10:24 מגמה מעורבת בבורסות אירופה: הקאק עולה 0.2%, הדאקס יורד 0.1%

08:46 היורו מטפס 0.3% מול הדולר ל 1.19 דולר ליורו

08:22 בורסות אסיה: מדד ההאנג סנג מאבד 0.8%

20:56 ענקית החיפוש רוכשת את חטיבת הפיתוח של HTC תמורת 1.1 מיליארד דולר >>

18:26 בורסות אירופה: הקאק מטפס 0.6%

15:39 רשות ניירות הערך האמריקאית: האקרים פרצו למאגר וגנבו מידע פנים >>

09:54 הזהב נופל מתחת ל-1300 דולר ברקע לזינוק בתשואות

08:51 ביל גרוס: "אם הפד' ימשיך לדבוק במדיניותו, ארה"ב בדרך למיתון" >>

08:22 מגמה חיובית הבוקר בבורסות המזרח: הניקיי מטפס 0.3%

23:05 סגירה מעורבת לאחר הצהרת הפד': מניות הטכנולוגיה משכו למטה, הבנקים עלו >>

17:57 אפל מאבדת 2.7% ברקע לביקורות מאכזבות על מוצר הדגל >>

11:48 אחד הסקטורים הבולטים של השנה האחרונה ממשיך להיחתך, הזדמנות קניה? >>

15:47 הערב ב-21:00: הנה התחזיות לקראת האירוע המרכזי של החודש בשווקים >>

11:54 הפאונד הבריטי קופץ 0.5% מול הדולר ל 1.35 דולר לפאונד

10:21 בורסות אירופה: המסחר נפתח בירידות שערים קלות, הקאק מאבד עד 0.1%

08:19 בורסות אסיה: מדד הונג קונג מטפס 0.3%

08:07 האירו עולה 0.1% מול הדולר ונסחר ברמה של 1.2 דולר לאירו

19:46 מנהל קרן הגידור הגדולה בעולם - "ביטקוין זו בועה" >>

16:09 מנכ"ל חלל תקשורת דוד פולק נחקר במסגרת פרשת בזק >>

15:41 בולטות בת"א: טבע נופלת 3%, פלוריסטם יורדת 4%

13:51 פרשת בזק: הותר לפרסום - גם מנכ"ל חלל תקשורת נחקר >>

13:00 כחלון חתם על צו שיאפשר נסיעה חינם בקו כרמיאל - אחיהוד >>

12:45 בולטות בת"א: טבע נופלת ביותר מ-4%, ארית מזנקת 7%

10:53 יציבות בבורסות אירופה - הדאקס משיל 0.15%

08:19 הניקיי היפני משלים פערים - מזנק הבוקר 1.7%

08:18 טאואר חוזרת עם פער שלילי של כ-0.5%

22:18 ברקע לזינוק בתשואות: הזהב ממשיך לאבד גובה ויורד 1.2%

21:20 חובות צריך לשלם, וזה מתחיל להעיק על הצרכן האמריקני, האם אנחנו בדרך... >>

18:05 התשואות בשוקי האג"ח ממשיכות לטפס הערב >>

15:36 לב לבייב ושאול אלוביץ נפלטו מרשמית העשירים של 'פורבס' >>

15:35 בולטות בת"א: פרוטרום קופצת 2% במחזור הגבוה בבורסה

12:49 רוסאריו על מניית סינאל: שווי ראוי של 44 שקל לעומת שווי נוכחי של 32...

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
תויגתב יכה
הכי בתגיות

שוק הדיור מתקרר במהירות: האוצר מציג נתונים עדכניים

בין היתר עולה מסקירת האוצר, ירידה של 16% במכירת דירות חדשות לעומת חודש ינואר. צפו בטבלאות
 |  104
נדל"ן
Share
מסקירה שמפרסם כעת משרד האוצר עולה כי ההתקררות בשוק הדיור נמשכת. לפי הסקירה, סך העסקאות בחודש פברואר עמד על 8.8 אלף דירות, ירידה של 9% בהשוואה לחודש הקודם, כפליים משיעור הירידה בעסקאות שנרשם בחודש ינואר (בהשוואה לקודמו).


באוצר מציינים כי מאז אוגוסט 2015, רק בחודשים בהם חלו חגי תשרי (המתאפיינים במיעוט ימי עבודה) נרשמה רמה נמוכה יותר של עסקאות. ניתוח הממצאים מלמד כי הרמה הנמוכה בסך העסקאות מוסברת בהמשך המגמה של ירידה חדה ברכישת דירות חדשות, כאשר לכך התווספה ירידה של 7 אחוזים ברכישת דירות יד שניה, זאת לאחר רמה גבוהה יחסית של עסקאות שנרשמה בפלח שוק זה בחודשיים הקודמים.

