08:46 היורו מטפס 0.3% מול הדולר ל 1.19 דולר ליורו

08:22 בורסות אסיה: מדד ההאנג סנג מאבד 0.8%

20:56 ענקית החיפוש רוכשת את חטיבת הפיתוח של HTC תמורת 1.1 מיליארד דולר >>

18:26 בורסות אירופה: הקאק מטפס 0.6%

15:39 רשות ניירות הערך האמריקאית: האקרים פרצו למאגר וגנבו מידע פנים >>

09:54 הזהב נופל מתחת ל-1300 דולר ברקע לזינוק בתשואות

08:51 ביל גרוס: "אם הפד' ימשיך לדבוק במדיניותו, ארה"ב בדרך למיתון" >>

08:22 מגמה חיובית הבוקר בבורסות המזרח: הניקיי מטפס 0.3%

23:05 סגירה מעורבת לאחר הצהרת הפד': מניות הטכנולוגיה משכו למטה, הבנקים עלו >>

17:57 אפל מאבדת 2.7% ברקע לביקורות מאכזבות על מוצר הדגל >>

11:48 אחד הסקטורים הבולטים של השנה האחרונה ממשיך להיחתך, הזדמנות קניה? >>

15:47 הערב ב-21:00: הנה התחזיות לקראת האירוע המרכזי של החודש בשווקים >>

11:54 הפאונד הבריטי קופץ 0.5% מול הדולר ל 1.35 דולר לפאונד

10:21 בורסות אירופה: המסחר נפתח בירידות שערים קלות, הקאק מאבד עד 0.1%

08:19 בורסות אסיה: מדד הונג קונג מטפס 0.3%

08:07 האירו עולה 0.1% מול הדולר ונסחר ברמה של 1.2 דולר לאירו

19:46 מנהל קרן הגידור הגדולה בעולם - "ביטקוין זו בועה" >>

16:09 מנכ"ל חלל תקשורת דוד פולק נחקר במסגרת פרשת בזק >>

15:41 בולטות בת"א: טבע נופלת 3%, פלוריסטם יורדת 4%

13:51 פרשת בזק: הותר לפרסום - גם מנכ"ל חלל תקשורת נחקר >>

13:00 כחלון חתם על צו שיאפשר נסיעה חינם בקו כרמיאל - אחיהוד >>

12:45 בולטות בת"א: טבע נופלת ביותר מ-4%, ארית מזנקת 7%

10:53 יציבות בבורסות אירופה - הדאקס משיל 0.15%

08:19 הניקיי היפני משלים פערים - מזנק הבוקר 1.7%

08:18 טאואר חוזרת עם פער שלילי של כ-0.5%

22:18 ברקע לזינוק בתשואות: הזהב ממשיך לאבד גובה ויורד 1.2%

21:20 חובות צריך לשלם, וזה מתחיל להעיק על הצרכן האמריקני, האם אנחנו בדרך... >>

18:05 התשואות בשוקי האג"ח ממשיכות לטפס הערב >>

15:36 לב לבייב ושאול אלוביץ נפלטו מרשמית העשירים של 'פורבס' >>

15:35 בולטות בת"א: פרוטרום קופצת 2% במחזור הגבוה בבורסה

12:49 רוסאריו על מניית סינאל: שווי ראוי של 44 שקל לעומת שווי נוכחי של 32...

12:41 פורסייט השלימה בהצלחה פיילוט נוסף בסין - המניה עולה 3.3% >>

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
תויגתב יכה
הכי בתגיות

בג"צ הטיל את הגרזן - ביטל את מס דירה שלישית שקידם כחלון

בשורה היום למשקיעי הדירות. החוק למיסוי דירה שלישית נפסל - הנה ההסבר מתוך פסק הדין
 |  82
שוק הדיור
Share
אחרי חודשים ארוכים של המתנה, בג"צ הודיע היום כי הוא מבטל את החוק למיסוי דירה שלישית, אותו חוק שקידם כחלון בניסיון לצנן את שוק הדיור. בג"צ בן בהרכב מורחב של 5 שופטים בעתירות שהוגשו נגד החוק.


