נדל"ן אמריקני: מכירות הבתים הקיימים זינקו במארס לשיא של 18 חודשים

אלמוג עזר | (1)
נושאים בכתבה נדל"ן למגורים

לאחר שבחודשים האחרונים שוק הנדל"ן האמריקני דשדש בכל הנוגע לבנייה ומכירת בתים, עם כניסת הקיץ נראה כי השוק מתעורר מחדש. כמות מכירות הבתים הקיימים במדינה זינקה לכמות הרבה ביותר ב-18 החודשים האחרונים. 

על פי ארגון סוכני הנדל"ן האמרקני, מכירת הבתים הקיימים בחודש מרץ גדלה ב-6.1% אל 5.19 מיליון בתים. זוהי הכמות הגדולה ביותר מאז חודש ספטמבר 2013. אחוז השינוי החודשי היה הגבוה ביותר מאז חודש דצמבר 2010. על פי סקר הכלכלנים של רויטרס, תחזית מכירת הבתים לחודש מארס הסתכמה ב-5.03 מיליון בתים קיימים.

מחיר הבתים החציוני בארה"ב עלה ב-7.8% בשנה האחרונה. המחיר הנוכחי הינו 212,100 דולר. העלייה בכמות הבתים הנמכרת והעלייה במחיר הבתים מהווה אינדיקציה חשובה לכך שהכלכלה האמריקנית עתידה להמשיך במומנטום החיובי עם הכניסה לעונת האביב. זאת, בניגוד לרושם שנוצר בברבעון הראשון בו מדדים שונים הראו על ירידה צפויה בצמיחת התוצר אל 1.5% בלבד. 

החדשות הטובות משוק הנדל"ן, לכל הפחות אינן מחפות על המידע שפורסם לאחרונה על ייצור, התחלות הבתים והמכירות הקמעונאיות במדינה פושר למדי. על פי כלכלנים שונים, הרגיעה בכלכלה האמריקנית ברבעון הראשון מצביעה על כך שהסיכויים להעלאת ריבית כבר ביוני הקרוב בארה"ב הינם נמוכים מאוד.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    בר 22/04/2015 19:37
    הגב לתגובה זו
    האמריקאים מפרסמים נתונים מזגזגים בכל פעם שהשוקים עלולים ליפול הם מפרסמים נתונים טובים ובכל פעם שהשוק מצפה לעלית רבית עקב נתונים טובים הם מפרסמים נתונים שיכולים לסייע לנגידה ילן לדחות את מועד העלאת הריביתכדי למנוע ירידות בשווקים שיבואו עקב עלית הריבית
ג'ף בזוס אמאזון אמזון
צילום: AFP

סיפורה של חברה: אמזון חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה

מחנות למכירת ספרים קטנה לענקית טכנולוגיה ששווה היום קרוב לטריליון דולר. אלו הנק' המרכזיות בהיסטוריה של החברה ששינתה את כללי המשחק
עמית נעם טל |
ענקית הטכנולוגיה אמזון (סימול:AMZN) חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה, וזו הזדמנות מצוינת להיזכר בנקודות החשובות שמסבירות כיצד הפכה אמזון מחנות למכירת ספרים לענקית טכנולוגיה ששולטת כמעט בכל תחום, ושווה נכון להיום קרוב ל-960 מיליארד דולר.  החברה נוסדה ב-1994, והתפרסמה בתחילה בעיקר בזכות מכירות הספרים. ג'יף בזוס משמש ההקמה כיו"ר, נשיא ומנכ"ל החברה. האתר עצמו נפתח ב-1995 ופעל בתחילה בארה"ב בלבד. בהדרגה בפתח בזוס את האתר למדינות נוספות.   ב-1999 הפכה אמזון לפלטפורמת מכירות הספרים באונליין הגדולה בעולם, והיא מחליטה להיכנס לשוק נוסף: מכירות של מוזיקה ו-DVD, כאשר סל המוצרים שהציעה החברה ממשיך לגדול בהדרגה. ב-2008, אמזון הפכה להיות חברת המכירות הגדולה בעולם. ב-2018 הסתכמו המכירות שהתבצעו באתר של החברה ב-524 מיליארד דולר, או 45% מסכום כלל המכירות שבוצעו באינטרנט.  ב-2005 משיקה החברה את AMZN פריים, מועדון הלקוחות של החברה, שמציע שירות מהיר יותר, והנחות עבור מוצרים ספציפיים. נכון להיום, לחברה יש יותר מ-100 מיליון חברים במועדון זה, מועדון החברים השני בגודלו בעולם. ב-2007 משיקה החברה את הקינדל, רואה הספרים האלקטרוני ששינה את שוק הספרים בארה"ב. הרעיון של "חנות ספרים" במכשיר, שמאפשרת למשתמשים להוריד כל ספר בתוך שניות ללא תלות במיקום, היה חדשני וגרם להרבה כאב ראש עבור תעשיית המו"לות.  בתוך כך, הסיפור העיקרי של החברה בשנים האחרונות היה ההכנסות משירות הענן של החברה. הפלטפורמה הרשמית של Amazon Web Services) AWS) הושקה ביולי 2002, והתבססה בתחילה על מספר מצומצם של כלים ושירותים. ב-2004 הציע מהנדס בחברה להשתמש בתשתית המשמש לתפעול פעילות המסחר של החברה, וכך התרחבה משמעותית תחום שירותי הענן של החברה. הכנסות החברה מאז ההנפקה ב-1997 החברה הונפקה לראשונה ב-1997, ובאופן מפתיע, הרוכשים הראשונים סבלו מתשואות נמוכות במיוחד, כאשר התפוצצות בועת הדוט.קום זמן קצר לאחר מכן העיבה על הסנטימנט סביב חברות האינטרנט. המשבר הכלכלי של 2008-2009 וה"כסף הזול" שמציף את השווקים מאז, שינו את המשוואה עבור אמזון. ב-5 השנים האחרונות זינקה החברה ביותר מ-460%.