עוד עולה מסקירה האוצר כי מכירת דירות חדשות הסתכמה בחודש פברואר ב-1.9 אלף דירות, ירידה של 16% בהשוואה לחודש הקודם, בהמשך לירידה בשיעור דומה בחודש ינואר. בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד העמיקה הירידה במכירות הקבלנים, כאשר זו הגיעה לירידה של 33%. בניכוי מכירות "מחיר למשתכן" הסתכמו מכירות הקבלנים בחודש פברואר בפחות מ-1.8 אלף דירות (ראה תרשים ש2). למעט חודש אוקטובר האחרון, בו נרשמה רמה נמוכה במיוחד של עסקאות (בין היתר על רקע חגי תשרי), זוהי הרמה הנמוכה ביותר שנרשמה בפלח השוק של הדירות החדשות מאז אוגוסט 2014, שעמד בצל ההמתנה לתכנית מע"מ אפס/לפי סקירת האוצר, "הירידה ברכישת דירות חדשות הקיפה את כל האזורים, כאשר היא בולטת במיוחד באזור רחובות ובאזור המרכז. כך, באזור רחובות, הכולל את ערי השפלה, נרכשו בחודש פברואר 212 דירות חדשות בלבד, ירידה של 50% בהשוואה לפברואר אשתקד ואחת הרמות החודשיות הנמוכות ביותר שנרשמו באזור זה בהשוואה היסטורית. ניתוח הממצאים מלמד על ירידה חדה ברכישות הזוגות הצעירים באזור זה, סביר להניח על רקע ההמתנה להמשך המכירות המתוכננות במסגרת "מחיר למשתכן" במספר ישובים באזור זה, בפרט בראשל"צ. באזור המרכז נרכשו בחודש פברואר 260 דירות חדשות, ירידה של 44 אחוזים בהשוואה לפברואר אשתקד. ניתוח הממצאים מלמד כי באזור זה, מעבר לירידה החדה ברכישות הזוגות הצעירים, נרשמה בפברואר האחרון רמת שפל ברכישת דירות חדשות ע"י משקיעים, כאשר אלו הסתכמו ב-37 דירות בלבד (ראה תרשים). בולטת במיוחד ירידה חדה ברכישות אלו בראש העין ובר"ג.

המשקיעים נעלמים


משקל המשקיעים בסך העסקאות בחודש פברואר ירד לשיעור של 16% בלבד, הרמה הנמוכה ביותר מאז יולי 2015, מיד לאחר הכבדת מס הרכישה על המשקיעים. במונחים כמותיים הסתכמו רכישות המשקיעים בחודש פברואר ב-1.5 אלף דירות, ירידה של 15% בהשוואה לחודש הקודם וירידה חדה של 30 אחוזים בהשוואה לפברואר אשתקד. הגרף הבא ללא ספק ממחיש את אחת הסיבות המרכזיות להאטה החריפה בשוק הדיור:


מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של תחום הנדל"ן וקבל מידע למשקיע וחדשות מהארץ ומהעולם
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