בפסק הדין נכתב כי ביטול החוק הינו חלקי וכי אין צורך לבצע את שלבי הליך החקיקה עד לדיון בוועדה לקראת קריאה שנייה וקריאה שלישית, והמחוקק רשאי 'לחזור' להליך החקיקה מהשלב שבו נפל הפגם שלב הדיון בוועדת הכספים. עם זאת, לכחלון יהיה מאוד קשה להעביר את החוק מחדש בוועדת הכספים ובטח ובטח לאחר לכן בכנסת.

נגד החוק למיסוי דירה שלישית הוגשו 5 עתירות, בגדרן נטען כי יש להורות על ביטולו, הן מחמת פגמים שנפלו בהליך חקיקתו והן מפאת היותו בלתי-חוקתי. כבר בסוף פברואר הוצא צו על-תנאי המורה לממשלה לתת הסברים מדוע לא יבוטל החוק החדש, וזאת בשל פגם מהותי שנפל בהליך החקיקה הנוגע אליו והיורד לשורש ההליך. כלומר בג"צ ביטל את החוק בשל פגמים בהליך העברתו, ולא כיוון שהחוק נמצא כלא חוקיתי. "לא בביקורת על תוכנו של החוק עסקינן, אלא בבחינת הליכי חקיקתו בלבד", כך נכתב בפסק הדין. ובכל אופן, אותו צו הבהיר את עמדתו של בג"צ בעניין החוק ולכן ביטולו כעת אינו מהווה הפתעה.וכך מוסבר ביטול החוק בפסק הדין: "הצטברות הנסיבות האופפות את הליך חקיקתו של הסדר המס בשלב הכנתה של הצעת החוק בוועדת הכספים לקריאה שנייה ושלישית, מחייבת את המסקנה שאכן נפל בו פגם היורד לשורש הליך החקיקה. במסגרת זאת עמד השופט סולברג על דוחק הזמנים שבו קיימה ועדת הכספים את הדיון, אשר לא אפשר לחברי הכנסת ללמוד את הצעת החוק המעודכנת לפרטיה עובר לדיון בוועדה; אווירת החיפזון, הלחץ והבהילות שאפיינה את הדיון בוועדה (כפי שהדבר משתקף בפרוטוקול הדיון); ובשים לב למורכבותו של הסדר מס ריבוי דירות, הסדר שנודעות לו השלכות כלכליות ומשפטיות כבדות משקל, ואשר לא ניתן להידרש אליו בחיפזון וכלאחר-יד. הודגש, כי כל אחד ממאפייני ההליך דנן, כשלעצמו, איננו עילה לפסילת הליך החקיקה. אולם, כאשר בסד זמנים דחוק כזה נדרשים חברי הכנסת לשמוע הקראה של סעיפי הצעת החוק 'חדשים' גם 'ישנים' להבין ולעבד במחשבתם את ההסבר על אודותיהם, להביע דעה ולהאזין לדעות אחרות; כל זאת באישון ליל, לאחר ימי דיונים ארוכים ומייגעים בנושאים אחרים, וכאשר כל העת דוחקים בהם להחיש ולמהר הרי שברי כי אין ניתן לנהל כך דיון אמיתי. משלא ניתנה לחברי הכנסת בוועדת הכספים שחפצו בכך, אפשרות לקיים דיון ראוי ולגבש עמדה מושכלת לגבי הסדר מס ריבוי דירות, הרי שנפגע עקרון ההשתתפות פגיעה קשה וניכרת. בנסיבות אלו, אין מנוס מלקבוע כי בהליך חקיקתו של מס ריבוי דירות נפל פגם היורד לשורש ההליך".שר האוצר כחלון מיהר להגיב: "אני מביע צער ואכזבה עמוקה מהחלטת בג"צ לבטל את מס דירה שלישית. אני בטוח שיש איתי עשרות אלפי זוגות צעירים שהיום התאכזבו יחד איתי מההחלטה. זה לא הקושי הראשון בדרך. עברנו מאבקים עם בעלי ממון, עם בנקים, ועם אינטרסנטים שלא רוצים שמחירי הדירות ירדו ושהזוגות הצעירים יתרחקו מדירה. אני מתחייב להמשיך להיאבק במשקיעים. לא יעלה על הדעת שאדם אחד יחזיק 6 דירות ולאחר לא תהיה דירה ואפילו לא חלום לדירה. נמשיך להיאבק למען הזוגות הצעירים בכל הדרכים העומדות לרשותנו", הוסיף השר.
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של תחום הנדל"ן וקבל מידע למשקיע וחדשות מהארץ ומהעולם
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

