מתקשים: גולדמן זאקס פספסו בשורת ההכנסות, "הלקוחות יושבים על הגדר"

ענק הבנקאות, גולדמן זאקס, דיווח על תוצאותיו לרבעון השלישי של השנה והראה כי גם הגדולים מתקשים בסביבה לוחצת
דניאל קביליו | (2)

עונת הדוחות לרבעון השלישי של 2013 תופסת תאוצה כאשר היום דיווח על תוצאותיו ענק הבנקאות, גולדמן זאקס (סימול:GS). בדיווח הראשון של הבנק כחבר מן המניין במדד הדאו ג'ונס המכובד, הבנק סיפק את הסחורה בשורה התחתונה אולם בשורה העליונה הפספוס היה מהותי.

הבנק דיווח על רווח למניה של 2.88 דולר והכנסה של 6.72 מיליארד דולר. בעוד שהרווח למניה היה גבוה מהתחזיות המוקדמות שעמדו על 2.44 דולר למניה, הבנק פספס בקרוב למיליארד דולר בשורת ההכנסה כאשר האנליסטים חזו 7.41 מיליארד דולר.

לויד בלאקפין, מנכ"ל הבנק, התייחס לנתונים ואמר "מדובר בתקופה שבה הלקוחות יושבים על הגדר". למרות זאת, נראה כי מאמציו של המנכ"ל לייצוב הרווח היו תקיפים. החברה דיווחה על ירידה של 25% בהוצאות התפעוליות, ביחס לרבעון המקביל אשתקד ועל ירידה של 35% בתמלוגים לנושאי משרה בכירים.

הקיצוצים הנרחבים, לצד רכישה של 5% מהמניות הרגילות של הבנק, עזרו לבנק בהתמודדות עם ירידה של 44% בשורה העליונה. ההכנסות מתחום ההשקעות ירדו ל-1.16 מיליארד דולר מ-1.17 מיליארד ברבעון המקביל.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    ברוך 18/10/2013 09:05
    הגב לתגובה זו
    הם אלופים החברה שלהם אם האנליסטים שלהם שווים ל0 גדול או ל.
  • 1.
    קרדיט סוויס שוברת מחסומים (ל"ת)
    נוחי דנקנר 17/10/2013 20:03
    הגב לתגובה זו

זו השנה ה-8 שהשורים שולטים בוול סטריט, והדבר שמסוכן יותר מהתיקון עצמו הוא חוסר המודעות

איתן יונסי |
נושאים בכתבה וול סטריט
בזמן ששוק המניות חגג בשבוע שעבר 8 שנים של עליות שערים, והינו השוק השורי ה-2 באורכו בהיסטוריה, הסיכון לתיקון בשווקים הולך וגדל. אף אחד לא יכול לדעת מתי התיקון יגיע, מה יהיה הטריגר לכך, או כמה עמוק הוא צפוי להיות, אך מה שיותר מסוכן מהתיקון עצמו הוא העובדה שישנם משקיעים רבים שאינם מודעים לסכומים שהם מסכנים. קנדריק וויקמן, מנכ"ל חברת הטכנולוגיה הפיננסית וניתוחי השקעות FinMason, אמר כי "אם מסתכלים על השוק בראייה היסטורית, חווינו בממוצע התרסקות אחת לכל 8 עד 10 שנים, עם שיעור צניחה ממוצע של כ-42%". וויקמן ציין כי על פי סקר risk tolerance, המאפיין את רמת הסיכון בתיק לצרכיו של הלקוח, משקיעים רבים אינם מודעים כלל להשפעה על תיק הנכסים שלהם במקרה ושוק המניות יספוג מכה קשה. לדבריו, רוב המשקיעים אינם מודעים לרמת הסיכון שהתיק שלהם חשוף אליו, וכתוצאה מכך הם מקבלים החלטות שגויות בתזמון הגרוע ביותר, כמו מכירת הנכסים עמוק בתוך התיקון. וויקמן טוען שזו "בעיה חמורה". לדבריו, רוב התגובות של אינדיבידואלים להפסדים שאינם צפויים גרועים בהרבה מהתגובות להפסד שנקלח בחשבון כאפשרי. לפי הסקר, רק 57% מהמשקיעים (אלה עם יועץ השקעות וגם אלה ללא) אמרו כי הם מבינים את המושג "risk tolerance". מבין אותם משקיעים, אלו שעבדו עם יועץ השקעות היו מודעים יותר כאשר 68% מהם ענו כי הם מודעים לחשיפת הסיכון בתיק הנכסים שלהם. יחד עם זאת, עבודה עם יועץ השקעות לא עזר מספיק: רק לכ-27% מהמשקיעים נאמר ע"י יועץ ההשקעות כמה הם מסכנים במידה ושוק המניות יחווה נפילה חדה, כאשר 62% מהם מאמינים כי ההפסד בתיק שלהם יהיה נמוך מהחשיפה שלהם למניות. על פי הסקר, כ-57% מהמשקיעים שעובדים עם יועצי השקעות צפויים להיכנס לפאניקה ולמכור בזמן תיקון. התרחיש הגרוע ביותר צריך להיות מובן מאליו. בניית תיקי השקעות לטווח ארוך מכתיבים שרק אחוז קטן מנכסי התיק יהיו במזומן, ולכן כ-90 עד 95 אחוזים מתיקי ההשקעות חשופים לסיכונים של ירידות בטווח הקצר. משקיעים רבים הרגישו את הכאב הזה במשבר הגדול של 2008, למרות שאלו ששמרו על קור רוח והמשיכו להחזיק בתיק הנכסים שלהם עד לרמות השפל של המשבר, זכו להחזיר את כל הפסדם ואף ליצור רווחים בזמן שמדד ה-S&P 500 עלה כ-171% מאז תחילת 2009. ברנדון קרוסו, דירקטור בחברת Edelman Financial Services אמר כי יועצי ההשקעות שממעיטים בסיכונים הפוטנציאליים עושים טעות. "ככל שהלקוחות יהיו מופתעים יותר, כך לרוב הם יהיו מאוכזבים יותר, וזה מתי שהם מתחילים להגיב באמוציות". קרוסו אמר כי הוא מעדיף לקיין דיון גלוי עם הלקוחות על הסיכון בתיקי ההשקעות שלהם. "אתה עושה לעצמך עוול אם אתה פוסח על סך". גם וויקמן ציין כי חשוב ביותר לקיים דיון גלוי ומזכיר את תקופת השפל הגדול. וויקמן אמר כי "אתה צריך לשאול את הלקוח 'במידה ושוק המניות יקרוס ב-35% האם תתלה את עצמך בארון?' " אם הלקוח עונה כן, אז זהו תפקידו של היועץ להתאים את תיק ההשקעות של הלקוח כך שיפסיד פחות במקרה שתרחיש כזה אכן יקרה. וויקמן הוסיף כי "זהו הלקוח שנוטל עליו עצמו הסיכון, לכן הוא זכאי לדעת את הסיכון שהוא לוקח, ואין דרך טובה יותר להעביר ללקוח את המשמעות מאשר לדבר איתו על מקרי קיצון".