אחרי 50 שנה: מעגן עבור כ-120 כלי שייט צפוי לקום בנמל תל אביב

עלות ההקמה צפויה לעמוד על כ-30 מיליון שקל ולפתור את המצוקה החמורה במקומות עגינה בחופי ישראל
לירן סהר | (4)

כ-50 שנה לאחר שהופסקה תנועת האניות והסירות בנמל העברי הראשון חוזר נמל תל-אביב לייעודו המקורי. וועדת ההיגוי שהוקמה על ידי חברת אוצר מפעלי ים, המפעילה את נמל תל-אביב, החליטה להוציא לפועל את תכנית הוועדה הבינמשרדית להשיב את מתחם הנמל לייעודו המקורי ולהחזיר למקום את הפעילות הימית. החברה החליטה להתחיל בהליך הסטטוטורי של קבלת אישורי הקמת המעגן ותגיש בקשה בנושא לוועדה המקומית והמחוזית לתכנון ובנייה של תל-אביב ובכלל זה עדכון התב"ע במקום במטרה לאפשר הארכתו של שובר הגלים הקיים בנמל. בחברה מעריכים כי לאור היתרונות הגדולים שיש לאזור כולו בהקמת מעגן, ולאור העובדה כי נמל תל-אביב הינו המתחם היחיד בארץ שאינו משמש כנמל למרות שכבר יש לו תב"ע מאושרת, יאיצו את ההליכים. על פי התכנון, במעגנה שתקום יוכלו לעגון עד 120 כלי שייט באורך של עד 12 מטר (30 Feet). על פי האומדן, הקמת המעגנה צפויה לעמוד על כ-30 מליון שקל כאשר המימון יגיע מרווחיה של החברה. על פי דו"ח מבקר המדינה, בישראל, ובאזור המרכז בפרט, קיים מחסור גדול של מקומות עגינה לסירות ויאכטות. המרינה בתל-אביב, בקיבולת של 300 מקומות, נמצאת בתפוסה של 110%, המרינה ביפו, בקיבולת של 230 מקומות, נמצאת בקיבולת של 100% וכן המרינה בהרצליה בעלת הקיבולת של 700 מקומות עגינה. כתוצאה מכך, למעלה מ-300 סירות ויאכטות נאלצות לעגון דרך קבע במדינות אחרות באגן הים התיכון. לדברי נעמי אנוך, יו"ר דירקטוריון אוצר מפעלי ים, "הנמל ההיסטורי של תל אביב הוא סמל למאבק הקיומי של היישוב היהודי וחלק מתקומת עם ישראל בארצו. אנו חייבים לשמר פיסת היסטוריה זו על ידי החייאת הנמל העברי הראשון ובדרך זו לתת פתרון חלקי למצוקת העגינה באזור המרכז כאשר כל פעילות במעגנה מחייבת השקטת המים ע"י הארכת שובר הגלים. הדבר יביא לעלייה במספר המבקרים ולמשיכת קהלים רבים ומגוונים וכמובן עלייה בהכנסות מעסקים. לשמחתי החברה מייצרת תזרים חיובי יציב ותוכל לממן את ההקמה מהון עצמי".

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    אביב 14/08/2012 11:33
    הגב לתגובה זו
    שהסבים שלנו קנו בשנת 1930 ,בכסף הזה הקמת את נמל תל אביב ,ועד היום למעשה שחקתם עד כדי אג את אותם שארים של הורי הורינו שהשקיעו ממיטב כספם ועמלם בדרך הציונית שמכרתם להם להקמת נמל יהודי ....לקחתם את הכסף להקמת הנמל והקמתם אותו ,,,המניות נמחקו עד דק ...היום המקום שוקק חיים ומכניס מליונים ,כאשר המדינה לוקחת דבידנדים של עשרות מליונים ,,ולנו אלה שעדין לא התיאשו ועדין מחזיקים ונמשיך להחזיק וגם אם נלך לעולמנו המניות יעברו לילדינו ,,,,לא נוותר נמתין גם עוד 20 שנה ..אבל בסוף תשלמו הכל ...הסבא קנה בשנת 1930 מניות כל מניה לפני לירה שטרלינג ,,,,בזמנו שווה משכורת של כמה חודשי עבודה ...בסכום שהשקיע אז בנמל תל אביב היה יכול לקנות את כל רחוב הירקון .
  • אז למה אתה מחכה ? 14/08/2012 15:39
    הגב לתגובה זו
    אני מוכן לעזור לך
  • 2.
    עוד השקעה לטובת העשירים (ל"ת)
    אחד 14/08/2012 10:54
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    הרבה יותר יקר 14/08/2012 10:30
    הגב לתגובה זו
    זה לפחות 50 מיליון דולר עבודה, הם השתגעו לגמרי, צריך לעשות שם עבודת קידוח והתקנות ימיים עם עבודות תת-מימיות, זה פרוייקט ענק ומורכב, 30 מיליון שקל זה רק המנופים, רואים שמי שתקצב את זה לא מבין כלום בהקמת מעגנות.
השקעה במניות או דירות (גרוק)השקעה במניות או דירות (גרוק)
ניתוח

מה עדיף - השקעה בדירה או השקעה במניות ובאיזה עיר היה כדאי לקנות דירה?