104 תגובות ב-46 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
46 שמעון הצדיק 25/04/2017 23:41 חדשות מצויינות לבעלי הדירות
יציאה של משקיעים מהשוק תבטיח ביקוש ער בדירות להשכרה כי מספרן פוחת ביחס לגידול בביקוש. מה שמבטיח שנראה בשנתיים הקרובות עלייה במחירי השכירות. מה שבתורו יביא שוב משקיעים לרכוש דירות כי התשואה תהפוך שוב לאטרקטיבית.. במיוחד אם יהיו ירידות מחירים משולבות בעליית שכירות בגלל התערבות לא טבעית בשוק שמוחקת את הגידול בדירות להשכרה
ד 07/05/2017 23:42 עוד חכמולוג!
לדעתך אפשר לצאת ולהשאיר דירה ריקה? כלומר לא למכור אותה לאף אחד? מה נהייה עם כל החכמולוגים????
45 סדאם חוסיין 25/04/2017 10:44 במקום להוריד מס על טלפונים ובירות, שירידו מדירות! (ל"ת)
44 ליאור 25/04/2017 08:32 אתמול הייתי בעפולה
ברובע יזרעאל החדש , מלא דירות עומדות ריקות כמו עיר רפאים ועל רוב הדירות שלט להשכרה/למכירה ....... מסכנים ברוכשים , חשבו שהפריירים ישלמו לך את המשכנתא, עכשיו אכלו ז&%#$
43 יוני 24/04/2017 22:01 מחירים לצערי עולים.
אנשים מחכים הבעיה שכולם מחכים ואז כולם יירדו מהגדר בבת אחת ובום ביקוש בבת אחת יביא לעליית מחירים נוספת.
אבא 25/04/2017 14:26 וואו!!! יש לך כישרון להיות קבלן
חרטטן!
42 בן אהרון 24/04/2017 21:05 לא תהיה ירידת מחירים כי הממשלה מחזיקה את המחירים למעלה. (ל"ת)
41 חיים 24/04/2017 09:37 מדד הלחץ עולה (ל"ת)
40 אליד 24/04/2017 08:14 דמגוגיה וסילוף נתונים של האוצר
מה לא יספרו בשביל להגיד הנה עוד מעט יהיו ירידות.אל תאמינו לזה. ירידות במרכז הארץ משפיעות על מחירים בכל הארץ ובמרכז לא חל כל שינוי בהיקפי הבנייה כבר שנתיים. אז למה שיירדו?
39 טראק 24/04/2017 03:00 השלב הבא הורדת מס הבורסה והציבור מחליף השקעות..
כאשר הציבור יעבור מהשקעה בנדל"ן של 2-2.5% בחודש להשקעה בבורסה אם רווחים של 30-50% בשנה במה הוא ישקיע ?
האמת 24/04/2017 11:04 הציבור עבר לרכישת דירות להשכרה בחו"ל
דירות בחו"ל מניבות 8% - 10% תשואה לשנה + עילית שווי הנכס, בשלב זה את הדירות בישראל המשקיעים לא מוכרים
38 צעיר 23/04/2017 23:26 לא קונים!!! שימשיך לרדת. אסור לקנות!
!!!!!
סדאם חוסיין 25/04/2017 10:45 יפה שקראת לעצמך צעיר. ככה נזכור את "עצת הצעירים" מהתנך
בקיצור, אתה רועץ ולא יועץ
אלחד 24/04/2017 21:59 מחירים לא יורדים. כנסו לאתר רשות המיסים
ותראו רק עליות בשנה אחרונה כולל עסקאות עד סוף מרץ שמדווחות באתר.לא ירידות ולא נעליים.
37 לילי 23/04/2017 19:11 הביקושים לדירות יציבים -האוכלוסייה גדלה הירידה זמנית
הנתון החשוב ביותר שצריך להתחשב בו היינו מספר התחלות הבנייה . כל עוד לא בונים 90 אלף דירות לשנה לא מחירי הדירות יעלו בטווח הארוך .
גג 25/04/2017 21:28 מוכרים פה 1900 דירות לחודש זהו
לפני 2007 מכרו 2100, אם המחירים היו של עד 80 משכורות חיציוניות היו קונים פה כמות יפה כל חודש , משמרים מחירים יקרים שאינם נגישים לציבור מיצרים עם של הומלסים בעל כורכם קרטל בנייה בגיבוי מדינה.
36 רן 23/04/2017 18:53 המחיר יחתך בחצי וכל "משקיע בשקל" ישאר עם חוב כל החיים (ל"ת)
35 דודו 23/04/2017 18:39 היו 10 שנים טובות, עכשיו 10 שנים רעות. נדלן זה גלים
לא צריך להיות גאון כדי להבין את זה
34 תומי 23/04/2017 18:23 ציטוט מדוייק
"קצב לקיחת המשכנתאות בירידה, מספר עסקאות בירידה, מספר התחלות בנייה בנסיקה, גמר בנייה בנסיקה, ריבית ארה"ב בעלייה וריביות משכתנתאות הנסיקה -----> איזה עוד סימן אתם רוצים לפיצוץ של הבועה?"
