלמי 14/02/2017 21:07
    הגב לתגובה זו
    אין זכות קיום לחברה כל כל גרועה, כל כך מנותקת מעילם התעופה היום... תיעלמו כמה שחותר מהר!! דארויניזם טבעי של התנהלות קלוקלת...
  • 8.
    מרכז הליקוק 14/02/2017 17:23
    הגב לתגובה זו
    אם לביבי ושרה מותרואם לחכ״ים מותר להעלות את הפנסיה שלהם 25% ולקבל המון על לא כלוםואם לעוד שמרון מותר וכו וכוגם לנו מותר לצחוק כל הדרך לבנק
  • 7.
    המלש 14/02/2017 17:23
    הגב לתגובה זו
    הטייסים חצופים במידה רבה מאד. מרויחים טוב מאד. מפרנסים בכבוד. מעטים במשק מרויחים שכר כה רב. אז למה בשביתות .למה על גב הנוסעים. החברה פשוט תתפרק יפטרו אלפי עובדים. וגם עוד אלפים שנותנים שירות לאל על. הנזק עצום. לא טוב למדינה ולכל החברות בארץ. יש כאן רצון להרוס.
  • 6.
    חדשות נפלאות: אל על לא תטוס !!!!! (ל"ת)
    יעקב 14/02/2017 17:03
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    סרגיי 14/02/2017 16:42
    הגב לתגובה זו
    הואקום.
  • 4.
    באמת יש עוד אנשים שטסים אל-על ? (ל"ת)
    אנונימי 14/02/2017 16:15
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    יש ר א לי 14/02/2017 16:02
    הגב לתגובה זו
    תחזית שלי לאור האווירה
  • 2.
    בני יוסף 14/02/2017 12:22
    הגב לתגובה זו
    50,000 ש"ח ל-9 ימי הדרכה ? אז בואו ונראה על מה מדובר. בארץ אין סימולטורים לכן, מבצעים את ההדרכות בחו"ל. כל הדרכה היא מינימום 3 ימים בחו"ל (היגענו ל- 27 ימים מינימום). מעבר לכך, חוק בינלאומי אומר "טייס (קצין ראשון ו/או קברניט) שלא יבצע הדרכות, לא יורשה להטיס" אפילו עפיפון. אז עם למנהלי אל על, "מפריע" לשלם סכומים אלו, תמצאו מדריכים בדפי זהב ותפסיקו להציג את הטייסים כגורם הרע. אם אני לא טועה, בארקיע ובישראייר הטייסים מרוויחים יותר, האווירה שם נעימה יותר, המטוסים מאובזרים יותר -הכל יותר. אז במקום להטיל רפש על הטייסים שלכם, תעשו בדק בית. דרך אגב, כמה אתם משלמים לדיילים ולצוותי הקרקע ? למסכנים האלו אין אפשרות לממן עו"ד שילחמו בכם. והיכן ההסתדרות שתעזור להם ? סתם חומר למחשבה.
  • לך תחפש יא טייס חזיר. בסך הכל נהג מונית משודרג (ל"ת)
    זנגיף 14/02/2017 16:04
    הגב לתגובה זו
  • נראה לי שאתה טייס (ל"ת)
    אבי 14/02/2017 16:04
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    מושקע 14/02/2017 09:11
    הגב לתגובה זו
    אני עובד כשכיר. ולא אני לא טייס. חבריי בני 50 מחפשים עבודה בלי הרף אך אנחנו כמו זבל נזרקים לרחובות והממשלה לא עושה כלום. טייס מרוויח יפה כל חייו בלשון המעטה (כן, אני יודע כמה) וכל זה לא מספיק... החזירות הזו משאירה ציבור עובדים שלם ברחובות בלי עבודה מהדיילים על לתחומים אחרים. בית המשפט פסק ואותם זה לא מעניין. חזירות ישראלית ללא הרף.
  • א 14/02/2017 11:57
    הגב לתגובה זו
    אלפא יכול לשבש הוצאת טיסה. אלפא בז לפסקי דין. למה, למי הוא חייב? את אלפא לא מעניינים "האומגות" במחלקות תיירים שנתנו בו את אמונם ושילמו מכספם שלא ממש גדל על עצים. מבחינתי כל "אלפא" כזה שמשבש טיסה יזומן לבירור ויעוף הביתה ללא פיצויים. יש בעולם המון טייסים מאומנים, מנוסים וחדורי רצון להתפרנס (בכבוד!) - ראו טייסים בריטיים צעירים שמועסקים במקומות מאוד מאתגרים אי שם באיי אינדונזיה כדי לצבור נסיון ושעות טיסה.
משקיע מבצע ניתוח טכני, נוצר ע"י מנדי הניג באמצעות Geminiמשקיע מבצע ניתוח טכני, נוצר ע"י מנדי הניג באמצעות Gemini

