שותפות 'מירה' ו'שרה' מעדכנות: אושרה הארכה של שלושה חודשים בתחילת הקידוח ברישיונות
הממונה על ענייני הנפט במשרד התשתיות נתן לשותפות ברישיונות 'מירה' ו'שרה' ארכה של שלושה חודשים לתחילת הקידוח בשטחי הרישיונות, כך פרסמו היום מודיעין יהש והכשרה אנרגיה.
על פי תוכנית העבודה ברישיונות על השותפות היה להתחיל בקידוח עד סוף השנה. עם זאת, השותפות הסבירות לד"ר מיקי גרדוש כי קיים יסוד סביר להניח שלא יוכלו לעמוד בתוכנית העבודה, זאת בשל התחייבויות קודמות של אסדת הקידוח 'הומר פרינגטון' שאיתה נחתם הסכם.
הממונה בחן את הבקשה ואישר שינוי בתוכנית העבודה כך שקידוח ראשון בשטח הרישיונות יבוצע עד סוף חודש מארס. קידוח שני צפוי להתבצע לא יאוחר מה-1 ביולי 2012.
במסגרת ההסכם האסדה עומדת לרשות השותפות החל מדצמבר השנה. עם זאת, תוכנית העבודה של האסדה כוללת ביצוע שני קידוחי פיתוח של תגלית 'נועה' ובהמשך אמורה האסדה לעבור לקפריסין לביצוע קידוח אקספלורציה בבלוק 12.
תחום קידוחי הנפט והגז אינו ענף פשוט, ולכן בענף זה ישנו הנוהג שאם ישנו עיכוב בתוכנית העבודה של אחת האסדות - כל יתר המפעילות נדרשות לספוג את העיכוב ולהמתין לסיום העבודות.
- 11.הצופה האמיתי 10/08/2011 20:35הגב לתגובה זוסימני נפט ברישיון גבריאלה. ל" כלכליסט" נודע כי תוצאות עיבוד הסקרים שנערכו בשטח הרשיון שבין נתניה לאשדוד, מעלות סבירות להימצאות נפט בשטח הרשיון. חברת Gustavson אשר ביצעה את עיבוד הסקרים עבור חברת אדירה המחזיקה ב-30% מהרשיון, העבירה תוצאות אופטימיות אתמול. על פי תוצאות עיבוד הסקרים יש הסתברות גבוהה של 90% (P90) להימצאות כמות של 60 מיליון חביות נפט בשטח הרשיון, סבירות בינונית של 50% (P50) להימצאות 270 מיליון חביות נפט, והסתברות נמוכה של 10% (P10) להימצאות של 800 מיליון חביות. מדובר בעבודה של פאסט-טרק (עיבוד מהיר), ולא בסקר מעמיק, ולכן לא אין מחוייבות מצד השותפות ברשיון לדיווח אותו הממצאים. עם זאת, האינדיקציה קיימת ונחשבת מעודדת בצורה דרמטית, בעיקר עבור שתי השותפות בקידוח מול חופי הים התיכון,
- 10.הצופה האמיתי 08/08/2011 18:18הגב לתגובה זואדירה תפרסם בספטמבר את דוח המשאבים לקראת הנפקתה בבורסה, תקדימו את הקידוח בגבריאלה שבשליטת מודיעין, לאוקטובר 2011 ממילא הקידוח בשרה ומירה נדחה למרץ 2012, הנפט נמצא בעומק 4,900 מטר בשכבת היורה כך שאין טעם להמשיך למזמז את הזמן, דנקנר אתה זקו להישג לאחר כשלון השקעתך בסוויס קרדט, זו הזדמנות םעם בחיים,,,להקדים את הגז מתמר.
- 9.המאמין 08/08/2011 17:18הגב לתגובה זואני מפנה אותך לספר מלכים ב פרק ז פסוקים ג עד כ ובעיקרפסוקיז ו כ .לך ולכמותיך לא מגיע אפילו לראות שכך הדבר .לידיעתך הכמויות עולות על 800 חביות ביום כולל בימי שבת וחג .בבקשה ממך לא כדאי שאני אנקוט בלשון יותר חריפה .הרי לא יוצא לך מזה כלום .תפסיק עם רעל שזורם בגופיך אל תשקר ואל תרמה את האחרים שמור על האמת כדי שהשקר והרעל לא יפגעו בך ובנשמתך הטהורה .ובעז" ה יבוא גואל ותשועה כלכלית וחברתית גדולה לעם ישראל .צא מאתנו ערב רב צא או לפחות תשתוק.
