יש (עדיין) דבר כזה: 5 דירות שנמכרו השבוע בפחות מחצי מיליון שקל

בכמה נמכר קוטג' 7 חדרים בהוד השרון? Bizportal ליקט את העסקאות הבולטות שנסגרו בשבוע החולף
לירן סהר | (1)

משרדי התיווך הגדולים מדווחים על עסקאות הנדל"ן הבולטות ברחבי הארץ:

כפר סבא

דירת 4 חדרים בקומה הרביעית בבניין עם מעלית ברחוב התחייה, 121 מ"ר, משופצת וכוללת חנייה ומחסן, נמכרה בתוך שלושה חודשים ב-1,550,000 שקל. מחיר מבוקש - 1,620,000 שקל.

דירת 6 חדרים בקומה הראשונה בבניין ברחוב וילנסקי, 130 מ"ר, כוללת שני מקומות חנייה שמורים, מחסן ומרפסת שמש, נמכרה ב-2,100,000 שקל. מחיר מבוקש - 2,220,000 שקל.

העסקאות בוצעו באמצעות רי/מקס כפר סבא

הוד השרון

דופלקס 5 חדרים בקומה השנייה בבניין ברחוב האודם, 194 מ"ר ועוד מרפסות, כולל, שני מקומות חנייה ומחסן, סלון ומטבח מרווחים ויציאה לגג ענק של 160 מ"ר, נמכר בתוך שלושה חודשים ב-2,700,000 שקל. מחיר מבוקש - 2,850,000 שקל.

קוטג' 7 חדרים בשכונת רמות מנחם, 390 מ"ר בסך הכל, כולל יחידת דיור נפרדת במרתף, מיזוג בכל הבית, קמין, טאבון, גריל בחצר, מערכת קולנוע בכל הבית, שואב מרכזי, שני מקומות חנייה ומחסן, נמכר בתוך חמישה חודשים ב-4,400,400 שקל. מחיר מבוקש - 4,650,000 שקל.

העסקאות בוצעו באמצעות רי/מקס הוד והדר

מחיר רצפה: באיזו עיר נמכר קוטג' דו משפחתי 6 חד' ב-850 אלף שקל?

ירושלים

דירת גן 3 חדרים בקומת הקרקע בבניין ברחוב אלקלעי יהודה בשכונת טלביה, משופצת, נמכרה ב-2,550,000 שקל.

העסקה בוצעה באמצעות רי/מקס חזון

חדרה

קוטג' 6 חדרים ברחוב עצמון, 130 מ"ר, נמכר ב-1,250,000 שקל.

דירת 3 חדרים בקומה השלישית בבניין ברחוב יצחק רבין, 85 מ"ר, נמכרה ב-835,000 שקל.

דירת 4 חדרים בקומה הראשונה בבניין ברחוב סמילנסקי, 100 מ"ר, נמכרה ב-800,000 שקל.

קוטג' 6 חדרים ברחוב ענבר, 240 מ"ר, נמכרה ב-2,700,000 שקל.

העסקאות בוצעו באמצעות רי/מקס מקצוענים

חיפה

דירת 3 חדרים ברחוב התשבי ברמת התשבי, 80 מ"ר, קומה 1 מתוך 3, ללא מעלית וחניה, זקוקה לשיפוץ , נמכרה ב- 950,000 שקל

דירת 3 חדרים ברחוב יותם באחוזה, 65 מ"ר, קומת קרקע, ללא חניה, זקוקה לשיפוץ, נמכרה ב- 860,000 שקל

דירת 3.5 חדרים ברחוב וגווד , 90 מ"ר+ 10 מ"ר מרפסת, קומת קרקע, ללא חניה , משופצת, נמכרה ב- 1.25 מיליון שקל

דירת 4 חדרים ברחוב הקשת, 110 מ"ר, קומה 2 מתוך 3, ללא מעלית, עם חניה ומחסן, נמכרה ב- 1.365 מיליון שקל

דירת 3 חדרים ברחוב שער הלבנון במרכז הכרמל, 90 מ"ר, קומה 1 מתוך 3,ללא מעלית וחניה, זקוקה לשיפוץ, נמכרה ב-1.47 מיליון שקל

העסקאות בוצעו באמצעות אנגלו סכסון חיפה

באר שבע

דירת 3 חדרים בקומה השלישית בבניין ברחוב התלמוד, שכונה ד', 70 מ"ר, נמכרה ב-335,000 שקל.

דירת 4 חדרים בקומה הראשונה בבניין ברוב ניב דוד, שכונת נווה זאב, 124 מ"ר, נמכרה ב-915,000 שקל.

דירת 2 חדרים בקומה הראשונה בבניין ברחוב יעלים, שכונה ה', 50 מ"ר, נמכרה ב-375,000 שקל.

דירת 3.5 חדרים בקומה הראשונה בבניין ברחוב רחבת צפת, שכונה ט', 84 מ"ר, נמכרה ב-710,000 שקל.

העסקאות בוצעו באמצעות רי/מקס פלוס

דירת 4 חדרים ברחוב בני אור, 98 מ"ר, קומה 3 מתוך 4,, ללא מעלית וחניה, נמכרה ב- 570,000 שקל

דירת 3 חדרים בשדרות יעלים, 74 מ"ר, קומה 3 מתוך 4, ללא מעלית וחניה, נמכרה ב- 450,000 שקל

העסקאות בוצעו באמצעות אנגלו סכסון באר שבע

ערד

צמוד קרקע בן 6 חדרים ברחוב נוף בשכונת הרדוף, 200 מ"ר בנוי על מגרש בשטח 500 מ"ר, שלושה מפלסים, עם חניה, נמכר ב- 1.07 מיליון שקל

העסקה בוצעה באמצעות אנגלו סכסון

דימונה

דירת 3 חדרים בקומה השנייה בבניין ברחוב יהודה הלוי, שכונת חכמי ישראל, 78 מ"ר, משופצת, נמכרה ב-450,000 שקל.

דירת גן 4 חדרים ברחוב יוסף קארו, שכונת חכמי ישראל, 101 מ"ר, נמכרה ב-720,000 שקל.

העסקאות בוצעו באמצעות רי/מקס נובה

ירוחם

דירת 3 חדרים בקומה הרביעית בבניין ברחוב אלנבי, שכונת עיר תחתית, 65 מ"ר, נמכרה ב-500,000 שקל.

דירת 3 חדרים בקומה השנייה בבניין ברחוב העלייה השנייה, שכונת בת גלים, 62 מ"ר, נמכרה ב-625,000 שקל.

העסקה בוצעה באמצעות רי/מקס נובה

שכירות

באר יעקב

דירת 4 חדרים בשדרות האלונים בבאר יעקב, 112 מ"ר+ 12 מ"ר מרפסת, קומה 5 מתוך 14, עם מעלית, חניה ומחסן צמוד , הושכרה ב- 4,300 שקל לחודש

העסקה בוצעה באמצעות אנגלו סכסון באר יעקב

כתבות מעניינות נוספות:

זה אפשרי: 6 דרכים קלות לחתוך בריבית על המשכנתא - ולחסוך גם 44 אלף שקל

אבי ברזילי: "יש בארץ קיצוניות לפיה כל אחד חייב להיות בעל דירה - זה ישתנה"

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    thki 14/07/2014 18:36
    הגב לתגובה זו
    ?
הטבה של חצי מיליון שקל. קרדיט: רשתות חברתיותהטבה של חצי מיליון שקל. קרדיט: רשתות חברתיות

הקבלנים בלחץ: אזורים נותנת לרוכשי הדירות הנחה של 500,000 שקל בלי לקרוא לזה הנחה

הלוואה של מיליון שקל ל-10 שנים ללא ריבית והצמדה מגלמת חיסכון שנתי של כ-55-60 אלף שקל, בעשור זה כ-500 אלף שקל. מהלכי מימון יצירתיים של יזמים משנים את שוק המבצעים, מורידים את המחירים בפועל באופן דרמטי. 

צלי אהרון |

הקבלנים מתגלים כיצירתיים מאוד בכל הקשור למכירת דירות. היה 80/20, היה גם 90/10 זה עדיין קיים, אבל בנק ישראל הגביל את העסקאות האלו של שלם 10% עכשיו ו90% במסירה. אבל אל תדאגו - הקבלנים יצירתיים וראה שלאחרונה המבצעים כבר הגיעו לרף חדש - ועדיין, כל זה קורה בלי שאף אחד יקרא לזה בטעות "הנחה". או "ירידת מחיר". לקבלנים חשוב לבלבל את "האויב". הם לא מוכנים לקרוא לזה הנחה, הם רוצים שמחיר המחירון לא יירד - ככה הלמ"ס לא יתמחר את הירידה הזו וככה המחירים לא ירדו. זה עובר בין הקבלים באופן גורף, סוג של יד נעלמה עוברת בינהם ומיישרת אותם לכלל הזה - "אל תורידו מחיר. תתנו מבצע, הנחה, אבל בלי להוריד מחיר מחירון".

זה עובד. המחירים על פי הלמ"ס ירדו ב-2% בלבד, בפועל הם ירדו בין 5% ל-10%. 

בפועל ההטבות שמקבלים רוכשי דירות גדלו משמעותית. מה שנחשב בעבר למבצע נקודתי הפך לכלי תמחור מרכזי במכירות של הקבלנים, שבו הם מעניקים לקונים ערך כספי גבוה - לעיתים מאות אלפי שקלים. התוצאה היא “הנחות” שעומדות נכון לעת עתה בדרישות של הבנקים שהם אלו שאמורים לאשר הנחות לציבור (כשהם מאשרים הלוואה על פי טופס 4 הם מורים לקבלן שלא לעשות הנחות ללא אישורם). חשוב לציין - בפועל ההטבות מצמצמות את עלות הרכישה בצורה מהותית, בחישוב שערכנו ההנחה מגלמת כ-10% מערך הדירה שנכללת בהטבות השונות בממוצע.

הדוגמה הבולטת ביותר מגיעה כאמור מחברת אזורים אזורים 1.26%  , שהשיקה מהלך שבו הרוכש מקבל הלוואה של מיליון שקל ל-10 שנים, ללא ריבית, ללא הצמדה וללא החזר שוטף. המשמעות הכלכלית יחסית פשוטה: אם רוכש רגיל היה נוטל מיליון שקל מהבנק, הוא היה משלם ריבית של אזור ה-55-60 אלף שקל בשנה. על פני עשור. גם לאחר היוון של התזרים לערך נוכחי היום, מדובר בהטבה שמצטברת לכ-500 אלף שקל. מדובר למעשה במבצע שמגלם חצי מיליון שקל הנחה בפועל, רק בלי להשתמש במילים “הנחה” או “ירידת מחיר”. המחיר הרשמי נשאר קבוע, אבל עלות הרכישה האמיתית יורדת דרמטית.

כדי להבין את הסיבה לכך, ואת הגורמים לעובדה שהקבלנים יעשו הכל כדי לא לפגוע במחיר הרשמי, אפשר להכנס לכאן - מחירי הדירות יורדים, אבל לא מספיק; הציבור הוא זה שממשיך לממן את בעלי האינטרסים. באופן כללי - נראה שלא משנה עד כמה המכירות ייפגעו עבור הקבלנים והיזמים, הם פשוט לא יכולים להרשות לעצמם להוריד מחיר באופן רשמי, הסיבה האינטואיטיבית והברורה מכל היא הפחד מכדור שלג, דרך אגב: הם גם עושים את זה בשלל צורות. כך למשל כתבנו על ויסות מחירי הדירות: הקבלנים בונים לאט וההיצע יצטמצם - כאן - מדובר על שיטה נוספת של הקבלנים ליצור שליטה במלאי הקיים כדי לא לגרום להצפה גדולה יותר כבר ממה שקיים כרגע. מלאי אדיר של מעל ל-82 אלף דירות כבר צף, ונראה שבשנתיים- שלוש האחרונים המזל כבר לא מאיר פנים עבור היזמים  - והוא גם לא נראה באופק.

5% תשואה על ההון העצמי

אזורים לא לבד, והמהלך שלה מצטרף לשורה של פתרונות דומים מצד יזמים אחרים, שמזהים קהל קונים שמחפש ודאות ומימון נוח יותר, ולאו דווקא ירידת מחיר רשמית. כך למשל, יובלים סיטי-בוי מציעה לרוכשי דירות בתל אביב תשואה שנתית  של 5% על ההון העצמי מהרגע שבו נחתם חוזה ועד האכלוס. ההטבה הזו הופכת את המקדמה, שבדרך כלל “שוכבת” ללא רווח - לנכס שמניב החזר שנתי קבוע שגדול מפיקדון בנקאי בכ-2%. עבור רוכשים שמחזיקים הון עצמי גבוה, הצבירה יכולה להגיע לעשרות ואף מאות אלפי שקלים בתקופת הבנייה, בהתאם לגובה המקדמה והזמן שנותר עד למסירה.

מטרו
צילום: מטרו

חברות התשתיות עומדות להסתער - מכרזי ענק של 65 מיליארד שקל על המטרו

הפרויקט שאמור לשנות את פני התחבורה בגוש דן: כל הפרטים על מכרז המטרו הגדול בישראל

רן קידר |
נושאים בכתבה מטרו

מכרז ענק בהיקף של 65 מיליארד שקל יוצא לדרך כחלק מפרויקט המטרו. הפרויקט שעליו מדווח מתמקד בשלב א' של רשת המטרו באזור מטרופולין גוש דן, מערכת שנועדה להוות נדבך משמעותי במערכת התחבורה הציבורית במרכז הארץ. הרשת כוללת שלושה קווים תת-קרקעיים, קו M1, קו M2 וקו M3, אשר בתכנון יהיו באורך כולל של כ-150 ק"מ ויכללו כ-109 תחנות.

הרשת מיועדת לשרת כ-24 רשויות מקומיות באזור גוש דן והסביבה, במטרה להפוך את התחבורה הציבורית למתחרה אמיתית של הרכב הפרטי. הפרויקט נחשב לעצום בהיקפו עם עלות כוללת מוערכת של מעל ל-150 מיליארד שקלים. השלב הנוכחי כולל הקמה של כ-78 ק"מ של מנהרות כפולות ו-59 תחנות תת-קרקעיות, במסגרת מיזם בהיקף של כ-65 מיליארד שקלים. מדובר בבוננזה ענקית לחברות התשתיות שלמעשה הצמיחה שלהן בהכנסות כמעט מובטחת. 

חברת נת"ע פתחה הליך מיון מוקדם עבור חבילות העבודה הראשונות במיזם. במסגרת זו ייבחרו הקבוצות והחברות שיוזמנו להתמודד במכרזים הבאים. הצעד הזה מאפשר סינון ראשוני של שחקנים לפי קריטריונים כמו ניסיון בהקמת מנהרות ומתחמי תחנות, יכולת כלכלית, ניהול סיכונים ועמידה בדרישות בטיחות ותשתית.


השקעות ענק בתשתיות

במקביל, כבר פורסמו מכרזים בהיקפים של מיליארדי שקלים, כולל מכרז שיפוץ של כ-27,000 דירות הנמצאות בקרבת תוואי המטרו כדי למזער את ההפרעה לתושבים. הוועדה המנהלת של הפרויקט אישרה ביוני 2022 את פרסום המכרז לניהול ותכנון הקווים.

מדובר באתגר הנדסי אדיר של הקמת מאות קילומטרים של תשתית תת-קרקעית בתוך סביבת מטרופולין פעילה וצפופה. חפירת המנהרות הכפולות משלבת טכנולוגיות קידוח מתקדמות, חפירות שטח פתוח ותיאום מורכב עם מערכות קיימות של מים, ביוב, חשמל ותקשורת. התחנות התת-קרקעיות החדשניות תפעלנה כמרחבי תחבורה המקשרים לתחבורה הציבורית הקיימת, כולל אוטובוסים, רכבת קלה ורכבת ישראל, תוך חיבור למרכזי מגורים ותעסוקה.