מאקרו חיובי מארה"ב: הסנטימנט הצרכני עלה ל-82.6 נק', ה-PPI טיפס
שני נתוני מאקרו חיוביים במיוחד התפרסמו טרם פתיחת המסחר ולאחריו אשר עודדו מעט את המשקיעים לאחר הירידות החדות אתמול
שני נתוני מאקרו התפרסמו היום בארה"ב והיו בסימן חיובי . הנתון הראשון אשר התפרסם (15:30 שעון ישראל) היה מדד המחירים ליצרן ה-PPI והשני היה הסנטימנט הצרכני.
ה-PPI עלה בחודש מארס ב-0.5% לאחר שירד ב-0.1% בקריאה אחרונה לחודש פברואר. מדובר בנתון חיובי במיוחד לאחר שהכלכלנים חזו עליה של 0.1% בלבד. בנטרול מזון ואנריגה המדד עלה החודש, ביחס לחודש הקודם ב-0.6% גם כן עליה משמעותית ביחס לצפי שעמד על עלייה של 0.2%. בחודש פברואר הנתון הצביע על ירידה של 0.2%.
הסנטימנט הצרכני של אוניברסיטת מישיגן התפרסם בשעה 17:00 (שעון ישראל) והיה גם הוא בסימן חיובי. הקריאה של הסנטימנט התייצבה על 82.6 נקודות לאחר שהקריאה המסכמת לחודש מרץ עמדה על 80 נקודות. הכלכלנים מוול סטריט חזו כי הנתון יעלה לרמה של 81 נקודות.
- 1.זקן חכם 12/04/2014 12:54הגב לתגובה זוהממשל משחק בנתונים כדי להימנע מהעלאת ריבית. אבל לא לעולם חוסן. האינפלציה תפרוץ בגלל עודף הנזילות והבורסה תיפול מתוך צפיה להעלאת ריבית.
החברה הסינית שזינקה 9.8% בניו יורק לאחר דו"ח חיובי במיוחד
היום מתקיים בוול סטריט מסחר מקוצר כאשר הוא מסתיים בשעה 19:00 בעקבות חג ההודיה. אם כי לעיתים גם מסחר מקוצר ישנן תנועות חריגות במסחר. מניית חברת סיטריפ (Ctrip) זינקה 10.8% במסחר ברקע לפרסום הדו"ח הרבעוני שלה. בנוסף מניית החברה זכתה להעלת דירוג מקרב אנליסטים. סיטריפ הינה חברה בעלת אתר לרכישת חופשות בסין והנהלתה ממוקמת בהונג קונג (סימול: CTRP).
בשורה התחתונה החברה הרוויחה 17 סנט למניה, לעומת צפי השוק שעמד על 11 סנט. בשורה העליונה החברה הכניסה 835.5 מיליון דולר, לעומת צפי שוק של 801.8 מיליון דולר. החברה מסרה כי מכירת כרטיסי הנסיעות צמחה ב-101% בתוך שנה. בתוך כך, HSBC העלו את דירוג מניית החברה לרמה של "רכוש" מ"החזק". יעד מחיר מניית החברה עלה מ-53 דולר ל-46.
סיטריפ הודיעה כי חתמה על הסכם עם חברת סקיסקנר (Skyscanner), שתרכוש את אתר החופשות הסקוטי. שווי הרכישה עומד על 1.74 מיליארד דולר.
מניית חברת סיטריפ עלתה מתחילת השנה כ-23%. מתוך כך שווי השוק שלה מגיע לכ-34 מיליארד דולר.