sus 30/04/2017 11:23 צריך בועה כדי שהיא תתפוצץ, לא? (ל"ת)
33 אור 23/04/2017 18:12 ..אני מודאג מהבנקים שלא יוכלו
להמשיך לנקנק את מי שלוקח משכנתא והמדינה שלא תצליח לעשות קופה על הקרקעות ומיסי הנדל"ן, איך יהיה כסף לקנות צוללות במחיר מובקע?
32 איל 23/04/2017 16:52 לא התקררות- קריסה
תתקנו את הכותרות
אודי 24/04/2017 14:26 איזה קריסה ? זה הכנה לנסיקה..
ביקושים כבושים סופם להתפרץ..
גג 25/04/2017 21:33 ביקוש =
לקוח שיש לו את הרצון והאמצעים לקנות. מי שיש לו רק רצון בלי יכולת ביקוש כבוש לשיטתך זה נשאר כבוש כי זה לא ביקוש . זה בידיוק כמו פלוני אלמוני שלא רוצה לקנות זה אותה תוצאה אין עיסקת מכירה צא מהסרט של ביקוש כבוש אין כזה דבר.
31 שום דבר לא השתנה 23/04/2017 16:32 קשקשנים! המחירים ממשיכים לעלות. תסתכלו קצת לפני שאתם כו
כותבים
30 שמואל 23/04/2017 16:17 הפראיירים לא מתים הם רק מתחלפים
אין בחיים דרכי קיצור, מי שמכר ל"משקיעים" את הלוקש של השקעות בנדל"ן ולעשות רווח מהיר, מזמן עשה את הקופה שלו וצוחק על הפראיירים שהאמינו לו וקנו ארבע קירות במחירים מטורפים.
29 הסיבה האמתית 23/04/2017 16:13 זה בגלל שחגי תשרי נפלו השנה בחשוון (ל"ת)
28 אריק 23/04/2017 16:09 ועדיין יש טיפשים שקונים - לא להאמין... (ל"ת)
27 רון 23/04/2017 16:06 אין משקיעים אחרי קיץ 2015. מיעוט המשקיעים החדשים טוב ל
משקיעים הישנים ורע לשוכרי הדירות. זוכי ״מחיר למשתכן״ הם למעשה משקיעים בוואריאציה חדשה, רובם לא היו קונים אילולא זכו.
נור 23/04/2017 20:32 ולכן מחירים יעלו
משקיעים התחפשו לרוכשי מחיר למשתכן
26 אבי 23/04/2017 16:02 הו הא מי זה בא...כחלון ראש הממשלה הבא..! (ל"ת)
25 ינשוף 23/04/2017 15:54 עדיף
שיבואו לבורסה חחח
24 יורם 23/04/2017 15:38 הכל בדרך לקריסה ומרגיש שמנסים להשתיק את זה...
אין עסקאות ויש המון מוכרי דירות שכבר מתחילים להכנס ללחץ
אליד 24/04/2017 08:12 למה שמוכרי דירות יכנסו ללחץ. מחירים עולים
גם ברמת עסקאות נמוכה המחירים עולים כנס במקום מגוריך לאתר רשות המיסים וראה.מי שיושב על הגדר הם זוגות צעירים שמתפללים לזכות בהגרלה אבל עד שייזכו אם ייזכו זה שנה בממוצע ועוד שנה לקבלת היתר בנייה כי ברוב ההגרלות אין בכלל היתר בנייה ואז עוד שלוש שנים עד שייכנסו לגור. סך הכל חמש שנים.כמה שכירות זה יוצא ? 250 אלף רק לשכירות..לא שווה בשביל לגור בדירה במקום שאתה לא רוצה בו.כשיבינו את זה הצעירים הם יחזרו לשוק בהמוניהם ןאז הבלאגן יחגוג.מי שחכם ינצל את המצב היום ויקנה בהנחה או מבצע.
רוק 23/04/2017 20:14 משאלת ליבך לקריסה אבל ההפך הוא הנכון
מי שמחכה כמו בפעמים הקודמות ויושב על הגדר יאכל אותה. הוא יקרוס.
גג 25/04/2017 21:38 בכמעט 300 משכורות חיציוניות הגדר קיים רק בדימיון של
אינטרסנטים איזה גדר, מחירי ארמונות לדירות בבניה רוויה אפילו מחיר למשתכן יקר ברמות טירוף. גדר לך לפסיכיטר יש לו גדר.
איציק 23/04/2017 20:11 מלאי הדירות הלא מכורות
השמועות במסדרונות הלמס מדברות על 46 אלף דירות לא מכורות. מדגיש זה בגדר שמועה אבל: 1. שימו לב לכמות המנופים בכל הארץ 2. שימו לב שהנתון מוסתר זה זמן רב
23 שאול 23/04/2017 15:31 הסיבה פשוטה - לאנשים אין כסף לקנות דירות במחירים כאלה (ל"ת)
שי 23/04/2017 18:57 זה המשפט הכי נכון ששמעתי בנושא
הדיור.כולם קשקשנים.גרפים וכל מיני תאוריות.אנשים פשוט אין להם כסף.הסתכמו בהלוואות.הקריסה בדרך..... ואז המחירים יהיו בקאנטים.
! 23/04/2017 16:50 יש כסף למשכנתא החודשית (ל"ת)
22 רון 23/04/2017 15:28 המשקיעים בחוץ בצדק, אבל לא תיהיה ירידת מחירים מכיוון ש:
1. יש משפרי דיור שרוצים להחליף לדירה טובה יותר והם מוכנים לשלם עבור ההפרש. 2. ככל שיהיו פחות משקיעים כך שכר הדירה יעלה. 3. מי שקנה ב״יוקר״ לא ימכור את דירתו, אלא ימשיך לחיות בה ולשלם עבורה במידה ונטל משכנתא. זה כמו שאחרי שקנית מניה ומחירה ירד אח״כ, אז אתה מופסד על הנייר. כל עוד לא מכרת, אתה לא מופסד ובטווח הארוך אם תמשיך להזחיק אתה מורווח.
ניר 23/04/2017 18:50 אתה עוד מאמין לגיבובי השטויות האלה?
השוק בקריסה אומרים לך... טיפש מי שקונה, מה לא ברור? לשכור עכשיו מכל המשקיעים של השנה שעברה יהיה פשוט כיף. לא שאני לא מרחם עליהם, כי זה יהיה כואב לראות אנשים תמימים שנפלו בפח הנדל"ן, אבל עדיין... יהיו פה כל כך הרבה דירות להשכרה שהמחירים יהיו פשוט ברצפה. לא מקנא במי במחזיק בדירה להשקעה בימינו וקנה בשיא. ממש לא מקנא.
אור 23/04/2017 18:08 כן אחי - כל עוד אתה לא ממונף למוות - אחרת זה סיפור אחר (ל"ת)
סרגיי 23/04/2017 17:21 מה עם 30 אלף דירות שאף אחד לא גר בהן ובנק כבר דופק בדלת (ל"ת)
21 דירה 23/04/2017 15:24 דירה
זוכריןם את הילד מהולנד..את התינוק הבוכה את הילד המשתין מבלגיה וכמובן את "נקישות הלב של בטאובן" עכשו "5 בלונים סופו של כל בלון להתפוצץ"לכל אנטרסי עליית מחירים אקריא לכם את הסיפור ברקע אשמיע לכם את השיר :איזה מדינה" של לוזון"מחירים עולים".. שתשמעו את זה..אל תסכימו עם השיר.. לכן "למרות הבלגן את מדנתנו לדורי דורות" אחשוב כבר לחודש הבא שההתרסקות כבר מוחלטת אכתוב לכם שיר חדש
20 קיפאון רע למשק 23/04/2017 15:20 ירידה בהיקף העסקאות אבל עליית מחירים (על פי הלמ"ס) (ל"ת)
19 איציק 23/04/2017 15:04 נגמרו החגיגות לכו לעבוד
כל מי שחשב לבלות בים ולהתפרנס מהשקעה בדירות ובשכרת דירות לחלשים שיזיז את הישבו וילך לעבוד עלוקות נמאסתם
משה ראשל"צ 23/04/2017 15:45 לאיציק - ככול שיהיו פחות דירות להשכרה השכירות תעלה !!!! (ל"ת)
ג'קי 23/04/2017 18:24 על כל דירה שתגרע יגרע גם שוכר לשעבר.
כלומר מחירי השכירות לא יעלו.
18 אסף 23/04/2017 15:02 אל תיקחו משכנתאות היזהרו!!!
קצב לקיחת המשכנתאות בירידה, מספר עסקאות בירידה, מספר התחלות בנייה בנסיקה, גמר בנייה בנסיקה, ריבית ארה"ב בעלייה וריביות משכתנתאות הנסיקה -----> איזה עוד סימן אתם רוצים לפיצוץ של הבועה?
אור 23/04/2017 18:13 יש עודף בתים כי הרבה קנו
--------------לצורך השקעה,,,,,,,,,,,,
קונט 23/04/2017 15:56 נו באמת. אתה לא רציני ונשמע מוכר מ2013
התחלות בנייה בנסיקה? הפוך בדיוק מתחילת השנה קבלנים עם רגל על הברקס. סיום בנייה נמוך עוד יותר ולכן 100 אלף דירות בתהליך שבנייתם לא הסתיימה
ניר 23/04/2017 18:53 רגל על הבקרס?
יש להם מעל 30 אלף דירות שהסתיימו במלאי, כי שמרו אותן בצד וחשבו בטיפשותם שהשוק רק עולה. עכשיו מאיפה יבואו קונים מאיפה. ב 2013 לא היו כל כך הרבה דירות, הבדל עצום ומי שעשה את כל העלייות האחרונות הם המשקיעים שנעלמו, אז אין כבר למי למכור ברווח. ברוך השם שלא קניתי שכירות עכשיו התגלתה כחסכון
אסף 23/04/2017 16:27 האמת שאני די רציני, לך לדוחות הלמס
