22:09 סגירה מעורבת בוול סטריט: הנאסד"ק איבד 0.3% בלבד, אפל איבדה 2.4% >>

21:09 הסיבות שהביאו לתנודה החדה הבוקר בשווקים, האם יש סיבה לדאגה? >>

19:09 אדובי: הכנסות של 8.7 מיליארד דולר לשנת 2018, מניית החברה טיפסה 12% >>

16:16 הדולר היציג נקבע על 3.50 שקלים, האירו על 4.14 שקלים

15:34 ירושלים: חרדים מפגינים בכיכר השבת וחוסמים את תנועת הרכבת הקלה

14:36 בולטות בת"א: כיל יורדת 2.2%, דלק קבוצה יורדת 1.5%

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
ן"לדנ רודמ

מדור נדל"ן

מדור נדל"ן

תויגתב יכה
הכי בתגיות

לידיעת השר כחלון: הקבלנים לוחצים על הברקס, ירידה של 6.9% בהתחלות הבניה

מעבר לכך, נרשמה השנה ירידה חדה במספר הדירות שהסתיימה בנייתן, כלומר קצב הבניה הואט
 |  40
מחירי הדירות לאן?
Share
הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מפרסמת היום (ד') נתונים מדאיגים בשוק הדיור הנוגעים להתחלות הבנייה וסיום הבנייה של דירות במחצית הראשונה של 2016 (ינואר-יוני). אמנם מספר הדירות שנמצאות בבנייה פעילה טיפס ל-106 אלף, שיא מאז 1996! והדבר אמור לתמוך בירידה עתידית של מחירי הדירות, אבל במקביל נרשמת ירידה בהתחלות הבניה וירידה במספר הדירות שהסתיימה בנייתן.


הירידה בהתחלות הבנייה נמשכת וגם קצב הבניה יורד. נרשמה ירידה של 6.9% בהתחלות הבנייה במחצית הראשונה של 2016. עם זאת, בהשוואה לנתונים מנוכי עונתיות הירידה מסתכמת ב-2.1%. נתון מדאיג לא פחות הוא ירידה של 11.5% במספר הדירות שהסתיימה בנייתן במחצית הראשונה של השנה.

נתון מעניין הוא כי ישנה עלייה בהתחלות הבנייה דווקא בפרויקטי תמ"א 38 מסוג הריסה ובנייה מחדש בשיעור של כ-17% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. ככל הנראה ההסבר לכך נעוץ ברווח היזמי הגלום בפרויקטי הריסה ובנייה מחדש.  למרות ההאטה בהתחלות הבנייה ובסיומן בפרויקטים הרגילים, מספר הדירות בבנייה פעילה הסתכם בסוף יוני 2016 ב-106.1 אלף דירות לערך, והיה הגבוה ביותר מאז סוף דצמבר 1996, כאשר היו בבנייה פעילה 108.7 אלף דירות לערך.המספר הגבוה ביותר של דירות שהוחל בבנייתן, בתקופה זו, היה ביישובים: תל אביב-יפו (כ-1,440), בכ-16% יותר מאשר בתקופה המקבילה אשתקד, וירושלים (כ-1,200). בתקופה זו הוחל בבנייתן של כ-880 דירות בבית שמש, פי 3.3  לעומת התקופה המקבילה אשתקד. בכפר סבא הוחל בבנייתן של כ-440 דירות, פי 2.8 יותר מאשר בתקופה המקבילה אשתקד. בארבע ערים חלה עלייה משמעותית בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד: בטירת הכרמל – כ-96%, בקריית גת – כ-87%, בהרצלייה – כ-86%, בנתניה – כ-81%, וברמת גן – כ-68%. עם זאת, בחלק מהיישובים נרשמה ירידה: בירושלים – כ-29%, באשקלון – כ-19% וברחובות כ- 11%. (לוח ב). 

רבעון חמישי ברציפות: הקבלנים מתחילים לבנות - ולוקחים את הזמן
במבט על גמר הבנייה במחצית הראשונה של 2016 ניתן לראות שהסתיימה בנייתן של כ-19,880 דירות, 11.5% פחות מאשר בתקופה המקבילה אשתקד. כ-31% מהדירות נבנו בבניינים בני 2-1 דירות. המספר הגדול ביותר של דירות שבנייתן הסתיימה, במחצית הראשונה של 2016, היה במחוז המרכז; כ-27% מכלל הדירות היו במחוז זה, בעוד שבמחוז ירושלים– כ-10% בלבד. 

על פי נתוני המגמה, הרבע השני של שנת 2016 היה הרבעון החמישי ברציפות, בו נרשמה ירידה במספר הדירות שהסתיימה בנייתן. בתקופה אפריל 2015- יוני 2016 נרשמה בנתוני המגמה של הדירות שהסתיימה בנייתן, ירידה של 3.5% בממוצע לרבעון. זאת, לאחר עלייה של 5.3% בממוצע לרבעון, בארבעת הרבעונים הקודמים (אפריל 2014-מרץ 2015).

עלייה משמעותית בהתחלות בנייה בפרויקטי תמ"א 38/2 הריסה ובנייה מחדש
במחצית הראשונה של 2016, כתוצאה מהריסה והקמת בניין חדש, הוחל בבנייתן של כ-2,640 דירות, עלייה של כ-17% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. מתוך הדירות שנבנו במסגרת הריסה והקמה מחדש כ-59% נבנו במחוז תל אביב, כ-24% וכ-10% במחוזות המרכז וחיפה, בהתאמה. מתוך הדירות שהחלו בנייתן, נבנו כ-1500 דירות במסגרת תמ"א 38/2 מסוג הריסה ובנייה מחדש כ-44% יותר בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. 

במחצית הראשונה של 2016, הוחל בבניית כ-1,240 דירות, כתוספות בנייה לבניינים קיימים. מתוך הדירות שהוחל בבנייתן כתוספות בנייה לבניינים קיימים, כ-630 דירות נבנו במסגרת תמ"א 38, ירידה של כ-21% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. מתוך דירות אלה, כ-34% נבנו במחוז תל אביב, וכ-27% במחוז המרכז.
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של תחום הנדל"ן וקבל מידע למשקיע וחדשות מהארץ ומהעולם
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

40 תגובות ב-33 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
33 אריק 15/09/2016 21:12 יאלה תביאו את הסינים גם ככה הדירות שבונים בארץ זה סכנה
עם מרפסות נופלות
32 אבי 15/09/2016 11:13 המחירים רק יעלו בארץ
מישהו בחו"ל פעם אמר לי שמחירי הנדל"ן בישראל תמיד רק יעלו כי מדובר ב"הולי לנד", ארץ הקודש. ותמיד יהיו נוצרים מוסלמים ויהודים שיירצו לרכוש כאן נכס. לכן ההתנהגות כאן של שוק הנדל"ן אינה מייצגת ואינה דומה למקומות אחרים בעולם. קרא עוד על נכס מניב. 100daystoyourasset
31 מאיר פ 15/09/2016 08:27 כנה אצה מקבל עבור הכתבה
הקבלנים בונים ולא עצרו אף פרוייקט, הקבלנים רוצים לבנות זאת המטרה ורוצים להרוויח והרבה, לכן הכתבה הזאת מגמתית , מעניין כמה מקבל הכתב עבור כתבה כזאת.... רק לצורך הידיעה אין מדינה בעולם עם תוכניות רב שנתיות על מנצ להוציא מהאזרחים כמה שיוצר כסף, בדיור, מזון, מכוניות , נופש וכו... למה זה מצליח ! כי גם המדינה בעסק
30 מתן 15/09/2016 07:25 כם תמשיכו להסית כנגד המשקעים ותראו איך הרוכשים נעלמים ו
ואיתם גם גביית המיסים. הזוגות הצעירים לא יקנו במחירים היום ובמשכנתאות שמתייקרות, והמשקיעים מעבירים כספים לחול, והחוכמולוגים במשרד האוצר לא מבינים שיש מהלכים שהם בלתי הפיכים ויכולים גם למוטט את המשק, והראשון בינהם עומס בלתי סביר ובלתי צודק של מיסוי נדלן, והשני זגזת מטורפת של חוקים שמעידים על חוסר יכולת מקצועית מינימלית! מי ילך להשקיע בנדלן במציאות כזו?
shafik 15/09/2016 08:38 זוגות צעירים ימשיכו לקנות כי מחירי השכירות פסיכיים (ל"ת)
29 תהיו ברורים 14/09/2016 23:26 במחצית השניה של 2016 הוא התחילו פרויקטים של תמ"א 38/2 (ל"ת)
28 כלכלן 14/09/2016 22:51 בכלכלה זה הכל ביקוש והיצע
כחלון הצליח לפגוע בביקוש אך נכשל בענק בהגדלת ההיצע.ציון 3!!!!!
27 הרצל הפרסי 14/09/2016 21:26 אויבי העם
כל הזמן הקבלנים אמרו שהם לא אשמים בעלית מחיר הדירות, אבל פתאום בא כחלון ורוצה להוריד את מחירי הדירות וזה לא מתאים לקבלנים אז הם עושים שביתה איטלקית אז אני שואל אם הקבלנים באמת רוצים להוריד מחירים או כל מה שהם אומרים זה שקרים
מתן 15/09/2016 07:25 למה שלא תלך ותבנה אתה? רק לברק אתה יודע (ל"ת)
26 דוד 14/09/2016 19:57 להביא קבלנים מחו״ל (ל"ת)
25 בני אהרוני 14/09/2016 17:34 כחלון הגדול
מר כחלון היקר אתה עושה מעשים למען הכלל וזה טוב המשך בדרכך כולל מיסים מדירה שלישית
24 חננאל 14/09/2016 17:05 מס רכוש על קרקע לבניה
+קרקע ממכרזי מדינה חובת בניה תוך פרק זמן קצוב +קבלנים זרים וחוזרים למחירים שפויים
יוסי 14/09/2016 17:39 מיסים לא יפתרו את הבעייה
כל מרי העיין ועלובי החיים שמעודדים את שר האוצר להטיל מיסים מיותרים בסוף אתם תשלמו את החשבון
23 קב-לאן 14/09/2016 16:55 מה שנשאר זה להביא חברות סיניות. אז נראה את החבלנים (ל"ת)
22 כחלון, זה לא סלולר 14/09/2016 16:49 הבריחו 20% מהקונים הפוטנציאלים, מה ציפו?
המשקיעים היו הקונים הכי בטוחים, והבסיס הכי יציב בכל פרויקט. גירשו אותם, עשקו אותם, מה אמורים לעשות הקבלנים? להישאר עם זוגות צעירים ודירות של 4 חדרים? הקבלן מרוויח בעיקר על הדירות הגדולות והיקרות שהמשקיעים קונים, על מה הוא ירוויח עכשיו? למה שיתחיל פרויקט עם אחוזי רווח נמוכים. המשקיעים גם מוכרים דירות יד שניה זולות, ואותן הצעירים קונים במקום מקבלן. מה שנשאר זה מחיר למשתכן, שאף אחד לא מבטיח שהפרויקטים שם יסתיימו.
21 סהר 14/09/2016 16:48 תביאו כבר את הסינים (ל"ת)
20 אזרח מודאג 14/09/2016 16:44 כחלון יצא כזה טמבל. מה הוא חשב שהקבלנים יבנו בקצב מטורף
האם כחלון חשב שהקבלנים יבנו בקצב מטורף תוך כדי ירידות ? הרי לכל אדם פשוט היה ברור שהקבלנים יאטו את קצב הבנייה כדי לשמור על המחיר. בקרוב כחלון יבין שהדרך הטובה ביותר לעזור לזכאים הייתה במענק של 300 אלף שח לקניית כל דירה שהי. אז הזוגות הצעירים לא היו רצים לקנות דירה חדשה מקבלן במחיר משתכן כאשר יש אלפי דירות זולות מיד שנייה בשוק. הרי הדבר הטבעי הוא שזוגות צעירים יקנו דירה ראשונה זולה משוק יד שנייה ומשפרי הדיור יעברו לדירות מקבלן. כחלון הפך את הסדר הטבעי. פתאום כל זוג צעיר נהיה מלך והוא רוצה דירת 4-5 חדרים חדשה במגדל מול הים מקבלן במחיר משתכן. כל הסדר הטבעי הופר. כעת כחלון יאכל את הדייסה המאוד מרה שבישל. תכף הקבלנים יבנו בניין אחד לשנה וימכרו דירות ב-30 אחוז תוספת. מבחינת הקבלנים עדיף למכור מעט ובמחיר יקר מאשר הרבה ובזול. אוי כחלון כחלון איזה טמבל יצאת.
19 רון 14/09/2016 16:31 אם לא תדאגו לדיור לצעירים ומהר תשלמו ביוקר
ביבי וכחלון אחריות שלכם. לא יכולים? הביתה ומהר
18 קבלן,בנק,ממשל=גנבים 14/09/2016 16:28 סופבועה=שנים מונופול נדלניסט+תקשורת פסיכו-הרצה עם טיפש!
שנים מונופול לפסיכו-הרצה= תירוץ החזירות הנדלניסטים למנועה פיצוץ סופבועה להגנת על הבנקים= שקר חזירי באישור הממשל ובנק ישראל להמשך ניצול עם טיפש שיהיה משועבד לבנקים ולממשלה במשכנתאות מטורפות של מיליון+( 70-90% )= הבנקים בישראל היו תמיד מפוקחים ל-% קטן למשכנתאות בנדל"ן=פישר ברח + עם פלוג יצרו סופבועה=אפילו פישר לאחר שברח הודע בפרסום לא מזמן שיש בישראל בועה =הם סיכנו את עתיד המדינה יצרו עדר של העם הטיפש הצעיר והוריהם לעבדות של דורי דורות! .... בושה וחרפה של מדינה שמנצל ושעושק את אזרחיה לעבדות, לטובת הלוביסטים,הבנקים והטייקונים =זה סיכון קיום המדינה
17 קבלן,בנק,ממשל=גנבים 14/09/2016 16:22 סופבועה=שנים מונופול נדלניסט+תקשורת פסיכו-הרצה עם טיפש!
שנים מונופול לפסיכו-הרצה= תירוץ החזירות הנדלניסטים למנועה פיצוץ סופבועה להגנת על הבנקים= שקר חזירי באישור הממשל ובנק ישראל להמשך ניצול עם טיפש שיהיה משועבד לבנקים ולממשלה במשכנתאות מטורפות של מיליון+( 70-90% )= הבנקים בישראל היו תמיד מפוקחים ל-% קטן למשכנתאות בנדל"ן=פישר ברח + עם פלוג יצרו סופבועה=אפילו פישר לאחר שברח הודע בפרסום לא מזמן שיש בישראל בועה =הם סיכנו את עתיד המדינה יצרו עדר של העם הטיפש הצעיר והוריהם לעבדות של דורי דורות! .... בושה וחרפה של מדינה שמנצל ושעושק את אזרחיה לעבדות, לטובת הלוביסטים,הבנקים והטייקונים =זה סיכון קיום המדינה
16 בי 14/09/2016 16:11 כחלון גרם לחוסר יציבות בשווקים הן בענף הבניה והן בשוק ה
ההון חוסר יציבות שמפריע לשווקים להתנהל באופן טבעי.
15 יוסי 14/09/2016 16:08 נוצר מצב בלתי יאומן מגמה של לחץ מצד
היזמים הקבלנים וכל הספקולנטים שדוחפים את השוק בכל הכח שמה ייפול נפילה חופשית,כולם צופים ברבעונים האחרונים ובהתמתנות הציבור מלעשות צעד טיפשי וללכת לרכוש דירה,הדמגוגיה הן של פולטיקאים והן של יזמי הבנייה ושות שבכל יום צצה לא אמינה על הציבור ולכן באמת ההבנה כי השוק מיצא את עצמו ובירידה כלפי מטה גורמת לכך,רק שמתוך כך לא יגרמו לצניחה חופשית..
מתווך מאיזור הצפון 14/09/2016 16:20 ..לא ברור לי אם נבואה ניתנה לך..אך חלה
האטה משמעותית ביכולות המיקוח שלי מול הקונים,ניראה לי כי הדבר בהחלט כבר לא נובע מלחץ שמה זה הולך להיגמר..
אבי 14/09/2016 16:16 מרגיש כאילו קראת את מחשבותיי.. (ל"ת)
אני 14/09/2016 18:58 איזה כיף להגיב לעצמי כול הזמן, מרגיש כמו מלכת אנגליה (ל"ת)
14 משה 14/09/2016 16:04 שנה עברה וכל הנתונים לא קשורים למחיר למשתכן
שנה פלוס כבר עברה, אף פרוייקט חדש של מחיר למשתכן לא הסתיים עדיין, אין אפילו זוג אחד שנכנס לדירה חדשה אחרי זכייה... הנתונים של סיום בניה קשורים להתחלות בניה שלפני הקדנציה הנוכחית (כי לוקח בארץ שנים לסיים בנין). שינוי חוקים, נהלים, אישורים, מכרזים, הגרלות, משכנתאות, ... הכל "בתאוריה" בינתיים - לטוב ולרע.
13 צינג צאנג 14/09/2016 15:53 קבלנים מ סין דחוף !!!! (ל"ת)
12 בן אהרון 14/09/2016 15:31 טועה מי שחושב שהקבלנים מתכוונים להפסיד !!!
הוציאו את המשקיעים, הביקוש לדירות ירד והקבלנים בונים פחות. מה לא ברור ??? למי הם אמורים לבנות ???
11 אשר 14/09/2016 15:23 ריבית
רק כשיהיה אפשר לקבל 9% ריבית שנתית כמו בשנות ה90 רק אז יירדו מחירי הדירות כי יהיה אלטרנטיבה לכסף עד אז הכל בולשיט .רק דירות ולקבל שכירות בלי כאב ראש רציו עלה או ירד או מלאנוקס או מנית אפריקה הזבל רק כאב לב וכיס רק דירות להשקעה נקודה
10 שרי 14/09/2016 14:33 רק על ירידת מחירים לא מדברים (ל"ת)
9 איזה שטויות 14/09/2016 14:07 מדובר בגידול בשטח הנבנה והסיום לוקח יותר זמן (ל"ת)
8 שגיא 14/09/2016 13:53 זה מה שקורה שקבלנים ממתינים להגדלת זכויות
תבקרו באשדוד ותראו איך רובע שלם עומד דומם באמצע הבנייה. עשרות בניינים ומאות דירות תקועות כבר שנים. הקבלנים מחזיקים את הזוגות הצעירים בשבי ולא משחררים דירות בהמתנה להגדלת זכויות (מה שנתמך בפעילות של גורמים מושחתים בעירייה). הדבר יוצר שני אפקטים: אין היצע של דירות והמחירים רק עולים....
7 עוד אחד 14/09/2016 13:47 די עם הבולשיט
תסתכלו על הנתונים. גבוהים למדי, גבוהים מ-2012 ו-13 ובטח מחמש שנים אחורה. שנה שעברה היה חציון שיא ולא לא רלוונטי. כותרות פופוליסטיות ופומפוזיות
6 גיל 14/09/2016 13:40 מחירי הדירות כלפי מטה
וזה בסדר, אבל אותו מאיון עליון שיפגע יעשה רעש בתקשורת של מיליון איש.
5 דוד 14/09/2016 13:39 הקבלנים דוחפים לעליית מחירים
יוצרים מחסור מכוון כדי לנפח מחירים
4 למה הורסים דירות 14/09/2016 13:39 אם יש חוסר בדירות . שיקחו קרקעות חדשים ויוסיפו (ל"ת)
3 ככה זה 14/09/2016 13:37 כשמתערבים בשוק ועוד כדי לקבל המון מיסים
המשקיעים יברחו. הקבלנים לא טיפשים ורואים את המצב וכחלון ישאר עם מחיר למשתכן שהוא מחירים של טירות בארה"ב ועם ארגז כלים ועם גלנט ועם הטיפשות שלו כחלון מתעקש למכור קרקעות ביוקר זה האוצר החמדני שרק רוצה להרויח על גבי אחרים תפסת מרובה לא תפסת וגם לא נשקיע פה בבורסה הכושלת עם מס בשמיים וסיכוני ענק
יוסי 14/09/2016 17:42 שר אוצר טיפש
כחלון אסון כלכלי
2 אדיר 14/09/2016 13:18 זה בכלל לא מדאיג כי
אין שום מחסור בדירות. עליית המחירים המטורפת נוצרה רק בגלל עודף ביקוש מצד משקיעים.
1 ארז 14/09/2016 13:13 כחלון
כחלון הכישלון הורס הכל ייקח שנים לתקן נזקים שעשה קבלנים פוחדים לבנות בגלל חוסר ודאות כל יום שיגעון אחר אין יציבות
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש