מכירות הרכבים בארה"ב בחודש מארס זינקו כ-14%; שוברות שיא של 4 שנים

סה"כ מכירות הרכבים החזויות למארס עלו ב-23.3% לעומת פברואר, פורד זינקה 20% מפברואר; לקראת הבחירות ואולימפיאדת הקיץ, האם דווקא שוק הפרסום יוכל להתאושש בעקבות הנתונים האחרונים?
עידן קייסר | (5)

מסיבה מסוימת, מכירות הרכבים בארה"ב ממשיכות לזנק. הוצאות הצרכנים בארה"ב השתפרו, אך רק במעט. אותו הדבר ניתן לומר על שוק העבודה האמריקני. אולם, מכוניות ומשאיות 'פיקאפ' נשארות הנכס השני הכי יקר שאזרחי ארה"ב מחזיקים אחרי הבתים שלהם.

ישנם מספר תיאוריות מדוע מכירות הרכבים בארה"ב ממשיכות להשתפר; אחת מהסיבות היא שהאמריקנים החזיקו את רכביהם למשך תקופה ארוכה, וכעת הם פשוט מתיישנים. עלות התיקונים עבור כלי הרכב האלה לעיתים גבוה יותר מהתשלום החודשי לרכישת מכונית חדשה. סיבה נוספת היא שחברות המכוניות מציעות תמריצים אגרסיביים מאוד, ביניהם מימון ב-0% ריבית למשך מעל לשנה.

"אנחנו מביטים בחודש שובר שיאים עבור המון יצרני רכבים, יונדאי, ניסאן ופולקסווגאן מצפות למכירות הרבות ביותר בהיסטוריה שלהן בארה"ב" אמר ג'סי טופראק, סגן נשיא של אתר הרכב הענק TRUECAR.COM "אנחנו גם צופים כי לקרייזלר, פורד, GM, הונדה וטויוטה יהיה זה חודש חזק בצורה בלתי רגילה". בגלל שיקום מהיר מהמצופה, העלו באתר את תחזית המכירות השנתית של הרכבים בארה"ב ב-3.6% ל-14.5 מיליון רכבים בשנת 2012.

נתון שיעודד את הממשל האמריקני, ואת החוששים מקריסה נוספת של ענף הרכב במדינה, הוא הנתון כי עלויות התפעול של יצרני המכוניות האמריקניים, בייחוד במפעלים המקומיים, ירדו באופן חד, ותרמו לגידול במרווחי הרווח בהן עובדות היצרניות.

צפו בטבלת המכירות החזויות לחודש מארס כפי שנמסרה מאתר TRUECAR.COM

אחד הענפים הראשונים להיפגע בעיתות משברים פיננסיים או צרכניים הוא ענף הפרסום, שחשוף למגמות וסנטימנטים כל העת, ואף ספג מכות אנושות בזמן המשבר הפיננסי האחרון. היום (ג'), מדווח השירות למשקיעים של סוכנות מוד'יס, כי בעליהן של תחנות השידור והטלויזיה יראו זינוק בהכנסותיהם מפרסום, כאשר מכירות שוק הרכבים צפויות לגדול ביותר מ-9% השנה.

"השוק חוזה זינוק בהכנסות מפרסום עקב שנת הבחירות והקמפיינים המשודרים ובעקבות פרסום נרחב של אולימפיאדת הקיץ בלונדון, אך אנחנו חושבים כי אנשים 'מפספסים' את ההשפעה הנרחבת שיהיה לגידול בשוק הרכב על ענף הפרסום", אמר סגן הנשיא של שירות מוד'יס, ניל בגלי.

מודי'ס מסרה כי פרסום מענף הרכב האמריקני אחראי על בין 20%-25% מסך הפרסום בענפי מדיה מסוימים, כולל הטלויזיה המשודרת. לצורך מספרי השוואה, ההוצאות על פרסום בענף הרכב עלו ב-6.3% ל-13.9 מיליארד דולר משנת 2010 לשנת 2011.

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    ל3% יש בנק כאן זה לפחות מעל 30% למימוש (ל"ת)
    לבורסה לא נכנסים בשב 27/03/2012 21:00
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    אלי 27/03/2012 19:56
    הגב לתגובה זו
    כתבתי לכם וכותב שוב שהראלי ימשך שלמה מעוז אמר שיש נתונים טובים מארהב וצדק ןאני אןמר שהראלי ימשיך עד הבחירות בארהב וישפיע גם עלנו
  • 3.
    tאבי 27/03/2012 19:45
    הגב לתגובה זו
    חברים יש לכם יותר מ3 אחוז לממש רוחים זה מה שהבנק נתן לכם בשנה
  • 2.
    1 צדק צריך לממש ולא להיות חיזיר (ל"ת)
    אופק פחימה 27/03/2012 19:31
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    מימושים 27/03/2012 19:26
    הגב לתגובה זו
    הבנק נתן לך 3 אחוז לשנה לקח לך 11 אחוז חברים לאחר עלוית כאלה לא לאישאר לצאת כמו בקזינו