לא יאמן: זוג מבוגר שכח באוטובוס תיק עור קטן עם 80 אלף שקלים - תראו איך זה נגמר...

זוג עולים מנתיבות שכחו באוטובוס תיק ובו כסף רב המיועד לחגיגות בר המצווה של נכדם היחיד. נהג וסדרן אגד שמצאו את התיק איתרו את בני הזוג והשיבו להם את האבדה.
 
מערכת Bizportal | (16)
נושאים בכתבה אוטובוס

קצת טוב על הלב. מלך מנשקו, סדרן אגד בסניף באר שבע ואחראי על מחלקת האבדות, קיבל אמש (יום ג') בשעות הערב טלפון ממשטרת ישראל ובו נאמר לו כי זוג עולים מרוסיה איבדו סכום כסף והם מבקשים לדעת האם נמצא סכום כלשהו. מנשקו השיב כי אינו נמצא בעבודה ולא קיבל כל מידע על משהו מעין זה.

בילאל אבו-רקייק, נהג אגד, נהג אתמול בקו 443 מירושלים לבאר שבע, הגיע לתחנה הסופית בשעות הערב ובזמן שערך סריקה באוטובוס מצא תיק עור קטן, הוא פתח את התיק וגילה בו תעודת זהות של אישה, הוא זיהה מיד במי מדובר ונזכר כי בני הזוג שירדו תחנה אחת לפני. הוא הסתובב עם האוטובוס וניסה לאתר אותם, אך ללא הצלחה. מיד לאחר מכן הוא מיהר לקחת את התיק למשרד האבדות.

 כשהגיע מנשקו למשרדו בבוקר היה מונח על שולחנו תיק עור שחור ופתק עליו היה כתוב "קו 443 מירושלים לבאר שבע". מנשקו פתח את התיק ומצא בתוכו 14 אלף דולר ו-25 אלף שקלים חדשים במזומן, דרכונים וכרטיסי טיסה ל-25.5. הוא התקשר למשטרה ואלה ענו כי אין להם מידע על מקרה כזה. בדרכונים הוא זיהה את כתובתם בנתיבות, מנשקו הרים טלפון למשטרת נתיבות שסייעה לו לאתר את הטלפון של הבת של בני הזוג.

האישה הנרגשת הגיעה לתחנת באר שבע הבוקר, קיבלה חזרה את התיק עם הכסף והודתה מקרב לב לנהג ולסדרן. מסתבר שסכום הכסף היה לצורך בר המצווה של נכדם היחיד של בני הזוג. כיוון שהיא בקושי מדברת עברית, בחרה האישה לכתוב להם מכתב נרגש ובו כתבה: "עובדי אגד היקרים בבאר שבע! היקרים שלי, נהג אוטובוס 443 מר בילאל וסדרן אגד בבאר שבע מר מנשקו, תודה רבה לכם על כנות וחסד. תודה רבה לכם על זה שאתם כמו שהצגתם את עצמכם והחזרתם לי את רכושי – 60.000 שקל. אני מאחלת לכם מקרב לב וגם למשטרת נתיבות הרבה בריאות, אושר, חיים יפים ומוצלחים. פרנסה טובה, אושר ועושר לכם ולבני משפחתכם. שתיהו בריאים ותוכלו לרקוד לשמחתם של ילדים, נכדים ונינים. אמן! ועוד פעם תודה לכולכם מכל הלב! לודמילה סרולביץ'".     

 

אבי פרידמן, יו"ר אגד: "ההתנהגות המופתית של הנהג והסדרן ראויים לכל שבח. אנו עושים מאמצים רבים בכדי שנהגי אגד יפעלו על פי ערכים ונורמות התנהגות המהוות דוגמא אישית ואני שמח שמאמצינו נושאים פרי. בילאל ומנשקו יוזמנו בימים הקרובים למשרדי החברה על מנת שנוכל להודות להם כראוי ולהביע בפניהם את הערכתינו על התנהגותם."

