משיח שלקום TV ערותץ הספורט
צילום: צילום מסך
פרסום ראשון

סלקום TV שילבה את סגוואי בפרסומת עם "משיח": כעת היא נדרשת לפצות ב-150 אלף ש'

בסגוואי לא אהבו את השימוש שעשתה סלקום בשם המותג שלהם בפרסומת לחבילת הספורט, ועוד פחות שמדובר בכלל בחיקוי של המוצר. מכתב התראה לא נענה, התביעה בדרך
אלכסנדר כץ | (6)

האם אסור לעשות שימוש בשם מותג מוכר בפרסומת למותג אחר? על שאלה זו יצטרך ככל הנראה בית המשפט, לאחר שדרישתה של חברת סגוואי מסלקום - בעקבות הפרסומת האחרונה של סלקום TV עם הדמות של "משיח" – לא נענתה בחיוב.

 

לפני כשבועיים עלתה סלקום TV בסרטון פרסומת בכיכובו של אודי כגן שנועד לקדם את חבילת ערוצי הספורט החדשה של הערוץ, בעקבות העסקה שחתם עם קבוצת התקשורת RGE. באחת הסצנות בסרטון מזכיר "משיח" את שם המותג, נוסע עליו ובסוף גם נופל איתו לתוך נחל.

 

ואולם השם "סגוואי" הוא קניין רוחני של חברת סגוואי וכל שימוש בו מצריך את אישור החברה. לידי אייס הגיע מכתב התראה לפני תביעה, ששלחה החברה לסלקום. "הפרסומת מהווה הפרה בוטה וחמורה של זכויות הקניין הרוחני של מרשתנו... תוך עשיית עושר ולא במשפט על חשבונן, פגיעה במוניטין המצוין שנצבר לה והגחכת המוצר", כתבו עורך הדין

סער גרשוני ממשרד גרשוני ושות' ועורכת הדין גבריאלה שוורץ, פרקלטיהם של סגוואי בישראל. "זאת, בין השאר ובמיוחד, נוכח העובדה כי בפרסומת נעשה שימוש בשמה של חברת סגוואי ובסימנה המסחרי בקשר עם מוצר אשר אינו מכשיר סגוואי מקורי אלא חיקוי נחות שלו".

 

 

עורכי הדין גרשוני ושוורץ מזכירים כי "במקרים בהם עסקינן בקידום מטרות מסחריות בכלל ובתשדירי פרסומת למטרות מסחריות בפרט, קבעו בתי המשפט לא אחת כי השימוש בזכויות קנייניות או במוניטין של אחר הינן פסולות. בתי המשפט אף הוסיפו וקבעו כי במקרים כגון דא תגברנה זכויות קנייניות אלו על חופש הביטוי האמנותי".

 

החברה טוענת בפני סלקום כי בבעלותה 3 סימני מסחר המגנים על שמה ועל שם המותג SEGWAY  בסוגים שונים כך ששימוש בשם זה ללא אישור, הוא הפרה של החוק. עוד טוענת החברה כי הפרסומת כי השימוש בשם המותג ללא אישור מביא "לדילולם ולשחיקתם של סימנים אלה... אשר מתלווה אליהם תדמית חיובית ואשר משמשים כסימן היכר למוצרים איכותיים ובעלי מוניטין רב. יובהר, כי השימוש בפרסומת מביא לשחיקה וטשטוש של התדמית הייחודית והאיכותית שהסימנים הצליחו להעביר לקהל הצרכנים".

 

למרות השימוש במילה "סגוואי", הכלי המופיע בסרטון אינו של החברה. "הגחכת סימני המסחר, הצגתו של מכשיר הקרוי על ידי הדמות 'סגוואי' כמכשיר לא יציב והשימוש בשם 'סגוואי' כאשר בפועל מוצג בפרסומת מכשיר אשר אינו מכשיר סגוואי מקורי גורמים כולם לפגיעה בתדמיתו החיובית של סימן המסחר ושל מרשתנו בקרב קהל הצרכנים", מציינים עורכי הדין גרשוני ושוורץ שבהמשך טוענים כי סלקום עושה שימוש בפרסום בשם "סגוואי כדי להציג מוצר שהינו, או לפחות מוצג כמוצר מאיכות נמוכה והמהווה סכנה בטיחותית, שעה שלקוחות הרוכשים מוצרים מקוריים של מרשתנו משוכנעים כי מדובר במוצרים איכותיים ובטוחים".