- 8.המאמין 08/08/2011 17:05הגב לתגובה זואתה כרגיל ממשיך בשלך .עליך נאמר " עיניים להם ולא יראו" בבקשה קח את עצמותיך היבשות וגש לקידוח וראה במו עינך .אבל לצערי עליך אפשר להגיד וראית ולא היית מאמין .מפנה אותך לספר
- 7.גד 08/08/2011 15:47הגב לתגובה זוהיה ברור שלא יספיקו, ובכל זאת לא מזמן הם שיחררו הודעות אופטימיות וחסרות שחר, על כך שאולי יספיקו עוד השנה. ניסו סתם להריץ את המניה, כשהיה ברור שזאת חארטה!
- 6.ל 5 08/08/2011 12:44הגב לתגובה זוהנפילה יצרה הזדמנויות במניות הגז והנפט. ממליץ לאסוף...
- 5.דני 08/08/2011 11:36הגב לתגובה זומכונה ענקית שטרם נראתה בארץ מהטכנולוגיה הכי מתקדמת
- 4.המאמין 08/08/2011 10:24הגב לתגובה זווכרגיל בבקשה להמשיך ולהדליק נר לע" נ הרב מנחם מנדל שניאורסון בן חנה .ולע" נ הרב מרדכי צמח בן מזל .תשועות גדולות לכל עם ישראל בקרוב .אין המלצה לפעולה כלשהי במניות .עלו והצליחו ויום 9 באב יהפוך ליום תשועה וגאולה במנחם אב .
- 3.המאמין 08/08/2011 10:21הגב לתגובה זויש הפקה יציבה של יותר מ 870 חביות נפט ביום .זה לפי דעתי האישית .מחפשים פיתרון לגז היקר שכרגע נשרף .ונמצא הפיתרון בקרוב .יש עוד מקטעים שיש בהם נפט במגד 5 .ויש עוד קידוחים בדרך מגד 6 ..7...8...ועוד .וכמובן מכבי עם מאגר ענק .הכל לפי דעתי האישית .אין המלצה לפעולה כלשהי במניות .בהצלחה
- 2.המאמין 08/08/2011 10:16הגב לתגובה זולפי דעתי היה עובר לא מובן ולא הגיוני בירידות אתמול .אין שום קשר בין המניות הרגילות לאנרגיה.כשהמניה יורדת האם זה אומר שהגז והנפט נעלמו.ברור שלא לכן בסופו של דבר מניות אילו יעלו בהתאם לתגליתיהם .אין המלצה לפעולה כלשהי במניות .בהצלחה
- ראל 08/08/2011 16:47הגב לתגובה זולוסקין יכול להיות מהרווחים או איילנד שעושה סיבובים על טיפשים .אין לא נפט ולא נעליים בגבעות .אם היה. ניראה לך אנשים פרייארים היו קונים .תשמע למשקיעים יש צינצנות .ולדעתי זה מה יש השאר זה בלוף בנוסח איילנד הגנרל הדגול .
- 1.המיליונר 08/08/2011 10:13הגב לתגובה זובשלושה החודשים הנוספים תשחק מודיעין עד עפר.
- זוכר שאמרתי לך לצאת ממודיעין? חבל" ז (ל"ת)אבירם 08/08/2011 14:00הגב לתגובה זו
- יא בכיין - תעבור לגבעות/ זרח עם שאר הבכיינים (ל"ת)לא בכיין 08/08/2011 11:06הגב לתגובה זו

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה
האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם
הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות.
בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם.
קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה
בדיקת
ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל
- כמה עולה רובה סער? ואיך העלייה בתקציב הביטחון תשפיע על כולנו?
- התוכנית הצודקת של האוצר - פגיעה בפנסיה התקציבית; ההפרשה החודשית תגדל מ-2% ל-7%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
באוצר מתכננים לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי. אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.
רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?
באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029
הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.
המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.
על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.
המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח.
- טראמפ בישראל: צפי לעומסים גדולים בירושלים; הרכבות יתוגברו
- תנועת הרכבות - חזרה לשגרה; תחנת השלום חוזרת לפעילות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.