תגובות לכתבה(16):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 12.
    מרגש התנהגות על ,מאוד ערכית ! (ל"ת)
    הצברית ד 27/05/2015 10:19
    הגב לתגובה זו
  • 11.
    קליפ 22/05/2015 06:32
    הגב לתגובה זו
    עורכי ביז ערמומים עד שטניים. מייצרים כותרת ללא תוכן. מנסים לאלץ קריאת הכתבה. כל הכבוד לנהג הישר ולסדרן הישר שהחזירו האבידה לעולים הקשישים!!!
  • 10.
    דן 20/05/2015 20:07
    הגב לתגובה זו
    המוצא הישר יבוא על שכרו
  • 9.
    מקסים (ל"ת)
    tt 20/05/2015 19:54
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    אורי 20/05/2015 19:43
    הגב לתגובה זו
    התקשרתי למשטרה ושאלתי אם אני יכול לבוא ולמסור להם את זה. אמרו לי שאין צורך ושהם יבואו אלי הביתה לקחת את זה . לא באו... אני חושב שהם פשוט לא רצו להתעסק עם זה וסתם אמרו לי שיבואו...
  • ריגשתתתת (ל"ת)
    וואו 20/05/2015 19:52
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    מאיר ט. 20/05/2015 19:20
    הגב לתגובה זו
    ה"לא יאומן" שבכותרת מטריד מאד ! מה זה אומר עלינו ה"לא יאומן" הזה? שרובנו חלאות? ברצוני להציע הסבר קצת פחות רומנטי לאירוע. תארו לעמכם שאגד מבצעת מדי פעם בדיקות יושר לנהגיה באמצעות השארת חפצים יקרי ערך באוטובוס ובדיקת התנהגות הנהג. לו אני הנהג הייתי חושב בכיוון. כל זה לא בא להוריד חס וחלילה מההערכה העמוקה למעשהו של הנהג בין אם נהג בחוכמה, ובין אם נהג ביושר.
  • 6.
    לנהג 20/05/2015 16:32
    הגב לתגובה זו
    זו הסיבה היחידה שפתחתי את כתבת הספאם הזאת שאינה מקומה באתר כלכלי...
  • 5.
    עורך חדשות 20/05/2015 16:24
    הגב לתגובה זו
    אבל שר התקשורת לא יאשר
  • 4.
    אבי 20/05/2015 16:00
    הגב לתגובה זו
    לא פעם אבא שלי מצא באוטובוס פרטים שנשכחו ובעלי ערך רב , ודאג שיחזרו לבעליהם .. חבל ששאר הדברים התקלקלו שם :( יום מקסים
  • 3.
    כל הכבוד! (ל"ת)
    קובי 20/05/2015 15:39
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    בן 20/05/2015 15:35
    הגב לתגובה זו
    נראית לנו יוצאת דופן..
  • ממש לא מובן מאליו (ל"ת)
    יוני 20/05/2015 17:13
    הגב לתגובה זו
  • אתה שמאלני נכון??? מה עצוב לך? כל הכבוד לנהג ולסדרן!!! (ל"ת)
    אזרח 20/05/2015 15:48
    הגב לתגובה זו
  • אורי 20/05/2015 19:45
    כראוי לרמה הממוצעת של הגולשים באתר הזה
  • 1.
    כן ירבו (ל"ת)
    האזרח 20/05/2015 15:19
    הגב לתגובה זו
ביטוח לאומי
צילום: תמר מצפי

ביטוח לאומי דיגיטלי: להשתלט על הבירוקרטיה מהספה

עידן הפקסים והתורים המתישים בסניפים יישארו בקרוב מאחור - באמצעות האפליקציה החדשה, שירותי המסרונים המאובטחים ומנגנון מיצוי זכויות, המוסד לביטוח לאומי הופך את המסע למיצוי הזכויות שלכם לקל ומהיר יותר

ענת גלעד |
במשך עשורים, השם "ביטוח לאומי" היה מילה נרדפת לחוסר יעילות, בירוקרטיה סבוכה, מוזיקת המתנה אינסופית בטלפון והררי טפסים שצריך למלא שוב ושוב. אך המציאות של דצמבר 2025 שונה בתכלית. הלחץ חסר התקדים של השנתיים האחרונות - הצורך לתת מענה מהיר לעשרות אלפי נפגעי מלחמה, משרתי מילואים ומפונים - אילץ את המערכת המגושמת לבצע קפיצת מדרגה טכנולוגית שהייתה צריכה לקרות מזמן. היום, המערכות הדיגיטליות לא רק "ידידותיות יותר", במוסד לביטוח לאומי גם טוענים שהן פועלות באופן אקטיבי כדי למנוע מצב שבו זכויות של אזרחים הולכות לאיבוד בגלל חוסר ידיעה או קושי במילוי טפסים ידניים.

מהפכה בקליק: האפליקציה והשירות המהיר

האפליקציה שהוטמעה במלואה במהלך שנת 2025 היא כבר לא רק אתר אינטרנט מותאם, אלא כלי עבודה שלם בתוך הטלפון הנייד. המהפכה מתחילה ביכולת להגיש תביעות בצילום מהיר: אין יותר צורך בסורקים או בדואר. הגשת תביעה לדמי פגיעה בעבודה, דמי לידה או תגמולי מילואים מתבצעת על ידי צילום המסמכים הרפואיים או האישורים בנייד ושליחה מיידית. כמו כן, המערכת מציגה בכל רגע נתון מעקב שקוף אחר התביעה: תוכלו לראות מתי המסמכים התקבלו, אם הם עברו לבדיקת פקיד התביעות, אם התיק נמצא בבחינה רפואית ומתי בדיוק התשלום הועבר לבנק.


כשהמדינה פונה אליכם: מיצוי זכויות יזום

החידוש המשמעותי ביותר בסוף 2025 הוא המעבר משיטת ה"תביעה" לשיטת ה"זכאות האוטומטית". המערכות של הביטוח הלאומי מסונכרנות היום עם בתי החולים, הצבא ורשות המיסים. המשמעות היא שלעיתים קרובות מבוצעים תשלומים ללא בקשה: עבור זכויות מסוימות, המערכת מזהה את הזכאות באופן אוטומטי. למשל, דמי לידה או מענקי מילואים מסוימים משולמים ישירות לחשבון הבנק עוד לפני שהאזרח הספיק למלא בקשה רשמית. כמו כן, המערכת שולחת התראות חכמות על זכאות: אם מזוהה ירידה חדה בשכר, הפסקת עבודה ממושכת או אירוע רפואי מוכר, נשלחת הודעה יזומה למכשיר הנייד המזמינה אתכם לבדוק את זכאותכם לקצבה המתאימה.


סוף עידן המתווכים: מימוש זכויות בחינם

בעבר, הבירוקרטיה הסבוכה הזינה תעשייה של חברות פרטיות למימוש זכויות שגבו עמלות גבוהות מהקצבאות. ב-2025, הדיגיטציה והפישוט השפתי הופכים את התיווך הזה למיותר. שירות "יד מכוונת" של הביטוח הלאומי מפעיל מרכזי ייעוץ מקצועיים שבהם רופאים ואנשי מקצוע עוזרים לכם להכין את התיק הרפואי לקראת הוועדה ללא כל עלות. בנוסף, כל הטפסים הדיגיטליים נוסחו מחדש בשפה פשוטה וברורה, מה שמאפשר לכל אדם להגיש בקשה באופן עצמאי בביטחון מלא, בלי לחשוש ממונחים משפטיים סתומים.

ועדות רפואיות בשיחת וידאו: נוחות ונגישות

אחד הלקחים מהשנתיים האחרונות הוא שלא בכל מקרה חייבים להגיע פיזית לסניף. המהפכה הדיגיטלית מאפשרת קיום ועדות רפואיות בשיחות וידאו מאובטחות. במקרים של בעיות רפואיות שניתן לאבחן על סמך מסמכים וצילומים, או בנושאים הקשורים לבריאות הנפש, הוועדה מתקיימת כשאתם בביתכם. זהו פתרון קריטי לנפגעי פוסט-טראומה שחווים חרדה במקומות הומי אדם או לאנשים עם מוגבלות בניידות שהנסיעה לסניף מהווה עבורם נטל פיזי קשה.


טיפ לסיום שנת 2025 - תשכחו מחוויות העבר:
הכוח האמיתי שלכם נמצא בנתונים האישיים הנכונים והעדכניים. ודאו פעם אחת שפרטי חשבון הבנק וכתובת המגורים שלכם מעודכנים באזור האישי באתר או באפליקציה. בעולם הדיגיטלי של היום, עדכון הפרטים האלו הוא ההבדל בין קבלת הכסף תוך ימים ספורים לבין המתנה של שבועות בגלל תקלות תקשורת פשוטות. הביטוח הלאומי של סוף 2025 הוא סוף סוף מערכת מהירה ונגישה, אז אל תיתנו לניסיון העבר להרתיע אתכם - ותתחילו לפעול לקבל את מה שמגיע לכם על פי חוק.

ביטוח לאומי
צילום: תמר מצפי

ביטוח לאומי דיגיטלי: להשתלט על הבירוקרטיה מהספה

עידן הפקסים והתורים המתישים בסניפים יישארו בקרוב מאחור - באמצעות האפליקציה החדשה, שירותי המסרונים המאובטחים ומנגנון מיצוי זכויות, המוסד לביטוח לאומי הופך את המסע למיצוי הזכויות שלכם לקל ומהיר יותר

ענת גלעד |
במשך עשורים, השם "ביטוח לאומי" היה מילה נרדפת לחוסר יעילות, בירוקרטיה סבוכה, מוזיקת המתנה אינסופית בטלפון והררי טפסים שצריך למלא שוב ושוב. אך המציאות של דצמבר 2025 שונה בתכלית. הלחץ חסר התקדים של השנתיים האחרונות - הצורך לתת מענה מהיר לעשרות אלפי נפגעי מלחמה, משרתי מילואים ומפונים - אילץ את המערכת המגושמת לבצע קפיצת מדרגה טכנולוגית שהייתה צריכה לקרות מזמן. היום, המערכות הדיגיטליות לא רק "ידידותיות יותר", במוסד לביטוח לאומי גם טוענים שהן פועלות באופן אקטיבי כדי למנוע מצב שבו זכויות של אזרחים הולכות לאיבוד בגלל חוסר ידיעה או קושי במילוי טפסים ידניים.

מהפכה בקליק: האפליקציה והשירות המהיר

האפליקציה שהוטמעה במלואה במהלך שנת 2025 היא כבר לא רק אתר אינטרנט מותאם, אלא כלי עבודה שלם בתוך הטלפון הנייד. המהפכה מתחילה ביכולת להגיש תביעות בצילום מהיר: אין יותר צורך בסורקים או בדואר. הגשת תביעה לדמי פגיעה בעבודה, דמי לידה או תגמולי מילואים מתבצעת על ידי צילום המסמכים הרפואיים או האישורים בנייד ושליחה מיידית. כמו כן, המערכת מציגה בכל רגע נתון מעקב שקוף אחר התביעה: תוכלו לראות מתי המסמכים התקבלו, אם הם עברו לבדיקת פקיד התביעות, אם התיק נמצא בבחינה רפואית ומתי בדיוק התשלום הועבר לבנק.


כשהמדינה פונה אליכם: מיצוי זכויות יזום

החידוש המשמעותי ביותר בסוף 2025 הוא המעבר משיטת ה"תביעה" לשיטת ה"זכאות האוטומטית". המערכות של הביטוח הלאומי מסונכרנות היום עם בתי החולים, הצבא ורשות המיסים. המשמעות היא שלעיתים קרובות מבוצעים תשלומים ללא בקשה: עבור זכויות מסוימות, המערכת מזהה את הזכאות באופן אוטומטי. למשל, דמי לידה או מענקי מילואים מסוימים משולמים ישירות לחשבון הבנק עוד לפני שהאזרח הספיק למלא בקשה רשמית. כמו כן, המערכת שולחת התראות חכמות על זכאות: אם מזוהה ירידה חדה בשכר, הפסקת עבודה ממושכת או אירוע רפואי מוכר, נשלחת הודעה יזומה למכשיר הנייד המזמינה אתכם לבדוק את זכאותכם לקצבה המתאימה.


סוף עידן המתווכים: מימוש זכויות בחינם

בעבר, הבירוקרטיה הסבוכה הזינה תעשייה של חברות פרטיות למימוש זכויות שגבו עמלות גבוהות מהקצבאות. ב-2025, הדיגיטציה והפישוט השפתי הופכים את התיווך הזה למיותר. שירות "יד מכוונת" של הביטוח הלאומי מפעיל מרכזי ייעוץ מקצועיים שבהם רופאים ואנשי מקצוע עוזרים לכם להכין את התיק הרפואי לקראת הוועדה ללא כל עלות. בנוסף, כל הטפסים הדיגיטליים נוסחו מחדש בשפה פשוטה וברורה, מה שמאפשר לכל אדם להגיש בקשה באופן עצמאי בביטחון מלא, בלי לחשוש ממונחים משפטיים סתומים.

ועדות רפואיות בשיחת וידאו: נוחות ונגישות

אחד הלקחים מהשנתיים האחרונות הוא שלא בכל מקרה חייבים להגיע פיזית לסניף. המהפכה הדיגיטלית מאפשרת קיום ועדות רפואיות בשיחות וידאו מאובטחות. במקרים של בעיות רפואיות שניתן לאבחן על סמך מסמכים וצילומים, או בנושאים הקשורים לבריאות הנפש, הוועדה מתקיימת כשאתם בביתכם. זהו פתרון קריטי לנפגעי פוסט-טראומה שחווים חרדה במקומות הומי אדם או לאנשים עם מוגבלות בניידות שהנסיעה לסניף מהווה עבורם נטל פיזי קשה.


טיפ לסיום שנת 2025 - תשכחו מחוויות העבר:
הכוח האמיתי שלכם נמצא בנתונים האישיים הנכונים והעדכניים. ודאו פעם אחת שפרטי חשבון הבנק וכתובת המגורים שלכם מעודכנים באזור האישי באתר או באפליקציה. בעולם הדיגיטלי של היום, עדכון הפרטים האלו הוא ההבדל בין קבלת הכסף תוך ימים ספורים לבין המתנה של שבועות בגלל תקלות תקשורת פשוטות. הביטוח הלאומי של סוף 2025 הוא סוף סוף מערכת מהירה ונגישה, אז אל תיתנו לניסיון העבר להרתיע אתכם - ותתחילו לפעול לקבל את מה שמגיע לכם על פי חוק.