82 תגובות ב-63 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
63 מישהו 13/08/2017 09:39 צודקים, וטוב שכך!
בג"ץ צודקים, וטוב שעשו כך. אנשים משקיעים את כל הונם, אם לא מיטב כספם בדירות לרכישה, כדי שבפנסיה (שאין במדינה שלנו) יוכלו לכלכל את עצמם. אם לכל זאת יוסיפו גם מיסוי - זה אסון. השקעות של חיים שלמים ירדו לטמיון. מי שמשקיע בדירה שלישית לרוב זה למטרת ביטחון כלכלי. הוא קרע את ה"תחת" כדי להשיג את הדירה כדי לחיות בכבוד. המיסוי עלול לגרום למוטט משפחות!!!
62 ניקו 10/08/2017 18:39 צריך מס הכנסה על שכ"ד מהשקל הראשון
הכי צודק והכי נכון!!! מס הכנסה על שכ"ד מהשקל הראשון! ללא פגיעה בפנסיונרים (כי גם על פנסיה יש מס הכנסה) תחשבו על זה - רק מס הכנסה זה הפתרון הצודק באמת!
61 רואה קצת מעבר 09/08/2017 13:05 80 אחוז מדינה לא יכולה לקנות בתים ואתם שמחים על הכישלון
זהו סופית אנחנו מדינה של ערבים...כנראה בקרוב יגיע מבול ונתחיל מחדש(הפעם המבול יהיה מלחמת אחים) אין לעשות עסקים מתחום הנדלן בארץ העובדות אומרות רוב הבתים שייכים למשקיעים סביר להניח מחוץ לארץ מדינת ישראל לא שייכת ליהודים אלא לעסקנים יום אחד היא תמכר ואז כולם התעוררו
60 הישג מכובד !!! 09/08/2017 06:12 זה מס מרושע במיוחד !!! זה ההישג הגדול של שר האוצר.
עוד לא היה מנהיג שהגה מס כל כך מרושע. כל כך מעוות, לא צודק ולא מאוזן. אף אחד מהדיירים שלי לא מסוגל לרכוש את הדירות גם לא בהנחה של 20%. איפה כל אלה יצטרכו לגור? מישהו חשב על זה. ואם ירדו המחירים ב 20%, כל מי שזכה עד היום הפסיד את ההנחה. ומי שרכש בשוק החופשי, הפסיד את המכנסיים.
59 שכיר 08/08/2017 19:17 חוק לא חוקי
טוב שעצר את כחלון מלעשות שטויות. חבל שלא עוצר או מבטל את שארהגזירות והיוזמות שלו!!!!
58 אחד העם 08/08/2017 16:32 בכמה דירות מחזיקים השופטים? (ל"ת)
57 אילן 08/08/2017 13:18 למה להעניש את הפנסיונרים ששמו כספם בדירות???
ולא בקופות הפנסיה שגובות עמלות דמי הפקדה ודמי ניהול הזויים שאוכלים אחוזים ניכרים מההון
56 עמי 08/08/2017 12:06 ומי מחזיק במספר דירות
ברור שכל העשירים,פקידים בכירים ובעלי משכורות גבוהות כמו קצינים,מנכלים שופטים וכו..
55 עמי 08/08/2017 12:05 ומי מחזיק במספר דירות
ברור שכל העשירים,פקידים בכירים ובעלי משכורות גבוהות כמו קצינים,מנכלים שופטים וכו..
54 בן אהרון 07/08/2017 22:40 צריך להיות טיפש מוחלט לקנות ממשקיע אם אפשר חדש בהנחה !!
הציבור לא טיפש !!! הציבור הולך לקנות דירות חדשות בהנחות !!! לא צריך את הדירות של המשקיעים !!!
שכיר 08/08/2017 19:19 אחרי שמחירי הדירות ירדו
והריביות יעלו, כל הקונים שאין להם כסף לשלם ימכרו בחצי מחירוגם ימשיכו לשלם משכנתא, כמו במשבר הסאבפריים בארה"ב.
53 מנחם 07/08/2017 18:34 מומחים
ממש מצחיק שמנסים להעתיק את ארופה ואמריקה ששם בעית הדיור היא הכי רצינית. אים כבר אז תעתיקו את סין.