שנת 2012 - 39.7 אלף שנת 2013 - 44.3 אלף שנת 2014 - 43.6 אלף שנת 2015 - 47.7 אלף שנת 2016 - 52.4 אלף לחשב לך את זה באחוזים?
אורי 23/04/2017 20:16 לך לאתר רשות המיסים ותראה עליית מחירים (ל"ת)
קונט 23/04/2017 20:13 בנו פה 10 שנים קצב של 20 אלף בשנה וזה לא מספיק
בזמן שיש צורך ב40 אלף באוותם שנים. אתה מבין שהיום צריך 50 אלף בשנה ולא סגרו את הפער.יש חוסר של 100 אלף...הפעא ייסגר במקרה הטוב בעוד 10 שנים.אתב מבין?
אסף 24/04/2017 16:31 שוק הנדלן שוק שמגיב באיטיות
אתה מסתכל על מחיר שהינו תוצאה ישירה של מצב קיים, יש לשים לב לשינויים כמו שרשמתי כבר, אלו ישפיעו על המחירים בטווח הארוף וגם בקצר, וכבר רואים את הירידה בעליית המחירים העלייה שאתה מדבר עליה היא פחות מחצי אחוז.... לגבי "קונט" אתה טועה ומטעה בקצב הבנייה והביקוש----> גש ללמס
17 רמת גני 23/04/2017 14:54 לא מבין אתכם
ברמת גן עיר פח המחירים לא זזים באיזורים מסוימים מ 2.5 מיליון ל4 חדרים. לא גרים שם זוגות צעירים אלא פנסיונרים עם 3,4 דירות. לא מדובר ביוקרה תאמינו לי.. המחירים מנופחים אבל יש קונים ועוד איך! משרדי התיווך עושים אחלה כסף. אני לא מכיר מציאות אחרת במרכז כרגע.אולי בפריפריה אין קונים בגלל תחבורה ציבורית דפוקה לגמרי.
16 אדם 23/04/2017 14:50 שאין קונים , עלות משכנתא גבוהה , המחירים חייבים לרדת!!! (ל"ת)
גוטטט 23/04/2017 15:57 הפוך גוטה. כולם יושבים על הגדר וכשיירדו תהיהי חגיגה
כמו ב2014
15 D 23/04/2017 14:39 Avalanche
Will be hard
14 2 23/04/2017 14:33 הקריסה התחילה מיתון עמוק במשק (ל"ת)
אלי 23/04/2017 21:00 נכון, מיתון ונדל"ן קורס קשורים, אחד מושך את השני
הבעיה במיתון שמספר המובטלים נוסק ורמת החיים של העובדים תרד לקרשים, יהיו פשיטות רגל של קבלנים ותשכחו מדירה עשור אחרי אם הוא יגיע. מאוד לא מומלץ ליחל למיתון.
טראמפ 23/04/2017 15:58 איזה קריסה ? איפה? נתונים בבקשה
סיסמאות זה יפה לטראמפ לא לזוג שרוצה נתונים לקנות דירה.כנסו לאתר רשות המיסים ותראו מחירים גבוהים שעולים ועולים...
משה ראשל"צ 23/04/2017 15:48 איזה מיתון בראש שלך רק עכשיו חצי עם ישראל חגג בחול
עכשיו הם חוזרים לקנות עוד מכוניות חדשות על איזה מיתון אתה מדבר את נושא הדיור יש להפריד מכל המצב הכלכלי בארץ שהוא בין הטובים בעולם כן כן בעולם
איל 23/04/2017 16:55 חגג בחו"ל כי בארץ יקר יותר
כשטיסה לקפריסין עולה 70 דולר הלוך חזור ברור שנעדיף נופש בחו"ל כשפה כל מלון מצ'וקמק עולה 1000 ש"ח ללילה במינימום- קמפינג באוהל 500 ש"ח למשפחה- באירופה מלון 4 כוכבים עם ארוחה
13 טדי 23/04/2017 14:10 רק 37 דירות חדשות נרכשו על ידי משקיעים..
איפה הימים שבכל פרוייקט חדש המשקיעים היו עומדים על יד משרדי המכירות בשמונה בבוקר בשביל להיות הראשונים שקונים ולעשות סיבוב? המשקיעים הבינו סוף סוף שנדל״ן זאת כבר לא השקעה אלה סיכון אמיתי להפסיד אחוזים נכבדים מערך הכסף שלהם תם עידן
אורי 23/04/2017 23:02 משקיעים קונים דרך הילדים במחיר למשתכן (ל"ת)
רון 23/04/2017 15:39 המשקיעים קונים דירה חדשה ומשכירים את דירתם הישנה. כיום
לא משתלם להיות משקיע מכיוון שיש 8 אחוז מס רכישה מהשקל הראשון על הדירה השניה (החדשה, היקרה מהקבלן). ולכן, לא כדאי להיות משקיע, אבל כן כדאי לבעלי דירות שצריכים, להשתדרג לדירה חדשה עם ממ״ד, מרפסת, חניה, עוד חדר במידת הצורך.... כל עוד התשואה הפקדון בנקאי היא אפסית אז לא משתלם לחסוך, אלא עדיף לשדרג לדירה טובה יותר.
