מניות במרכז: אנליסטים חתכו המלצה לאפל, ומה חושבים על פייסבוק?

שלוש מניות מרכזות עניין רב היום לאחר המלצות אנליסטים - חשש ממכירות אייפונים נמוכות לאפל, אפסייד ענק לגוגל, ושורט סקוויז אפשרי אחד
ידידיה אפק |

מניות רבות נסחרות בשוק המניות בניו יורק, אבל שלושה שמות מוכרים קופצים לראש הרשימה היום לאחר עדכוני המלצות של אנליסטים. הראשונה היא מניית אפל (סימול: AAPL), שעולה 1.5% למרות שאנליסטים בבנק ההשקעות סוסייטה ג'נרל חתכו את המלצתם למניה.

קבוצת אנליסטים, בראשותו של אנדי פרקינס, הותירו את מחיר היעד למניית ענקית הטכנולוגיה על 575 דולר, אך ציינו כי המניה הוסיפה 7% לערכה בחודשים האחרונים וכעת קרובה למחיר היעד. אבל האנליסטים מודאגים גם מהיקף המכירות הצפוי של החברה.

"בדרך כלל נצפה שאפל תתן ביצועים טובים יותר מהשוק ברבעון הרביעי, במיוחד לאחר השקת מוצרים חדשים", נמסר מהבנק הצרפתי. "לעומת זאת, לפי המחקר שלנו נראה כי מכירות החברה יהיו נמוכות מהתחזיות". פרקינס ציין כי הם מצפים למכירות אייפונים בהיקף של 52 מיליון יחידות ברבעון האחרון של השנה.

האם פייסבוק עומדת בפני שורט סקוויז?

מניה נוספת שבולטת היום היא זו של ענקית האינטרנט גוגל (סימול: GOOG) שמוסיפה 0.7% לאחר שקיבלה שדרוג מאנליסטים בבית ההשקעות פסיפיק קרסט. אוון ווילסון מבית ההשקעות האמריקני העלה את מחיר היעד של גוגל ל-1,450 דולר, אפסייד של 25%.

"אנחנו מעריכים שעסקי ליבה חזקים יותר יכולים לדחוף לצמיחת רווח של 18.4% ב-2014, הישג גדול עבור חברת הטכנולוגיה הגדולה ביותר מבחינת שווי שוק", אומר ווילסון. הוא אינו היחיד שהעלה את מחיר היעד לחברה - Cowen & Company העלו את מחיר היעד שלהם לגוגל ל-1,384 דולר, וקרדיט סוויס שדרגו את מחיר היעד שלהם לחברה ל-1,450 דולרים.

המניה השלישית, והעולה הגדולה מבין השלוש, היא מניית פייסבוק (סימול: FB) שמתחזקת היום ב-3% לאחר שאנליסטים ב-Cowen & Company העלו את מחיר היעד לרשת החברתית ל-68 דולר - אפסייד של 17% על מחיר השוק היום.

במכון המחקר שייפרס מציינים כי למרות הביצועים הטכניים הטובים של המניה, שטיפסה 120% בחצי שנה האחרונה, פוזיציות השורט עלו בכ-30% לסך של 41.7 מיליון מניות מושאלות. במידה ומגמת העלייה תמשך, יתכן שנראה שורט זקוויז שיתמוך במניה עוד יותר, מוסיפים בשייפרס.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ג'ף בזוס אמאזון אמזון
צילום: AFP

סיפורה של חברה: אמזון חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה

מחנות למכירת ספרים קטנה לענקית טכנולוגיה ששווה היום קרוב לטריליון דולר. אלו הנק' המרכזיות בהיסטוריה של החברה ששינתה את כללי המשחק
עמית נעם טל |
ענקית הטכנולוגיה אמזון (סימול:AMZN) חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה, וזו הזדמנות מצוינת להיזכר בנקודות החשובות שמסבירות כיצד הפכה אמזון מחנות למכירת ספרים לענקית טכנולוגיה ששולטת כמעט בכל תחום, ושווה נכון להיום קרוב ל-960 מיליארד דולר.  החברה נוסדה ב-1994, והתפרסמה בתחילה בעיקר בזכות מכירות הספרים. ג'יף בזוס משמש ההקמה כיו"ר, נשיא ומנכ"ל החברה. האתר עצמו נפתח ב-1995 ופעל בתחילה בארה"ב בלבד. בהדרגה בפתח בזוס את האתר למדינות נוספות.   ב-1999 הפכה אמזון לפלטפורמת מכירות הספרים באונליין הגדולה בעולם, והיא מחליטה להיכנס לשוק נוסף: מכירות של מוזיקה ו-DVD, כאשר סל המוצרים שהציעה החברה ממשיך לגדול בהדרגה. ב-2008, אמזון הפכה להיות חברת המכירות הגדולה בעולם. ב-2018 הסתכמו המכירות שהתבצעו באתר של החברה ב-524 מיליארד דולר, או 45% מסכום כלל המכירות שבוצעו באינטרנט.  ב-2005 משיקה החברה את AMZN פריים, מועדון הלקוחות של החברה, שמציע שירות מהיר יותר, והנחות עבור מוצרים ספציפיים. נכון להיום, לחברה יש יותר מ-100 מיליון חברים במועדון זה, מועדון החברים השני בגודלו בעולם. ב-2007 משיקה החברה את הקינדל, רואה הספרים האלקטרוני ששינה את שוק הספרים בארה"ב. הרעיון של "חנות ספרים" במכשיר, שמאפשרת למשתמשים להוריד כל ספר בתוך שניות ללא תלות במיקום, היה חדשני וגרם להרבה כאב ראש עבור תעשיית המו"לות.  בתוך כך, הסיפור העיקרי של החברה בשנים האחרונות היה ההכנסות משירות הענן של החברה. הפלטפורמה הרשמית של Amazon Web Services) AWS) הושקה ביולי 2002, והתבססה בתחילה על מספר מצומצם של כלים ושירותים. ב-2004 הציע מהנדס בחברה להשתמש בתשתית המשמש לתפעול פעילות המסחר של החברה, וכך התרחבה משמעותית תחום שירותי הענן של החברה. הכנסות החברה מאז ההנפקה ב-1997 החברה הונפקה לראשונה ב-1997, ובאופן מפתיע, הרוכשים הראשונים סבלו מתשואות נמוכות במיוחד, כאשר התפוצצות בועת הדוט.קום זמן קצר לאחר מכן העיבה על הסנטימנט סביב חברות האינטרנט. המשבר הכלכלי של 2008-2009 וה"כסף הזול" שמציף את השווקים מאז, שינו את המשוואה עבור אמזון. ב-5 השנים האחרונות זינקה החברה ביותר מ-460%.