האם אתם זכאים לדירה ב'מחיר למשתכן'? הושק אתר ממשלתי שמאגד את כל המידע הנדרש

אתר חדש של משרדי האוצר והשיכון מרכז את כל המידע הרלוונטי לתכנית, ופונה הן לציבור הרחב והן לקבלנים
גיא ארז | (6)
נושאים בכתבה מחיר למשתכן

תכנית 'מחיר למשתכן', שאמורה להביא לירידה במחירי הדירות יחד עם הטבות שונות במסגרת עבור הזכאים לה, מרכזת עניין רב בקרב הציבור ותעשיית הנדל"ן. אך בקרב הציבור קיים בלבול מי הזכאים לה, כיצד רוכשים דירה במסגרת התכנית, ועוד. מהיום, ניתן יהיה לקבל את המידע בנוגע לתכנית באתר אחד ייעודי: היכן ניתן יהיה לקנות דירה, היקפי ההנחות, מפרטי הדירות, לוחות הזמנים וכל מה שצריך לדעת בנושא.

לכניסה לאתר 'מחיר למשתכן' - לחץ כאן

 

האתר פונה הן לציבור הקבלנים והיזמים והן לציבור הרחב ומאגד את כל המידע על התכנית. באתר ניתן לגשת למגוון מקורות מידע עשירים בנושא, וניתן יהיה להירשם לקבלת מידע באופן אישי. הקמתו של האתר הייחודי מהווה צעד נוסף בקשת הפעולות שמובילים משרד האוצר, משרד הבינוי והשיכון ורשות מקרקעי ישראל, להנגשת המידע לציבור ויצירת דיאלוג מתמשך עם האזרחים, הקבלנים והיזמים שלוקחים חלק בתכנית.

 

במסגרת התכנית שווקו כבר מעל ל- 2,500  דירות איכותיות בירושלים, ראש העין, בית דגן, עפולה, קרית מוצקין, לוד ודימונה. עשרות אלפי יחידות דיור נוספות פורסמו וישווקו לציבור כבר בחודשים הבאים בכל רחבי הארץ: ראשון לציון, חריש, קרית שמונה, ערד, שדרות, ועוד - כך נמסר ממשרדי הממשלה הרלווטניים.

 

יו"ר מטה הדיור במשרד האוצר, אביגדור יצחקי מסר: "שקיפות והנגשת המידע לזוגות הצעירים ולקבלנים הם חלק בלתי נפרד מהתכנית. כל המידע שקיים על מחיר למשתכן במשרדים השונים שייך לציבור וככזה הוא צריך להיות נגיש וזמין לו. אנחנו מתכוונים להמשיך במגמה ולאפשר לזוגות הצעירים להירשם להגרלות ולהוציא  את תעודות הזכאות באופן קל ופשוט באינטרנט. אנחנו רואים במהלכים אלו חלק אינטגרלי בהצלחת התכנית."

 

מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, אשל ארמוני: "הקמתו של אתר ייעודי אחד המאגד את כלל התשובות בנוגע לתכנית 'מחיר למשתכן' היא ביטוי נוסף לתוצאות העבודה המשותפת לפתרונות הדיור של הממשלה הנוכחית ובראשה, תכנית מחיר למשתכן. האתר יתעדכן ברציפות ויעניק מידע זמין, מקיף ומדויק במטרה לבסס את הפרטים והמועדים בנוגע לפתרון מחיר למשתכן לרווחת הגורמים בענף והציבור הרחב."