גג 25/04/2017 22:02 רון אתה מסכן
כדי שמשדרג דיור יוסיף לעצמו עוד חדר מ4 ל5 נגיד הוא צריך להוסיף (במידה והצליח למכור והיום מעם שמרוויח 6 אלף קשה למכור, דירה עומדת בממוצע 15.5 חודשים) , הוספה של חצי מיליון שח זה מחירי טירוף ואני רואה באזור איפה שאני גר להוסיף מרפסת עולה לדייר שמביאים קבלן 40 אלף שח ממד שאלתי 60 אלף שווה לו לעשות הוספה ושיפוץ קיים מאשר לשדרג במחיר טירוף של חצי מיליון תוספת (השתגעו הקבלנים האלה) , פעם לפני 2007 במקסימום שהיו מוסיפים לעוד חדר היה מקסימום 100 אלף שח
12 קולט אינטרסנטים 23/04/2017 14:04 ולפעמים החגיגה נגמרת...
כיבוי אורות!!!! הלכתי לקנות פופקורן ובירה... סרט עם הרבה אקשן התחיל כאן בשוק הנדלן..... פיצוץ נעים לכולנו ושבוע טוב.....
תומי 23/04/2017 18:08 תותח
אין מאבק צודק מזה! שבוע מעולה קולט..
קולט טמבלים 23/04/2017 15:59 אתה מגיב בכל אתר ורושם שטויות
חלאס עם השקרים
ירון 23/04/2017 15:22 אלוהים ישמור
אם הייתי מקבל שקל על כל פעם שמשהוא היה מזכיר בועה / פיצוץ /סרט הייתי כבר מיליונר. שיתחילו כבר הירידות שאתה מדבר עליהם !!!!!! כי אני לא רואה שום דבר בשטח !!!!! כן...כן אל תגיד לי ...זה ממש כאן ..מעבר לפינה..עוד דקה..עוד שניה...עוד אלפית שניה ..עוד ממש ממש קצת..עוד.....אז קדימה תנו לי בדיסלייקים , זה בטח יוריד את מחירי הדירות
קולט אינטרסנטים 24/04/2017 14:10 קח תשובה תשובתית אחינו היקר ירון!!!
הירידות כבר התחילו אחשלו גיבור...אני כבר לא אומר שהם מעבר לפינה...הם כבר כאן.... החודש באה לבקר במדינתנו הקטנה סנונית קטנה לכבוד הקיץ...לסנונית זו קוראים ירידת מחירים ריאלית.... לפי מדד מחירי הדירות למכירה החודש....מחירי הדירות עשו פניית פרסה חדה....והמחירים עברו לקצב ירידות ששנתי ריאלי של 2.4%... אני מאוד מקווה שלימדו אתכם שם בקורסים למתעשרי הנדל"ן החדשים גם איך עושים חישוב של ירידת ערך... פיצוץ נעים לכולנו....ופעם הבאה לא להפריע לי עם הפופקורן עם השטויות שלכם... תאתגרו עם קצת יותר כלכלה....
תומי 23/04/2017 18:09 אז לך לקנות ירוני מתוקי
ואל תבלבל לנו את המוח.
11 הנה זה הגיע.. 23/04/2017 14:01 כבר לפני שלושה חודשים אמרנו שהמצב עבר
לירידות אומנם מתונות אך היו ירידות וכולם לעגו ואמרו חכה צריכה להיות מגמה מספר חודשים על מנת שה יקרה ,ובכן המצב ברור הרבה יותר כבר עכשיו,השוק עבר מצב כעת כולם יישרו קו ונלחמים בפסיכולוגיה של השוק כיוון שברגע שתהיה הפנמה וקבלה מלאה תיתכן קטסטרופה ולכן צריך להיזהר ממצב כזה ,הדבר יפגע בכולם.חשוב שכולם יבינו אסור להוליך ציבור תמים אם קיים כזה,לרכוש במחירי העבר מצד שני על הקבלנים מוטלת אחריות לצאת בהוזות ברורות של 20 30 אחוז,והדבר ימנע מקריסה של השוק וייחזק אותו על סטטוס קבוע וחדש.
10 איציק 23/04/2017 13:59 שימו לב
ירידה בביקוש שהובילה לירידה במכירות היא כבר עובדה בשטח כבר יותר מחצי שנה. ובכל חודש, ממשיכה הירידה לעומת החודש הקודם ביתר שאת. זה כבר לא ארוע זמני, אלה מגמה. לאנשים נגמר הכסף, ואנשים גילו את הבלוף של המחסור. הדבר המדהים היחידה הוא שיש כאלה שעדיין מנסים להסתיר את ירידת המחירים. אבל בלי קונים, הכל בדרך להתרסקות. צפו פגיע
9 יוסי בלו 23/04/2017 13:58 האוצר עובד עליכם
הם לא מספרים לכם שבפברואר היה ולנטיין דיי וכולם היו עסוקים בלקנות שוקולד ופרחים ובגלל זה לא היו עסקאות. תראו שבחודש הבא זה יסתדר.