הדילמה של המשקיעים - הם רוצים לממש מניות, אבל לא רוצים לשלם מס; מה לעשות?

צרות של עשירים - משקיעים רבים סבורים שהשוק עלה מדי ורוצים לממש, אבל אז הם נזכרים במס על רווחים ומתחרטים - למה זו טעות ונאחל לכם לשלם כמה שיותר מסים על רווחים בבורסה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה משקיע מס

אחרי שנה שבה שוק המניות המקומי רשם עליות חריגות ( שיא מאז 1992) ואחרי שנים שוול סטריט שוברת שיאים, אתם לא תשמעו אנשים שאומרים באמת שזה זמן מצוין להשקיע בבורסות. סליחה, טעות - אתם תקראו מנהלי השקעות, מנכ"לים, אנליסטים שאומרים שהשווקים ימשיכו לעלות, אבל הם לא אומרים את האמת שלהם, ואם כן - הם כנראה לא יודעים מה זה שוק מניות, מה זו מחזוריות ולא בטוח שהם יודעים לתמחר חברות ושווקים. וזה לא שאנחנו מבינים יותר, ממש לא, אלו מספרים, עובדות, זו מתמטיקה פשוטה. ככל שהשווקים עולים התמחור של הפירמות גבוה יותר וזה במבחנים שונים כמו - מכפילי רווח, מכפילי הון ועוד.

ההקדמה הזו חשובה למי שרואה את התחזיות של המומחים. אין באמת מומחים, יש פוזיציה ענקית שמחייבת את המומחה להאמין בעליות - זה הביזנס שלו. הוא חייב להיות אופטימי. מה שכן יש אלו בעלי שליטה שמממשים. שי את זה בלי סוף, ולמי הם מוכרים - לנו. פראיירים כנראה רק מתחלפים. הגופים המוסדיים מקבלים מאיתנו כסף גדול דרך הפרשות לפנסיה, גמל השתלמות ועוד וקונים מניות גם במחירים של פי 2-3 משנה שעברה, גם במכפילי רווח של 40. 

ומה אתם באופן ישיר עושים? כלומר בקרנות נאמנות, במניות וכו'? יש כאלו ומסתבר שהם רבים מאוד שאומרים לנו - "השוק יקר, טאואר הגיעה ל-90 דולר מכרתי חצי מהכמות, זינקה ל-100 מכרתי עוד חצי. קניתי באזור 32-33 דולר. אבל עכשיו היא ב-120 דולר. גם לא הרווחתי את העלייה הנוספת וגם שילמתי מס ענק".

בואו נחלק את הדילמה לשתיים: לתזמן את טאואר בשיא - אף אחד לא יכול. לתזמן את המסים - כולם יכולים. 

משקיעים חוששים מ-FOMO, אבל ככל שהשוק עולה, הם משתכנעים למכור. הבעיה שאחרי שהם משתכנעים למכור יש דילמה חדשה. למכור עכשיו ולשם מס? זו היתה שנה מופלאה, אין כמעט ניירות שירדו, התיקים מפוצצים ברווחים וגם במס תיאורטי (מס של 25% על הרווח בעת המימוש). ברגע שתבוצע מכירה, המס התיאורטי יהפוך למס בפועל. 

ואז משקיעים רבים אומרים - נחכה כבר לשנה הבאה, ודוחים את העסקה. הכל יכול להית בעתיד - אולי יתברר שהם צדקו, אבל זו חוכמה שבדיעבד. 

משקיע מבצע ניתוח טכני, נוצר ע"י מנדי הניג באמצעות Geminiמשקיע מבצע ניתוח טכני, נוצר ע"י מנדי הניג באמצעות Gemini

הדילמה של המשקיעים - הם רוצים לממש מניות, אבל לא רוצים לשלם מס; מה לעשות?

צרות של עשירים - משקיעים רבים סבורים שהשוק עלה מדי ורוצים לממש, אבל אז הם נזכרים במס על רווחים ומתחרטים - למה זו טעות ונאחל לכם לשלם כמה שיותר מסים על רווחים בבורסה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה משקיע מס

אחרי שנה שבה שוק המניות המקומי רשם עליות חריגות ( שיא מאז 1992) ואחרי שנים שוול סטריט שוברת שיאים, אתם לא תשמעו אנשים שאומרים באמת שזה זמן מצוין להשקיע בבורסות. סליחה, טעות - אתם תקראו מנהלי השקעות, מנכ"לים, אנליסטים שאומרים שהשווקים ימשיכו לעלות, אבל הם לא אומרים את האמת שלהם, ואם כן - הם כנראה לא יודעים מה זה שוק מניות, מה זו מחזוריות ולא בטוח שהם יודעים לתמחר חברות ושווקים. וזה לא שאנחנו מבינים יותר, ממש לא, אלו מספרים, עובדות, זו מתמטיקה פשוטה. ככל שהשווקים עולים התמחור של הפירמות גבוה יותר וזה במבחנים שונים כמו - מכפילי רווח, מכפילי הון ועוד.

ההקדמה הזו חשובה למי שרואה את התחזיות של המומחים. אין באמת מומחים, יש פוזיציה ענקית שמחייבת את המומחה להאמין בעליות - זה הביזנס שלו. הוא חייב להיות אופטימי. מה שכן יש אלו בעלי שליטה שמממשים. שי את זה בלי סוף, ולמי הם מוכרים - לנו. פראיירים כנראה רק מתחלפים. הגופים המוסדיים מקבלים מאיתנו כסף גדול דרך הפרשות לפנסיה, גמל השתלמות ועוד וקונים מניות גם במחירים של פי 2-3 משנה שעברה, גם במכפילי רווח של 40. 

ומה אתם באופן ישיר עושים? כלומר בקרנות נאמנות, במניות וכו'? יש כאלו ומסתבר שהם רבים מאוד שאומרים לנו - "השוק יקר, טאואר הגיעה ל-90 דולר מכרתי חצי מהכמות, זינקה ל-100 מכרתי עוד חצי. קניתי באזור 32-33 דולר. אבל עכשיו היא ב-120 דולר. גם לא הרווחתי את העלייה הנוספת וגם שילמתי מס ענק".

בואו נחלק את הדילמה לשתיים: לתזמן את טאואר בשיא - אף אחד לא יכול. לתזמן את המסים - כולם יכולים. 

משקיעים חוששים מ-FOMO, אבל ככל שהשוק עולה, הם משתכנעים למכור. הבעיה שאחרי שהם משתכנעים למכור יש דילמה חדשה. למכור עכשיו ולשם מס? זו היתה שנה מופלאה, אין כמעט ניירות שירדו, התיקים מפוצצים ברווחים וגם במס תיאורטי (מס של 25% על הרווח בעת המימוש). ברגע שתבוצע מכירה, המס התיאורטי יהפוך למס בפועל. 

ואז משקיעים רבים אומרים - נחכה כבר לשנה הבאה, ודוחים את העסקה. הכל יכול להית בעתיד - אולי יתברר שהם צדקו, אבל זו חוכמה שבדיעבד.