ברוכים הבאים לאתר החדש של
רצינו להראות לכם מה חדש
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תוכלו להירשם לאתר, לנהלאזור אישי
ולהגדיר ניירות למעקב
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו את כל המדורים בתחום
שוק ההוןבמקום אחד
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את כל הנתונים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
כל הנתונים והכתבות
במדורהמטבעות הדיגיטליים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
בואו לצפות
בתוכניות החדשות שלנו
להמשך הדרכה מעבר לאתר
נתוני אג“ח
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גרפים אינטראקטיביים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תצוגת נתוני מט“ח חדשה
להמשך הדרכה מעבר לאתר
מניות ארביטראז‘
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את הקרנות
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גלישה נעימה
מערכת
להמשך הדרכה מעבר לאתר

שימו לב - זו הסיבה לקפיצה כעת בטבע שנסחרת בניגוד למגמה

טבע, צילום: Getty images Israel
מניית טבע סגרה בת"א בעלייה של 4% בזמן שהמעו"ף ירד 0.4% ובוול סטריט המדדים צבועים אדום. טבע חזרה לת"א עם פער ארביטראז' חיובי של 0.7% בלבד כאשר העליות כעת מיוחסות לדברים שנאמרו מצד מיילן בכנס של גולדמן זאקס.
טבע +4.61% טבע 4,990 +4.61% טבע בסיס:4,770 פתיחה:4,899 גבוה:4,990 נמוך:4,791 תמורה:87,481,109 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא:
מיילן +0.31% מיילן 13,130 +0.31% מיילן בסיס:13,090 פתיחה:13,010 גבוה:13,150 נמוך:12,960 תמורה:52,050,452 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא:
מדד ת"א 35 +1.06% מדד ת"א 35 1,432.71 +1.06% מדד ת"א 35 בסיס:1,417.72 פתיחה:1,415.91 גבוה:1,433.24 נמוך:1,410.3 תמורה:1,235,061,714 לעמוד ציטוט חדשות גרפים הרכב מדד ביצועים כתבות נוספות בנושא:
מיילן היא אחת משתי החברות שנמצאות בשלב המתקדם ביותר לקראת השקת גירסה גנרית לקופקסון 40 מ"ג של טבע. בדו"חות האחרונים עדכנה מיילן כי היא צופה שבמהלך חודש יוני תתקבל ההחלטה מצד ה-FDA לגבי הגירסה הגנרית שלה לקופקסון 20 מ"ג ואמש בכנס של גולדמן זאקס עדכנה מיילן כי היא נתבקשה מצד ה-FDA למסור הבהרות נוספות (מינוריות לטענתה) בנוגע לגירסה הגנרית לקופקסון 20 מ"ג. בשוק כבר מתחילים להריח אפשרות של עיכוב של מיילן בקבלת האישור מה-FDA ונזכיר כי רק לאחר קבלת האישור לגירסת ה-20 מ"ג, יעלה הסיכוי לקבלת האישור לגירסת ה-40 מ"ג שהיא גירסת הקופקסון המשמעותית (כ-85% מהמטופלים).  נציין כי מניית מיילן שחזרה היום עם פער ארביטראז' חיובי של 0.25% יורדת כעת מעל 1%.
מבחינת טבע זה סיפור דרמטי מאוד. אם ה-FDA ידחה את הגירסה של מיילן, הדבר עשוי לשחרר הרבה לחץ בקרב משקיעי טבע. נציין כי החברה שהיא המועמדת המובילה כעת להשיק גירסת גנרית לקופקסון 40 מ"ג היא מומנטה שכבר קיבלה אישור FDA לקופקסון 20 מ"ג וכעת ממתינה לאישור לגירסת ה-40 מ"ג. ועדיין, אם מומנטה תהיה היחידה שתשיק גירסה גנרית ל-40 מ"ג בתקופה הקרובה , הפגיעה תהיה פחות דרמטית. 
מתחילת החודש טבע מציגה התאוששות מסוימת וכבר טיפסה כמעט 10% בבורסה בת"א אחרי שצללה 52% תוך פחות משנה. בחודש פברואר כבר ראינו התאוששות דומה שהסתיימה עם מהלך נוסף של מפולת לשפל חדש. כעת מקווים המשקיעים במניית טבע שההתאוששות תימשך. מהבחינה הזו, הרבה מאוד תלוי בהתפתחויות בגיזרת הגנריקה לתרופת הקופקסון. ראו גרף מניית טבע ב-12 החודשים האחרונים.
בשיחה עם ביזפורטל אמר היום סטיבן טפר, אנליסט ב-IBI, כי "מבחינתי זו בשורה גדולה לטבע. אני הערכתי שהשקה של גנריקה לקופקסון 40 מ"ג אנחנו נראה רק ב-2018 וההתפתחות האחרונה בהחלט מחזקת את דעתי בעניין זה. באופן כללי אפשר לראות שב-FDA לא ממש מרגישים בנוח עם הגירסה של מיילן לקופקסון שכן זו לא הפעם הראשונה שהחברה נדרשה להעביר השלמת חומרים וזה בזמן שה-FDA כבר אישר מזמן את הגירסה של מומנטה לקופקסון בגירסת ה-20 מ"ג. כמובן שאם בסופו של דבר הגירסה של מיילן תיפסל, זה יהיה מאוד משמעותי עבור טבע - אבל נחכה ונראה".
למאמר של האנליסט יונתן קרייזמן על המצב בטבע - לחץ כאן
*מידע ראשוני בדבר ההתפתחות הגיע באמצעות 'הוט-סטוקס'
תגובות לכתבה(38):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 13.
    בשביל לעלות (ל"ת)
    מניה לא צריכה סיבה 19/06/2017 01:17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 12.
    קנו טבע לטווח ארוך ..... (ל"ת)
    מושקע בטבע 15/06/2017 23:54
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • "אם רק היינו מקיעים בטבע"
    בעוד כמה שנים 19/06/2017 13:23
    הגב לתגובה זו
    3 0
    המשפט הזה חוזר על עצמו כל שנה אז זאת הזדמנות שחובה לנצלה.טבע כבר לא תלויה בקופקסון ולא ניתן למתחר חברה בעלת עשרות מפעלים ועשרות אלפי עובדים עם שורת הכנסות שלא מפסיקה לגדול בחסר כל כך לא הגיוני.טבע ומיילן הן חברות המעוף היחידות שתמיד יהיו כאן ובמכפילים הקיימים בהן הן נסחרות אני אפילו לא עושה תיק מבוזר ואת כל השקלים משקיע בטבע ובדולרי אין כמו גוגל.
    סגור
  • 11.
    איזה כיף לשחוט לכם את טבע כדי שהמעוף יירד (ל"ת)
    המתחזה 15/06/2017 20:48
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 10.
    הולכת לטבוע
    טבע??? 15/06/2017 20:15
    הגב לתגובה זו
    9 3
    לא בכדי העליות בוולסטריט לא מחזיקות מעמד. המניה תחזור לרדת בקרוב לדעתי כמובן
    סגור
  • לפני אתה כותב שטויות רצוי
    טבע זאת אימפריה 19/06/2017 13:54
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שתזכור שחצי מארון התרופות שלך קניתה מטבע ולצרך כאשר תזדקן אז כל הארון כמעט יהיה תוצרת טבע כי היא פונה לקהל המבוגר בעיקר ותוסיף את נושא תוכלת החיים.לי יש טבע והייתי מת שהיא תר בעוד 40 אחוז כי אז תוך 5 שנים הדיבינד יחזיר לי את כל ההשקעה.חברות כמו טבע רק גדלות ומתחזקות ואנו לא רחוקים מהיום שהסנטימנט כלפי הסקטור ישתנה בדיוק כפי שקרה לחברות הטבק שחטפו קנסות ופיליפ מוריס הענקית ירדה ל30 דולר והים היא על 120 דולר ומדווחת על 5 דולר רווח למניה.המסקה:כאשר מניה יורדת בגלל סנטימנט אז זה הזמן להשקיע בה .מי שהשקיע בפיליפ מוריס כאשר הסנטימנט היה שלילי כלפי הסקטור כבר עשה 400 אחוז וזה בדיוק מה שיקרה בעתיד עם טבע.
    סגור
  • טבע
    שלומי 15/06/2017 22:22
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מה שנכון נכון
    סגור
  • 9.
    מיילן בקרוב תשיק את הקופקסון הגנרי
    אנליסט 15/06/2017 17:47
    הגב לתגובה זו
    6 7
    טבע שוב תתרסק לא המלצה כמובן
    סגור
  • אפיפן גנרי בקרוב
    גם לטבע יש השקות 19/06/2017 13:30
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כאשר טבע תקבל אישור להפיץ את התרופה הביולוגית החדשה נגד מגרנה זה אמור להשפיע באופן מאוד משמעותי על המניה מאחר וזה עוד קופקסון וזאת מבלי לדבר על התרופה למחת ההניגטון והמשכך כאבים שלא ניתן לעשות בו אביוז וכמעט שכחתי שעם עסקת אגלרן נוספה גם הקוצ'רטה (להפרעות קשב) שמייצרת מאות מליונים.שער יעד 110 דולר עד סוף 2019.
    סגור
  • חנליסט..חאנטריש..חפש מי שיינער אותך היטב... עוד אחד (ל"ת)
    פנטיניניו 15/06/2017 20:08
    הגב לתגובה זו
    2 5
    סגור
  • טען עוד
  • 8.
    אם יש סיכוי לחברה
    יגאל 15/06/2017 16:00
    הגב לתגובה זו
    12 9
    להתאושש בענק אז זאת חברת טבע, והיא תתאושש.
    סגור
  • מי שזה לא ברור לו
    טבע זאת אימפריה 19/06/2017 13:55
    הגב לתגובה זו
    2 0
    שיבחר מקצוע אחר ויגיד שלום למסחר בברוסה.
    סגור
  • סוס מת (ל"ת)
    טבע 15/06/2017 17:09
    הגב לתגובה זו
    3 4
    סגור
  • 7.
    זה לא קשור לקופקסון
    אנונימי 15/06/2017 15:47
    הגב לתגובה זו
    6 2
    בטבע יש צנרת תרופות עתידית והיא בדרך לקבל אישורים , תשמעו בקרוב , bizportal.כול הזמן נדבקים על הקופקסון , סתם כותרת .
    סגור
  • 6.
    כבר ירדה בגלל הקופקסון וכל ידיעה בנושא שוב ירידות
    טבע 15/06/2017 15:07
    הגב לתגובה זו
    4 0
    מאותה סיבה. עדיין לא ברור מה עם החוב עקב קניה כושלת לא סתם ויגודמן התפטר. פתאם ידיעה סתמית מעלה את מניית הכשלון הלאומי של ישראל.
    סגור
  • 5.
    כל הכבוד לביזפורטל - הראשון לדווח ולהסביר (ל"ת)
    בדרך הטע 15/06/2017 15:02
    הגב לתגובה זו
    6 4
    סגור
  • מה כל הכבוד ? ביזפורטל צריך לחרטט משהו ! לפי מצב רוח .. (ל"ת)
    הצחקתני 15/06/2017 17:31
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 4.
    הלו הלו, מיילן הבטיחה למשקיעים קופקסון גנרי, ועכשיו
    dw 15/06/2017 15:02
    הגב לתגובה זו
    2 3
    אז מה זה התירוצים עכשיו? הבטחתם? קיימו! איפה הקופקסון? על מה משלמים ל-התר ברש משכורת? טבע ומיילן אמורות לייצר 5$ למניה, כאשר אצל מיילן זה כולל הבטחה לקופקסון. אם אין קופקסון אז למה לשלם על מניית myl 40$ כאשר אפשר לקנות teva ב 30$ ? המשקיעים במיילן גם רוצים קופקסון 40 מ"ג, בלי התחכמויות. ומה התר עכשיו מספרת לנו? אההה, תראו, אכלו לי, שתו לי, הכלב אכל לי ת'מחברת? 40 מ"ג אני לא יכולה להביא לכם אז אולי בבקשה תסתפקו ב 20 מ"ג המצ'וקמק? (אבל על זה כבר יש גנריקה, אז ממילא לא מיילן לא תעשה בוכטות, הכסף מגיע מלהיות תרופה גנרית ראשונה, על זה מיילן בנו מדינה והפחידו את משקיעי טבע בשנה שעברה) משקיעי מיילן רוצים קבלות. לא תירוצים. הכביש אשם, הגשם אשם, הכלב אכל לי ת'מחברת. בלי קופקסון למה לשלם על myl מחיר גבוה ב 30% מ teva ? על מה התר מקבלת משכורת (שמנה)? משקיעי מיילן כבר עצבנים עליה עוד ממקודם.
    סגור
  • מכרתי את מיילן לטובת טבע
    כל מילה בסלע 16/07/2017 21:05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בדיוק מהסיבות שכתבתה ומפני שטבע מחלקת יותר מ4 אחוז דיבידנד בניגוד למיילן.
    סגור
  • 3.
    טבע כבר במירוץ מתקדם להחלפת הכנסות הקופקסון כך שאם הוא
    ב 15/06/2017 15:02
    הגב לתגובה זו
    11 0
    עדין יהיה גורם משמעותי בהכנסות עקב עיכוב לגרסה גנרית אז הרי שמדובר בבונוס משמעותי עבור טבע. השוק מתמחר כרגע את טבע בלי הקופקסון בעוד שטבע במאמצים גדולים למציאת חלופות כך שלא בטוח שהדאגה מוצדקת ואם הקופקסון עדין חזק בסביבה אז הדאגה רחוקה מלהיות מוצדקת והתמחור הנוכחי רחוק מראוי עבור החברה לדעתי.
    סגור
  • תן להם לפחד ולמכור כי אחרת אתה
    למה לעזור למשקיעים 19/06/2017 13:33
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא תרוויח.בשוק ההון תמיד מישהו מרוויח/מפסיד על חשבון האחר אז למה אתה מחלק עצות?
    סגור
  • 2.
    טבע עדיין החברה הטובה ביותר בשוק
    הצלף 15/06/2017 14:17
    הגב לתגובה זו
    13 7
    זה בעב ענעין של זמן עד שהגופים עצחילו שוב לקנותאחרי מפולת חא נמש מובנת
    סגור
  • נכון. חברה הכי טובה שיורדת הכי הרבה נראה לך?
    מה אתה רוצה בעצם? 15/06/2017 14:51
    הגב לתגובה זו
    8 5
    אתה קובע שהיא הכי טובה. ואני אומר לך שהיא בין הגרועות ו7עוד נראה אותה בשליש מחיר מהיום..לא מהשיא.
    סגור
  • אז למה אתה משקר?
    פריגו ירדה הכי הרבה 16/07/2017 21:18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בוא נראה כמה אומץ יש לך ותקנה פוטים......
    סגור
  • צריך לדעת מתי להיכנס לטבע
    תרשה לי לזלזל בך 16/07/2017 21:08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני מתחילת השנה הרווחתי יותר מ150 אחוז על טבע כי היא נהדרת למסחר יומי.
    סגור
  • כל סקטור הגנריקה חטף
    dw 15/06/2017 15:17
    הגב לתגובה זו
    2 3
    teva ו myl מבטיחות לך 5$ למניה, כשאצל myl זה כולל קופקסון. teva נסחרת ב 30$. myl נסחרת ב 40$ (עכשיו טיפה פחות). רגע. מה? אין קופקסון? אבל הבטחתם יונה, אופס, קופקסון, למשקיעים? איפה היונה? על מה משלמים 40$ למניה של מיילן? על מה משלמים להתר משכורת?
    סגור
  • 1.
    שטויות מריצים אותה כדי להעלות את המעוף או לעצור אותו (ל"ת)
    אסף 15/06/2017 13:25
    הגב לתגובה זו
    13 18
    סגור
  • אי אפשר להריץ מניה דואלית הנסחרת גם בניו-יורק (ל"ת)
    אנליסט 15/06/2017 16:13
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • אתה באמת חושב כך ?.. אתה פשוט טיפש...! אל תגלה לאף אחד (ל"ת)
    סאלים אלקרנע 15/06/2017 14:38
    הגב לתגובה זו
    18 8
    סגור
  • אתה סתם קשקשן
    אנונימי 15/06/2017 13:48
    הגב לתגובה זו
    6 8
    הקופקסון כבר לא רלוונטי , טבע כבר מתומחרת, יש לה בצנרת עוד 1000 תרופות חדשות , סתם מקשקש .מריצים תפסיק להמר ולך לגמילה .קונה טבע כול הזמן בשערים אלו זו מציאה .
    סגור
  • אתה מטיף לה כבר שנים. טבע היום זאת טבע אחרת מהזמן
    לזקנצ'יק החביב 15/06/2017 14:54
    הגב לתגובה זו
    6 6
    של הורביץ. היא היום פגר.
    סגור
  • אז גם מיילן היא פגר?
    תרשה לי לזלזל בך 16/07/2017 21:10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל חברות התרופות שלנו ירדו ב40 אחוז.
    סגור
  • החברה גמורה
    למה לעזור למשקיעים 19/06/2017 13:35
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תמכרו מהר כי מחר יתכן שלא נזדקק יותר לתרופות לעולם:)
    סגור
  • הודעה לשורטיסיטים
    אנונימי 15/06/2017 15:41
    הגב לתגובה זו
    4 4
    לכול השורטיסים והספוקלנטים שמגיבים כאן , הרסתם את הבורסה , מה אתם כל כך שליליים על טבע , ומה אתם מטיפים כול הזמן , סתם חבורה של מהמרים , טבע זו חברה מצויינת שעברה משבר , זה הזמן לקנות , כי היא יוצאת מהמשבר , למי שזה מפריע או כואב שייקח אקמול , תפרגנו קצת , לא יזיק לכם .אני כול הזמן קונה בשערים האלו .
    סגור
  • וזאת הזדמנות קניה מאוד נדירה
    אני מפרגן 16/07/2017 21:15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני רוצה להוסיף שכל הסקטור עבר משבר וטבע נפלה יחד עם הסקטור שלה ולא בגלל שהדוחות שלה גרועים.זאת המניה הכי מבטיחה לחיסכון פנסיוני.אני מציע לכולם להשקיע בטבע דרך תעודת הסל שבה היא נכללת.
    סגור
  • 20 שנים והמניה שלי (ל"ת)
    5 אחוז דיבידנד כפול 19/06/2017 13:43
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • לא ניתן לדעת מה יוליד יום
    למה לעזור למשקיעים 19/06/2017 13:41
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אולי גוגל מצאה כדור ובזכותו לא נזדקק כלל יותר לתרופות ???שנת 2020:"אם רק היו לנו מניות בטבע".משפט שחוזר על עצמו כל שנה.עוד מעט הבנקים יכנסו לקשיים ובקשו הלוואה מטבע.לא ניתן לחסל את התעשיה הכי מבטיחה בעולם אבל כן אפשר לחסל את המניה שלה.
    סגור
  • בתור פגר היא מגלה סימני חיים לא רעים :-)
    dw 15/06/2017 15:20
    הגב לתגובה זו
    6 1
    בחודשים האחרונים טבע הביאה לך תרופה אינובטיבית חדשה להנטינגטון + תרופה אינובטיבית חדשה למיגרנה + תרופה גנרית לאיידס + תרופה גנרית לכולסטרול. בתור פגר הייתי אומר שהפגר הזה יודע לפזז לא רע :-) מיילן מאידך הבטיחה לך קופקסון. איפה הקופקסון? ואני רוצה 40 מ"ג, לא ישראבלוף של 20. הבטחתם 40? קיימו! אחרת על מה משלמים להתר משכורת?
    סגור