8 לא לנתונים מהאוצר 23/04/2017 13:48 רוצים סקירה בלתי תלויה של השמאי הממשלתי/לשכת השמאים (ל"ת)
איציק 23/04/2017 13:59 חחחחח
בלתי תלוי? מהשמאים?
7 שי 23/04/2017 13:40 אפשר לקנות אבל להתמקח 150 אלף פחות (ל"ת)
סטודנט 23/04/2017 18:36 30% פחות ותלכו לבניין מעבר לכביש אם לא. זה שוק של קונים (ל"ת)
6 י 23/04/2017 13:38 תראו לי את הפרייר שישכיר דירה וישלם 20.000 שח למדינה ..
לכן כל המשקיעים ימכרו המחירים יצללו וכולנו אכלנו אותה העיקר כחלון הדפוק השיג תמטרה להוריד מחירי נדלן בכל מחיר ??????ד פ ו ק
אני 24/04/2017 07:26 אם המשקיעים ימכרו מחירי השכירות יקפצו לשמיים
וכל השוכרים ירוצו לקנות דירה.
אלי 23/04/2017 14:37 אתם נדפקתם והציבור הרוויח
כל הכבוד לכחלון וזה שאתה קורא לו פחלון רק משמח אותנו יותר
5 אלי 23/04/2017 13:35 אל תקנו דירות כשהסכין נופלת, תחכו המפולת בדרך. (ל"ת)
4 משקיע 23/04/2017 13:34 אתם מפריעים לי לישון. תעירו אותי בבקשה
רק כשאתם רואים ירידה של 1 אחוז במחירים ! לא ירידה במספר העסקאות . לפני שזה קורה..תפסיקו להפריע את מנוחתי !
למשקיע 23/04/2017 15:43 האמת
אם תבוא למכור אחרי ירידה של 1 אחוז תיאלץ למכור ב-5 אחוז פחות.
D 23/04/2017 14:43 יש כבר ירידות חדות יותר מאחוז, אבל אתה תמשיך לנוח. (ל"ת)
קטו 23/04/2017 23:05 איפה ירידות? גוש וחלקה בבקשה תרשום
אין שום ירידות.כרגע רק עליות . דוגמא גוש 3925 עד 3936 מרכז ראשלצ
3 י 23/04/2017 13:33 חברים מס דירה3הבריח משקיעים כבדים ריסק תכלכלה.מפולתבדרך (ל"ת)
כלכלן 23/04/2017 15:46 הברחת משקיעים מהנדלן, מביא צמיחה.
הם לא ישקיעו בקירות, עכשיו ישקיעו במיזמים, במפעלים, בהתפתחות, בחדשנות, בהיי טק, ביצירת מקומות עבודה חדשים. בצמיחה, זו השקעה אמיתית. וזה ידידי, מביא לצמיחה ולכלכלה בריאה.
איציק 24/04/2017 01:28 צודק 100 אחוז השכרת דירות זה לא צמיחה (ל"ת)
G 23/04/2017 16:53 הם לא יעזו להגדיל סיכונים ולכן רק נדלן אך הפעם בחו"ל?? (ל"ת)
אלון 23/04/2017 16:29 אני איתך, אבל
אף אחד לא לוקח הלוואה (או משכנתא) בשביל להשקיע במיזמים וכו. וכתוצאה מכך פחות כסף חדש נוצר בתהליך ההשקעה הזו מאשר בהשקעות נדל"ן - ומכאן ההאטה הבלתי נמנעת.
אלי 23/04/2017 14:38 לא ריסק שום דבר
אני בעד מפולת במחירי הנדלן זה לא יגרום לשום מפולת אחרת כי החוקים והתנהלות המשכנתאות בישראל שונים מהותית בארהב, וכך נערכו מראש ואין מימון של יותר מ75%.
2 י 23/04/2017 13:30 לא מקנה במי שקנה דירה בשנתיים האחרונות.כבר מפסיד הרבה
כחלון יא גנב מס דירה שלישית זה מהעניים הצרות שיש לך אתה תיפול חזק מאוד את המדינה והכלכלה ואת המשקיעים הפלת
ו14% עליית מחירים... 23/04/2017 15:22 מי שקנה לפני שנתיים כבר הרוויח 8% שכירות (ל"ת)
אלי 23/04/2017 14:39 חחחחחחח
המשקיעים מתחילים לבכות
רון 23/04/2017 15:51 לא כל מי שקנה הוא משקיע. עדיף לקנות כי בחסכון מפסידים. (ל"ת)
1 י 23/04/2017 13:27 חברים המצב הרבה יותר קשה.מפחדים לזרוע פאניקה קשה בנדלן (ל"ת)
טטט 23/04/2017 23:08 איזה קשה? כולם יושבים מחכים לירידה שלא מגיעה
וגם לא תגיע ...ואז כולם ביחד יירדו מהגדר והמחירים יטוסו למעלה
כלכלן 23/04/2017 15:48 עכשיו תתחיל הצמיחה האמיתית במשק
הזוגות הצעירים שמניעים את הכלכלה יקנו דירות במחיר שפוי, וידאל להם כסף להזרים למשק הישראלי. וזה יביא לצמיחה ולפריחה בישראל.
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש