מיכל אלשיך
צילום: יחצ

צפי לדוח פושר ל-IFF ברבעון השלישי

לקראת פרסום דו"ח הרבעון השלישי הלילה, המניה ממשיכה לקבל מדיסקונט ברוקראז' המלצת תשואת שוק; הסיבה: שקלול בין החששות הקיימים מחד, לפערי תמחור גבוהים ביחס למתחרות מאידך
מיכל אלשיך |

לפני כחודשיים, ולאחר ירידה של כמעט 30% במחיר המניה בשוק, העלנו המלצה למניית איי.אפ.אפ מתשואת חסר לתשואת שוק במחיר יעד של כ-112 דולר למניה. מאז המניה נעה בטווח שבין 109 ל-126 דולר וכיום עומדת על כ-122 דולר. בחודשיים האחרונים לא התקבלו ידיעות חדשות מהותיות המשפיעות על התמחור (פרט לידיעות בגין פרוטרום). לאור כך, וכן כתוצאה משקלול בין החששות הקיימים מחד, לצד פערי תמחור גבוהים ביחס למתחרות מאידך, אנו ממשיכים להמליץ על IFF בתשואת שוק, ובמחיר יעד זהה (112 דולר). התמחור שלנו מתבסס על תחזיות מעט נמוכות ביחס לתחזיות החברה.

צפי לדו"ח פושר

החברה תפרסם היום לאחר הסגירה בארה"ב את תוצאותיה לרבעון. כאשר הצפי הוא לדוח פושר שיכלול צמיחה נמוכה בטעמים ובפרוטרום לצד המשך שיפור בריחות והצלחה במיצוי הסינרגיות.

נזכיר כי, הרבעון השני היה חלש בשל צמיחה נמוכה של כ-1% בלבד (בנטרול מטבע) שנבעה ממגזרי הטעמים ופרוטרום, בעוד במגזר הריחות ניכר שיפור. ברבעון השלישי אנו מצפים למגמות דומות, משמע - המשך אתגר בטעמים על רקע חולשה מול הלקוחות הגלובליים ומנגד שיפור בריחות (אם כי מתון ביחס לרבעון השני) בשל המשך עלייה במחירים וגלגול עלויות חומרי הגלם. בפרוטרום אנו מצפים כי הצמיחה תמשיך להיות מאוד נמוכה, אך מנגד כי הרווחיות תשתפר בעיקר בשל המשך מיצוי הסינרגיות מהמיזוג (בקצב של 40 מיליון דולר לשנה).

 

מקור: דיסקונט ברוקראז'

מיקוד צפוי בעיקר בתחזית

לאחר ההורדה ברבעון הקודם צופים בחברה יציבות בתחילת 2019 התחזית כללה צפי לצמיחה במכירות בנטרול מטבעות של כ-5%-7% ושל כ-10% לפחות ברווח למניה. ברבעון הראשון עודכנה תחזית הרווח למניה ל-8%-11%. ברבעון השני עודכנה התחזית כלפי מטה עם צפי לצמיחה במכירות ב-2020 של כ-3%-5% (במקום  5%-7%) וצפי לרווח למניה של כ-6.15-6.35 (במקום 6.3-6.5), המגלם צמיחה של כ-6%-9%.

אמנם מדובר בשינויים קלים בלבד, אך העובדה שאלו בוצעו, ובכיוון מטה, לא הייתה חיובית. הסיבה להורדה לפי הדוח הינה בעיקר הקצאה שונה של עלות הרכישה לנכסים הבלתי מוחשיים, מה שגורר שינויים בפחת ובמיסוי. עם זאת, סיבה זו היא להערכתנו חלקית ובנוסף מעלה שאלות מדוע עדיין קיימים שינויים, זמן רב לאחר הקלוזינג באוקטובר 2018.

התחזית ל-2020 ו-2021 הכוללת צפי צמיחה במכירות של כ-5%-7% בנטרול מטבע וכ-10% לפחות ברווח למניה הותרה על כנה ברבעון הקודם, והיא זו הצפויה לרכז עניין ברבעון זה.

 

המשקיעים יצפו למידע גם בנוגע לתקרית הרגולטורית של פרוטרום

נזכיר כי לאחרונה נמצא חשד שעובדים של פרוטרום ברוסיה ואוקראינה שילמו שוחד בלתי חוקי לפקידי מכס ולמשווקים. לטענת IFF התשלומים לא גולו לה וההשפעה על התוצאות נמוכה מכ-1% מהמכירות.

קיראו עוד ב"ניתוחים ודעות"

לאחרונה פרסמה החברה גם כי השלימה בדיקה בנושא וכי העלויות הנגזרות, כולל עלויות הבדיקה אינן מהותיות ועד כה לא נמצא קשר לארה"ב (כלומר לא חל שינוי בהערכת החברה). עם זאת, העובדה ש-IFF גילתה ופרסמה פרטים אלו זמן רב מאז סיום המיזוג, מעלה שאלות האם בדיקת הנאותות בוצעה באופן מלא והאם צפויות עוד הפתעות שליליות שיגררו תביעות נוספות.

הכותבת הינה רו"ח מיכל אלשיך, מנהלת יחידת המחקר בדיסקונט ברוקראז'

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
בריטיש אירוויס מחלקה ראשונה עסקית טיסה מחלקת עסקים
צילום: British Airways

שתי זריחות בטיסה אחת: הפרויקט השאפתני של קוואנטס האוסטרלית

חברת התעופה של היבשת המבודדת מתכוננת להשקה ב-2026 של פרויקט Sunrise, שיאפשר טיסות נוסעים ארוכות במיוחד ללא עצירות וללא קונקשן, כך שתירדמו בהמראה מסידני ותתעוררו בלונדון

עופר הבר |
נושאים בכתבה איירבוס


כשחברת התעופה האוסטרלית Qantas הכריזה שתשבור את שיאי הזמן בטיסה ישירה בין סידני ללונדון, כמעט 20 שעות באוויר ללא חניית ביניים, התגובה נעה בין "וואו!" לבין "רגע, מי רוצה לשבת 20 שעות על אותה כרית?". 

דמיינו טיסה ללא הפסקות מלב סידני ללונדון או ניו יורק, 22 שעות בשמיים, מעל אוקיינוסים ומדבריות, מבלי לנחות וללא קונקשן וריצות בין דלפקי חברות התעופה. זהו חלום התעופה שהופך למציאות עם האיירבוס A350-1000ULR בפרויקט Sunrise של קוואנטס. 

Sunrise היא יוזמה פורצת דרך, שנשמעת כמעט כמו פרויקט חלל, שתאפשר טיסות נוסעים ללא עצירות בטיסות הארוכות ביותר בעולם, תוך כיבוש "נתיב הקנגורו" ההיסטורי. הפרויקט מחיה מסורת ממלחמת העולם השנייה של טיסות "Double Sunrise" של קוואנטס, שבהן המטוסים היו באוויר זמן רב מספיק כדי לראות שתי זריחות.

ולא מדובר בסתם מטוס גדול יותר, אלא זה ניסוי אנושי-טכנולוגי שמאתגר את גבולות הגוף, הזמן והשעון הביולוגי, וגם משנה את כללי המשחק בשוק התעופה העולמי.

מי מזמין ומדוע?

קוואנטס, חברת התעופה האוסטרלית הוותיקה שנוסדה ב-1920, הזמינה 12 מטוסי איירבוס A350-1000ULR מיוחדים, עם מיכל דלק אחורי נוסף של 20,000 ליטר שמאפשר טווח מטורף של 18,000 ק"מ. הסיבה? אוסטרליה מבודדת גיאוגרפית, וטיסות עם עצירות בסינגפור או בדובאי גוזלות זמן, כסף וסיכונים. Sunrise יחסוך ארבע שעות טיסה כוללת ויחבר את המדינה-היבשת ישירות למרכזים כלכליים.