מרקל פשוט מורידה את היוונים על הברכיים - לקראת 'משאל העם'

יוון נכנסה ל'דיפולט' ומוגדרת חדלת פירעון, אבל האירועים של הדקה האחרונה אמש היו לא פחות ממדהימים
יוסי פינק, צילום: Bizportal
הדד-ליין של יוון עבר. מעתה מדינת האיים מוגדרת רשמית ב'דיפולט' (חדלות פירעון) לאחר שפספסה את תשלום החוב שלה בהיקף 1.6 מיליארד אירו לקרו המטבע העולמית (IMF). מדהים (וגם עצוב) היה לראות את ראש ממשלת יוון אלכסיס ציפראס מתחנן ברגע האחרון לסיוע. ציפראס שנבחר בתחילת השנה על גלי אהדת ההמון היווני שנמאס לו מהתכתיבים של אירופה בכלל וגרמניה בפרט, הבין שהקריסה כבר מעבר לפינה.
ברגע האחרון שלח ציפראס הצעה על עמוד אחד ובה בקשה (כלומר התחננות) לקבלת הלוואה בהיקף של 30 מיליארד אירו לשנתיים מהנציבות האירופית (ESMׂ). בכירים יוונים שלחו רמזים עבים שאם תתקבל ההלוואה, יבוטל 'משאל העם'. אבל מרקל שהבינה היטב את פני הדברים, דחתה את ההצעה על הסף ואמרה כך - לא יהיה שום מו"מ על כלום (“absolutely nothing” לדבריה), עד לאחר 'משאל העם'.
מה בעצם עושה כאן האישה החזקה באירופה? היא מורידה את ציפראס על הברכיים ומזחילה את אזרחי יוון לעבר 'משאל העם', זאת כאשר הבנקים שלהם סגורים, הבורסה סגורה והמדינה כולה עומדת בפני סכנת מיידית של קריסה כלכלית. מרקל בעצם אומרת ליוונים - בואו נראה אתכם אומרים "לא" לאירופה. לא במקרה, יצאו אתמול אלפי יוונים לרחובות אתונה והרימו שלטי תמיכה נושאים את המילה "כן", כלומר כן להצעת האירופים שמשמעותה קבלת סיוע בתמורה לגזירות כלכליות קשות. רבים מבין אותם מפגינים נשאו דגלים של האיחוד האירופי ׁ(בתמונה מאתמול, NAI ביוונית זה "כן"). 

ומרקל, היא בכלל מסתכלת מעבר ליוון. ניתן היה להציל בקלות את מדינת האיים הקטנה מחדלות פירעון. החזר חוב של 1.6 מיליארד אירו, בכל זאת מדובר בכסף קטן. מרקל מבינה שבכדי למנוע מצב של התפשטות הרצון ללכת ראש בראש כנגד הגוש האירופי, היוונים צריכים לסבול - ולהתחנן לעזרה. כי ספרד מחכה בפינה. 
לקראת סוף השנה (20 בדצמבר) יתקיימו בחירות כלליות בספרד. כמו ה'סיריזיה' ביוון בראשות ציפראס, בספרד יש את מפלגת 'פואדמוס' (בעברית - אנחנו יכולים) בראשות פבלו איגלסיאס שבחודשים האחרונים צוברת תאוצה אדירה והשיגה נצחונות מרשימים בבחירות המוניציפליות האחרונות (כבשו את מדריד וברצלונה).
פואדמוס כבר הבהירה שאם תיבחר בכוונתה לשנות את תנאיי החזר החוב לאירופה ומשתמשת ביטויים בסגנון - "האיחוד האירופי לא יאיים עלינו" או "אנחנו לא רוצים עוד ראשי ממשלה שמצייתים ולא נושאים ונותנים". בקיצור, מרקל מאוד מעוניינת לקראת הבחירות בסוף השנה שהספרדים יראו את היוונים סובלים, ומתחננים לסיוע. אתמול מרקל קיבלה את מבוקשה. בצד האופטימי, זה כנראה דווקא מקרב מאוד את האפשרות של הגעה להסכמות.
 
תגובות לכתבה(44):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 28.
