מיכל אלשיך
צילום: יחצ

צפי לדוח פושר ל-IFF ברבעון השלישי

לקראת פרסום דו"ח הרבעון השלישי הלילה, המניה ממשיכה לקבל מדיסקונט ברוקראז' המלצת תשואת שוק; הסיבה: שקלול בין החששות הקיימים מחד, לפערי תמחור גבוהים ביחס למתחרות מאידך
מיכל אלשיך |

לפני כחודשיים, ולאחר ירידה של כמעט 30% במחיר המניה בשוק, העלנו המלצה למניית איי.אפ.אפ מתשואת חסר לתשואת שוק במחיר יעד של כ-112 דולר למניה. מאז המניה נעה בטווח שבין 109 ל-126 דולר וכיום עומדת על כ-122 דולר. בחודשיים האחרונים לא התקבלו ידיעות חדשות מהותיות המשפיעות על התמחור (פרט לידיעות בגין פרוטרום). לאור כך, וכן כתוצאה משקלול בין החששות הקיימים מחד, לצד פערי תמחור גבוהים ביחס למתחרות מאידך, אנו ממשיכים להמליץ על IFF בתשואת שוק, ובמחיר יעד זהה (112 דולר). התמחור שלנו מתבסס על תחזיות מעט נמוכות ביחס לתחזיות החברה.

צפי לדו"ח פושר

החברה תפרסם היום לאחר הסגירה בארה"ב את תוצאותיה לרבעון. כאשר הצפי הוא לדוח פושר שיכלול צמיחה נמוכה בטעמים ובפרוטרום לצד המשך שיפור בריחות והצלחה במיצוי הסינרגיות.

נזכיר כי, הרבעון השני היה חלש בשל צמיחה נמוכה של כ-1% בלבד (בנטרול מטבע) שנבעה ממגזרי הטעמים ופרוטרום, בעוד במגזר הריחות ניכר שיפור. ברבעון השלישי אנו מצפים למגמות דומות, משמע - המשך אתגר בטעמים על רקע חולשה מול הלקוחות הגלובליים ומנגד שיפור בריחות (אם כי מתון ביחס לרבעון השני) בשל המשך עלייה במחירים וגלגול עלויות חומרי הגלם. בפרוטרום אנו מצפים כי הצמיחה תמשיך להיות מאוד נמוכה, אך מנגד כי הרווחיות תשתפר בעיקר בשל המשך מיצוי הסינרגיות מהמיזוג (בקצב של 40 מיליון דולר לשנה).

 

מקור: דיסקונט ברוקראז'

מיקוד צפוי בעיקר בתחזית

לאחר ההורדה ברבעון הקודם צופים בחברה יציבות בתחילת 2019 התחזית כללה צפי לצמיחה במכירות בנטרול מטבעות של כ-5%-7% ושל כ-10% לפחות ברווח למניה. ברבעון הראשון עודכנה תחזית הרווח למניה ל-8%-11%. ברבעון השני עודכנה התחזית כלפי מטה עם צפי לצמיחה במכירות ב-2020 של כ-3%-5% (במקום  5%-7%) וצפי לרווח למניה של כ-6.15-6.35 (במקום 6.3-6.5), המגלם צמיחה של כ-6%-9%.

אמנם מדובר בשינויים קלים בלבד, אך העובדה שאלו בוצעו, ובכיוון מטה, לא הייתה חיובית. הסיבה להורדה לפי הדוח הינה בעיקר הקצאה שונה של עלות הרכישה לנכסים הבלתי מוחשיים, מה שגורר שינויים בפחת ובמיסוי. עם זאת, סיבה זו היא להערכתנו חלקית ובנוסף מעלה שאלות מדוע עדיין קיימים שינויים, זמן רב לאחר הקלוזינג באוקטובר 2018.

התחזית ל-2020 ו-2021 הכוללת צפי צמיחה במכירות של כ-5%-7% בנטרול מטבע וכ-10% לפחות ברווח למניה הותרה על כנה ברבעון הקודם, והיא זו הצפויה לרכז עניין ברבעון זה.

 

המשקיעים יצפו למידע גם בנוגע לתקרית הרגולטורית של פרוטרום

נזכיר כי לאחרונה נמצא חשד שעובדים של פרוטרום ברוסיה ואוקראינה שילמו שוחד בלתי חוקי לפקידי מכס ולמשווקים. לטענת IFF התשלומים לא גולו לה וההשפעה על התוצאות נמוכה מכ-1% מהמכירות.

קיראו עוד ב"ניתוחים ודעות"

לאחרונה פרסמה החברה גם כי השלימה בדיקה בנושא וכי העלויות הנגזרות, כולל עלויות הבדיקה אינן מהותיות ועד כה לא נמצא קשר לארה"ב (כלומר לא חל שינוי בהערכת החברה). עם זאת, העובדה ש-IFF גילתה ופרסמה פרטים אלו זמן רב מאז סיום המיזוג, מעלה שאלות האם בדיקת הנאותות בוצעה באופן מלא והאם צפויות עוד הפתעות שליליות שיגררו תביעות נוספות.

הכותבת הינה רו"ח מיכל אלשיך, מנהלת יחידת המחקר בדיסקונט ברוקראז'

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
צילום: UMA media, Pexelsצילום: UMA media, Pexels

שלושת האסים שבלעדיהם אנבידיה אבודה

הייניקס, סמסונג ומיקרון, יצרניות זיכרונות ה-HBM4 שצפויים להיות רכיב מרכזי בדור הבא של שבבי ה-AI, חשובות מאוד למלכת השבבים שחייבת לשמור על מעמדה בעוד מתחרותיה נושפות בעורפה

עופר הבר |

זיכרונות HBM4, דור חדש של זיכרונות בעלי רוחב פס גבוה, שצפוי להוות רכיב מרכזי בדור הבא של שבבי ה-AI, הם הגביע הקדוש של שוק השבבים כיום. אנבידיה, כמלכת שוק השבבים שנאלצת כל העת להשקיע מאמצים בשמירה על מעמדה מול מתחרות כמו AMD וברודקום, זקוקה להם כמו אוויר לנשימה.   

ה-HBM4 הוא השלב או הגרסה הרביעית בסדרת זיכרונות HBM, אחרי HBM1,HBM2 ו-HBM3 (כולל השדרוג HBM3E). כל דור מתאפיין בשיפורים משמעותיים בביצועים, ברוחב הפס של הזיכרון, בצריכת החשמל, וביכולת הצפיפות של הזיכרון, כך ש-HBM4 הוא הדור הכי מתקדם ומעודכן מבין סדרת HBM שבלעדיו אנבידיה לא תוכל להאיץ ביצועים במעבדיה.

אנבידיה צריכה את כרטיס הזיכרון HBM4 בעיקר כדי לתמוך בעיבוד נתונים מהיר ויעיל במערכות שלה, במיוחד בתחומי הבינה המלאכותית ,AI למידת מכונה ומחשוב ביצועים גבוהים. זיכרון HBM4 מציע רוחב פס גבוה במיוחד ותצרוכת חשמל נמוכה משמעותית ביחס לזיכרון DDR4 וצפיפות זיכרון גבוהה המאפשרת לשלב זיכרון רב במקום קטן. זה מאפשר לאנבידיה להאיץ ביצועים במעבדים ובמעבדי גרפיקה שלה, תוך הפחתת צריכת הכוח ושיפור יעילות העבודה מול כמויות עצומות של נתונים במקביל.

 פיתוח HBM4 - מי השחקניות העיקריות?

יצרניות ה-HBM4 המובילות כיום אינן כולן דרום-קוריאניות, אך מרביתן מרוכזות בדרום קוריאה. החברות המרכזיות הן:

SK Hynix: דרום-קוריאנית, מובילה בפיתוח ובייצור המוני של HBM4, עם שיפורים משמעותיים ברוחב הפס ויעילות אנרגטית. נחשבת ליצרנית הגדולה בתחום זה כרגע ומבוססת טכנולוגיות ייצור מתקדמות.

קרנף אפור. קרדיט: רשתות חברתיותקרנף אפור. קרדיט: רשתות חברתיות

על ניהול סיכונים: איך נזהה את הקרנף האפור?

החל מרכישת רכב סיני, דרך קניית דירה במגדלים הסמוכים לקריה בת"א, המשך במבנה תיק ההשקעות ועד רכישת ווילה באזור כפרי שקט ביוון, כל אלו טומנים בחובם סיכונים פיננסיים שרוב הציבור הישראלי מתעלם מהם על אף שהכתובת על הקיר

ד"ר אדם רויטר |
נושאים בכתבה אדם רויטר

אז מזל טוב, קניתם רכב סיני. עלה על דעתכם שיתכן ולסינים יש מתגי השבתה מרחוק ושאם הם יחליטו לגרום כאוס בעולם המערבי הם יפעילו אותם וגם הרכב שלכם יהיה מושבת? ככל שהרכב הופך ליותר “חכם” ומחובר לאינטרנט ומכאן לשליטה מרחוק, לעדכונים אלחוטיים ולמערכות ניטור מרחוק, כך מתרחבים שטחי הפגיעה שלו בהתקפות סייבר. 

כבר כיום קיימות מערכות שמאפשרות להשבית מנוע מרחוק, למשל כשמדווח שהרכב נגנב, או כחלק ממערכת ניהול צי רכבים. הפקודה מגיעה דרך רשת סלולרית או תקשורת דיגיטלית, ומנותבת אל יחידת הבקרה של המנוע או למערכת הדלק החשמלית. מדוע שהסינים יעשו שטות כזו בכלל? ודאי שלא סתם ככה. אך זה עלול לקרות במצב קיצוני של חרם מערבי עליהם בעקבות פלישה שלהם לטאיוואן ולחץ לא קונבנציונלי שהם יפעילו בחזרה על העולם המערבי, כדי להסיר את החרם ולהכשיר להם את כיבוש טאיוואן. 

זה נשמע מדע בדיוני נכון? אלא שה-CIA לוקח את זה התרחיש הזה מאד ברצינות. אולי גם לכם כדאי לקחת את זה כתרחיש אפשרי ולחשוב שוב על רכישת רכב סיני, לא? 

מדהים שלמשרד הביטחון לקח כ"כ הרבה שנים להבין שהכנסת רכבים סיניים לתוך מתקנים סודיים שלנו עלולה להיות קצת בעייתית. מדהים שהם רכשו כאלו לציי הרכב של צה"ל במכרזי ליסינג לרכבי קצינים ונגדים. בעצם לא מדהים אחרי שהבנו את ליקוי המאורות של 7 לאוקטובר. 

בשיחות שקיימתי בעבר הסברתי מדוע לא כדאי לקנות דירה שסמוכה למתקן ביטחוני ישראלי רגיש ואנשים חשבו שאני "מגזים". כעת מתברר שלקנות דירת פאר באחד המגדלים הנוצצים ליד הקריה בת"א אינו רעיון טוב כל כך, בגלל הסכנה של הטילים האיראניים. מישהו תמחר את זה במחיר הדירות שם? דרך אגב, קיים גם סיכון ברכישת דירה הסמוכה לתחנת דלק.