זליכה: "הישראלים צריכים להפגין מול ביתו של ישראל כץ - סידר לטייקוני הרכב מתנה של 2 מיליארד שקל בשנה"
מחירי הרכב בישראל הם בין הגבוהים ביותר בעולם, וכאשר בוחנים את
הממשלה ניסתה להוביל לשינוי והקימה ועדה ציבורית להגברת התחרותיות בענף הרכב, בהובלתו של ירון זליכה, לשעבר החשב הכללי באוצר וכיום דיקן פקולטה למינהל עסקים וראש החוג לחשבונאות בקרייה האקדמית אונו. הדו"ח הוגש לשר התחבורה ישראל כץ בחודש פברואר 2012, אך עד כה לא יושם כלל.
הדו"ח מציג 52 המלצות, להלן המרכזיות שביניהן:
1.להתיר יבוא אישי של עד 20 מכוניות בשנה כמלאי עסקי מבלי תוספת "יד" בישראל.
2. לחייב את חברות הליסינג ויבואני הרכב ה"גדולים" (המייבאים מעל 1,000 מכוניות בשנה), להעביר לממונה על המחירים במשרד התחבורה דו"חות כספיים ונתונים על פי דרישה הכוללים פירוט של היקף פעילותם לפי מגזרים. הממונה על המחירים יפרסם לציבור דו"ח על פעילות הענף, רמת התחרותיות בו, כשלים וחסמים.
3. יבואן רכב ישיר המחזיק מעל 8% מנתח השוק, ואשר מחזיק בנתח זה למשך שנתיים ברציפות או 2 שנים לא רצופות בתוך פרק זמן של 4 שנים, יוכל להחזיק בהסכם ייבוא רכב לישראל מול תאגיד יצרני אחד בלבד. יבואן המחזיק בנתח שוק הנע בין 4% ל-8% במשך שנתיים ברציפות או 2 שנים לא רצופות בתוך פרק זמן של 4 שנים, יוכל להחזיק בהסכמי ייבוא כאמור אל מול שלושה תאגידים יצרניים.
- המשטרה שהכחישה את השימוש בפגסוס נתפסה בשקר, הפרקליטות והשופטים עוזרים לטייח. זה לא יכול להימשך
- נפילתן של המפלגות הכלכליות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
4. יש להגביל את הפער הקיים שבין מחיר רכב חדש הנמכר על ידי היבואן בעסקה היקרה ביותר, למחירו בעסקה הזולה ביותר (ובעיקר בין המחיר לצרכן הפרטי לבין המחיר אותו משלמות חברות הליסינג וציי רכב). פער זה יהיה לכל היותר %5 ממחיר הרכב הזול יותר, כולל שווי כספי של הטבות שונות הניתנות ללקוח בעת העסקה או לאחריה. היבואן יצטרך לדווח על כל חבילת הטבות חדשה אשר ברצונו להציע ללקוחותיו,
ומשרד התחבורה יפקח על חבילות הטבה אלו.
5. תבוטל החובה לתקן במוסך מורשה של היבואן כתנאי לקיום האחריות לרכב, ובלבד שהמוסך האחר עמד ברשימת התנאים של משרד התחבורה לביצוע תיקונים והספקת שירות במסגרת אחריות היצרן.
6. ייאסר על כל סוגי היבואנים לסרב, באופן בלתי סביר, למכור לגורם כלשהו חלפים או להעביר מידע בדבר מחירים. המכירה תהיה במחיר אחיד, למעט הנחת כמות שתגיע לפער שבין המחיר היקר ביותר לזול
- רשות המסים חוקרת: קיזוז והפצת חשבוניות פיקטיביות בהיקף של מעל 150 מיליון שקל
- "נראה כי ההסתדרות נוהלה כמו עסק ששייך לאדם פרטי"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים -...
ביותר, כך שהמחיר היקר לא יעלה על %5 מהמחיר הזול.
7. יוטל פיקוח של משרד התחבורה על פעילות מכירת חלפים ותיקונים בידי מוסכים, לרבות תיקוני אחריות, ויוטל קנס של פי 50 מעלות החלף במקרים שנמנע מלקוח שימוש בחלף זול יותר או במקרה של דרישת
תשלום בגין החלפה של חלף הנמצא במסגרת האחריות. קנס מקביל של פי 50 יוטל במקרה שבו הונה מוסך לקוח, באם דיווח על טיפול שלא נעשה או נעשה בצורה שונה מהאמורה בדרישת התשלום שהוצע ללקוח.