    CATASTROPHE A LA GRECE
    גק 03/07/2015 12:04
    הגב לתגובה זו
    2 0
    יש לשר האוצר הנכשל של יוון החוצפה להודיע שיתפטר אם מחנה ה"כן" ינצח במשאל העם ....כי התרגלו לחיות על חשבון אחרים כמו " החמאס "? ................................LE MINISTRE DE FINANCE DE LA GRECE QUI A SUBIT L'ECHEC A LE CULOT D'ANNONCER QU'IL DEMISSIONE SI LE CAMP DU "OUI " RemportE Lle R?f?renduM...... CAR ILS ONTS PRIS L' HABITUDE DE VIVRE AUS DEPENS DES AUTRES COMME HAMAS
    סגור
  • 27.
    הסדר יש
    צדוק אביב 02/07/2015 12:16
    הגב לתגובה זו
    1 1
    לדעתי הכל ספין ובסוף יהיה הסדר
    סגור
  • 26.
    ראית אדון ביבי ?
    אחד 01/07/2015 15:51
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ראית מה זו מנהיגות? לא סיירת מטכ"ל,לא בה"ד 1 ולא בטיח ! זו מנהיגות,יא ביבי......
    סגור
  • 25.
    לשמור על לשון נקיה באתר!
    כובל 01/07/2015 14:07
    הגב לתגובה זו
    0 2
    מה זה? היאבקות?
    סגור
  • 24.
    מנהיגה אמיתית
    יפה 01/07/2015 13:30
    הגב לתגובה זו
    4 0
    היינו צריכים את מרקל כראש ממשלה , כנראה שהיינו נראים אחרת
    סגור
  • 23.
    אתם אתר גרוע....
    רועי 01/07/2015 12:26
    הגב לתגובה זו
    4 1
    ברור שאפשר להציל אותם מיליארד זה כלום.. אבל מה עם החודש הבא והחודש אחריו? איזה כתבות של כיתה א, תעלו רמה ומהר..
    סגור
  • 22.
    יוסי פינק אתה טועה בהבנת
    blond101 01/07/2015 12:18
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הנקרא מי שמוריד את העולם על הבירכיים הם היוונים כאשר הם הולכים על LOSS-LOSS SITUATION , אתה זוכר את ארגנטינה,מקסיקו,רוסיה,אפגניסטן וקפריסין למי הייתה השפעה כה גדולה כמו ליוונים.
    סגור
  • 21.
    רוב המצביעים ביוון פנסיונריםעובדימדינה ,ואם יצביעו לא י
    בא 01/07/2015 11:36
    הגב לתגובה זו
    3 0
    יקבלו 0 יורו לפנסיה חודשית ,אם יצביעו כן יקבלו חצי מקודם ,ככה שהם הולכים להזיע ,סוףסוף ,פעם ראשונה בחייהם הבטלנים והמושחתים .
    סגור
  • 20.
    מרקל זה לא ביבי
    ויוה מרקל 01/07/2015 11:29
    הגב לתגובה זו
    4 2
    מי למד ממי היוונים מש"ס, מהחרדים ומהמתנחלים או להפך. שיעבדו ולא ירוצו לטברנות לשבור צלחות. ולאכול סופלקי
    סגור
  • 19.
    זה לא פואדמוס , זה PODEMOS (ל"ת)
    אייל 01/07/2015 11:23
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • טען עוד
  • 18.
    ועכשיו סקופ,ליוון מחצב חשוב מאוד,והוא עובדימדינה,ניתן
    בא 01/07/2015 11:13
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בקלות להפריט ולפטר 50 אחוז וזה רק יועיל לעבודה שלהם ,כמו כן להוריד פנסיות ב50 אחוז ,זה מה שמרקל היתה מצפה מהם ,טוב שיש לנו את ביבי , אבל בנדלן אני לא מסכים איתו .
    סגור
  • הורידו כבר את הפנסיה לחצי. פתרונות דמה (ל"ת)
    שמטוב 01/07/2015 12:37
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • חצי לחצי . (ל"ת)
    בא 01/07/2015 12:58
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 17.
    שילטון הפקידות
    שלום 01/07/2015 10:52
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כמו בכל מקום מי שחזק מקבל יותר הבעיה כשהוא מקבל מאין או מחוב, הפקידות(מנגנון ממשלתי שלא מייצר ולפעמים גם מפריע ליצרנים)ביוון כמו בישראל חיה מעל היכולת היצרנית והממשלה הנוכחית שנבחרה מוכיחה כמה כח יש שם לפקידות (מפלגה קומוניסטית) עד שלא יפסקו לחיות מאין לא יהיה פתרון בישראל אנו מייצרים מלחמות אז זה יותר קל להסתיר את השחיתות
    סגור
  • נכון,בטלנות היא שחיתות ,אני מכיר מישהי שעברה מוות קליני
    בא 01/07/2015 11:18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    וחווית יציאה מהגוף,והיא לא יודעת לשקר ,במהלך ניתוח , כנסו ליוטיוב מוות קליני ותבינו הכול ,שחיתות תיקח אתכם למטה למטה , ושם לא מקבלים תירוצים.
    סגור
  • 16.
    האמת שהוא היה הראשון שעשה תרגיל כשהלך למשאל עם במפתיע (ל"ת)
    tr 01/07/2015 10:36
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 15.
    מפלגות שמאל באירופה - טובות בצעקות מהיציע. (ל"ת)
    לידיעת שלי יחימו ביץ 01/07/2015 10:24
    הגב לתגובה זו
    6 2
    סגור
  • אתה טועה בגדול,אלה בוגדים שמכניסים מליוני מהגרים לאירופ
    בא 01/07/2015 11:07
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ה .
    סגור
  • 14.
    שקל חזק
    אור 01/07/2015 10:20
    הגב לתגובה זו
    2 0
    חוזקו של השקל גורמת לי "לגאווה לאומית" אני מרגיש חזק בטוח מוגן השקל מעטפת אווירית ממש כיפת זהב חזקה שנפרשת מעל השטח הטריטוריאלי האווירי של ישראל וממש מייצרת בועת הגנה המכסה ומאיימת לחנוק אותנו ללא חמצן כל הכבוד לנגידה קרנית פלוג וכל צוות פקידי בנק ישראל בהצלחה ויישר כוח בנק ישראל החנקן של המדינה
    סגור
  • אם היינו כמו יוון
    מנחם לאור 01/07/2015 11:11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם הינו במצב כמו יוון אז האלטרנטיבה היא הדפסת שקלים נוספים לזרוק לשוק אז מה " הגאווה הלאומית " שלך בשקל החזק כביכול לטענתך דע לך שאם היינו במצב היווני הדפסת השקלים החדשים לא אלו שמודפסים כיום כנגד השקלים [ הבלויים ] שחוזרים למחזור אלא חדשים תביא לאימפלציה שהיינו בה בעבר אז ביוון היו רוצים אבל יורו הם לא יכולים להדפיס ולכן פורסם בבוקר שאם יחזרו לדראכמה הם ידפיסו כאוות נפשם ללא התחשבות בצרכי העם ןאחרי המבול כמו שהיה בארצות דרום אמריקה בזמנו כולל ארגנטינה אז היורו מגביל אותם וזה מה יש להבדיל מפה ןחלאס להתאדר בגאוות השקל זה לא שייך למצב האמיתי ממש
    סגור
  • 13.
    מעוררת בי חלחלה העובדה שגרמניה שולטת על אירופה
    ירון 01/07/2015 10:18
    הגב לתגובה זו
    6 9
    היוונים רימו לאורך כל הדרך, החל מהכניסה לאיחד היורו, כשזייפו את נתוני הגרעון, האינפלציה ומה לא (בעזרתם האדיבה של גולדמן זאקס), הם המשיכו לרמות גם כשהם חלק מהאיחוד, עם פנסיות מנופחות, תשלום מיסים מגוחך ועוד. אבל בכל זאת השנים האחרונות והימים האחרונות בפרט הבהירו לנו מי שולטת באירופה הפעם לא בכוח צבאי אלא בכוחה התעשייתי והכספי, אפילו צרפת נעשתה עוד מדינה תחת האימפריה הגרמנית. ושוב רק בריטניה נשארה לעמוד לבדה מול גרמניה. אין ספק שיש הרבה מה ללמוד מהגרמנים איך מנהלים מדינה, מפתחים כלכלה אמיתית שלא מבוססת על ספוקלציות נדל"ן אלא על תעשייה אמתית, שמייצרת למשל את המכוניות הכי טובות בעולם. אבל עם כל ההערכה זה עדיין עושה לי תחושה לא טובה ששבעים שנה אחרי גרמניה שולטת על מרבית אירופה דה פקטו.