52 הזול הזה יקר מאד !!! 07/08/2017 18:31 המחירים של הדירות בהנחה זה המחירים לפני שלוש שנים.
זה מאד יקר ואף אחד לא שואל מדוע !!! ואם שר האוצר יצליח להוריד מחירים, זה אומר שמי שקבל הנחה, הפסיד את ההנחה !!!
51 בן אהרון 07/08/2017 18:20 צריך להיות טיפש מוחלט לקנות ממשקיע אם אפשר חדש בהנחה !!
הציבור לא טיפש !!! הציבור הולך לקנות דירות חדשות בהנחות !!! לא צריך את הדירות של המשקיעים !!!
50 אבי 07/08/2017 11:40 תעלה את המס רכישה ל15 אחוז כמו בהונג קונג
כחלון העם אתך כנס במשקיעים תעלה את המס רכישה ל15 אחוז כמו בהונג קונג
49 איציק 07/08/2017 09:41 איפה נפילות והתרסקות של 40%???
הלו??? איפה אתם ילדים של מחאת הדיור? איפה נפילות שהבטחתם? כבר נרשמתם להגרלה של כחלון??? :))))
48 גוני 07/08/2017 08:58 כמה בורות יש פה..
בגץ לא מתערב רעיונית בחוק. בגץ לא קובע אם החוק של כחלון נכון או ראוי. בגץ בודק את ההליך, האם ההליך התקיים בהתאם לפרוצדורות. זה משהו טכני לחלוטין. אם האוירה והגישה של כחלון היא נגד משקיעים אז יבוא חוק אחר או אותו אחד אפילו רק שהפעם יעבירו אותו תקין ולא בצורה בה ניסו להעבירו. מהר, וללא הקפדה על ההליך התקין. אני שומע אנשים אומרים בגץ לא חושב שהחוק צודק.. תגידו אתם אמיתיים, בגץ בכלל לא התחיל להתעניין במהות החוק וזה גם לא עניינו,  כל עניינו זה תקינות ההליך. לא החוק הזה יבוא חוק אחר. זה הכיוון. רק שהפעם תקפידו לחוקק  כמו שצריך.
יוסף 08/08/2017 14:13 כמה שאני נגד כחלון השפל ......
בג"ץ זה חמאס הוא נהיה המחוקק ולא הרשות השופטת ,בג"ץ זה פגיעה בדמוקרטיה הוא לא נבחר העם והוא התחיל לקבוע את החוקים במדינה ונהפך לרשות המחוקקת ולא הרשות השופטת הוא נהיה זרוע של החמאס יחד עם הנציגים הרוצחים שלו מהכנסת כמו טיבי , וזובי .
פתאום נזכרו בגץ? 07/08/2017 11:11 ככה עובר כל חוק כמעט פתאום ההליך לא תקין?
צריך שהשופטים יחשפו את נכסיהם ואז נבין את ההחלטה!!
47 אזרח 07/08/2017 08:39 מסכנים הצעירים, מסכנה המדינה
מדינה שמתייחסת ככה לצעירים שלה, סופה להיות מסכנה. ליבי ליבי
בן אהרון 07/08/2017 18:24 מסכן ציבור ששר אוצר שלו חושב מדבר ומתנהג כך. (ל"ת)
46 משקיע 07/08/2017 07:49 רק הורדת מס בורסה יצנן את המשקיעים
כחלון הגיע זמן שתלך הביתה עשית נזק גדול למדינה
45 משה ראשל"צ 07/08/2017 07:35 פחלון מגיע לך אתה מגן על בג"צ והם דןפקים אותך - אפס
תלמד בשמאל יושבים רק בוגדים כנראה אתה מהזן השפל שלהם מאחל לך להעלם אחרי הבחירות הבאות
44 איש 07/08/2017 07:12 ההפתעה האמיתית תהייה
איכות הבנייה של מחיר למשתכן והשכונות החדשות ... שיהיו סלאמס
43 מני 07/08/2017 07:09 פעם ראשונה בתולדות המדינה
פעם ראשונה בתולדות המדינה שבגץ פוסל חוק על העברה עם פגם בפרוצדורה. לא היה מספיק זמן לאופוזיתיה לעיין בחוק. כל הכבוד לבגץ
יוסף 08/08/2017 14:15 זה לא פעם הראשונה זה כבר נהיה הרגל ...
בג"ץ תפס את השלטון בישראל בצורה בלתי דמוקרטית הוא עוכר ישראל . ואני נגד החוק של הכחלוניה השפלה
42 שאול 07/08/2017 02:11 רשת ביטחון
בג"צ הוא רשת ביטחון לפתאים ולשטויות שמפיקים שרינו ועסקנינו .
יוסף 08/08/2017 14:16 בג"ץ הוא רשת הביטחון של החמאס......... (ל"ת)
41 Lol 07/08/2017 01:19 מצטער?
אתה צריך להצטער על היום שנולדת, לא על החלטה נבונה וצודקת....על מי אתה עובד?...מה זה יעזור לזוגות הצעירים?...תטיל על דירה שלישית מס ובזה הצעירים מחר קונים דירה?...אתה פשוט מכה...רד מזה ידביל!!!!...למי זה מפריע שפנסינר משכיר 2-3 דירות שבבעלותו?...לא מספיק ששילם מס רכישה ומשלם כל חודש 10% מההכנסות?...למה אתה מתעקש לפגוע באנשים שתרמו למדינה , חסכו כסף וקנו דירות?
40 רותה בר-ששת 06/08/2017 23:23 כחלון, תלמד להעביר חוקים בהליך מסודר כמו שצריך. (ל"ת)
39 tomas 06/08/2017 23:14 land of greedy people its very bad (ל"ת)
38 דוס 06/08/2017 22:55 כמה דירות יש לשופטים
אם נתניהו או כל פוליטקאי אחר היה נגד מס דירה שלישית והיו מגלים שיש לו עוד דירות היו מעמידים אותו לדין עלנגוד ענינים מרמה והפרת אמונים אבל השופטים הם פרה קדושה אסור לדבר נגדם ולמתוח עליהם בקורת יתכבדו כל השופטים שישבו בהרכב למען הגלוי הנאות יגלו לנו כמה דירות יש להם מה זה אם לא נגוד ענינים הם מיצגים את כל האנשים מרובי הדירות
37 מיכה פורטוגלי 06/08/2017 22:45 רק מיסוי פנסיה תקציבית יסיים אגירת דירות
הליך החקיקה נעשה באופן פגום בכוונת תחילה שבגצ יבטל אותו כי מראש כחלון חשש מהשלכה פוליטית של המהלך עוד לא הבנתם שהכל רמאות פוליטית? למסות מייד פנסיות תקציביות מעל השכר הממוצע במשק. 8 אלף שקל זה מעל ומעבר ליחיד או 16 אלף לזוג. כל שקל מעל זה למסות 50 אחוז ולדאוג לדיור ציבורי ולנכים
36 אחד העם 06/08/2017 22:43 כמה דירות יש לכל שופט ששותף בהחלטה? (ל"ת)
35 יוסי 06/08/2017 22:17 ביתי המשפת לטובות בעלי הון (ל"ת)
34 שרה 06/08/2017 22:12 ביטול החוק
למה ליראות את המשקיעים בנדלן כאויב עבדו קשה חסכו לילדים חלקם הוציאו כל הפנסיה והחסכונות ועכשו להטיל מס למה מה הפשע אדון כחלון כי אתה השקעת בדברים אחרים?
33 משקיע נדלן 06/08/2017 21:58 מחר אני הולך לקנות עוד דירה בנתניה
הצרפתים בדרך לארץ
32 כחלון 06/08/2017 21:25 הפתרון היחיד זה אלטרנטיבה ונתחיל מהורדת מס בורסה (ל"ת)
31 כחלון 06/08/2017 21:25 מכר אלפי דירות במחיר למשתכן למה הוא מתעקש על מיסים
הם צריכים דווקא דירת משקיע שיבנה להם חדש ויעשה פינוי בינוי.
30 עלובי החיים 06/08/2017 20:59 צדקנות אליטיסטית
יש ברשותי מעל 3 דירות וכאשר אני קורא את נימוקי השופטים אני נגעל מהמדינה המושחתת הזו.
רונאל 07/08/2017 09:44 תן ציטוט
מה ב.ד.י.ו.ק בדברי השופטים מגעיל אותך?
29 בן אהרון 06/08/2017 20:59 מדוע לחברה או קרן זה בסדר להחזיק 50 או 100 דירות???
למה למשקיע פרטי אסור ולחברה מותר? למה לא מאפשרים למשקיע פרטי להצטרף להסדר והטבות של השכרה לטווח ארוך ???
28 בן אהרון 06/08/2017 20:57 צריך להיות טיפש מוחלט לקנות ממשקיע אם אפשר חדש בהנחה !!
הציבור לא טיפש !!! הציבור הולך לקנות דירות חדשות בהנחות !!! לא צריך את הדירות של המשקיעים !!!
27 דני 06/08/2017 20:24 חוק מטופש ולא הגיוני טוב שבוטל. רוצה למסות מסה הכנסות (ל"ת)
26 אבשלום 06/08/2017 19:52 לכל "פקידון שופט" יש 4 דירות פאר בתל-אביב ופנסיה של 40
ופנסיה של 40 אלף ש"ח. ממשכורת של קרוב ל-100 אלף ש"ח. אך טבעי שקבוצה מושחת וגזלנית תירק בבוז על ציבור חסרי הדירות. אגב, הפנסיה התקציבית של מושחתי השופטים מגיעה עד לנכדים!!!!!
25 סוף סוף מישהו שפוי 06/08/2017 19:37 הנזק שנפוח פופוליסט גורם למדינה וכולנו נשלם
מטורף, הדרך שהכלומניק מתנהל והנגוע בשחיתות עסוק בעצמו, אנחנו נשלם את המחיר!!! בכל מקום מעודדים משקיעים ופה מגרשים אותם במקום להפשיר ולתכנן קרקעות לבניה. חלם אמיתי
24 חוק ללא הגיון 06/08/2017 19:26 מי שעוסק בנדלן יודע שזה החוק הכי מטופש ששר אוצר קבע (ל"ת)
23 חצוף 06/08/2017 19:18 כאילו שהשתתף בסיכון
כשקנינו את הדירות
22 משה - חיפה 06/08/2017 19:14 כחלון לך הביתה, אתה כישלון (ל"ת)
21 בגץ 06/08/2017 18:53 כנראה שבכ"א יש מעלה בבגץ
תמיד חשבתי שבגץ שונא ישראל כנראה שלא כל כך
20 יאללה מחאה!! 06/08/2017 18:51 מחאת קיץ17 יוצאת לדרך!!!!!איפה גילוי נאות מצד השופטים
כמה דירות יש להם? חובה לדון מחדש באנשים היושבים בבגץ!!!!
19 עמך 06/08/2017 18:49 עמך
מר כחלון..בבחירות הבאות נצביע עבור יחימוביץ
18 אבי 06/08/2017 18:46 מישהו יודע מה יהיה שינוי מס שבח לינארי החל מ 2018?? (ל"ת)
17 מאקי 06/08/2017 18:44 נו אז ? אז עכשיו התשואה על השקעה תעלה? לא משתלם להשקיע
בדירה וזה לא קשור לחוק זה או אחר , כאשר אני מקבל 2.5% על רכישה ממונפת זה לא משתלם ומאד מסוכן משתי סיבות - האחת זה מדגיש את גודל הבועה וחוסר הפרופרציה ביחס למשכורות , שנית בגלל שהתשואה כה נמוכה התהועה במחירי הדירות תהיה אגרסיבית כלפי מטה כאשר תשואות אגרות החוב הארוכות יעלו וזו רק שאלה של זמן לא של אם.
16 עמית 06/08/2017 18:39 הקדוש ברוך הוא
מזל שאלוהים העניק בינה וחכמה לשופטי בג׳ץ
15 שימי 06/08/2017 18:35 מגיע לכחלון
מי שמגן על הדיקטטורים סופו שיכשל בהם
14 גדשג 06/08/2017 18:34 שופטי ישראל - משקיעי נדלן- אם אין דירות תגורו בוילות
מארי אנטוואנט שנת 2017
13 אני 06/08/2017 18:26 נו בטח שיבטלו כל אחד עם כמה דירות
מדינה מגעילה אין עתיד פה
12 כחלון קדימה 06/08/2017 18:26 מצחיקולים החוק הזה היה גם ככה בדיחה
השוק בקפאון גם או בלי החוק ההזוי הזה , גם ככה לא היה ניתן לאכוף אותו אז סתם קישקוש בלי שום כיסוי . כחלון תמשיך קדימה............. תן להם בהיצע ואנחנו בטוחים שיבוא להם מס יותר גרוע עכשיו בכל אופן
11 דני 06/08/2017 18:17 זה הזמן לעזוב חברים
אין לנו מה לחפש במדינה הזאת
אבירן 07/08/2017 08:01 צודק! זאת הסיבה שהפסקתי לעשות מילואים
וגם לא אעשה , וכל חברי מפסיקים ! אין שום סיבה שאעזור למדינה שלא עוזרת לי..... וכל אלה שאומרים לי " אם לא אנחנו מי ישמור על המדינה "? אז אני עונה שזה לא בעיה שלי כמו שאני לא הבעיה של המדינה....
משה ראשל"צ 07/08/2017 07:33 אפסים כמוך לא צריך כאן ותעשה טובה תקח את הפחלון אתך (ל"ת)
אבשלום 06/08/2017 19:52 קח אתך את הערבים! (ל"ת)
10 אזרח 06/08/2017 18:15 יופי לקנות עוד דירות.אין מס (ל"ת)
יורי 07/08/2017 02:46 שיטיל מס אבל לא קנס. (ל"ת)
9 אני מוכר מניות ועובר 06/08/2017 18:09 חגייגת ההון השחור ממשיכה- זה גם סוף הבורסה (ל"ת)
לימבו 07/08/2017 02:46 אז שידרוש מכל בעלי הדירות הצהרת הון,
אבל את זה הוא לא רוצה לעשות.
8 כלכלן 06/08/2017 18:08 הפתרון למסות מדירה שלישית ומעלה כהכנסה מעסק של דירות (ל"ת)
דניאל 07/08/2017 07:25 מס
צודק כמו שמשלמים על רווחים בבורסה שישלמו על רווח מהשכרת דירה
7 רן 06/08/2017 18:03 זה הזמן לפעול
השר משה כלחון, זה הזמן להוכיח שאתה עובד בשביל הזוגות הצעירים. בטל את הפתור מהכנסות על השכרת דירות ממנו נהנים המשקיעים באופן גורף. מס כחוק החל מהדירה הראשונה - זה הפתרון היחיד.
6 bad decision 06/08/2017 18:01 evil investors super greedy (ל"ת)
5 evil investors 06/08/2017 18:01 he needs to fix the law and get it back (ל"ת)
4 too bad 06/08/2017 18:00 conservative country helping the rich not the poor (ל"ת)
3 אור 06/08/2017 18:00 כל כך מיהרתם לפרסם ששכחתם לעשות הגהה (ל"ת)
איש 06/08/2017 20:17 אתה לא רואה שהם מתלהבים מזה?
פשוט בושה, מחר עשירים יקנו את צינורות המים ויחליטו על מחיר מים חדש. למה לא?! ובקשר למשפט, חובה ללכת להפגין מול הווילות של השופטים הארורים האלה, תבדקו ותראו כמה דירות יש לכל אחד מהם. הם פשוט פסולים למשפט - ו... מי בכלל בחר בהם? מי זה העלום הזה שבוחר פה שופטים? שופטים צריכים להיבחר במשאל עם. רק ככה אפשר להקטין את השחיתות
2 מוטי442 06/08/2017 17:59 שאלוהים יברך את הבג"צ (ל"ת)
יוסף 08/08/2017 14:18 אני נגד חוק כחלון ושאלוהים יקלל את בג"ץ (ל"ת)
שימי 06/08/2017 18:34 יברך?
בגץ במתכונתו הנוחכית כבר מקולל רוב העם שונא אותם.
1 09/08/2017 20:31 פולסי דנורא לבג"ץ אמן - ואני נגד החוק של כחלון (ל"ת)
1 tar34 06/08/2017 17:59 כחלון מס רכישה של 15% על דירה שנייה ומעלה - זה הכל! (ל"ת)
חיים 06/08/2017 18:45 להטיל מס דירה שלישית מעכשיו
רטרו זה לא חוקי ולא פייר
שכיר 08/08/2017 19:25 להטיל מס אישי על ח"כים עם חוקים מטופשים (ל"ת)
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש