הסנטמינט הצרכני: נמצא כמעט בשיא, מה הצרכנים בארה"ב לא לוקחים בחשבון?

אלמוג עזר | (1)
נושאים בכתבה סנטימנט צרכני

בחודשים האחרונים הסנטימנט הצרכני בארה"ב נרגע מעט לאחר שהציג שיפור משמעותי בשנת 2014. על פי הצהרת הבנק המרכזי מאמצע השבוע, החולשה בשוק הצרכני הגיע בעיקר בשל סיבות זמניות, כאשר העיקרית בינהן היא החורף האמריקני שהיה קשה השנה מהרגיל. מהדיווח של אוניברסיטת מישיגן (בשיתוף רויטרס) מהיום. נראה כי אכן החושלה בשוק הצרכנות האמריקנית הינה זמנית. 

על פי הדוח הסנטימנט הצרכני של מישיגן, מדד הסנטימנט עלה בחודש אפריל לכדי 95.9 נקודות. בחודש מארס, המדד הציג קריאה נמוכה יותר. הקריאה בחודש אפריל, הייתה  כמעט הגבוהה ביותר  מאז שנת 2007. הקריאה הזו מביאה את ממוצע הסנטימנט הצרכני בחמישה החודשים האחרונים לכדי הממוצע הגבוה ביותר מאז חודש מאי 2004. 

כנראה שהצרכנים אינם לוקחים בחשבון את ההשפעה הנגטיבית שיש לעלייה בריבית על המומנטום לעומת המומנטום החיובי שיש לעלייה בשיעור התעסוקה והעלייה במשכורות. כך אומר ריצ'ארד קורטין בניתוח של הדוח שפורסם עם פרסום הדוח עצמו. 

קורטין הוסיף כי "בעבר יחסי הגומלין בין צפי לעלייה בריבית לסנטימנט הצרכני התקיימו באופן ברור יותר. אם כי לאורך ההיסטוריה לא נרשמה ריבית אפסית לאורך כל כך הרבה זמן ולכן כנראה שיחס הגומלין התטשטש". 

קורטין הוסיף כי "בעבר יחסי הגומלין בין צפי לעלייה בריבית לסנטימנט הצרכני התקיימו באופן ברור יותר. אם כי לאורך ההיסטוריה לא נרשמה ריבית אפסית לאורך כל כך הרבה זמן ולכן כנראה שיחס הגומלין התטשטש". 

עוד התפרסם היום בארה"ב כי מדד ה-ISM למגזר היצרני ירד בחודש אפריל לרמה הנמוכה ביותר שלו מזה שנתיים. על םי הדוח, העלייה בהזמנות שנעשו, עומעמו בעקבות הירידה בגיוס העובדים שנעשה באותו החודש. 

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    דר. עצבים 03/05/2015 06:54
    הגב לתגובה זו
    כל הטקסט לא שווה - התוכן מלא שגיאות והמסר מנותק מרוח שוקי ההון

החברה הסינית שזינקה 9.8% בניו יורק לאחר דו"ח חיובי במיוחד

אלמוג עזר |
נושאים בכתבה עליות
היום מתקיים בוול סטריט מסחר מקוצר כאשר הוא מסתיים בשעה 19:00 בעקבות חג ההודיה. אם כי לעיתים גם מסחר מקוצר ישנן תנועות חריגות במסחר. מניית חברת סיטריפ (Ctrip) זינקה 10.8% במסחר ברקע לפרסום הדו"ח הרבעוני שלה. בנוסף מניית החברה זכתה להעלת דירוג מקרב אנליסטים. סיטריפ הינה חברה בעלת אתר לרכישת חופשות בסין והנהלתה ממוקמת בהונג קונג (סימול: CTRP).  בשורה התחתונה החברה הרוויחה 17 סנט למניה, לעומת צפי השוק שעמד על 11 סנט. בשורה העליונה החברה הכניסה 835.5 מיליון דולר, לעומת צפי שוק של 801.8 מיליון דולר. החברה מסרה כי מכירת כרטיסי הנסיעות צמחה ב-101% בתוך שנה. בתוך כך, HSBC העלו את דירוג מניית החברה לרמה של "רכוש" מ"החזק". יעד מחיר מניית החברה עלה מ-53 דולר ל-46.  סיטריפ הודיעה כי חתמה על הסכם עם חברת סקיסקנר (Skyscanner), שתרכוש את אתר החופשות הסקוטי. שווי הרכישה עומד על 1.74 מיליארד דולר.  מניית חברת סיטריפ עלתה מתחילת השנה כ-23%. מתוך כך שווי השוק שלה מגיע לכ-34 מיליארד דולר.