    סגור
  • הגרמנים היו קורבנות של וירוס הגזענות.נותרה רק היעילות (ל"ת)
    הלוואי ובקרוב בישראל 02/07/2015 18:26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 12.
    הוצאת הילד הרע מהכיתה לא עושה את השאר גאונים
    ליצן 01/07/2015 09:56
    הגב לתגובה זו
    0 2
    הכלכלה הארופית סובלת מבעיות מבניות בכל אירופה . האירו מספק יציבות אך מגביל את התפתחות המדינות לשינויים גלובליים . הכלכלה האירופית הגוש האירו ממשיכה להתכווץ הזרקות המזומן של הבנק המרכזי מונעות גלישה למיתון
    סגור
  • אבל מעלה את הממוצע (ל"ת)
    ליאור 01/07/2015 12:42
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 11.
    פתאום היוונים הם הצדיקים????
    חצ'קון, על הפנים 01/07/2015 09:34
    הגב לתגובה זו
    10 1
    העלמת מס ושחיתות שלטונית הם ענפי ספורט לאומיים ביוון ושאר מדינות אירופה עוד צריכות לממן את זה?
    סגור
  • 10.
    למה ביזפורטל יוצר שינאה בשביל לתפוס כותרות ,היא הלוותה
    בא 01/07/2015 09:34
    הגב לתגובה זו
    5 1
    להם מאות מיליארדי יורו ,ורוצה שיחזירו .אחרת גם פומודה בספרד יבינו שהפשע משתלם .נראלי שיכופפו את האזרחים היוון .
    סגור
  • 9.
    היא תותחית! (ל"ת)
    מני 01/07/2015 09:33
    הגב לתגובה זו
    12 0
    סגור
  • הלוואי והיתה לנו ראש ממשלה כזו. תהיו בטוחים שהחינוך היה
    נופר 01/07/2015 09:51
    הגב לתגובה זו
    11 0
    נראה אחרת, כך גם שאר השירותים שהמדינה אמורה לתת לאזרחים, חוץ מאשר לסחוט מהם כספים בלי סוף.
    סגור
  • 8.
    בשווקים יש כסף מודפס. הכסף האמיתי ממזמן מת
    אמנון 01/07/2015 09:30
    הגב לתגובה זו
    3 1
    לכן יוון לא תשפיע על השווקים. מכסימום ידפיסו עוד וישפכו לתוך השווקים ואז ניראה כאילו לא קרה כלום. איך אנשים ירוויחו כסף אם הבורסה תרד , לכן הבורסה לא תרד. ממזמן אי אפשר להרויח בעבודה
    סגור
  • 7.
    המשבר ביוון
    רמי 01/07/2015 09:26
    הגב לתגובה זו
    2 0
    המשבר ביוון מזכיר לי את מה שקרה פה בישראל פה הסתמכו בזמנו על ענף התפוזים ליצוא וענף הטכסטיל בעיקר בפריפריה אז איפה היום התפוזים -בספרד ואיפה הטכסטיל בארצות ערב והמזרח הרחוק אז נוצר משבר יצוא והתחילו לפתח את הי טק בהצלחה לא מעטה התחילו לפתח תעשיות נשק לארצות נוספות את המחצבים ממשיכים לפתח ולכרות התחילו בפיחוח ויצור מוצרי בריאות כמו טבע ומחקר ביולוגי למחלות שונות ובהצלחה שתלך ותגבר מצאו גז לעתיד למרות חילוקי דעות הגז קיים לייצוא בחלקו לארצות שכנות לנו ועוד ועוד אז למה ביוון לא מנסים אפילו משהו טוב לפתח וליצא אותו לאירופה טוב חקלאות הזיתים מיוצאת ברובה אבל התחרות רבה עם מדינות נוספות שנית התיירות יורדת בגלל מיתון עולמי ואלטרנטיבות נוספות בעוד מקומות תעשיה כבדה אין מחצבים אין חוץ משיש משאבי טבע אין לא גז ונפט אז צריך משהו נוסף ואין להם חשק ורצון לנסות עוד ועוד למשל הוקם מפעל אופטיקה בפיראוס שהעסיק 9000 עובדים איזה ביוקרטיה וקשיים מהותיים נערכו לו עד שהעבירו אותו בעליו לאיטליה וכולם שמחים בחלקם אז זה רק דוגמה לחוסר הרצון לשנות ולפתח עוד ענפים חוץ מתיירות וחבל שזה כך אבל הגיע הרגע לשנות אין
    סגור
  • שכחת שפה ענף בנית הקניונים משגשג ובונים עוד ועוד ברוסיה
    אלי לרמי 01/07/2015 10:33
    הגב לתגובה זו
    1 0
    חחחחחח על מה אתה מלין שפה יותר טוב לא ולא מהר מאד נגיע למצב שם ויותר גרוע כל עוד יש טייקונים שדואגים לעצמם פה אז מה אתה מקשקש הקניונים משגשגים בעיקר על כסף ציבור שחי באובר ומבזבז ללא גבול מה שקרה ביוון אבל יהיה סוף ברגע שהריבית תעלה אז אין יותר עובר משיכה ואז אין כמובן שגשוג קניוני בארץ ביוון הריבית יותר גבוהה מפה אז הכל יקר יותר ומה שרוצים האירופים זה עוד ועוד עליות מחיר דרך מעמ נוסף אתם יודעים מה זה 23% מעם פה 18% צועקים גוואלד אז תארו לעצמכם 23 אחוז כמו שהאירופים דורשים זה יותר מפה ב5% אז זה לא פשוט לעם היווני אבל רמי לא הכל שחור שם ויש גם יחס ורצון לאומי לא להתפלש לאירופה קצת כן אבל לא בכל מחיר אז כל טוב ויום טוב
    סגור
  • 6.
    אשת הברזל
    אור 01/07/2015 09:17
    הגב לתגובה זו
    15 0
    היוונים לא חרוצים במיוחד ונושא עבודה אינו בראש סדר עדיפות אולם הם די חזקים בטכניקת ניהול מו"מ כמו שוק טורקי. לרוע המזל ניצבת מולם הגברת אנגלה מרקל אשת הברזל תרתי משמע. (ולא כמו אצלנו כל דבר מתקפלים במהירות )ולכן אין ליוונים כל סיכוי. הגברת מרקל זה בולדוזר גרמני בעצמה של מאות אלפי כוח סוס ואחריה ניצבת אומה חרוצה חזקה תרבות עבודה כסף וכוח. לא שאני מעריך אותם את הגרמנים ההפך הוא הנכון אך אך אני ממליץ לראש ממשלת יוון ציפראס קח מה שנותנים טוב ציפור ביד משניים על העץ השיקום של יוון בכל דרך אחרת ייקח דורות
    סגור
  • זה לא יעזור כלום. יוון לא תשלם כי אין לה מאיפה לשלם.
    שמטוב 01/07/2015 09:40
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה זה משנה אם מרקל היא מברזל או מקש ? הבעיה היא לא עצלנות אלא מבנה כלכלי. ליוון אין תעשיות שוותת אין ליוון מחצבים לכן אין להם כסף לשלם אפילו היו עובדים 18 שעות ביממה.
    סגור
  • יש להם 70 אחוז עובדימדינה ,ככה שיש להם מחצב חשוב
    בא 01/07/2015 11:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מאוד ביד ,תפטר 50 אחוז פנסיות תקצץ 50 אחוז והנה הרווחת כסף .
    סגור
  • אז מה עובדי המדינה יעברו הסבה לייצור מקררים ?
    שמטוב 01/07/2015 12:42
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לא משנה כלום, יוון לא תשלם היום ולא תשלם בעתיד גם אם ילוו לה עוד כספים כי אין לה מאיפה לשלם.
    סגור
  • 5.
    גוליברית על גמדים
    תרח ציוני 01/07/2015 09:03
    הגב לתגובה זו
    2 10
    חכמה גדולה ! נראה אותה מאיימת כך על ספרדים ואיטלקים . ללא המדינות הפחות עשירות בגוש לגרמנים לא יהיו קונים לתעשייה הכבדה שלהם. כל רעיון האירו היה לתת עדיפות ליצור הגרמני. למעשה גרמניה השתמשה בשיטה של יפן מול ארהב - יצוא תמורת חובות ( הנפקות אגח ) האמריקאים מדי עשור יצרו פיחות לניכוי חלקי , אבל ליוונים / דרום אירופאים אין פטנט כזה בגלל המטבע הכובל.....
    סגור
  • זאת בדיוק הכוונה שלה, להגן מפני בריחה של אחרים מחובות (ל"ת)
    ליאור 01/07/2015 12:44
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • אתם יודעים למה בישראל לא עושים סקס ברחובו? כי אז כול
    נופר 01/07/2015 09:53
    הגב לתגובה זו
    5 1
    טמבל יעמוד ויזרוק את העצות המפגרות שלו. כמה שפחות מבינים, ככה יותר מקשקשים......
    סגור
  • 4.
    תלמדו בחורות
    Max 01/07/2015 08:40
    הגב לתגובה זו
    14 1
    ככה אישה אמיתית נותנת בראש
    סגור
  • 3.
    היום יום הדין ומחר יהיה עוד יום הדין וגם מחרתיים. אבל
    שמטוב 01/07/2015 08:40
    הגב לתגובה זו
    2 8
    אבל לא תשלם כלום. יוון לא תשלם כי אין לה כסף והיא אינה מוכנה להכנס לאוברדראפט שממנו לא תצא לעולם. הבעיה היא לא יוון אלא ארצות אירופה שדחפו את יוון לאוברדראפט תוך ניצול העובדה שהממשלות של יוון היו חובבניות. הממשלה הנוכחית של יוון היא הממשלה הרצינית הראשונה שומרת בגלוית אין לנו כסף לשלם חובות וגם לא יהיה לנו כסף כי הכלכלה שלנו חלשה, שאירופה תפסיק לדחוף לנו הלוואות שלא נוכל לשלם. זה לא שהיוונים בטלנים הצרפתים עובדים הרבה פחות ומעסיקים מהגרים זרים שיבדו בשבילם. גם הם יחטפו בסוף כאשר יצרכו לשלם פנסיות למהגרים. הם גם יאבדו את הזהות שלהם כי יהפכו למדינה מוסלמית. מסתבר שהכלכלה האירופית כולה למעט הגרמנית היא על כרעי תרנגולתת כי היא בנויה על עבודה של זרים.
    סגור
  • תראו מי שמדבר
    אב 01/07/2015 09:12
    הגב לתגובה זו
    3 0
    בישראל המצב יותר גרוע החקלאים בונים על תיאלנדים ענף הבניה מושתת על עובדים זרים ופלשתינאים המלונאות על זרים מסודן ובנוסף יש לנו כ25 אחוז אבטלה אמיתית עם החרדים ערבים וחד הוריות שלא נרשמים בלשכה עם קצבאות קבועות מביטוח לאומי
    סגור
  • לא אמרתי שבישראל המצב טוב יותר.
    שמטוב 01/07/2015 09:46
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רק אמרתי שלא צריך להטיף מוסר ליווניםת הם לא גרועים יותר משאר אירופה שנהנים מכלכלה מרוויחה לא בגלל עבודה קשה של האזרחים אלא מכוח עבודה זול של זרים.
    סגור
  • 2.
    קחו את הצעה השניה ותסתמו
    יוון 01/07/2015 08:39
    הגב לתגובה זו
    8 0
    אירופה הוא גוש של מדינות ברגע שהיו מוותרים ליוון אז פותח דלתות למדינות אחרות הם חייבים ליהות נוקשים איתם התרעה למדינות אחרות שמתקשות
    סגור
  • 1.
    פוקר