 

לפני שבוע שלחה סגוואי באמצעות פרקליטה מכתב התראה בגין הפרת זכויות, ובו דרישה להסיר את הסרטון הכולל שימוש בשמה וסימניה המסחריים, תוך 24 שעות, שכבר חלפו מזמן. במכתב נדרשת סלקום גם למסור התחייבות בכתב על הפסקת השימוש בשם המותג ולפצות ב-150 אלף שקלים את סגוואי ללא הוכחת נזק. בין הצדדים התקיים משא ומתן קצר, אולם בסלקום כאמור לא נענו לדרישה, ונראה כי סגוואי תפנה כבר בקרוב לבית המשפט.

 

מסלקום טרם התקבלה תגובה.

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    אבל הוא אומר את זה במלעיל ולא במלרע! לא נחשב.. (ל"ת)
    גיל יוטינה 01/06/2016 17:32
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    יש לכם את זה ביותר קטנוני?? (ל"ת)
    ריקו 01/06/2016 13:50
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    משועמם 01/06/2016 10:31
    הגב לתגובה זו
    זאת אחת הפרסומות הכי מצחיקות שיש, שסגוואי יגידו תודה שהזכירו אותם ועשו להם פרסום על חשבון סלקום. גם התביעה הזאת עכשיו מעלה אותם עוד קצת לכותרות.. אחלה אסטרטגיה. יאללה.. קצת חוש הומור ומספיק לחפש כל הזמן! משועממים ...
  • 3.
    שוקיסט 01/06/2016 07:31
    הגב לתגובה זו
    סלקום הרסו לי את כל הרושם הטוב והבטיחותי שהיה לסאגוואי... עכשיו אני מרים טלפון לממציא של המכשיר ומביע בפניו את תרעומתי... הנייד שלו לא זמין... מישהו יודע איפה אפשר להשיג אותו...
  • 2.
    סגוואי 01/06/2016 04:10
    הגב לתגובה זו
    וגם תגידו תודה על הפירסום בחינם חצופים. תלמדו מפריגידר שלא חושבת להגיש תביעה על כל איזכור של המותג זה עשרות שנים או פלאפון .
  • 1.
    גיא מ. 31/05/2016 18:15
    הגב לתגובה זו
    ראיתי סגוואי בפרסומת של סלקום ומאז אני רוצה לקנות אחד כזה
הפטריוטים, ערוץ 14. קרדיט: אתר C14הפטריוטים, ערוץ 14. קרדיט: אתר C14
רייטינג

האם הפטריוטים היא התכנית היציבה ביותר בטלווזיה?

התחרות העזה בין מהדורות החדשות, הן מבחינת רייטינג והן מבחינת השקפת עולם ממשיכה להתבטא במשך כל רצועות היום; בפריים טיים הצפייה היתה יחסית מאוזנת

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 17% רייטינג ו-442 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 8.5% רייטינג ו-253 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שהצליחה שוב לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.9% רייטינג ו-114 אלף צופים, ובסוף הרשימה היתה המהדורה של כאן11, עם נתונים טובים יחסית לחוסר הפופולריות שלה, עם 107 אלף צופים ו-4% רייטינג.


פריים טיים 

תחרות בפריים טיים זה תמיד טוב, ואמש התחרות היתה יחסית מאוזנת, אם כי "נוטוק" של רועי עידן שמשודרת בקשת היתה בראש עם רייטינג של 12.9% רייטינג ו-337 אלף צופים, אבל הפער בינה ובין אלו שאחריה לא היה גדול, כפי שקורה בשידורי ריאליטי גדולים, ואחריה היתה התכנית העקבית ביותר בטלוויזיה, "הפטריוטים" שמשודרת מדי ערב וזוכה לרייטינג גבוה ולמקום השני כמעט בקביעות, שהונחתה אתמול על ידי יותם זמרי, ועמדה על 8.2% רייטינג עם 233 אלף צופים. במקום השלישי היתה "משחקי השף" ריאליטי אוכל של רשת, שעמד על 8% רייטינג ו-213 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה כאן11 עם ריאליטי האוכל שלהם, שמתעלה מעל לממוצע הרייטינג של התאגיד הציבורי, ועמד על 6.7% רייטינג ו-162 אלף צופים.

תכניות הבוקר והצהריים

מבחינת שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את הרצועה, עם 4.6% ו-100 אלף צופים, במקום השני חלקו ערוץ 13 ורשת, כשמהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עמדה על 2.6% רייטינג ו-48 אלף צופים ואילו העולם הבוקר הייתה עם רייטינג דומה  ו-50 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, ומשדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה היה בראש ועמד על רייטינג של 2.5% ו-60 אלף צופים, ואילו אחריו היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.8% רייטינג ו-37 אלף צופים. "על הבוקר" של ערוץ 14 היה אחרון עם 1.1% רייטינג, ו-28 אלף צופים.

בצהריים, האולפן הפתוח של עם בועז גולן היה בראש, עם 2.8% רייטינג ו-58 אלף צופים, אחריו היה 14 בצהריים של חדשות 12, שעמדה על 2.7% ו-66 אלף צופים, אחריה היה , ואת הרשימה סגרה רשת עם "הדוח היומי" שהיה עם 1.7% רייטינג ו-36 אלף צופים בלבד.

הפטריוטים, ערוץ 14. קרדיט: אתר C14הפטריוטים, ערוץ 14. קרדיט: אתר C14
רייטינג

האם הפטריוטים היא התכנית היציבה ביותר בטלווזיה?

התחרות העזה בין מהדורות החדשות, הן מבחינת רייטינג והן מבחינת השקפת עולם ממשיכה להתבטא במשך כל רצועות היום; בפריים טיים הצפייה היתה יחסית מאוזנת

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 17% רייטינג ו-442 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 8.5% רייטינג ו-253 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שהצליחה שוב לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.9% רייטינג ו-114 אלף צופים, ובסוף הרשימה היתה המהדורה של כאן11, עם נתונים טובים יחסית לחוסר הפופולריות שלה, עם 107 אלף צופים ו-4% רייטינג.


פריים טיים 

תחרות בפריים טיים זה תמיד טוב, ואמש התחרות היתה יחסית מאוזנת, אם כי "נוטוק" של רועי עידן שמשודרת בקשת היתה בראש עם רייטינג של 12.9% רייטינג ו-337 אלף צופים, אבל הפער בינה ובין אלו שאחריה לא היה גדול, כפי שקורה בשידורי ריאליטי גדולים, ואחריה היתה התכנית העקבית ביותר בטלוויזיה, "הפטריוטים" שמשודרת מדי ערב וזוכה לרייטינג גבוה ולמקום השני כמעט בקביעות, שהונחתה אתמול על ידי יותם זמרי, ועמדה על 8.2% רייטינג עם 233 אלף צופים. במקום השלישי היתה "משחקי השף" ריאליטי אוכל של רשת, שעמד על 8% רייטינג ו-213 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה כאן11 עם ריאליטי האוכל שלהם, שמתעלה מעל לממוצע הרייטינג של התאגיד הציבורי, ועמד על 6.7% רייטינג ו-162 אלף צופים.

תכניות הבוקר והצהריים

מבחינת שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את הרצועה, עם 4.6% ו-100 אלף צופים, במקום השני חלקו ערוץ 13 ורשת, כשמהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עמדה על 2.6% רייטינג ו-48 אלף צופים ואילו העולם הבוקר הייתה עם רייטינג דומה  ו-50 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, ומשדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה היה בראש ועמד על רייטינג של 2.5% ו-60 אלף צופים, ואילו אחריו היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.8% רייטינג ו-37 אלף צופים. "על הבוקר" של ערוץ 14 היה אחרון עם 1.1% רייטינג, ו-28 אלף צופים.

בצהריים, האולפן הפתוח של עם בועז גולן היה בראש, עם 2.8% רייטינג ו-58 אלף צופים, אחריו היה 14 בצהריים של חדשות 12, שעמדה על 2.7% ו-66 אלף צופים, אחריה היה , ואת הרשימה סגרה רשת עם "הדוח היומי" שהיה עם 1.7% רייטינג ו-36 אלף צופים בלבד.