מניות, אגרות חוב, מסלולים כלליים, לעומת דירות, מה הניבה כל השקעה בחמש השנים האחרונות וגם: על המס, על תכנוני המס ועל העיר שהמחירים בה תקועים כבר שנים 

מנדי הניג |

מדדי המניות נתנו תשואה גבוהה בהרבה משוק הדירות במבחן של 5 השנים האחרונות. כשמדברים על שתוה ברוטו, מדדי המניות הבולטים הניבו תשואה פנומנלית של מעל 80% בחמש שנים וגם השקעה במסלולים כלליים שמערבבים מניות עם אג"ח היתה עם תשואה נהדרת של כ-53%. כלומר, השקעה בבורסה הניבה כ-9% בשנה והשקעה במניות בלבד הניבה כ-13% בשנה.  

כאשר  בוחנים תקופות ארוכות יותר, מתקרבים לבנצ'מרק המקובל - אגרות חוב מניבות בין 4% ל-5%, מניות בין 7% ל-9% בשנה (בשני העשורים האחרונים יש הטייה כלפי מעלה). מסלול כללי אמור לייצר תשואה של כ-6% וצפונה. 

מניות, אג"ח, מסלול מעורבב או דירות - התשואה בחמש שנים

מול השקעה בשוק ההון - ישירות או דרך הגופים המוסדיים (ניהול תיקים, קרנות נאמנות, השתלמות, גמל ועוד) יש כמובן את אפשרות ההשקעה בנדל"ן ובעיקר בדירות למגורים. מה עדיף?

לפני המבחן הכלכלי, צריך להזכיר שיש הבדלים מהותיים - השקעה בבורסה היא נזילה (אם דרך קרנות השתלמות אז צריך לחכות 6 שנים), זו השקעה שיש לה מחיר כל יום ואתם כמשקיעים יודעים מה קורה שם באופן שקוף. אם אתם משקיעים ישירות אז אתם יודעם כל יום, אם זה בקרן נאמנות יש מידע מדי יום, בנכסים שנחסכים בהשתלמות וגמל המידע הוא פעם בחודש. אבל בעיקרון מדובר על נכסים לרוב נזילים ושקופים.

כשאתם קונים דירה להשקעה, אתם קונים נכס פיזי, זה לא על הנייר. אתם קונים קירות, וצריך לטפל בהם, צריך לנקות, לתקן, להשקיע. דירה להשקעה היא במקרים לא מעטים כאב ראש - הלך המזגן, צריך להביא טכנאי. השוכר מבקש לדבר איתך על המחיר. השוכר מבקש להכניס כלב לכמה חודשים. יש אסיפת בעלי דיירים חשובה. יש כאן השקעה של זמן. חוץ מזה - המימוש הוא לא מהיר והוא לוקח זמן ועלויות. 

נס ציונה
צילום: אתר עיריית נס ציונה

30 אלף שקל למ"ר: כך הפכה נס ציונה לעיר היקרה בשפלה

דירת 5 חדרים ב-4.4 מיליון שקל, עליות של פי 2 מהממוצע הארצי, ופערים של 15%-30% מול רחובות: העיר השקטה הפכה למכונת רווחים לבעלי נכסים

צלי אהרון |

כשמשפחת כהן רכשה דירת 5 חדרים בשכונת סביוני נצר סירני בינואר 2010 תמורת 795 אלף שקל, הם לא דמיינו שהם עושים את עסקת חייהם. היום, 15 שנים מאוחר יותר, דירה זהה באותה שכונה נמכרת ב-3.4 מיליון שקל - תשואה של 327%, יותר מפי 2 מהממוצע הארצי.

הסיפור של משפחת כהן הוא רק קצה הקרחון בתופעה של הנדל"ן בנס ציונה - עיר של כ-50 אלף תושבים שהצליחה לעלות במחירים פי כמה מערים גדולות והפכה לאחת היקרות ביותר באזור השפלה.

הנתונים החדשים: מי משלם הכי הרבה ועל מה

ניתוח עסקאות יולי-אוגוסט 2025 מגלהכי העסקה הגבוהה ביותר נרשמה ברחוב משה גרר 64, שם נמכרה דירת 5 חדרים ענקית (156 מ"ר) תמורת 4.4 מיליון שקל. 

דירות 4 חדרים, הן הסחורה החמה בעיר והן  נמכרות בטווח מחירים של מ-2.4 מיליון שקל בעלייה 4 (שכונה ותיקה) ועד 3.5 מיליון שקל בהגלים. הפער של מעל מיליון שקל בין שכונות באותה עיר מוסבר בהבדל בין השכונות החדשות יחסית והאיכותיות יותר ביחס לשכונות הישנות. 

דירות 3 חדרים, נעות כיום בין 1.85 מיליון שקל (גורדאו 3, שכונה ותיקה) ל-2.4 מיליון שקל (רחבעם זאבי 36, שכונה חדשה). המחיר הממוצע למ"ר בעסקאות האחרונות עומד על 25,000-29,000 שקל, כאשר בשכונות הטובות זה מגיע ל-30,000 שקל למ"ר ויותר.