 

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    איפה מקבלים אישור זכאות? (ל"ת)
    אלי 10/02/2016 14:35
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    אני 03/12/2015 06:40
    הגב לתגובה זו
    לשם שינוי לא כתבת פמפום.
  • 2.
    מוישה גרויס 02/12/2015 20:54
    הגב לתגובה זו
    ומי בכלל רוצה לגור בלוד או ראשון לציון עלק יורידו את מחירי הדיור בסהכ זו תכנית הנחה למיסכנים שגרים בדימונה ועפולה שגם בחינם בנאדם נורמלי לא היה גר שם
  • מרכז 03/12/2015 13:39
    הגב לתגובה זו
    מספיק לשינוי צפיות של קהל המסוממים שמוכן לקנות צריף בפת במחיר של וילה עם בריכה ומגרש טניס בפלורידה (לא זורקים שם אבנים) כמאמר השיר
  • 1.
    מהו האתר ???? (ל"ת)
    חיים 02/12/2015 15:54
    הגב לתגובה זו
  • הכנסנו לינק בכתבה (ל"ת)
    גיא ארז 02/12/2015 16:08
    הגב לתגובה זו
משכנתא (גרוק)משכנתא (גרוק)

ירידה קלה בריבית המשכנתאות; מזרחי טפחות שוב עם ריבית גבוהה

הריבית המערכתית הממוצעת רשמה ירידה של 03% ב-3-4 חודשים; בנק מזרחי נותר היקר מכולם ואילו הבינלאומי ממשיך להציע תנאים טובים בעיקר בזכות פעילות מול משרד הביטחון
רן קידר |

בפיקדונות הריבית ירדה, במשכנתאות ובהלוואות היא יורדת, אבל בפחות. "התמסורת" של השוק עובדת לטובת הבנקים. כשהם בצד המשלם אז הורדת הריבית תהיה משמעותית, כשהם בצד המקבל היא תהיה צנועה. אבל הנתונים מלמדים על מגמה. ריבית המשכנתא בדרך לרדת, גם בשל הורדת ריבית בנק ישראל שצפויה בסוף החודש וגם כי מחירי אגרות החוב כבר ירדו דרמטית והן משמשים למקורות למימון המשכנתאות.  

למעשה, בשלושה חודשים ירדה ריבית המשכנתא בכ-0.3% בחודש ספטמבר הריבית ירדה ב-0.05%, ועל פי ההערכות היא ירדה כ-0.1%-0.15% באוקטובר.


בראש הטבלה של הריביות היקרות ממשיך לעמוד מזרחי טפחות, עם ריבית ממוצעת של 5.25%, בעוד הבינלאומי שומר על המקום שלו כזול במערכת עם 5.03% בלבד,אם כי להבינלאומי דרך בנק אוצר החייל יש פעילות משכנתאות מול משרד הביטחון בתנאים טובים ופעילות זו מורידה את הריבית הממוצעת לכולם.    

לאומי מציג ריבית של 5.21%, הפועלים 5.19%, ודיסקונט 5.14%. מרכנתיל עומד על 5.20%, ואילו בנק ירושלים ממשיך להיות חריג עם 7.55%, ואף הציג עלייה מאוגוסט והוא גבוה משמעותית מהממוצע הארצי. הנתונים האלה מראים השוק עכשיו עדיין בקיפאון כשהבנקים לוקחים צעד אחורה וממתינים שהנגיד יקח את היוזמה הבנקים מחכים לראות אם הנגיד אכן יכריז על הורדת ריבית ב־24 לחודש, ורק אז יחליטו אם להמשיך להוריד מחירים או לשמור על הסטטוס קוו. אנחנו עדיין רואים תחרות קשה בין הבנקים אבל היא לא מקבלת ביטוי בריביות אלא בעיקר בתנאים מיחזורים והקלות בעמלות.


            נתוני חודש ספטמבר. קרדיט: בנק ישראל

המגמה בשלושת החודשים האחרונים

בחודש יולי נרשם המפנה הראשון אחרי תקופה ארוכה של ריביות גבוהות. התחרות בין הבנקים התחממה, תשואות האג"ח הממשלתיות ירדו, והציפיות להפחתת ריבית בנק ישראל הלכו והתגברו. הבנקים החלו להוריד מחירים, לעיתים בצורה אגרסיבית, כדי למשוך לקוחות חדשים ולמחזר הלוואות קיימות. הריבית הממוצעת ירדה אז בכמעט 0.2% - ל־5.28%, אחרי חודשים של קיפאון.


נתוני יולי. קרדיט: בנק ישראל 

הירידה הזו באה אחרי חודש יוני, שבו נרשמו ריביות שיא של השנים האחרונות 5.44% בכלל המערכת, רמה שנחשבה אז כמעט חסרת תקדים. הבנקים שמרו אז על תמחור גבוה במיוחד, הציבור התקשה לעמוד בהחזרים, והמערכת כולה פעלה תחת תנאי אשראי נוקשים בהרבה.


מטרו
צילום: מטרו

חברות התשתיות עומדות להסתער - מכרזי ענק של 65 מיליארד שקל על המטרו

הפרויקט שאמור לשנות את פני התחבורה בגוש דן: כל הפרטים על מכרז המטרו הגדול בישראל

רן קידר |
נושאים בכתבה מטרו

מכרז ענק בהיקף של 65 מיליארד שקל יוצא לדרך כחלק מפרויקט המטרו. הפרויקט שעליו מדווח מתמקד בשלב א' של רשת המטרו באזור מטרופולין גוש דן, מערכת שנועדה להוות נדבך משמעותי במערכת התחבורה הציבורית במרכז הארץ. הרשת כוללת שלושה קווים תת-קרקעיים, קו M1, קו M2 וקו M3, אשר בתכנון יהיו באורך כולל של כ-150 ק"מ ויכללו כ-109 תחנות.

הרשת מיועדת לשרת כ-24 רשויות מקומיות באזור גוש דן והסביבה, במטרה להפוך את התחבורה הציבורית למתחרה אמיתית של הרכב הפרטי. הפרויקט נחשב לעצום בהיקפו עם עלות כוללת מוערכת של מעל ל-150 מיליארד שקלים. השלב הנוכחי כולל הקמה של כ-78 ק"מ של מנהרות כפולות ו-59 תחנות תת-קרקעיות, במסגרת מיזם בהיקף של כ-65 מיליארד שקלים. מדובר בבוננזה ענקית לחברות התשתיות שלמעשה הצמיחה שלהן בהכנסות כמעט מובטחת. 

חברת נת"ע פתחה הליך מיון מוקדם עבור חבילות העבודה הראשונות במיזם. במסגרת זו ייבחרו הקבוצות והחברות שיוזמנו להתמודד במכרזים הבאים. הצעד הזה מאפשר סינון ראשוני של שחקנים לפי קריטריונים כמו ניסיון בהקמת מנהרות ומתחמי תחנות, יכולת כלכלית, ניהול סיכונים ועמידה בדרישות בטיחות ותשתית.


השקעות ענק בתשתיות

במקביל, כבר פורסמו מכרזים בהיקפים של מיליארדי שקלים, כולל מכרז שיפוץ של כ-27,000 דירות הנמצאות בקרבת תוואי המטרו כדי למזער את ההפרעה לתושבים. הוועדה המנהלת של הפרויקט אישרה ביוני 2022 את פרסום המכרז לניהול ותכנון הקווים.

מדובר באתגר הנדסי אדיר של הקמת מאות קילומטרים של תשתית תת-קרקעית בתוך סביבת מטרופולין פעילה וצפופה. חפירת המנהרות הכפולות משלבת טכנולוגיות קידוח מתקדמות, חפירות שטח פתוח ותיאום מורכב עם מערכות קיימות של מים, ביוב, חשמל ותקשורת. התחנות התת-קרקעיות החדשניות תפעלנה כמרחבי תחבורה המקשרים לתחבורה הציבורית הקיימת, כולל אוטובוסים, רכבת קלה ורכבת ישראל, תוך חיבור למרכזי מגורים ותעסוקה.