8. משרד התחבורה יקים בסיוע אגף ממשל זמין בחשב הכללי מאגר מידע ציבורי של מחירי רכב (מחירון רכב). המאגר יוקם במיקור חוץ תחת חוק חובת המכרזים.
כאמור, למעלה מ-2.5 שנים חלפו מאז פרסום הדו"ח ואף אחת מהמלצות הדו"ח לא יושמה. Bizportal שוחח עם האמון על הכנת הדו"ח, ירון זליכה, אשר הביע את מורת רוחו על אי אימוצו.
"צפינו שאם הדו"ח היה מאומץ במלואו הצרכן היה חוסך 2 מיליארד שקל בשנה, זה מאוד מצער", אמר זליכה בראשית דבריו. "שר התחבורה קיבל רגליים קרות והחליט לא להילחם בטייקוני הרכב".
זליכה מפציר בציבור "להפגין מול משרד התחבורה, להפגין מול ביתו של ישראל כץ עד שיירדו המחירים. מצאנו 52 הגבלים, חלקם פועלים על אותה נקודה הלוחצת על הצרכן חלק מההגבלים מחזקים את יבואני הרכב, יש בעלויות צולבות ושליטה על החלפים".
"שבויים של מערכת אוליגפולית"
לדבריו, הישראלי הוא לקוח שבוי של מערכת אוליגפולית ניתן היה לחסוך בשנה 10% ממחיר הרכב, 50% ממחיר החלפים ו-20% לפחות במחיר השירות. הן האוליגופול של יבואני הרכב ויבואני החלפים והן מערכת המיסוי סוחטות את הצרכן. אם יפחיתו את המיסוי ללא הגברת התחרות כל הטבת המס תלך ליבואנים. אם הדו"ח היה מיושם, מחירי המכוניות היו יורדים, היו מתבצעות יותר רכישות ואז הממשלה הייתה מרוויחה מזה והייתה יכולה להוריד מיסים".
"הדו"ח מוכן, ניתן ליישום תוך 6 חודשים הוא התקבל פה אחד על ידי משרד התחבורה, אך ברגע שישראל כץ אמר לא אז פתאום כולם עמדו מאחוריו, הוא פשוט לא השתכנע שיש בעיה בענף הרכב. טייקוני הרכב צריכים לשלוח פעם בשבוע זר פרחים לכץ על שארגן להם 2 מיליארד שקל בשנה".
משרד התחבורה הנהיג מתווה מיסוי ירוק המפחית את מס הקנייה על מכוניות המזהמות פחות. כיום על כל המכוניות המשווקות בישראל מוטל מס קנייה בגובה של 83% וממס זה מופחתים עד 15 אלף שקל ממחיר הרכב בהתאם לרמת הזיהום. מתווה זה הוביל לגידול משמעותי במכירת מכוניות מיני דוגמת סוזוקי אלטו ויונדאי i10 במחיר של 55-60 אלף שקל.
אך לפי זליכה, כעת משרד התחבורה מעוניין לבטל את המיסוי הירוק "מדובר היה במתווה נהדר, אפשר לרכבים קטנים יותר להיכנס לשוק ולחסוך כסף רב לצרכנים, אך מי נפגע מזה? הטייקונים והממשלה".
- 32.ישראל כץ אחד השרים שצריך להבדק על ידי המשטרה דחוף (ל"ת)אלעד 26/10/2014 20:38הגב לתגובה זו
- 31.ליצן 26/10/2014 13:19הגב לתגובה זוכל ההמלצות של זליכה לא יורידו את מחיר הרכב אם יוכפל מספר היבואנים ע"י הוראה שיבואן לא יוכל לייצג יותר מיצרן אחד אז נראה תחרות
- ירוק! 26/10/2014 19:30הגב לתגובה זוכאילו שחסר לך מותגים שאתה כל כך חפץ בהפרדת רנו וניסאן או פג'ו וסיטרואן. העיקר למלא את השורות בקשקושים בדוחות.
- 30.blond101 26/10/2014 12:56הגב לתגובה זורק ישראל כץ סידר לטייקוני הרכב מתנה של 2 מיליארד שקל? ומה עשו קודמיו-צחי הנגב,אביגדור ליברמן, מאיר שיטרית ושאול מופז? את האנרגיה שלנו אנחנו צריכים לנווט להורדת מחירי המזון והדיור ואחר כך אלוהים גדול.
- 29.הנביא השמימי 26/10/2014 12:48הגב לתגובה זוכִּי מָאַסְתָּה, אֶת-דְּבַר יְהוָה, וַיִּמְאָסְךָ יְהוָה, מִהְיוֹת מֶלֶךְ עַל-יִשְׂרָאֵל.
- 28.גמלאי 26/10/2014 12:14הגב לתגובה זותתבייש לך זליכה - הגיע הזמן שתעלם לנן מהעניים
- 27.נמאס כל הזמן מהפלוצים של זליכה (ל"ת)שי 26/10/2014 11:56הגב לתגובה זו
- 26.יאיר אוחיון 26/10/2014 11:51הגב לתגובה זומי שמצביע בעד ראש ממשלה שמקדם התנחלויות. מזרים מיליארדים לצבא , מונע רפורמות במשק , ומשלם לחרדים למרות שהם באופוזיציה, יקבל יוקר מחיה בלתי סביר הגבוהה בעולם .
- 25.יש פריימריז זמן טוב להעיף את כץ - שיסתובב עם הכלב (ל"ת)רץ 26/10/2014 11:17הגב לתגובה זו
- 24.נהג 26/10/2014 11:06הגב לתגובה זוקודם כל צריך לטפל במיסוי השערורייתי על רכבים. 100% מס על רכבים מכל הסוגים הוא יוקר המחייה. לא יכול להיות שרכב קטן שעולה באירופה כמה אלפי יורו, יעלה בארץ קרוב ל100 אלף ש"ח. תמסו גבוהה רכבים יקרים ורכבים זולים, חסכוניים וקטנים תורידו את המיסוי ל10%. הטירוף של מחירי הרכבים בארץ חייב להיגמר
- 23.משה ב 26/10/2014 10:20הגב לתגובה זוזליכה - אתה מסכן יש לך מרה שחורה - אתה זקוק לפסיכולוג.
- 22.סרג'יו קונסטנצה 26/10/2014 10:14הגב לתגובה זואין בשום מקום בעולם דבר כזה ! מה זה משנה כמה ידיים עבר הרכב ? מה זה מועיל בכלל ? נתקלתי ברכבים במצב מעולה וק"מ נמוך בשנתון חדש, שעברו 4 ידיים. אז מה ? הרכב לא טוב ? מה שחשוב הוא מס' הקילומטרים שעבר ומצבו המיכאני ! זה הכל. כל נושא הידיים, נועד להעשיר קבוצה שלמה של אנשים שחיים מזה יפה מאוד !
- 21.בא בחירות 26/10/2014 10:12הגב לתגובה זושדפק אתכם , תבינו כמה זה חשוב ומספיק להתנהג כמו מצביעים זומבים . זאת מהות הדמוקרטיה ,למי שלא יודע , במקום מהפיכה יש בחירות אמיתיות וככה יש אפשרות להחליף את השילטון .
- 20.דוד 26/10/2014 09:44הגב לתגובה זוהנ"ל זקוק לתשומת לב. ומעבר לרעש שגורם לא תורם כלום. מבקש מאנשי האתר לא לתת לו במה.
- שכחת את המילה גרוש = קשקשן בגרוש ומגלומן (ל"ת)גמלאי 26/10/2014 12:31הגב לתגובה זו
- אמיר 26/10/2014 11:33הגב לתגובה זוולא לבנאדם עצמו. זה קצת מחשיד אתה מבין.... לפחות תן איזה התיחסות קטנה לדבריו כך שלא נחשוד שבמקרה יש לך משהוא נגדו אישית או אפילו יותר גרוע יש לך רווח אישי משוק המכוניות במצב הנוכחי.עבוד עלינו קצת, אתגר אותנו
- 19.ארון 26/10/2014 09:42הגב לתגובה זוהמקושר היטב במערכת אכיפת החוק.
- 18.במקום לעמוד לדין על שיבוש מהלכי הממשלה מככב זליכה כמטיף (ל"ת)פני הדור כפני הזליכה 26/10/2014 09:42הגב לתגובה זו
- 17.דדי 26/10/2014 09:33הגב לתגובה זואת ציבור האופנוענים ,תקבל חרמות בכל מקום שתעבוד בו .
- 16.צריך לאסור ליסינג.גם לחכים.ו זאת האמא של שחיטות (ל"ת)שכולם יקנו רכב פרטי 26/10/2014 09:29הגב לתגובה זו
- 15.יהודה55 26/10/2014 09:25הגב לתגובה זואם תמשיך להיות זחוח ,ותמשיך להפחיד אותנו עם איראן ,במקום לטפל מיד ביוקר המחיה. אתה תיפול ולא יעזור, אם יש מחליף או אין. נמאס.
- 14.רן 26/10/2014 09:23הגב לתגובה זואתם סתם מייללים.אם אתם מבקרים תאמרו גם את הדברים הטובים שהוא עשה.נכון תמיד אפשר לשפר אך תהיו אובייקטיבים ולא רק להתבכיין.אני לא מכיר את השר אישית אך אני רואה את פועולו כאשר אני נוסע בכבישים או ברכבות.
- מה בדיוק הוא עשה?? נתן לבזיון רכבת ישראל והרכבת הקלה יד (ל"ת)ע 26/10/2014 09:50הגב לתגובה זו
- 13.יהודה55 26/10/2014 09:21הגב לתגובה זוהממשלה זקוקה לכסף ,וכמה שיותר, יותר טוב. תאיפוא ישלמו למערכת הביטחון השמנמנה, לכל אלה הנהנים מטיובי הפנסיה התקציבית, מאפוא? איך ידאגו ,שמחיר התפוזים יהיה כל כך גבוה, אם לא באמצעות מועצת הפרות והירקות, על מנת שהמסים הנגבים לאורך המסלול ילכו לממשלה איך. אתה הבנת את זה ברוך?
- 12.אחד 26/10/2014 09:12הגב לתגובה זוהמחלה הגדולה של המאה הזו הינה אנשים שאוהבים לדבר המון המון המון....והרבה פעמים אומרים דברים נכונים...אבל רק כשהם מחוץ למערכת הפוליטית. ברגע שהם נכנסים לתוך המערכת או חלק ממנה הם לא עושים דבר. זליכה היה כל כך הרבה שנים חלק מהמערכת הפוליטית והמצב בתקופתו היה על הפנים. וזה כמו סוג של מצע בחירות שכזה. זה להבטיח דברי שווא ואז להיכנס למערכת ולא להשפיע באחוז אחד על כלום. זה קורה איתו, זה קורה עכשיו עם השר לפיד שמאוד מתקשה לשנות דברים וסדרי עולם להבדיל ממה שאמר לפני הבחירות...והתקווה היחידה שנותרה לעם הזה לשינוי הוא משה כחלון ככל הנראה...שבמצב היום אני לא אתפלא אם ייבחר לרשות הממשלה והייתי נותן לו גם את האופציה הזו ולו רק שיפסיקו לברבר לנו רק על בטחון כל היום אלא יחשבו גם על האזרח הקטן. כחלון היחיד שעשה פה משהו. תרם. לאזרח אין היום תחבורה ציבורית נורמלית כשקם כל בוקר לעבודה, האזרח משלם הון תועפות על כל דבר פה בארץ. האזרח זועק אבל אין מי שיענה לו..והאזרח מאס בכל הברברנים מסביב ורוצה שינוי כבר במעשים. מ-ע-ש-י-ם! לא רוצה לדעת מה יהיה. אלא עכשיו מה עושים? פוליטיקה חדשה אמרנו לא?
- 11.ברק 26/10/2014 09:10הגב לתגובה זושנבוא בתלונות ליבואנים.אולי היבואנים מרווחים יותר מידי על המכונית אבל הסיבה שהן יקרות היא המיסים של המדינה!מר זליכה מתאלם מזה לחלוטין ומטיל את כל האשמה על היבואנים.אני לא רוצה הנחה של 4 אלף על רכב שעולה 135,000 אני רוצה 60 אלף הנחה במס.
- 10.יניב 26/10/2014 09:04הגב לתגובה זולא עשית כלום. היית אילם?! קצת מאוחר לנבוח עכשיו.. תכלס, כשבטן שבעה לא מרגישה מה בטן רעבה מרגישה, זה לעולם לא יעזור..
- 9.מיקס 26/10/2014 09:00הגב לתגובה זולמה מגיע לעם ישראל העונש כץ? קצנו בכץ וחבר מרעיו בממשלה. למה תמיד חוזרים על אותה טעות ובוחרים שוב ושוב באותה חבורה
- 8.להעיף אותם מהשלטון את כל הפמיליה המושחתת הזו !!! (ל"ת)א 26/10/2014 08:56הגב לתגובה זו
- 7.יצחק שר שלום 26/10/2014 08:53הגב לתגובה זוהאם שנתיים ימים אינם מספיקים לשר התחבורה להגיב ולטפל ?
- 6.אהבתי את הצילום של הועדה בכנסת שזליכה "שוטף" את הח"כים (ל"ת)מסביר להם על ההגבלים 26/10/2014 08:17הגב לתגובה זו
- 5.עושק העם הוא פשע ואסור על פי התורה (ל"ת)הנביא השמימי 26/10/2014 07:56הגב לתגובה זו
- וזליכה עשק את האופנוענים. (ל"ת)דדי 26/10/2014 09:34הגב לתגובה זו
- 4.די לפופוליזים 26/10/2014 07:46הגב לתגובה זומס על הבורסה. לפיד 0 אחוז מעמ- הקפיא את הכל אי מכירת כיל- נזק למדינה לדרום והכל על חשבון האזרח הקטן מי שלא מבין את זה מגיע לו כזה שלטון
- 3.החייט 26/10/2014 07:34הגב לתגובה זולחייך למצלמות אין מאחוריי האישיות כלום שום מעש שום יתרון כלום סתם גוש בשר שיושב בכנסת ישראל
- 2.די כבר נמאס 26/10/2014 07:33הגב לתגובה זושמשהו פה לא תקין. שידאג לתחבורה ציבורית טובה אין אפילו קו אחד שמגיע מרמת גן או פתח תקוה לאזור הבילויים של הצעירים בתל אביב לנמל תל אביב. צריך כמה קווים כדי להגיע לרידינג. למה אף קו לא עובר דרך רח נורדאו למשל? לכן כולם מעדיפים מכוניות .
- 1.קורא 26/10/2014 07:25הגב לתגובה זוויכולת לתקן.
- הוא היה חשב כללי באוצר,תשכיל קצת לפני שאתה כותב שטויות (ל"ת)מה הקשר 26/10/2014 08:22הגב לתגובה זו
- היה חשב וסתם את הפה עד שסידר לעצמו ג'וב בחוץ........... (ל"ת)יעקב 26/10/2014 09:03

בשורה למורים - כל מורה יקבל בממוצע 14 אלף שקל; על הפשרה בין המדינה לקרנות ההשתלמות של המורים
עודפים שהצטברו בקרן ההשתלמות של המורים ינותבו להשקעה בתשתיות חינוך ובתי ספר ותשלומים למורים העמיתים בקרן (וגם ליורשיהם)
למי שייך הכסף? בקרנות ההשתלמות של המורים הצטברו סכומי עתק שהיו מעבר להפרשות השוטפות למורים. המורים אמרו "זה שלנו". המדינה אמרה - "זה שלנו". נקבעה פשרה. המורים יקבלו בממוצע כ-14 אלף שקל.
ההסכם הזה נחתם לאחר הליך משפטי ממושך, והוא נוגע לחלוקת העודף הכספי שנצבר בקרנות ההשתלמות של הסתדרות המורים. המתווה גובש בשיתוף עם החשב הכללי, הלשכה המשפטית והממונה על השכר במשרד האוצר, פרקליטות המדינה- היחידה לאכיפה אזרחית ופרקליטות מחוז תל-אביב, רשות שוק ההון, הסתדרות המורים והקרנות, והובא לאישור בית הדין האזורי לעבודה בת"א-יפו.
בשנת 2022 הוגשה על ידי פרקליטות המדינה תביעה נגד קרנות ההשתלמות של הסתדרות המורים במסגרתה נדרשו הקרנות להשיב סך של כ-2 מיליארד שקל לקופה הציבורית. בזמנו האשים משרד האוצר כי קרנות ההשתלמות של המורים "התעשרו שלא כדין על חשבון הציבור." התביעה הזו הגיעה לאחר שהקרנות צברו 3 מיליארד שקלים משנת 1955 שנחשבים עודפים כאשר ההסתדרות תכננה לחלקו ל-165 אלף מורים בסכום של 12 אלף שקלים. כעת הגיעו הצדדים להסדר פשרה שבמסגרתו יועברו למדינה 1.05 מיליארד שקל בגין רכישת זכויות העבר, אשר ישמשו בין היתר לשיקום מערכת החינוך באזורים שנפגעו במלחמת "חרבות ברזל", וכן לקיום הכשרות ופעולות אחרות לצורך שיפור מעמדם של עובדי ההוראה. סכום של כ-2.25 מיליארד שקל יחולק ל-165 אלף עמיתי הקרנות הזכאים וליורשיהם. כמו כן, יחלו הקרנות לרכוש זכויות פנסיה תקציבית לעובדי הוראה היוצאים לשבתון החל משנת הלימודים תשפ״ג (2022-2023) ואילך.
קריאה מעניינת: השכר האמיתי של המורים בישראל: לא נמוך כמו שנדמה לכם
- המדריך המלא למציאת מורה פרטי (שבאמת יעזור לילד שלכם)
- פער של 30% בשכר, 60% עזבו את העבודה: דוח השכר במערכת החינוך
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
חלוקת הכספים תיעשה באופן ממוכן לחשבונות העמיתים או באמצעי תשלום דיגיטליים, בהתאם לנהלים שאושרו על ידי רשות שוק ההון. במקביל, הוחלט לשמור על כרית ביטחון אקטוארית של 4% לפחות, לטובת יציבות הקרנות ורווחת העמיתים בעתיד.

הפתעה חיובית באוצר: גביית המסים צפויה לשבור שיא עם 520 מיליארד שקל, הגירעון יהיה נמוך מהצפוי
לביזפורטל נודע כי באוצר מעריכים שתקבולי המסים יהיו כ-520 מיליארד שקל, הרבה מעל התקציב שעמד על 493 מיליארד שקל; תחזית הגירעון - 5.2% כשבפועל על רקע נתוני אוקטובר, יש הערכה שזה יסתיים בפחות
נתוני הגבייה לאוקטובר 2025 מספקים בשורה - גביית המסים ממשיכה לשבור שיאים ועומדת על 432.3 מיליארד שקל בעשרת החודשים הראשונים של השנה - עלייה מרשימה של 15.3% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. לביזפורטל נודע כי בהערכות פנימיות מצפים לכ-520 מיליארד שקל של הכנסות מסים ואף מעבר לכך עד סוף השנה. הרבה מעבר לתקציב המקורי שהיה על 493 מיליארד שקל. הסיבה היא גבייה טובה ומואצת, מלחמה בהון השחור (לרבות פרויקט והטמעת "חשבוניות ישראל") וכן תשלומי מס מוגברים בעקבות חוק הרווחים הראויים לחלוקה. הגידול כתוצאה מהחוק שדוחף בעצם לחלק דיבידנד ולשלם עליהם מס יימשך עד סוף השנה.
ביצועי שיא למרות האתגרים
הנתונים החיוביים בשורת ההכנסות ממסים בולטים במיוחד על רקע המלחמה המתמשכת. בחודש אוקטובר לבדו נגבו 40.7 מיליארד שקל ממסים, עלייה ריאלית של 5% שמעידה על חוסן מרשים. המסים הישירים זינקו ב-8% במצטבר מתחילת השנה, כשהניכויים משכר עלו ב-13%, סימן ברור לשוק עבודה חזק ויציב. במקביל, גביית המסים משוק ההון זינקה ב-62% באוקטובר, והגיעה ל-1.4 מיליארד שקל.
המסים העקיפים, שעלו ב-3% במצטבר, מראים על המשך צריכה פרטית יציבה. הגביה ממע"מ באוקטובר עלתה ב-10%, מה שמעיד על פעילות עסקית ערה. גם הגביה מבלו דלק רשמה עלייה של 10%, המשקפת חזרה לשגרה בפעילות הכלכלית.
למעשה, מירידה בקצב שנתי של 8% בגביית המסים שנרשמה מאמצע 2022 ועד סוף 2023, עלתה הגבייה מתחילת 2024 לקצב של 11%. זה שינוי מגמה שמעיד על התאוששות מהירה של המשק והסתגלות מוצלחת למציאות המלחמה.
- הטבה לעידוד העלייה: אפס אחוז מס לעולים חדשים
- הישג ל-ICL? - תקבל 2.5 מיליארד דולר על החזרת זיכיון ים המלח למדינה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
סך ההכנסות הממשלתיות מכל המקורות הגיע ל-457.5 מיליארד שקל בעשרת החודשים - עלייה של 14.8% שעולה על כל התחזיות המוקדמות. הביצועים החזקים האלה הם שמאפשרים לממשלה לממן את הוצאות המלחמה תוך שמירה על יציבות פיסקלית.
