ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
ן"לדנ רודמ

מדור נדל"ן

מדור נדל"ן

תויגתב יכה
הכי בתגיות

הערים בהן ניתן להירשם כעת ל"מחיר למשתכן", והערים שבהן צפויה בקרוב הסתערות ענקית - הנה הרשימה

האוצר עשוי להודיע בקרוב על מגבלת זמן לקבלת זכאות להשתתפות במחיר למשתכן - הנה ההיצע כעת
 |  46
תכנית הדגל
Share
תכנית הדגל של משרד האוצר ומשרד הבינוי והשיכון, 'מחיר למשתכן' ללא ספק מרכזת עניין רב. בשבוע החולף נפוצו דיווחים בתקשורת לפיהם באוצר שוקלים להגביל בזמן את ההרשמה לזכאות וזאת במטרה להגדיל את סיכויי הנרשמים לזכות בסופו של דבר בדירה המיוחלת.

ההגרלות הפתוחות כעת להרשמה:
נכון להיום 53,770 משקי בית הוציאו תעודת זכאות וזכאים להשתתף בהגרלות. עם זאת, רק 39,603 זכאים נרשמו להגרלה (אחת לפחות), כך ש-14,167 נרשמו לתכנית ונמצאו זכאים אך לא נרשמו כלל להגרלות. כפי הנראה, הם ממתינים להגרלות באזורי שיא הביקוש - הרצליה, גליל ים, רעננה וראשון לציון. כמו כן, סך הכל הוגרלו עד כה 2,840 דירות במסגרת התכנית (ראו מטה פירוט ההגרלות שהסתיימו) וכעת פתוחות הגרלות ל-372 דירות בלבד. עם זאת, הגרלות רבות על עשרות אלפי דירות צפויות בחודשים הקרובים, ולכן על ייתכן שעל הזוגות הצעירים למהר ולהוציא זכאות להשתתפות באותן הגרלות.  

אופקים: נכון להיום ישנם 4,956 נרשמים להגרלות באופקים הכוללות 194 דירות, מתוכן 66 דירות לבני המקום. ההגרלה הפתוחה כעת במסגרת התכנית מיועדת לפרויקט בשכונת קרית מנחם. מחיר דירת 100 מ"ר יעמוד על כ-587 אלף שקל, ועל כך יתווסף מענק למשתכן בסך 60 אלף שקל. ההרשמה להגרלה תיסגר ב-30 באוגוסט. 

קריית מוצקין: שתי הגרלות מתקיימות בקרית מוצקין, כשאליהן נרשמו 6,676 איש, שיקוו לזכות באחת מ-122 הדירות המוצעות, מתוכן 23 דירות שמורות לבני המקום. הגרלה אחת כולל 94 מיחידות הדיור והיא עתידה להסגר ב-1 בספטמבר, אך הגרלה נוספת פתוחה עד ה-3 בספטמבר, כשזו כוללת 28 יחידות דיור. כלל הדירות בשתי ההגרלות יהיו במתחם כורדני. על פי הנתונים, המחיר ההתחלתי לדירות 100 מ"ר יעמוד על 810 אלף שקל.

דימונה: ההגרלה נפתחה בתחילת החודש וכוללת 56 דירות בשכונת השחר, מתוכן 17 לבני המקום. עד עתה נרשמו 3,234 נרשמים, וההרשמה צפויה להסגר ב-3 בספטמבר. בשכונת השחר נפתחה ההגרלה בתחילת החודש וצפויה להיסגר ב-3 לספטמבר. מחיר דירת 100 מ"ר יעמוד על כ-734 אלף שקל, וגם כאן הזוכים יקבלו מענק למשתכן בסך 60 אלף שקל.
 
ההגרלות המתוכננות באזורי הביקוש
ראשון לציון: בעיר כבר הוגרלו 396 דירות ב'שכונת הרקפות' הממוקמת בין מתחם צריפין ובין שיכוני המזרח אך אלו רק חלק ממתחם שבסופו של דבר יכלול 1,394 דירות ב-8 מגדלים בני 23 קומות כ"א. כלומר עוד צפויות להיפתח הגרלות נוספות בתחום. בתוך כך, בשבוע שעבר בשבוע שעבר דיווח האוצר על שיווק של 377 דירות בשכונת נחלת יהודה בעיר כאשר ההגרלה לדירות אלו עדיין לא נפתחה ואין ספק שתהיה הסתערות גדולה מאוד שכן מדובר בשכונה מבוקשת. בעניין זה נציין כי להגרלה הראשונה בראשון (אותן 396 דירות בשכונת הרקפות) נרשמו 24,232 איש (הסיכוי לזכור עמד על 1.6%). 

הרצליה-גליל ים: בסוף חודש יוני האחרון פורסם מכרז ליזמים בדבר בניית 1,436 דירות בתכנית 'מחיר למשתכן'. כלומר עדיין לא נבחרו היזמים, כך שמועד פתיחת הרישום להגרלה עדיין נראה רחוק. בכל אופן, 20% מהדירות יוקצו לתושבי הרצליה (233 יח"ד) ואף יתכן כי האחוז שיוקצה לתושבי העיר יגדל לכ-45% (525 דירות). על פי חוברת המכרז ליזמים, מחיר המקסימום עומד על 18,672 שקל למ"ר בנוי כולל מע"מ, כך שבתחשיב המקסימלי, דירת 80 מ"ר תעלה כ-1.49 מיליון שקל ודירת 100 מ"ר תעלה כ-1.86 מיליון שקל. על פי הנתונים באתר מדלן, מחיר למ"ר בנוי באזור גליל ים עומד על 25,100 שקל, כך שההנחה תעמוד על כ-514 אלף שקל לדירת 80 מ"ר בתרחיש של המחיר המקסימלי למ"ר בנוי, וייתכן אף שההנחה תגיע לכדי 800 אלף שקל ואף יותר לכל דירה, בכפוף לסגירת המכרז והמחיר שייקבע למ"ר. 

רעננה: הפרויקט ברעננה ממוקם בשכונת 'נווה זמר' המבוקשת, כשהתכנון הוא ל-104 דירות, שמתוכן 20 דירות יוקצו לבני ובנות העיר. השיווק ליזמים הסתיים בהצלחה כבר בחודש מארס אך ההגרלות טרם נפתחו. מחירי הזכייה הם 1.46 מיליון שקל לדירת 80 מ"ר, 1.786 מיליון שקל לדירת 100 מ"ר, ו-2.112 מיליון שקל לדירות 120 מ"ר. 

יישובים נוספים בהם שווקו דירות והזכאים ממתינים להגרלות: חריש (664 דירות), מבשרת ציון (376 דירות), אילת (184 דירות), בית דגן (266 דירות), בית שמש (663 דירות), חיפה (405 דירות), חצור הגלילית (65 דירות), טירת הכרמל (1,113 דירות), יקנעם (11 דירות), מגדל העמק (14 דירות), מודיעין (524 דירות), מעלות (12 דירות), מרכז שפירא (50 דירות), נצרת (493 דירות), נצרת עלית (78 דירות), עפולה (14 יח"ד נוסף להגרלות שכבר התקיימו), עתלית (405 דירות), פרדסיה (210 דירות), קריית ביאליק (1,042 דירות), קריית גת (636 דירות), קריית שמונה (240 דירות). ראש העין 1,303 (נוסף לפרויקטי מחיר מטרה שלהם התקיימו ההגרלות), רכסים (182 דירות) ושדרות (553 דירות). כמו כן, מחר צפויה להיפתח הגרלה בירושלים ל-68 דירות וכן צפויות 4 הגרלות נוספות של 438 יח"ד בהגרלות נוספות שטרם נפתחו בעיר. 

הנה הטבלאות, לחצו להגדלה






אינפוגרפיקות: אתר האינטרנט של תכנית 'מחיר למשתכן'

מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של תחום הנדל"ן וקבל מידע למשקיע וחדשות מהארץ ומהעולם
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

46 תגובות ב-37 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
37 איציק 04/09/2016 12:24 מס מס
לשר האוצר . זה הזמן להוריד את המס בבורסה .א.הבורסה תקום לתחייה. ב.מחיר הדירות יירד זה המתכון דבר עם היועצים שלך
36 קורמורן 03/09/2016 13:31 המון רעש ומעט תועלת
כמות הדירות כרגע הנו פחות מ 2% מכמות הזכאים. טוב יותר ממפעל הפייס אבל לא משמעותי, מה גם שאין בניה במסגרת תוכניות לזכאים באיזורי ביקוש. תכליתית, הממשלה בתחום הזה משחקת בבוץ. לפני דקות אחדות ראיתי שהוצע לרשויות המקומיות לבנות דירות להשכרה על קרקע ציבורית. מי יבנה, באילו תנאים, מי הזכאים, על כל אילו אין מידע מדוייק. מדובר כללית על "דירות להשכרה לטווח ארוך, מעונות סטודנטים, בתי אבות ומשרדי הרשות". אין אמירה ברורה לגבי דירות להשכרה לזוגות צעירים זכאים.
35 dw 24/08/2016 13:40 אפשר להרחיב על ירושלים?
ככל הנראה מדובר על שיווק קטן לחילונים ושיווק גדול חרדים. להבדיל מרוב המכרזים, ירושלים זה אזור ביקוש קבוע, מאז ומעולם, ולא אופנתי לשנה כזו או אחרת.
34 למה שלא ימציאו עוד 24/08/2016 00:31 תוכניות דגל כמו מעונות לזקנים במתכונת מעונות סטודנטים
אולי יש זקנים ערירים עצמאים שיעדיפו לגור עם שותפים ויפנו דירות למכירה. שיבנו להם דירות קטנות כמו שבונים לסטודנטים. עם קמפוס מיוחד לזקנים. ושישלמו רק שכר דירה נמוך כמו סטודנטים וכל אחד ישלם תוספת לפי שירותים שיצרוך. אולי שרי אריסון תיזום פרוייקט כמו המעונות באוניברסיטת תל אביב.
33 דני 23/08/2016 14:41 כחלון - שיניים יפות לצילומים. מול ביבי יש לך רק לשון.
לקחת לעצמך אינסוף סמכויות אבל יש לך אפס תוצאות. אתה שוגה בהחלטות ץ אין לך כיוון. רפסודה באוקיינוס . ההתרסקות שלך בקרוב. ביבי ממתין לכשלון שלךץ
32 שאפיק 23/08/2016 11:33 הבעיה שאי אפשר לעשות שינויים בדירה של מחיר למסכן
למה כל הבירוקרטיות האלו? שייתנו מענקים לרוכשי דירה ראשונה בפריפריה בכל הארץ ושלום על ישראל. סתם מסבכים את העניינים וזורקים מלא כסף על שמאים וכל מיני מומחים.
31 אנונימי 23/08/2016 10:10 הוא בעצמו אמר שיש צורך לבנות לפחות 30,000 יח"ד בשנה
ועד עכשיו הוא רק שיווק כמות הרבה יותר נמוכה. אני לא מדבר על זה שרק בעוד כמה שנים רק יתחילו לבנות אותם. בקיצור חי בסרט ורוד
30 שניר 22/08/2016 23:53 מחיר של 1.8 זה מחיר למשתכן?
לאיזה זוג שעומד בקריטריונים יש את ההון העצמי להשיג סכום כזה? שיבנו בפ''ת דירות למשתכן ב 1.3-1.4 אם זה ניתן, עדיף מהרצליה גליל ים במחיר אסטרונומי כזה
29 שמטוב 22/08/2016 19:58 יש הגרלת למשתכן בקוטב הצפוני ובקוטב הדרומי
למי שמוכן לעבוד בציד כלבי ם ובציד פינגווינים. השר משה כשלון מציע לגור במקומות בהם אין מקומות עבודה נורמלים.
dw 24/08/2016 13:44 הרצליה,רעננה,ראשון,מודיעין,ראש העין,י-ם
נראה כמו אזורים די קרובים למוקדי תעסוקה. לו הייתי מחוסר דיור באזורים אלה הייתי מתעניין.
28 ליכודניק לשעבר 22/08/2016 18:35 כחלון כל יום המצאה חדשה זה רציני...??? (ל"ת)
27 מלול רפאל 22/08/2016 17:54 מחיר למשתכן
מדוע לא מבאים קבלנים מחו"ל. שמענו הרבה הבטחות.זה נראה שהממשלה לא מעוינינת שהמחירים לא ירדו
26 גרשון 22/08/2016 17:51 סלאמס
כל המגדלים יהפכו תוך עשור לסלאמס
25 להסתער על מה? 22/08/2016 17:29 כמעט כל ההגרלות לא נפתחו (ל"ת)
24 אנונימוס 22/08/2016 16:50 אם כחלון ישבור את המונופול הזה.. שנה הבאה הוא רוה"מ
למרות שזאת לא הדרך ולא השיטה.. אבל אם יום אחד הוא יצא בהברקה שתשמיד את הקפיטליסטיות הזאת הוא ירשם בדפי ההיסטוריה
ALFA 24/08/2016 12:30 אוטו כחלון בבעיטה החוצה.. זה מה שיהיה כמו לפיד..
כי זה מה שבוביניהו רוצה.... מסתבר שהחמורים לא מבינים ששר אוצר לא יכול להיות חמור...
23 אהרון 22/08/2016 16:50 איפה תל מונד
תל מונד נמצאת בפיגור בגלל המועצה המסוכסכת
22 ערד 22/08/2016 16:42 ערד צניחה במחירים (ל"ת)
21 שישקו 22/08/2016 16:14 דווקא לגליל ים לא יהיה ביקוש מטורף
מחיר התחלתי של 1.8 מיליון הוא מעבר להישג של רוב הנרשמים
ALFA 24/08/2016 12:31 שישקו יא טמבל
שם יקנו בדיוק אלו שיש להם !!! הם ימכרו את הדירה השלישית ברווח נאה ויקנו בהנחה על שם הבן\בת כחלון טמבל...
20 אבי 22/08/2016 16:07 הכול בולישיט תעלה את הרבית ולצערים משכנתה מעודפת בלי ר
אים אתה רוצה להיות גדול כחולן תעלה רבית כול מי שיש לו 3 בתים לו יעמוד במשכנתה כי הוא משכיר בתים על חשבון השחירות ה וא משלם משכנתה אבל עים המשכנתה תגדל הוא ימכור ומי שיש לו בית 1 לדאוג לו למשכנתה מעודפת וכך תעלה רבית על חשבון למי שיש לו 3 בתים ישלם למי שיש לו בית אחד
19 רפי 22/08/2016 15:49 כנראה הבועה לפני פיצוץ רציני
כחלון אל תפחד לא מהבנקים לא מהקבלנים לא מבעלי ההון לא מביבי לא מהנגידה ועוד...פוצץ את המורסה הזאת ואתה מלך....
ALFA 24/08/2016 12:32 רפי כמה שאתה טיפש ולא מבין כלום בכלכלה... (ל"ת)
18 דב 22/08/2016 15:43 כחלון=כישלון
במקום מדיניות ותוכנית ברורה שיש לה יעדים, בעיקר הורדת מחירים, אנו מקבלים הגרלות, עוד תכנית לוטו מטומטמת, שרק מתסכלת, ולא עושה דבר לגבי הורדות מחירים. אז כמה ברי מזל יקנו דירה זולה יותר - זה הדבר שיקבע את מחירי הדירות. מזעזע, עד כמה התקשורת ממשיכה לתמוך בכישלון הזה, לא בודקת ולא חוקרת את המשמעויות של אי המדיניות של המחדל הזה. .
17 דוד 22/08/2016 15:41 הבנקים חגגים על הציבור תעלה תעלה רבית שגם הציבור יהנה
שהציבור יהנה מהכסף וגם מי שיש לו יותר בתים ימכור כי יקבל רבית יותר טובה מילהשכיר בתים
16 דוד 22/08/2016 15:39 אני מתבייש בזה שתמכתי בך אמרתה שתתפל ב בנקים ושום דבר
פשוט גנבים לנו את הכסף עים זה בנקים עים זה קופות הגמל אאני נשאר בלי כולם האים זה יכול להיות שאני משלם 9 אחוז חריגה ועל קופות הגמל אני מקבל כלום שאגיעה לפנסיה מי יתן לי להתקיים בשביל זה תמכתי בך שהבנקים יגזלו ממני כמה שהם רצים והכסף שלי לו שווה כלום
ALFA 24/08/2016 12:33 דוד בשביל זה תצביע מחנה ציוני כי מזרחים תמיד דופקים מזר (ל"ת)
15 אורי 22/08/2016 15:36 מאוכזב מכחלון,מה זה כאן קזינו?
חייבים תכנון והבטחה לדיור בחמש השנים הקרובות. מחירים הגיוניים,ולא מליונים (מכסימום מליון שקל,לא יותר). כל השאר בילבולי ביצים
14 אזרח מרוצה 22/08/2016 15:35 כל הכבוד לממשלה!! (ל"ת)
13 דני 22/08/2016 15:34 אין דירות אבל יש הגרלות. קרקס תוצאת כחלון (ל"ת)
12 רעננה !! 22/08/2016 15:34 הבועה בדרך לפיצוץ !! לא יעזור..
רעננה - רק 80 דירות !!!הסיכויי בלוטו חזק יותר מההגרלות ההזויות הנ"ל....רק לנו המיואשים יש את הכח לכופף את בעלי ההון חזירי הבר ששוחטים אותנו מדיי יום !! כחלון מנסה וכל הכבוד לו , אבל זו לא הדרך שתציל אותנו מ המחירים ההזויים בשוק כיום !!
דב 22/08/2016 16:03 12
אינך מבין שכחלון הוא חלק מהשיטה? וההגרלות זה רק פלסטר לבעיה עמוקה מאד? העיקר להרגיע את הציבור, ובחסות התקשורת האוהדת - למשוך עוד מערכת בחירות. תתפכח.
11 עדי 22/08/2016 15:01 אלו המחירים *אחרי* הנחה?
אנחנו מתנהגים כמו עדר עיוור. לא נורמלי, לא לקנות. המשקיעים כבר בורחים. הסבלנות תשתלם.
10 דוד 22/08/2016 14:48 תוכנית גרועה ביותר מתסכלת מאד כבר 15 הגרלות שאני נופל
השאלה מתי המכרזים יפתחו להגרלה ? משאירים את הנרשמים במצב של חוסר וודאות מתי יפתחו מכרזים , אחת לחודש נפתח מכרז הסיכוי לזכות הוא אפסי , התוכנית גרועה ביותר! מחלקים 40 אחוז מהדירות לבני המקום , מה אני אשם שנולדתי בכפר שלם בדרום תל אביב? חייבים לשווק במסה אחת כמות ענקית של דירות שיתנו שקט לנרשמים שיהיה תקווה לזכיה , התוכנית משאירה אותך בלי תקווה וחור שחור לחיים
אל תדאג זה כמו 24/08/2016 00:39 סוף עונה. ההנחות ילכו ויגדלו עם הזמן. (ל"ת)
9 קאספרוב 22/08/2016 14:42 לא קונים דירות במחיר מופקע!!!
הם צוחקים עלינו הם מתייחסים אלינו כלקוחות שבויים ולא אזרחים הם משחקים בנו אנחנו סך הכל כלים בלוח השחמט שלהם רק ביחד נוכל לשנות לא קונים דירות במחיר מופקע!!! הצטרפו למחאה חפשו אותנו בפייסבוק: המחאה הגדולה-יחד נוריד את מחירי הדיור
8 אזרח 22/08/2016 14:37 דיייייי
כל יום צץ משהו מהפסיכופט הזה
7 איפה העגה 22/08/2016 14:36 למה רק 12 אלף דירות
לא הובטח 100000????
6 bokobza 22/08/2016 14:36 אינדיקציה למדד אינטליגנציה בכל עיר ועיר
אחוז הנרשמים מסך בני העיר הוא המדד לטיפשות הציבורית שאוחזת באנשים חסרי השכלה בסיסית. אני אעדיף לשכור כאן ולא אקנה דירה ואם כבר אקנה היא תהיה בארה"ב ולא בישראל.
5 צחי 22/08/2016 14:24 מה עם אשדוד? (ל"ת)
4 hary 22/08/2016 14:15 עבודה בעינים.סיכוי קלוש לזכייה כ-%1 (ל"ת)
3 Rt 22/08/2016 13:51 מה עם מחיר מטרה?
מתי מציפים פרוייקטים למחר מטרה ולא רק למד כן?אם באמת רוצים ירידת מחירים יש להציף את מחיר מטרה .או אז יותר אנשים יוכלו לקנות והירידה תגיע גם תגיע
2 נו תנחשו 22/08/2016 13:50 מי הישובים שמובילים בבנייה
נו באמת לא ניחשתם! אז תעיינו בנתונים ותראו שזה קריית מוצקין "הצפונבונית" של כחלון! הצפוני דואג לצפוניים. מספר ישובים משמעותיים ומתחננים לפרויקט, כמו ב"ש, מתייבשים. כחלון לא מתייחס למה שלא מקורב....אז קדימה יכחלון תן גם לב"ש...ולא רק לרעננה, לראשון, לנתניה, לראש העין, מעט לדימונה "שלא ידברו" והרבה מאוד לקיית מוצקין שהשכנים יטפחו על הגב..
נכון 24/08/2016 00:43 למה שלא יבנה עיר חדשה בנגב ויעשה מטרופולין באר שבע
ואז אפשר לתכנן הכל מחדש בלי מגבלות של העירייה.שתהיה עיר צמודה לבאר שבע ובהתחלה יקבלו ממנה שירותים.
dw 24/08/2016 13:47 חס וחלילה
מה שצריך לעשות זה להרחיב את ב"ש, אבל חס וחלילה לא להקים ישוב מנותק. לב"ש יש פוטנציאל להפוך למטרופולין טוב, ובשביל זה יש להכפיל או לשלש את אוכלוסייתה, ולא להתחרות בה.
1 קבלן,בנק,ממשל=גנבים 22/08/2016 13:45 סופבועה=שנים מונופול נדלניסט+תקשורת פסיכו-הרצה עם טיפש!
שנים מונופול לפסיכו-הרצה= תירוץ החזירות הנדלניסטים למנועה פיצוץ סופבועה להגנת על הבנקים= שקר חזירי באישור הממשל ובנק ישראל להמשך ניצול עם טיפש שיהיה משועבד לבנקים ולממשלה במשכנתאות מטורפות של מיליון+( 70-90% )= הבנקים בישראל היו תמיד מפוקחים ל-% קטן למשכנתאות בנדל"ן=פישר ברח + עם פלוג יצרו סופבועה=אפילו פישר לאחר שברח הודע בפרסום לא מזמן שיש בישראל בועה =הם סיכנו את עתיד המדינה יצרו עדר של העם הטיפש הצעיר והוריהם לעבדות של דורי דורות! .... בושה וחרפה של מדינה שמנצל ושעושק את אזרחיה לעבדות, לטובת הלוביסטים,הבנקים והטייקונים =זה סיכון קיום המדינה
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש