19:09 אדובי: הכנסות של 8.7 מיליארד דולר לשנת 2018, מניית החברה מטפסת 11% >>

16:16 הדולר היציג נקבע על 3.50 שקלים, האירו על 4.14 שקלים

15:34 ירושלים: חרדים מפגינים בכיכר השבת וחוסמים את תנועת הרכבת הקלה

14:36 בולטות בת"א: כיל יורדת 2.2%, דלק קבוצה יורדת 1.5%

12:52 רשות ני"ע הגישה לביהמ"ש בקשה להארכת ההגבלות על פילבר >>

12:16 מניית פרוטרום עולה 0.8% ומשלימה עלייה של 40% מתחילת השנה

12:13 מניית סודהסטרים יורדת 2.5% ומשלימה ירידה של כ-5% בחודש האחרון

12:06 מניית אינרום עולה 0.5% ומשלימה 3 ימי עליות רצופים

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
ן"לדנ רודמ

מדור נדל"ן

מדור נדל"ן

תויגתב יכה
הכי בתגיות

יו"ר קבינט הדיור ל-BizTV: "אנחנו נפוצץ את הבועה הזו" - מסמן את הצעד הבא

אביגדור יצחקי מתייחס לביקורת מצד בנק ישראל, לפאשלה מול הבנקים במחיר למשתכן בעפולה ולנושאים נוספים - צפו בראיון
 |  42
הולך בכל הכח
Share
יו"ר קבינט הדיור, אביגדור יצחקי, התיישב לשיחה עם Bizportal על מצב שוק הדיור, הביקורת החריפה מצד בנק ישראל, הפאשלה מול הבנקים ביום שאחרי סיום ההגרלה על מחיר למשתכן בעפולה ועל נושאים נוספים.
  
יש דיווחים על בעיות בקבלת משכנתא לזוכי ההגרלה בעפולה, תגובתך?
"אנחנו מטפלים בעניין באינטנסיביות. אני בטוח שהדבר ייפתר. התנהגות הבנקים מעט בעייתית ואיננו יודעים ממה זה נובע. יש גם ויכוח – יש אפשרות בחוק לתת או ערבות חוק מכר או הערת אזהרה בטאבו, וחלק מהבנקים החליטו שהם יתנו משכנתאות רק למי שיקבל ערבות חוק מכר עבור התשלומים שלו. אנחנו עכשיו דנים בעניין שנוגע גם לבנקים, לקבלנים ולדיירים, ואני מניח שבשבוע הבא נגיע לפתרון. הכל יבוא על מקומו בשלום, אני מציע לכולם להרגע".


בבנק ישראל טוענים שמחיר למשתכן רק תיצור נזק, תגובתך?
"בסופו של דבר כשאתה עובד עבור פלח אחד – חסרי הדיור – יש תופעות לוואי כאלה ואחרות. תכנית מחיר למשתכן היא לא פתרון למשבר הדיור. בשביל לפתור אותו צריך להוסיף ייצור דירות, אבל צריך לעשות משהו בשלב הביניים ובחרנו לדבר באותם חסרי דיור. נכון, אנו מוסיפים אנשים שלא התכוונו עד עתה לקנות דירה, אבל למה הם לא התכוונו? כי לא היתה להם יכולת. אנחנו רוצים לדאוג לאלה שיש להם פחות יכולת מאשר אלה שיש להם יותר יכולת. התכנית הזו טובה מאוד. בנק ישראל לא השתתף במאמצים להגדיל את ייצור הדירות במדינת ישראל, הוא מנע הבאת עובדים זרים, ומדיניות הריבית שלו תורמת באופן משמעותי לגידול הביקושים בדיור. הוא שותף לכל אלה שהיו פה עד עכשיו וגרמו למחירי הדירות לעלות ולזה שאפשר לספסר בקרקע ולזה שאפשר להעלות את הוצאות הפיתוח. לבנק ישראל יש אחריות לעניין הזה, ולהצביע כאילו מישהו אחר עושה משהו לא טוב – שיגיע הוא עם פתרונות ודרכים לממש אותם."

ומה עם משפרי הדיור?
"מאה אחוז מהשיווקים במחיר למשתכן הם לחסרי דיור. אם לא יהיו מספיק נרשמים, אחרי שנה נפתח אותם גם למשפרי דיור. בהמשך הדרך, כשנראה שנפתור חלק גדול מהבעיה, יכול להיות שנפתח את מחיר למשכתן גם למשפרי דיור. אני מניח שבאחד מהימים זה יקרה, אך אנו קודם רוצים לייצר מאסות עבור חסרי הדיור."יש מי שמנסה לטרפד את הניסיון להוריד את מחירי הדירות?
"שותפים לבועה הזו הם המדינה, היזמים, הבנקים וכל מי שיכול היה לדחוף ידו אל הבועה הזו. אנו נפוצץ את הבועה הזאת."אברהם קוזניצקי אמר שהוא חושש מניפוץ הבועה. אתה לא מוטרד?
"איני שותף לדאגות האלה כי אנחנו מחזירים את עצמנו למקום שהיינו בו. אנחנו לא יוצרים מצב חדש. יש לזכור שבסוף אדם שיש לו דירה והיא עולה איקס והוא מתכוון לגור בה, אז זה שמחירי הדירות ירדו – הם ירדו בכל הפרמטרים וגם הדירה שהוא ירצה לשפר אליה תרד. מדובר בשוק משכנתאות שאני מניח שהוא בעייתי, אבל אני לא רואה כרגע את הסכנה לו כי זה שוק המשכנתאות הכי יציב בעולם."
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של תחום הנדל"ן וקבל מידע למשקיע וחדשות מהארץ ומהעולם
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

42 תגובות ב-36 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
36 שלום שרלי 15/06/2017 07:13 דירה למישתכן
סוף 2017 הכול ברור 2019 קריסה כללית בכול המשק. האוצר והבנקים ניכנסו למצב של אין חזור . 600 מיליארד שקל לוו הבנקים לאזרחים..200 מיליארד שקל חובות מישקיי בית . .לא כולל אשראי הרכב . המפקח על הבנקים מסתיר חובות גדולים לבנקים. פישמן ידע הכול על מערכת הבנקים בארץ.הכול הולך לקריסה כללית בורסה .נדלן וענף הרכב 2019
35 תרופת הפלא 10/04/2016 23:35 המדינה תוותר על השנור הגדול מחסרי בית
לא לגבות על דיור אפילו לא שקל אחד מס , לא העיריה ולא משרד הפנים ולא משרד האוצר , אדם שאין לו דירה , לא ישלם מס על הקרקע ולא מיסי מקרקעין גם את הכסף הגדול שהקבלן משלם לעיריה עבור בניית יח"ד , שזה הכסף.הגדול היטלי השבחה ועוד מיסים מע"ם , שום תשלום בתנאי שהדירה למגורים בלבד ללא ספקולציות , דירה זו אסורה שתעבור בעלות למשך 10 שנים , אלא למחוסר דירה אחר.
34 עם כזה חוסר טמפרמנט 10/04/2016 22:57 לא פלא ששום דבר לא זז.לא הבנקים לא האינטרסנטים ובטח
לא בנק ישראל לא אשמים במצב.זה ברור שיש אינטרסים זו לא הבעיה. הבעיה בתכנון לקוי ובביצוע לקוי בתחום הדיור וזה אך ורק תוצאה של ניהול של בעלי תפקידים שאין להם חזון והם מחממים כסאות. אם ישראל כץ היה במשרד השיכון אז היו רואים איך הכל זז.
33 כלב בן כלב 10/04/2016 21:57 הוא והבוס שלו רמאים (ל"ת)
32 טומארפורקולו 10/04/2016 20:15 אתם לא צריכים להתאמץ לפוצץ את הבועה ,היא כבר התפוצצה
כבר היום ישנן דירות על המדף מספר רב של חודשים ללא דורש ,אתרי המכירות של הקבלנים ריקים פשוטו כמשמעו ,הבנקים לא נותנים אשראי למשכנתא הם יודעים שהכיוון הוא למטה
31 אזרח 10/04/2016 19:24 בשקט בשקט...
בשקט בשקט בלי פרסום הגישו הסתדרות העובדים/ התאחדות בוני הארץ עתירה לבג"ץ נגד החלטת הממשלה לפרסום קול קורא למכרז להבאת חברות בנייה זרות לישראל.מפורסם באתר משרד הבינוי.
30 shlomo 10/04/2016 17:48 לך הביתה אני המילואינק שנישפט אתה הלכתה הביתה אני
21 יום מחבוש אם 4ילדים קטנים בלי משקורת אתה זבל
29 אחד 10/04/2016 17:29 השיטה
המדינה שלנו לצערי הרב היא ישראבלוף אחד גדול. הכלכלה לא באמת מייצרת משהו ומי שמספר לכם על קטר ההיטק מבלף הקטר הוא למעשה קרון נגרר ויותר מאש מייצר הכנסה הוא שואב כספים. קל לראות זאת באי תשלום המיסים של כל חברות הענק צ'קפוינט, אינטל, גוגל ועוד הרשימה ארוכה מדובר בסך הכל מסך עשן שתורם מקסימום לזיקפה הלאומית. ההכנסות הגדולות של המדינה הם מנדל"ן שנמי שמרויח מהם מהם הם 1. מנגנוני השלטון שתומכים במגזר הציבורי : צבא קבע, משטרהת חברת חשמל , נמלים , חכ"ים מקורבים פוליטים ועוד. 2. ציבור משקיעי הדירות אממה מדובר בעסקיי אויר ובכל רגע הבלון יחזור לגודלו המקורי ואז המשק יצנח לגרעון חריף כאשר משקיעי הדירות יספגו את המכה החריפה ביותר אחרי הבוננזה הגדולה שלהם. מעניין שהציבור הגדול ביותר של בעלי הדירות היחידות - דירות למגוריהם האישיים בלבד כמו מסוממי אופיום אינם מבינים כי גם הם מפסידים כעת מאחר ו4 קירותיהם נשארים כך בכל מקרה ורק כוח הקניה שלהם לדירות לילדיהם קטן משמעותית ולמעשה "תחושת העושר" שלהם אבסורדית לחלוטין. כאשר העדר ירוץ לצד השני המחירים יצנחו במהירות
28 ישראלי 10/04/2016 16:37 אביגד'ור, תתחיל לארוז. הבטחת שתתפטר אם המחירים לא ירדו.
קשקושים.
27 ציון 10/04/2016 16:35 צודק בדבריו פרט לעניין משפרי הדיור אין לכלול אותם כלל
המאמץ והמשאבים אך ורק לזכאים דירה ראשונה ואם יש צורך אפילו להגדיל את ההטבות משפרי דיור יקנו בשוק החופשי ובמחירי השוק הקיימים וכל זאת בכדי לא לזעזע את השוק ולשמור על יציבות
26 פקה פקה פקה פקה... 10/04/2016 16:25 אביגדור=פקהפקהפקהפקהפקהפקהפקפהפקהפקה... (ל"ת)
25 אבי 10/04/2016 16:14 כל הכבוד אביגדור תפוצץאת הבועהכל העם איתךנמאס לנו
כל הכבוד אביגדור תפוצץ את הבועה כמה שיותר מהר כל העם איתך יישר כוח אל תחשבן לבנק ישראל הזבל הזה אנטרסנט היא מגעילה הנגידה והקבלנים והבנקים לא נשתוק נפגין נגדה העא עשתה נזק עצום בגלל הרבית קרנית אשמה זבל תשחרר מלא קרקעות במחיר למשתכן 100 אלף יחדות דיור לנו הזוגות הצעירים נתמוך בכם בכול אל תפחד מאף אחד תביא חברות בניה זרות מלא שיבנו מהר מס על השכרת דירות על המשקעים מהשקל הראשון של 25 אחוז כמו מס בורסה דיהיה הוגן שלא יקנו המשקעים ויספסרו בנו הזוגות הצעירים רק מחיר למשתכן ומלא שיהיה לנו קורת גג מי ששירת את המדינה נלחם להגן עליה וקרנית שלא אכפת לה השקרנית הזו היא והבנקים הקבלנים השמאים עושים בכוונה שהבועהזאת תישמר לא יעזור להם כלום הכול מתפוצץ כבר והכול יתפוצץ חזק יותר כחלון ואביגדור כל העם איתך נפגין בכול הכוח במדינה אנחנו מיואשים כבר עד שהבועה תקרוס50 אחוז לא נוותר לאף אחד תביאו מלא חברות קבלניות זרות ומחיר למשתכן תשחרר מלא אל אפתה וחמתה של הנגידה יישר כוח אביגדור אנחנו עד הסוף איתכם
24 אדם 10/04/2016 16:09 ניתן לפוצץ את בועת הנדלן
יש המון דרכים לפוצץ את בועת הנדל"ן(מס על השכרת דירות, הגבלת משך המשכנתא, הורדת מס בורסה , דיווח כללי לרשויות המס), אבל לממשלה אין שום רצון לקחת אחריות על הנושא והיא עושה פעולות סרק כדי לרצות את הזעם של הצעירים. הפיצוץ הוא בלתי נמנע ויכול להגיע מהרבה כיוונים: א.נפילת תשואת איגרות חוב הארוכות, שייקר את המשכנתא ויתן אלטרנטיבה סולידית להשקעה. ב. עליית האבטלה בגלל משבר כלכלי בעולם ג. הבנה של העדר שלמחיר אין לאן לעלות . ד.הגדלה דרמטית של פיגורי משכנתא. ה. עליה נוספת של דירות לא מכורות ( כיום יש כ 30000 דירות לא מכורות שיא של כ 15 שנה). משוכנע שהפיצוץ בלתי נמנע והוא יפתיע בעיתוי. אדם
רף 10/04/2016 18:44 נכון מאוד. התכוונת כנראה עליית תשואות באגרות חוב (ל"ת)
אחד 10/04/2016 16:30 מדויק מאד
אפשר להוסיף לפרמטרים גם ארועים בטחוניים (לא עלינו). בסופו של השוק יווסת עצמו כי עכשיו המצב מלאכותי. לא רק שלא ניתן לתזמן את הפיצוץ אלא אפילו מי שיריח לכאורה את התקרבותו יתקשה למכור נכס עם נזילות נמוכה כזו. לקונים הפןטנציאלים כדאי לנשוך שפתיים ולהמתין...
23 עובדים עלינו בעיניים 10/04/2016 16:04 פרוים מאחורינו ולהיצנים האלה עדין כאן (ל"ת)
22 צודקת רינת 10/04/2016 16:02 הנה פתרון אז למה שר האוצר פוחד מהרשיות המקומיות (ל"ת)
21 צודקת רינת 10/04/2016 16:00 אחלה פתרון אז למה שר האוצר חושש מהרשיות ? (ל"ת)
20 רינת 10/04/2016 15:49 בעיית דיור
כן בימים אלה כל המדינה זועקת ורועשת בעקבות מצוקת הדיור הקשה בארצנו. כן ילדינו הצעירים מתקשים לקנות דירה ולחיות בה חיים נורמליים, גם אנו כהורים אין ביכולתנו לעזור לידינו לרכוש דירה, גם ההון עצמי אינו במשגת ידינו. אין מנוס מ"אמת בעניים" המחיה בארצנו קשה מאוד איננו יכולים לחסוך שקל לבן ליום שחור, ליבנו נחמץ שאנו רואים את ילדינו הצעירים בדור זה מתקשים לקנות בית לחיות ולגדל את הילדים בלי לחצים ותסכולים. בעלי גדולה בת 230 מ"ר , אין צורך בדירה גדולה להתגורר בה, ושלם ארנונה מאוד יקרה. אז מה עושים מוכרים את הדירה וקונים 2 דירות קטנות. כי אנחנו לא יכולים לפצל את הדירה לטובת ילדינו/או לטובת השכרה. למרות שרוב המדינה מפצלת דירות גדולות גם שזה אינו חוקי האם תוכל למגר תופעה זו? וכל המדינה עומדת בנטל ובתשתיות אז... שלא יספרו סיפורים. פיצול דירה הוא הפתרון למשבר הדיור תפסיק לפחד מרשיות מקומיות הם מחפשים לגזול קופה על חשבון המדינה. הם בכל מקרה יודעים שיש דירות מפוצלות ועומדים בכל הצרכים הנדרשים. אז שלא יעבדו עליך ותוציא לפועל מידית את חוק פיצול דירה אחרת כל המדינה תהיה מפוצלת גם שזה לא חוקי.
19 יעקב 10/04/2016 15:35 לא צריך קבינט-שמבינט. מס על השכרה והצהרת הון!!!! (ל"ת)
18 t 10/04/2016 15:31 מאוד מאוד לא משכנע
שום בשורה. כחלון נכשל כישלון מוחלט.
אחד 10/04/2016 16:22 מה האופציה?
הוא ועוד 9 ח"כים יצרו תקדים וקשרו גורלם בירידת המחירים. האינטרסנטים מעוניינים ליאש ולהכפיש את כחלון שבאמת מנסה להזיז הרים. נניח שתיאש ויבוא שטיניץ במקומו... 2016: יגיד שהמחירים ירדו 2017 : אוטוטו ירדו 2018: העכיוון מטה. . . . 2060: בקרוב ירדו. צריך להבין שהשאר אינטרסנטים שרוצים שהמחירים ירקיעו.
17 אבי 10/04/2016 15:23 רק מבטיח
ןלא עושה כלום.הבטחת שתיתפטר אם המחירים לא ירדו.עדיף שתיתפטר מעכשיו.במקום לבלבל את המוח על המחירים שירדו.אתה לא קובע כלום
16 אהרון 10/04/2016 15:06 הצהרת הון
כול קונה דירה מעל מיליון ש״ח יתן הצהרת הון עם החתימה . תראו איך פתאום יש פחות קונים ומחירים יורדים . אבל לא יתנו למהלך כזה יד כי פשוט לא רוצים לפוצץ בועה . הכול דיבורים לצאת ידי חובה
15 לילי 10/04/2016 14:57 לכחלון יש את כל הסמכות והכוח אבל אין מוטיבציה
נכון להיום אין מספיק דירות בבניה כל השאר תרוצים
אחד 10/04/2016 15:49 לא נכון
לאף אחד מ120 המושחתים (מינוס כמה) ולנוגעים בדבר אין אינטרס כזה כי הם מושקעים שם . זה נכון אבל כחלון ועוד 9 קשרו את גורלם המקצועי לעניין ואי אפשר להאשים אותם בצביעות בעניין. זה בפני עצמו תקדים בפוליטיקה וגם מעשיו עד כה מעידים על כך למרות הקשיים שמערימים עליו. האינטרסנטים מנסים להכפישו ביודעם כי הדבר יביא ליאוש מהעניין החפתו באינטרסנט והתמשכות הבועה. כחלון הוא תקווה.
14 שגיא 10/04/2016 14:49 מס מדורג על הכנסה משכר דירה!!
למה אין מס על ההכנסה הכי בטוחה???
אחד 10/04/2016 16:18 כי אף לה לא רוצה בירידת מחירים (ל"ת)
13 קבלן,בנק,ממשל=גנבים 10/04/2016 14:44 סופבועה=שנים מונופול נדלניסט+תקשורת פסיכו-הרצה עם טיפש!
שנים מונופול לפסיכו-הרצה= תירוץ החזירות הנדלניסטים למנועה פיצוץ סופבועה להגנת על הבנקים= שקר חזירי באישור הממשל ובנק ישראל להמשך ניצול עם טיפש שיהיה משועבד לבנקים ולממשלה במשכנתאות מטורפות של מיליון+( 70-90% )= הבנקים בישראל היו תמיד מפוקחים ל-% קטן למשכנתאות בנדל"ן=פישר ברח + עם פלוג יצרו סופבועה=אפילו פישר לאחר שברח הודע בפרסום לא מזמן שיש בישראל בועה =הם סיכנו את עתיד המדינה יצרו עדר של העם הטיפש הצעיר והוריהם לעבדות של דורי דורות! .... בושה וחרפה של מדינה שמנצל ושעושק את אזרחיה לעבדות, לטובת הלוביסטים,הבנקים והטייקונים =זה סיכון קיום המדינה!
12 אחד 10/04/2016 14:39 לקחתם את שארית החופים כדי לבנות דיור יוקרה לעשירים (ל"ת)
11 פנימי 10/04/2016 14:30 ....המדינה חייבת לחילי צהל בתים במחיר מסובסד ...
במקום לדאוג לחיילים שלא יברחו מהמדינה כי גם מיסים לא תראו... דואגים לסבסדכאלה שלא תרמו מאומה ולא יתרמו בעתיד אלא להיפך הם נטל על משלם המיסים ...
10 עוד חצי שנה 10/04/2016 14:27 ביבי זורק אותכם החוצה (ל"ת)
9 טיפ חכם 10/04/2016 14:22 תבטלו משכנתא למשקיעים (ל"ת)
8 קשקשן בלי קבלות 10/04/2016 14:09 בנק ישראל אומר את האמת ואין להם מענה הולם..היצחקי הזה (ל"ת)
7 שלום 10/04/2016 14:08 לך תפוצץ את הבלון של כחלון
להזכירך אם המחירים לא יורדים שנה הבאה הבטחת שאתה הולך הביתה אתה יכול לחסוך זמן המתנה הבקלת פתוחה
6 חייק 10/04/2016 14:05 רק הורדת מס רווח הון ני"ע...פשוט
אבל באוצר טיפשים
אחד 10/04/2016 15:59 לא טפשים
הורדת מיסי בורסה תעשה: 1. הגדלת המיסוי מהבורסה! (נעשה מחקר בנושא) 2. שיקומה ושיקום המשק הישראלי בעקבותיה. 3. פיצוץ הבורסה כעת ומניעת נזקים חמורים יותר בעתיד. כלומר מדובר במצב WIN-WIN-WIN אבל לא מבצעים זאת. מדוע?! כי הם לא רוצים! לא כי הם טיפשים! מקבלי ההחלטות המושחתים שקועים כבר בנדל"ן. תתקדמו כבר לתובנה זאת. שליחי הציבור פועלים נגד רובו!!
5 חזי 10/04/2016 14:01 האם אלו סתם הכרזות?
הרי כחלון הצהיר לא מזמן כי אינו מעוניין שמחירי הדירות ירדו בשל החשש ממשבר כלכלי.אז למי כדאי להאמין?ד.א מחירי הדירות עשויים/עלולים לרדת גם ללא תיכנון באופן דרסתי ואז זה ילווה במשבר כלכלי.
4 עירית 10/04/2016 13:54 נזק על נזק
מספיק עם האיומים
3 אזרח 10/04/2016 13:43 להוריד את המס על הבורסה ל 10% יפתור את הבעיןת. (ל"ת)
2 ביבי 10/04/2016 13:40 אני לא אתן לו (ל"ת)
1 זוג מיואש 10/04/2016 13:31 נמאס מדיבורים מחכים לפיצוץ אם כל הבועות. (ל"ת)
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש