סגן מפקד שייטת 13 לשעבר מעביר ביקורת קשה על צה"ל: "הפכנו עשרות אלפי עזתים למחבלים בפוטנציה"

תא"ל במיל' אילן פז טוען כי "יצאנו למלחמה מסיבות בעייתיות" ומציע לצה"ל לפעול אחרת: "לא יכולה להיות הצדקה לפגיעה בהיקפים כאלה"
חיל הים, צילום: דובר צה"ל
תא"ל במיל" אילן פז, סגן מפקד שייטת 13 בעבר וראש המנהל האזרחי בתפקידו האחרון בצבא, פרסם ביום רביעי שעבר, מאמר נוקב לגבי התוצאות הזמניות של מבצע "צוק איתן". המאמר פורסם באתר האינטרנט של "מולד - המרכז להתחדשות הדמוקרטיה".

אילן פז טוען שישראל יצאה למלחמה ללא סיבה מוצדקת: "יצאנו למלחמה מסיבות בעייתיות. עד כה לא ראינו כל הוכחה לטענתו של ראש הממשלה כי חמאס יזם את פיגוע החטיפה והרצח של שלושת הנערים בגוש עציון, וממשלת הפיוס הפלסטינית היא בוודאי ובוודאי לא סיבה לצאת למלחמה".

עם זאת חשיפת המנהרות הבהירה כי אסון גדול יכול היה להתרחש אם צה"ל לא היה נכנס לרצועה: "המלחמה ראויה ואין כל סיבה לפקפק בנחיצותה", מסביר אילן פז.

סגן מפקד השייטת לשעבר מעביר ביקורת קשה על התנהלות צה"ל שגרמה לדבריו "לפגיעה קשה באוכלוסיה בלתי מעורבת. 1,800 הרוגים, מרביתם אזרחים – ילדים, נשים, זקנים. משפחות שלמות נהרגו".

אילן פז מסביר למה להערכתו גרם צה"ל בדרך פעולתו בעזה

"הפכנו עשרות אלפי עזתים למחבלים בפוטנציה, צמאי נקם על אבדן קרוביהם החפים מפשע או על אובדן בתיהם ורכושם. הפעלת מנופי לחץ על אוכלוסיה מעולם לא יצרה את התוצאה המצופה...מדובר בשיטה לא מוסרית...אין ולא יכולה להיות הצדקה לפגיעה בהיקפים כאלה".

"בשוך הקרבות המאבק ימשיך בזירה המדינית"

"מקור הבעיה הוא אותו בית גידול ימני הדוגל ב"ניהול הסכסוך" אך בשום אופן לא בפתרונו. כמה עיוורים אנו יכולים להיות? מה עוד צריך לקרות כדי שנבין שבשוך הקרבות המאבק ימשיך בזירה המדינית ובדרכים מדיניות?...במקום להמשיך להטיל סגר בלתי אנושי על עזה מוטב לייצר לצד השני נכסים שיהיה לו חבל להפסידם".

"מולד – המרכז להתחדשות הדמוקרטיה" הוא מכון מחקר ומרכז חשיבה שהוקם בשנת 2012 ומוקדש לסוגיות היסוד של החיים הפוליטיים והחברתיים בישראל.
תגובות לכתבה(105):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 83.
    קבלו הסבר אמיתי ורציני בעניין.
    אייל 07/11/2014 18:10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כאשר אי אפשר להרתיע את הנהגת החמאס מפגיעה באזרחים ישראלים, ושמבוצעת מבין האוכלוסייה האזרחית הפלסטינית הצפופה, אז כל שנותר לנו זה שלהרתיע את האוכלוסייה הפלסטינית כולה באמצעות פגיעה בהם. אין לנו כל ברירה כי זה אופן הלחימה שנכפה עלינו על ידי הפלסטינים שברצועת עזה.
    סגור
  • 82.
    צהל דיווח על 970 מחבלים וודאיים, חמס מכפילים כל הרוג
    תמים 20/08/2014 15:34
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אבוי לישראלי שמאמין לדיווחי האויב, הם מגזימים בכמות ההרוגים, וסופרים את כולם כאזרחים, קצין בכיר שמאמין שרק אזרחים נהרגו הוא כנראה חולה אלצהיימר.?
    סגור
  • 81.
    עקרונית פז צודק אך מדובר במאבק לאומי מעל 100שנה (ל"ת)
    ראובן גרפיט 15/08/2014 07:48
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 80.
    אפילו הפלסטינים לא מאמינים בתעמולה הזו (ל"ת)
    קישקשטא 14/08/2014 22:01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 79.
    למרות הזדהותי עם המרכז שמאל , אין טעם לזחול להתאבדות (ל"ת)
    תומך הסטורי בעבודה 13/08/2014 21:22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 78.
    פגיעה מוחית עקב צלילות עומק,אפי' עובדות הוא לא יודע
    מח' נוירולוגית בבקשה 13/08/2014 15:56
    הגב לתגובה זו
    1 3
    שבועיים הפצצות של מרגמות וטילים נמחקו לו מהדאטה בייס ....
    סגור
  • 77.
    מנהרות? הצחקת אותי
    מיכה 13/08/2014 14:55
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תקופה ארוכה התפוצצו אוטובוסים בת"א חיפה מתניה י"ם בקיצור בכל הארץ, אזרחים רבים שילמו בחייהם לצערי הרב, המנהרות המהוללות יכולות היו להביא לפיגוע רב נפגעים חו"ח שלא נדע, אבל המנהרות אינן קושי אסטרטגי כמו שהאוטובוסים המתפוצצים לא היו קושי אסטרטגי או איום על קיום המדינה, מגיע לתושבי הדרום שישמרו עליהם, כמו שמגיע לכל אזרח בכל מקום לא נעים לישון בלילה ולחלום שמחבל ניכנס לך הביתה- לא נעים לעלות לאוטובוס ולחשוב איפה כדי לשבת כדי להינצל או לחילופין אולי עדיף לההרג ולא להשאר נכה, מחשבות שסיפרה לי אשתי שנאלצה להשתמש בתחבורה הציבורית באותם ימים קשים. ולעניין "פתרון הסכסוך" , על מה אתה מציע לדון עם ארגון שהמילים "פתרון סופי" הן בעלות ההקשר הנאצי שלהן? . על מה אתה מציע לדבר עם אנשים שמערכת החינוך שלהם מסיתה כבר מגיל אפס להשמדת ישראל , אתה באמת חושב שאנחנו הפכנו אותם ל"מחבלים בפוטנציה"? יש לי חדשות בשבילך, הם היו כבר כאלה מגיל אפס.
    סגור
  • 76.
    קשקשן מתוסכל. מי בחר בחמאס? תושבי רמת אביב? מי מתגייס
    לחמאס? אנשי השייטת? 13/08/2014 10:19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מקסימום שטויות במינימום זמן ומקום. כל ילד בעזה יאמר היום כי נמאס לו מהחמאס. כל תושב בעזה יאמר היום, את השפה הזו של ישראל אנחנו מבינים, הם גברים שהיכו בנו ולא כפי שחשבנו: לפלפים רכרוכיים.
    סגור
  • 75.
    בושה לשייטת שהזוי כזה שרת בה
    משה 13/08/2014 08:59
    הגב לתגובה זו
    1 1
    עדיף שהיה ש.ג. עכשיו ברור למה להתישבות בישע היה אויב כל כך גדול. מי ממנה את הטיפשים האלה לראשי המנהל?
    סגור
  • 74.
    עוכר ישראל
    יוסי 13/08/2014 03:15
    הגב לתגובה זו
    1 1
    בושה וחרפה אידיוט שלא מבין מה קורה בשטח ועוד תת אלוף בצהל,
    סגור
  • טען עוד
  • 73.
    בא קח צ'ק ואל תשכח להשמיץ את גבעתי. (ל"ת)
    הקרן החדשה לישראל 12/08/2014 15:37
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • 72.
    טיפש. תקרא מה אמרת
    אנונימי 12/08/2014 14:59
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הפכנו עשרות אלפי עזתים למחבלים בפוטנציה, צמאי נקם על אבדן קרוביהם החפים מפשע או על אובדן בתיהם ורכושם. הפעלת מנופי לחץ על אוכלוסיה מעולם לא יצרה את התוצאה המצופה...מדובר בשיטה לא מוסרית...אין ולא יכולה להיות הצדקה לפגיעה בהיקפים כאלה". ראה דוגמה. מה עשו בעלות הברית לגרמניה הנאצית. האים הם יצאו אחרי המלחמה יותר קיצוניים? האים לא הופעלו מנופי לחץ על האוכלוסייה הגרמנית? האים בעלות הברית פעלו במוסר גבוה כמו שאתה מייחל ? ותשאל את עצמך. טיפש. האים בדרכך " הנאורה" אביך ומשפחתך היית חייה היום? אידיוט.
    סגור
  • 71.
    זה לא אותם חפים מפשע שבחרו בחמאס רק כדי להשמיד
    אותנו? 12/08/2014 12:05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הם לא מחבלים בפטונציה,הם מחבלים של ממש!יכלו לבחור בפתח המתון ,אשר היה משפר את מצבם הכלכלי,אבל רק שנאה בדמם ה פאשישטי של העזתים הללו!
    סגור
  • 70.
    עוזבים צבא והחמצן מהמוח גם עוזב. (ל"ת)
    gidi12 12/08/2014 11:05
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 69.
    צפת
    ירושלם 12/08/2014 11:02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אדון נכבד אתה מבין שאתה משקר את עצמך ומוכר את מולדתך איך אתה בכלל איש צבא לא מבינה! תתחיל לקלוט העם הפלסטיני כולו על רוצחיו לא רוצים אותנו פה רוצים לגרש אותנו מהארץ שלנו הם לא מעוניינים בתעשיה וכו' הם מעוניינים להרוג אותנו כמו המנהרות תכנון של שנים כך היוזמה להכניס עוד ועוד ערבים לארץ זה כדי להעיף אותנו
    סגור
  • 68.
    אני מת על כל "הלשעבר" האלה
    עינן 11/08/2014 22:37
    הגב לתגובה זו
    6 2
    פתאום הופכים ליונים אחריי שבעטו אותם מהמערכת יאללה לכו חפשו אף אחד לא שאל אתכם
    סגור
  • אילן פז
    אבי 17/08/2014 07:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הפכנו למדינה פשיסטית כל מי שחושב אחרת זוכה להתקפות חסרות מעצורים מאנשי הימין נראה לי כי הרבה מהמגיבים בקושי שירתו בצבא רק פתרון מדיני יביא קץ לשפיכות הדמים ראו מה קרה לאחר המלחמה נוספו 64 משפחות שכולות וזה הכי כואב אגב אני אפילו לא מכיר את אילן פז
    סגור
  • 67.
    האיש הזה היה צריך להיות אסטרונאוט צה"ל תתקנו את (ל"ת)
    התקלה!!! 11/08/2014 18:46
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 66.
    אוי ואבוי לנו האיש הזה יהפוך את לוחמנו לילדות בשדה הקרב (ל"ת)
    זהירות! 11/08/2014 18:42
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • 65.
    תתעסק במקצועיות של הלוחמים לא מעניין אותנו הציבור (ל"ת)
    הביקורתיות שלך!!! 11/08/2014 18:30
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 64.
    תתעסק בלחימה ותשתוק תן לראש הממשלה לטפל בבעיות!!!!! (ל"ת)
    תודה 11/08/2014 18:24
    הגב לתגובה זו
    4 2
    סגור
  • הבעיה שביבי לא עושה כלום. (ל"ת)
    דרום 12/08/2014 22:13
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 63.
    תא"ל,איך הגיע לזה? ליצור לו נכסים? מה הם עשו במליונים ש (ל"ת)
    קיבלו,אהבל!! 11/08/2014 17:31
    הגב לתגובה זו
    8 0
    סגור
  • 62.
    את ההרתעה ישפטו עוד שנים
    ג'ק 11/08/2014 15:06
    הגב לתגובה זו
    4 1
    בכל זאת למה הכוחות המיוחדים לא חיסלו את מנהיגי החמאס במחפורות שלהם ?! איפה הראש היהודי ?
    סגור
  • 61.
    שאלה קטנה מר פז... תמתין רגע לפני שאתה עונה
    מנו 11/08/2014 14:44
    הגב לתגובה זו
    13 1
    אני מבין שכמפקד סירת 13 אתה גר בבית קרקע ואני מאוד מקווה שהשכן שלך מימין שופך כל הזמן את הזבל שלך בגינה המטופחת שלך שעליה את עמל בסופי שבוע הריח והעכברים כבר עלו על העצבים והעיריה והמשטרה לא עוזרת והתביעה בבית המשפט תדון רק בעוד שנתיים שלוש.. לטעמך צריך לפתוח את השער ולהזמין את השכן שישפוך את הזבל גם בחזית מול הדלת כניסה... תחשוב על זה קצת יותר מדובר כאן באירגון טרור שנהנה מתמיכת האוכלוסיה שלא תבין אחרת הם שונאים אותנו וימשיכו לשנוא אותנו יותר ככול שהחינוך והתקשורת תפמפם להם לראש לשנוא אותנו.. הם קוראיםפ לנו קופים בני קופים השטן הקטן, וקקורבנות השוואה הם במיוחד נהנים לקרא לנו היטלר או נאצים.. זה הא ו כ ל ו סיה שאיתה אתה מתמודד. השנאה שלהם כבר בעצמות וכמה שתיתן לההם אוכל תרופות ומזון כמו העקרב או הנחש הם תמיד יעקצו אותך.. כי זה האופי שלהם.. צריך להבין שאנחנו במזרח התיכון ולא בדנמרק. רק תביט מסביב מה קורה ותבין את המציאות .. או שתעזוב לאירפה שם ממש יקבלו אותך בידים פתוחות..
    סגור
  • 60.
    אילן פז מתפרנס יפה מכסף מגופים אנטי ציוניים (ל"ת)
    פנסיה צבאית + משכורת 11/08/2014 12:02
    הגב לתגובה זו
    8 0
    סגור
  • 59.
    מדוע יוצאי שב"כ יוצאים הזויים?
    ישראלי 11/08/2014 11:00
    הגב לתגובה זו
    6 1
    יכול להיות שנדרש חילופי אנשי שב"כ בתדירות גבוה יותר. רובם חושבים לכפר על הענויים המוצדקים שהעבירו את מהמחבלים בעזרת פתרונות הזויים.
    סגור
  • 58.
    מולד - המרכז לחיסול ישראל
    מאור 11/08/2014 09:18
    הגב לתגובה זו
    9 2
    מה הפלא שהוא מייצג את מכון מולד, גוף הממומן ע"י הקרן החדשה לישראל וקרן פורד-ישראל, שני גופים אנטישמיים עוכרי ישראל.
    סגור
  • 57.
    לא ידעתי שעיוור יכול יכול להגיע לדרגה זו.
    המומחה 11/08/2014 01:47
    הגב לתגובה זו
    10 1
    מי שיקבע מה יהיה בעזה זה המנהיגים שמנהלים את עזה. ישראל מושיטה יד לשלום ובתמורה מקבלת מלחמה. אין ישראלי אחד שלא רוצה שלום. על החינוך שמקבלים בעזה התרענו מגדלים שם דור עם שנאה לעם ישראל. והמלחמה היא לא על טריטוריה אלא על דת
    סגור
  • 56.
    באמת? אנחנו הפכנו את העזתים לרוצחים?
    דן 11/08/2014 01:46
    הגב לתגובה זו
    12 2
    ואני ל ידעתי! ומי הפך את העיראקים לרוצחים? ואת הסורים? ואת הלבים? גם ישראל? מי נתן רובה לטיפש הזה?
    סגור
  • 55.
    14 שנה יורים טילים וחופרים מנהרות
    הבן אדם דפוק 10/08/2014 23:51
    הגב לתגובה זו
    13 1
    ואחרי הכול אתה אומר שזה לא מוצדק, אין הוכחות. מסכן הצבא שבו פיקדת. בגלל טיפשים כמוך אנחנו נמצאים איפה שאנחנו נמצאים. נמאס ממכם שמאלנים הזויים ודוחים.
    סגור
  • 54.
    תגובה לכתבה
    לאה 10/08/2014 23:35
    הגב לתגובה זו
    9 1
    ממש בושה וחרפה למדינת ישראל שאחרי כל השנים שאובחנו מנסים בכל הזדמנות להרוג בנו קם אדון פז וכותב דברים בלי קשר למציאות או שאתה מחפש תשומי או שפשוט אתה רוצה להיות בכותרות על חשבון עם ישראל הגיע הזמן שתתעשת אדם בדרגה כמו שלל צריך רגע חושבים לפני שכותבים בכתבה שלך אתה גורם נזק בלתי הפיך למדינת ישראל ממש בושה וחרפה
    סגור
  • 53.
    סוף סוף צדיק בסדום!
    הרוב השפוי 10/08/2014 22:20
    הגב לתגובה זו
    9 21
    כל מילה בסלע! יש לנו בעיה עם עם של דפ"רים ובראשם בנט, דנון ורגב האינדיאנים. יש לך פתרון לזה גם?
    סגור
  • אבל דפוק על כל הראש.למה הוא היה מחכה שידרסו אותנו... (ל"ת)
    צדיק? אולי 10/08/2014 23:52
    הגב לתגובה זו
    6 5
    סגור
  • 52.
    איפה האחדות והתמיכה במנהיגים-תתבייש לך ! (ל"ת)
    א 10/08/2014 21:19
    הגב לתגובה זו
    9 3
    סגור
  • 51.
    תגובה שלישית שלי - שתיים צונזרו משום מה
    רן 10/08/2014 18:17
    הגב לתגובה זו
    16 3
    מרכז מולד שבו חבר אילן פז ממומן על ידי הקרן החדשה לישראל. ארגון אנטי-יהודי אנטי דתי ואנטי ישראלי שמטרתו להחדיר ערכים אוניברסליים שבתאיים בתוך מדינת ישראל. אילן פז עשית ברית עם שונאי ישראל. זה לא מאוחר עוד להתעורר.
    סגור
  • 50.
    אילן פז היקר דעותיך אינן רלבנטיות
    רן, עמק יזרעאל 10/08/2014 18:07
    הגב לתגובה זו
    13 3
    ולמרות שהיית סגן מפקד השייטת זה רק מוכיח שגם אנשים לא מפותחים במיוחד מבחינה שכלית יכולים לתפוס עמדות מפתח בתוך ארגוני הביטחון השונים. בקיצור אתה לא יותר חכם מהחייל הכי פשוט בצה"ל, אז תוריד את האף למטה ותן למי שיש שכל וביצים להילחם. אתה פשוט בושה לשייטת. מבזה את שם היחידה המהוללת. אתה וחברך ההזוי עמי איילון.
    סגור
  • 49.
    קישקוש
    אבי 10/08/2014 18:03
    הגב לתגובה זו
    10 3
    או שמספרים לנו מעשיות שהילדים הפלסטינאים שטופי מוח באופן חמור ומהווים שעון מתקתק מגיל 4 פחות או יותר. או שאיש השייטת מגלה לנו שהיה גן עדן בעזה ואנחנו חירבנו אותו.
    סגור
  • 48.
    הוא ידוע כאיש שמאל קיצוני
    אבישלום 10/08/2014 15:15
    הגב לתגובה זו
    14 2
    שבמהלך תפקידו שראש המנהל מירר את חיי המתיישבים ככל יכולתו. מכון מולד ידוע אף הוא בהיותו בקצה השמאלי של המפה, מתגרד בקיר אי הלגטימיות. היה הוגן להוסיף את זה ולכתוב, "איש שמאל קיצוני שהיה גם סגן מפקד השייטת טוען..."
    סגור
  • הוא "ידוע" כאיש שמאל קיצוני?
    אוגוסטוס 11/08/2014 20:34
    הגב לתגובה זו
    2 3
    ידוע למי? שנינו יודעים שאתה אף פעם לא שמעת עליו לפני הכתבה, אז תפסיק לזיין את המוח.
    סגור
  • כמה שנאה היתה לו בזמן שהיה ראש המנהל למתנחלים וכמה
    מלמל 14/08/2014 20:46
    הגב לתגובה זו
    0 0
    התעלמות מהבניה הלא חוקית של הערבים כדי לא להרגיז אותם. חנופה לערבים היא פרשנות ישראלית ותו לא. כוח הוא דבר שמרתיע אותם. זה עובדה היסטורית ועיין סיסי במצרים. אנשים אלו כמו פז לא מבינים איפה הם חיים
    סגור
  • 47.
    אין הוא הגיע לתפקיד סגן מפקד השייטת?
    אחד העם 10/08/2014 14:50
    הגב לתגובה זו
    18 1
    מי האדיוט שקידם אותו?
    סגור
  • פרוטקציה (ל"ת)
    מנו 11/08/2014 14:46
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • חמור נושא משא כבד על גבו. (ל"ת)
    איך???פשוט 10/08/2014 23:55
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • שוחה טוב עם 10 ק"ג על הגב
    דיגמי 10/08/2014 19:58
    הגב לתגובה זו
    5 1
    מה צריך יותר
    סגור
  • 46.
    חשיבה אסונית למדינה
    רבקה 10/08/2014 14:14
    הגב לתגובה זו
    13 2
    קשה להאמין איזה סוג אנשים מאיישים תפקידים מרכזיים. לא פלא שהוא היה רק סגן. לי יש דמעות ודאגה רק לאזרחים היהודים שלנו.
    סגור
  • 45.
    מחבלים בדם ומילדה
    בולשיט 10/08/2014 14:01
    הגב לתגובה זו
    12 3
    אני דווקא חושב שהם לומדים להיות שהידים מגיל קטן עוד בבית ספר זה מה שהממשל המקומי( חמאס) מלמד אותם וזה מה שמנחילים להם הוריהם
    סגור
  • 44.
    עוד לא החלטת מה אתה רוצה
    הסל 10/08/2014 13:12
    הגב לתגובה זו
    10 1
    היציאה למלחמה לא היתה מוצדקת אולם טוב שיצאנו למלחמה כי כך התוודענו למנהרות... תחליט!
    סגור
  • 43.
    כשסדם חוסין הפציץ בסקדים אמרו לו יש ערבים בישראל הם יפג
    ציון 10/08/2014 11:46
    הגב לתגובה זו
    12 1
    יפגעו מההפצצות שלנו בישראל הוא השיב להם מה חשבתם שאני הולך לברור עדשים זאת מילחמה
    סגור
  • 42.
    אמור לי היכן אתה מפרסם ואומר לך מי אתה - בוגד !!
    עו"ד בישראל 10/08/2014 11:26
    הגב לתגובה זו
    17 5
    זה שהיית מפקד דמיקולו בצבא של קצינים שמפחדים להלחם זה לא נותן לך קרדיט להוציא דיבת צה"ל וישראל רעה. ודאי וודאיש לא בימי קרב. מה שניתן להבין הוא שאתה רפוס ומאוס... עם מפקדים כמוך לא ננצח וברור שטוב שאתה רק כותב - רוחני שכמותך. וכמה טוב שבשטח יש חיילים הרבה יותר מתאימים...
    סגור
  • וואו, אתה עו"ד? בחייאת?
    עוד עו"ד 10/08/2014 14:08
    הגב לתגובה זו
    8 7
    ועוד עו"ד בישראל!!! אני המום.
    סגור
  • 41.
    פז שמאלני מטומטםם (ל"ת)
    מש 10/08/2014 10:55
    הגב לתגובה זו
    14 4
    סגור
  • 40.
    החמס סרטן לישראל ולחלק מהעזתים ודבריך סרטן לישראל ולחמס
    ציון 10/08/2014 10:45
    הגב לתגובה זו
    12 1
    זאת עזרה לתעמולה שלהם כואב לי שמדינת ישראל ממנת לך פנסיה תקציבית במקום שתעזור להסברה של ישראל בתמורה לפנסיה הנדיבה שכל אזרחי המדינה ממנים לך בושה וחרפה שיהודי וקצין לשעבר מוציא מפיו דברים כאלה
    סגור
  • 39.
    תיקון
    אנונימי 10/08/2014 10:41
    הגב לתגובה זו
    4 1
    ג'ואן ריברס מכה שנית: "המתים בעזה,והטוקבקסטים הם בעלי IQ נמוך"
    סגור
  • 38.
    ומה הם היו קודם ?
    איש אחד 10/08/2014 10:34
    הגב לתגובה זו
    3 1
    הדפנסיביות היא הסתרת נקיפות מצפון ?
    סגור
  • 37.
    בקורות יש למכביר,אבל פתרון אפקטיבי יש לך
    עדי 10/08/2014 10:33
    הגב לתגובה זו
    8 1
    מי שחושב שהוא חכם וכולם טיפשים,שיציג עצמו לבחירה לכנסת
    סגור
  • 36.
    צהל הצבא הכי מוסרי בעולם
    מחצית הרוגים מחבלים! 10/08/2014 10:32
    הגב לתגובה זו
    12 3
    בושה שאחד כמוך בשייטת
    סגור
  • 35.
    איזה חסר אחריות אתה
    לא ייאמן 10/08/2014 10:31
    הגב לתגובה זו
    14 3
    תבדוק את הנתונים ותראה שרוב ההרוגים הם מחבלים לא ייאמן שאתה היית סגן מפקד שייטת ומאמין לשטויות שהחמאס מפרסם...
    סגור
  • ואתה בדקת את הנתונים?
    לא מתערב 10/08/2014 12:20
    הגב לתגובה זו
    7 7
    אז איך זה שכל אמצעי העיתונות בארץ ובעולם לא מסכימים איתך?
    סגור
  • ההרוגים
    ה bbc בדק את גילאי ה 11/08/2014 06:28
    הגב לתגובה זו
    4 0
    הרוב צעירים בין 20 ל 35 .גברים .בגיל של לוחמי חמס.
    סגור
  • הפסקת לקרוא את האמצעים הזרים
    פליקס חלפון 10/08/2014 22:40
    הגב לתגובה זו
    1 2
    לפני ארבעה ימים. כי מאז שהם יצאו הבלוף נחשף. הסגן בשא"A VZV VUT TSO S,H AXUDS KAKUO UVXSR NSHBH CTNUBV AKNV NCKH KVCHI AVMS VABH N,HHJX TKHU FTK THSHUY/ NH CFKK RUMV AKUO TH,BU UCACHK NV VO MRHFHO T, ZV
    סגור
  • 34.
    הגיוני אבל הממשלה ימנית קיצונית ולכן נמשיך לסבול. (ל"ת)
    ריאליסט 10/08/2014 10:27
    הגב לתגובה זו
    5 15
    סגור
  • 33.
    כל עזתי היה גם קודם מועמד למחבל, אתה לא חכם
    משה ג. 10/08/2014 10:22
    הגב לתגובה זו
    14 2
    מי שאין לו מה לאכול ואין לו פרנסה הוא מחבל בפוטנציה. אם יתחילו לשקם הרצועה במקום לקנות נשק מספר המחבלים יקטן.
    סגור
  • אתה רציני, השקיעו את כל הכסף בתוקפנות
    שמואל 10/08/2014 17:16
    הגב לתגובה זו
    3 1
    אם אנסה לרגע להיכנס לנעלי העזתי הממוצע, הייתי משקיע את הכסף בפיתוח, ביצירת מקומות עבודה, מפרסם שאין לי כוונה בשימוש בנשק ופגיעה במדינת ישראל ואז מבקש מישראל או מהאו"ם בקשה לפתיחת גבולות., במקרה כזה ישראל לא הייתה יכולה לסרב.
    סגור
  • 32.
    עו"ד טליה ששון עמיתה בכירה
    ישראל 10/08/2014 10:16
    הגב לתגובה זו
    6 0
    זה אומר הכל על הארגון הזה..
    סגור
  • 31.
    כותב המאמר גר בעוטף עזה ? לא, אז שישתוק ! (ל"ת)
    אין חמאס אין בעיות 10/08/2014 10:12
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • בקיבוצים של עוטף עזה
    אוגוסטוס 11/08/2014 20:37
    הגב לתגובה זו
    5 0
    יש רוב לבוחרי מרצ. קיבוצניקים תמיד היו שמאלנים, והם נשארים שמאלנים גם כשיורים עליהם.
    סגור
  • אז מה מאמי ?
    אחד 11/08/2014 16:01
    הגב לתגובה זו
    2 0
    רק לתושבי עוטף עזה מותר להתבטא בימים אלה ? (שנפטר את ביבי,בנט וליברמן כי הם לא גרים בעוטף עזה?) טפשוני.
    סגור
  • 30.
    ואם נחלק סוכריות מה נקבל? (ל"ת)
    hAKY1 10/08/2014 10:04
    הגב לתגובה זו
    7 1
    סגור
  • 29.
    בשייטת לא רואים את כל התמונה רק פעולות קומנדו גיבוריות
    גידי 10/08/2014 09:54
    הגב לתגובה זו
    10 0
    הפלסטינים חטפו 3 ילדים אנחנו ניסינו מצוא את החוטפים ,על הדרך נעצרו אנשי חמאס החמאס לא אהב זאת והתחיל לירות .אז מי התחיל.? שלא לדבר על המנהרות ש"במקרה" נחשפו אז איזה מין איש צבא זה אילן פז .
    סגור
  • 28.
    עוד אחד שמדבר בססמאות.. חרטטן מצפון ת"א? או איפה בדיוק?
    חסר אחריות!!! 10/08/2014 09:49
    הגב לתגובה זו
    15 3
    אילן פז, ואתה במילים האלה שלך מוסיף עוד כמה אלפים בעולם שיצאו נגד ישראל, גיבור גדול, מה אתה חושב שצריך לעשות מה? לעבור מבית לבית ולבקש בנימוס שיראו לך איפה יש מנהרה ,אמל"ח ומחבלים? זהו סיימת לקבל כסף מצה"ל אז אתה יוצא נגדו? עדיף לשמור על שקט כשאין דברים חכמים להגיד!!!
    סגור
  • 27.
    בתור מפקד שמור את הדעות שלך לעצמך תתביישששש (ל"ת)
    לוחם 10/08/2014 09:46
    הגב לתגובה זו
    17 2
    סגור
  • 26.
    צודק. כל הכבוד על האומץ לומר את האמת לעם שאינו מעוניין
    שלמה 10/08/2014 09:43
    הגב לתגובה זו
    7 13
    יש פה פתרון אחד לכל בעיה - להיכנס בהם. לא אכפ לאף אחד משום דבר אחר.
    סגור
  • 25.
    רק לא הבנתי איך הקמת נמל תמנע הכנסל 200 אלף טילים כבדים
    gg-התחשיב הכלכלי 10/08/2014 09:34
    הגב לתגובה זו
    15 0
    ישירות מהספק בלי מתווכים זה תואם בדיוק את התקציב שהיה להם ל 30000 טילים דלוחים עם עשרות מתווכים בדרך- מאז טרואמת לבנון מפקדי שייטת 13 לא ידועים כנרקומנים של שטויות
    סגור
  • 24.
    אם תהיה מדינה פלסטינית לא תהיה ישראל ,וזה לכול הדפרים
    בא 10/08/2014 09:34
    הגב לתגובה זו
    14 0
    והשמאלנים ,אני מאוד מצטער .
    סגור
  • 23.
    מי זה בכלל?
    אנונימי 10/08/2014 09:33
    הגב לתגובה זו
    5 1
    הייתי בחה"י ולא שמעתי את השם שלו ב-15 שנים האחרונות... מחר יראיינו את העוזר נהג של מב"ס הקריה שיגיד שאנחנו בסדר או לא.... יאללה, סתום!
    סגור
  • 22.
    מרכז להתחדשות הדמוקרטיה- מרכז שמאלני קיצוני במימון
    ידוע כמרכז שמאלני 10/08/2014 09:31
    הגב לתגובה זו
    17 1
    הקרן החדשה לישראל- במימון אירופה הנאורה- (שאוהבת יהודים ומוכנה למות בשבילם) מה יהודים עושים בשביל הכסף...בושה!!!
    סגור
  • 21.
    קראנו לך פיצי כי היית סמרטוט, אז והיום. (ל"ת)
    וקס 10/08/2014 09:30
    הגב לתגובה זו
    14 2
    סגור
  • 20.
    היית סמש״ט גרוע ולכן לא מונית למש״ט, כנס ותבין.
    יהושוע 10/08/2014 09:25
    הגב לתגובה זו
    25 3
    הייתי תחת פיקודך כסמש״ט (כשגלינקה או גנלט היה מש״ט, אני כבר לא זוכר) היית גרוע אז לא ברור, לא החלטי, לא חתרת למגע עם האויב והכנסת אותנו לקיפאון, גליקמן הגיע כמש״ט והוביל את השייטת לעידן טכנולוגי יותר, מבצעי יותר ונחוש (שלא לדבר על צוקרמן), כיום אתה מנסה ליצור כותרות ומשתמש בהיותך סמש״ט כדי לזכות לכותרות, זו לא דרכנו! תתאפס על עצמך, ״קח 7״ ותנסה להבין שאתה פוגע בנו (בשייטת ובחוסן הלאומי) אחרת תמצא את עצמך ״אצל עמי עם קיטבג״! שמור את הדעות שלך כרגע בצד (גם איילון לא מעז להתבטא בימים אלו, נשאר לו קצת כבוד, קצת). יש לך ילדה מקסימה באג״מ.
    סגור
  • 19.
    מפקד לשעבר
    דני 10/08/2014 09:23
    הגב לתגובה זו
    12 1
    הם לא בפוטנציה! הם כבר מחבלים מגיל 0 זה מה שמחנכים אותם! אז תפסיק לזיין את השכל! בדיוק הפוך! אולי עכשיו הם יבינו שהטרור לא יסלק את היהודים מארצם!
    סגור
  • 18.
    אין אמירה , אז היה מוצדק לפתוח במלחמה ? הקביעה
    ירון 10/08/2014 09:20
    הגב לתגובה זו
    3 0
    שיהיו כרגע עזתים שיתנהגו כלוחמי חמאס הינה פועל יוצא של כול מלחמה ועל אחת כמה וכמה של לוחמה בשטח בנוי , אולי לא היה נכון למנות אותך לתפקיד רם בצבא עם אתה לא מבין כלל בסיסי כמו זה
    סגור
  • 17.
    סגן מפקד השייטת
    עמית 10/08/2014 09:19
    הגב לתגובה זו
    11 2
    שילך קבינימט המחבל התקשורתי הזה!! איך לעזאזל הצליח איש כזה פגום להגיע לדרגה כזאת גבוהה... מה לא היה שם איזה מישהו לשים לב שהוא ערבי בעצמו ?!
    סגור
  • עמית, מה עשית בצבא? ג'ובניק? התגייסת בכלל?
    לוחם לשעבר 12/08/2014 14:11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הרבה צעקנים בציבור משתמטים, מי שהיה במלחמה רוצה שלום.
    סגור
  • איך אתה הגעת למצב שאתה מגיב באינטרנט?
    אוגוסטוס 11/08/2014 20:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה? אף אחד באינטרנט לא שם לב שאתה אידיוט?
    סגור
  • 16.
    הקם להורגך השכם להורגו (ל"ת)
    יז 10/08/2014 09:17
    הגב לתגובה זו
    12 0
    סגור
  • 15.
    תלך לעזה ותביא שלום
    meiryacoby 10/08/2014 09:14
    הגב לתגובה זו
    12 1
    כמו שעשו פושעי אוסלו
    סגור
  • 14.
    בושה למשפחת חיל הים.
    קובי 10/08/2014 09:09
    הגב לתגובה זו
    17 4
    לפעמים עדיף לסתום את הפה מאשר לדבר שטויות בשביל פרסום או משהו. ביזפורטל לא צריך לתת לאנשים כאלו במה.
    סגור
  • הוא היה סמש״ט גרוע ולכן לא קיבל את המש״ט (גליקמן קיבל). (ל"ת)
    יהושוע 10/08/2014 09:26
    הגב לתגובה זו
    14 3
    סגור
  • 13.
    אתה בטוח שאתה ראוי לשייטת ?
    זואי 10/08/2014 09:03
    הגב לתגובה זו
    17 2
    איש יקר החמאס רוצה להרוג אותך ואת כל משפחתך , מה דעתך על כך ? אולי גם אחרי הידיעה הזאת אתה עדיין חושב שהכניסה לעזה לא ראויה ? הרי לא משנה מה נעשה הם לא יאהבו אותנו וכולם כולל ה"חפים מפשע" אומרים כלל עם ועדה שהם לא מכירים ולעולם לא יכירו במדינת היהודים ושאנחנו רק זמניים פה על אדמת "פלסטין" כדבריהם ... אז באיזה סרט אתה חי ?
    סגור
  • אתה בטוח שאתה ראוי לחיבור אינטרנט? (ל"ת)
    אוגוסטוס 11/08/2014 20:40
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 12.
    עוד שמאלני............ (ל"ת)
    גררר 10/08/2014 08:59
    הגב לתגובה זו
    19 1
    סגור
  • 11.
    1800 בילתי מעורבים ?
    מתן 10/08/2014 08:53
    הגב לתגובה זו
    30 1
    אדוני המפקד כשאתה מותקף בביתך בקן של נמלים או ג'וקים ואתה מדביר אותו האם אתה שואל את עצמך איזה ג'וק או נמלה הם ידידותיים לסביבה או איזה מהם לא או שאתה מרסס הכל ? ותשתדל תשובה כנה - טוב ?
    סגור
  • לפחות המפקד יודע לכתוב עברית !!!!! (ל"ת)
    אנונימי 10/08/2014 13:09
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 10.
    החמס מיצר נכסים להשמדת ישראל - לא לרווחת העזתים (ל"ת)
    ליצן 10/08/2014 08:45
    הגב לתגובה זו
    17 0
    סגור
  • 9.
    מה אתה מציע כנגד מבקשי נפשנו בלי מרכאות
    י. 10/08/2014 08:45
    הגב לתגובה זו
    19 0
    נא פרט את הצעתך ונראה אם חוכמה יש בה או אשליות.
    סגור
  • 8.
    שיא תפארתה של פתולוגיית השמאל . (ל"ת)
    seeker 10/08/2014 08:42
    הגב לתגובה זו
    18 2
    סגור
  • 7.
    התקווה
    MinFin 10/08/2014 08:31
    הגב לתגובה זו
    8 7
    עם אנשים כמו אילן פז אפשר לומר עוד לא אבדה תקוותנו
    סגור
  • 6.
    תגובה לסגן מפקד שייטת
    משפחת שקדת 10/08/2014 08:29
    הגב לתגובה זו
    6 2
    למה לא אמרת את זה קודם היינו מגייסים אותך למילואים לצוות החשיבה של צהל
    סגור
  • 5.
    לא יצרתית שרק יחושבת על הכסאות
    הנהגה מטומטמת פחדנית 10/08/2014 08:13
    הגב לתגובה זו
    5 1
    חינוך על הפנים ביטחון פנים על הפנים רווחה אין בכלל מערכת בריאות להחליף למערכת חולות ביטחון חוצ גרוע -תשאלךו את עוטף עזה בקיצור כלום ושום דבר מה יש? כסף ומשכורות לשרים בושה וחרפה אין מנהיג בישראל עד שהעם לא יגיד את דברו לא יקרה פה כלום רק יותר גרוע
    סגור
  • 4.
    עוד "גאון" שיודע הכל מהצד. למה לא תלך לפוליטיקה? (ל"ת)
    נמאס מה-"גאונים" 10/08/2014 08:01
    הגב לתגובה זו
    10 1
    סגור
  • גאונים בפוליטיקה ? בישראל? ראה את עשרת המובילים. (ל"ת)
    א' 10/08/2014 09:27
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 3.
    עוד מחוסר עבודה שלא דאגו לו לאחר השיחרור. (ל"ת)
    mknafo 10/08/2014 07:53
    הגב לתגובה זו
    20 2
    סגור
  • 2.
    את המחבלים הבאנו מטוניס חשבנו שהם יאהבו אותנו. אם ניתן (ל"ת)
    זוכר את אוסלו 10/08/2014 07:39
    הגב לתגובה זו
    13 1
    סגור
  • 1.
    עוד אחד שרוצה לתת לערבים מתנות
    לא יאומן 10/08/2014 07:37
    הגב לתגובה זו
    14 3
    לא נמאס לכם? אתם עושים את עצמכם תמימים? נתנו את דרום לבנון. נתנו את רצועת עזה. הבאנו אלפי מחבלים מתוניס לגדה המערבית. כמה מתנות עוד צריך לתת להם אם אחרי כל מתנה הם ממשיכים לשחוט אותנו?
    סגור
  • לא להתרגש- מדובר במרכז שממומן ע"י הקרן החדשה לישראל...
    ארגון של שמאל קיצוני 10/08/2014 09:33
    הגב לתגובה זו
    14 1
    שממומנת ע"י אירופה שלא אוהבת את בחירתו הדמוקרטית של העם בישראל
    סגור