צפי לדוח פושר ל-IFF ברבעון השלישי
לפני כחודשיים, ולאחר ירידה של כמעט 30% במחיר המניה בשוק, העלנו המלצה למניית איי.אפ.אפ מתשואת חסר לתשואת שוק במחיר יעד של כ-112 דולר למניה. מאז המניה נעה בטווח שבין 109 ל-126 דולר וכיום עומדת על כ-122 דולר. בחודשיים האחרונים לא התקבלו ידיעות חדשות מהותיות המשפיעות על התמחור (פרט לידיעות בגין פרוטרום). לאור כך, וכן כתוצאה משקלול בין החששות הקיימים מחד, לצד פערי תמחור גבוהים ביחס למתחרות מאידך, אנו ממשיכים להמליץ על IFF בתשואת שוק, ובמחיר יעד זהה (112 דולר). התמחור שלנו מתבסס על תחזיות מעט נמוכות ביחס לתחזיות החברה.
צפי לדו"ח פושר
החברה תפרסם היום לאחר הסגירה בארה"ב את תוצאותיה לרבעון. כאשר הצפי הוא לדוח פושר שיכלול צמיחה נמוכה בטעמים ובפרוטרום לצד המשך שיפור בריחות והצלחה במיצוי הסינרגיות.
נזכיר כי, הרבעון השני היה חלש בשל צמיחה נמוכה של כ-1% בלבד (בנטרול מטבע) שנבעה ממגזרי הטעמים ופרוטרום, בעוד במגזר הריחות ניכר שיפור. ברבעון השלישי אנו מצפים למגמות דומות, משמע - המשך אתגר בטעמים על רקע חולשה מול הלקוחות הגלובליים ומנגד שיפור בריחות (אם כי מתון ביחס לרבעון השני) בשל המשך עלייה במחירים וגלגול עלויות חומרי הגלם. בפרוטרום אנו מצפים כי הצמיחה תמשיך להיות מאוד נמוכה, אך מנגד כי הרווחיות תשתפר בעיקר בשל המשך מיצוי הסינרגיות מהמיזוג (בקצב של 40 מיליון דולר לשנה).
מקור: דיסקונט ברוקראז'
מיקוד צפוי בעיקר בתחזית
לאחר ההורדה ברבעון הקודם צופים בחברה יציבות בתחילת 2019 התחזית כללה צפי לצמיחה במכירות בנטרול מטבעות של כ-5%-7% ושל כ-10% לפחות ברווח למניה. ברבעון הראשון עודכנה תחזית הרווח למניה ל-8%-11%. ברבעון השני עודכנה התחזית כלפי מטה עם צפי לצמיחה במכירות ב-2020 של כ-3%-5% (במקום 5%-7%) וצפי לרווח למניה של כ-6.15-6.35 (במקום 6.3-6.5), המגלם צמיחה של כ-6%-9%.
- תורפז הונפקה לפי 880 מיליון שקל, מעט נמוך מהשווי שקיוותה
- קאמבק לענף הריחות והטעמים: תורפז תנפיק לפי שווי של כמיליארד שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אמנם מדובר בשינויים קלים בלבד, אך העובדה שאלו בוצעו, ובכיוון מטה, לא הייתה חיובית. הסיבה להורדה לפי הדוח הינה בעיקר הקצאה שונה של עלות הרכישה לנכסים הבלתי מוחשיים, מה שגורר שינויים בפחת ובמיסוי. עם זאת, סיבה זו היא להערכתנו חלקית ובנוסף מעלה שאלות מדוע עדיין קיימים שינויים, זמן רב לאחר הקלוזינג באוקטובר 2018.
התחזית ל-2020 ו-2021 הכוללת צפי צמיחה במכירות של כ-5%-7% בנטרול מטבע וכ-10% לפחות ברווח למניה הותרה על כנה ברבעון הקודם, והיא זו הצפויה לרכז עניין ברבעון זה.
המשקיעים יצפו למידע גם בנוגע לתקרית הרגולטורית של פרוטרום
נזכיר כי לאחרונה נמצא חשד שעובדים של פרוטרום ברוסיה ואוקראינה שילמו שוחד בלתי חוקי לפקידי מכס ולמשווקים. לטענת IFF התשלומים לא גולו לה וההשפעה על התוצאות נמוכה מכ-1% מהמכירות.
- נחיתת חירום באיירבוס היתה הסימן לתקלה מערכתית - הסכנה עדיין באוויר
- מהו הסיכון הגדול למשקיעים ב-2026 ואיך הוא יכול להיות דווקא הזדמנות בשבילכם?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מהו הסיכון הגדול למשקיעים ב-2026 ואיך הוא יכול להיות דווקא...
לאחרונה פרסמה החברה גם כי השלימה בדיקה בנושא וכי העלויות הנגזרות, כולל עלויות הבדיקה אינן מהותיות ועד כה לא נמצא קשר לארה"ב (כלומר לא חל שינוי בהערכת החברה). עם זאת, העובדה ש-IFF גילתה ופרסמה פרטים אלו זמן רב מאז סיום המיזוג, מעלה שאלות האם בדיקת הנאותות בוצעה באופן מלא והאם צפויות עוד הפתעות שליליות שיגררו תביעות נוספות.
הכותבת הינה רו"ח מיכל אלשיך, מנהלת יחידת המחקר בדיסקונט ברוקראז'
איור: דפדפן אטלס של OpenAIנחיתת חירום באיירבוס היתה הסימן לתקלה מערכתית - הסכנה עדיין באוויר
קרינה קוסמית - חלקיקים אנרגטיים סולריים שחודרים לאטמוספירה בגובה טיסת מטוסי הנוסעים ועלולים לשבש את פעולת המחשבים, היא האחראית לאירוע שהפעם הסתיים בנס. בעקבותיו, השתמשה איירבוס בסוג של "אקמול" בכל 6,000 מטוסיה כדי להשיג פתרון מהיר. זה ממש לא מספיק
ב-30 באוקטובר 2025 חוותה טיסת JetBlue 1230 מקנקון שבמקסיקו לניוארק שבניו ג'רזי, צלילה וירידת גובה פתאומית בגובה שיוט מעל פלורידה. הקברניט דיווח למרכז הבקרה: "ציוד רפואי נדרש". 15 נוסעים נפצעו, חלקם בפצעי ראש. המטוס נחת נחיתת חירום בשדה טמפה שבפלורידה. המטוס היה איירבוס A320.
ניתוח ראשוני של איירבוס חשף כי מחשב בקרת המאזנות בכנפיים והגאי הגובה הפיק פקודות שגויות, שגרמו להורדת אף המטוס ולצלילה לא מבוקרת.
האירוע, שהתרחש על פי הדיווח ביום עם רמות קרינה סולארית שאינן גבוהות מהרגיל, הדליק נורת אזהרה: חלקיק קוסמי בודד גרם ל-bit flip, היפוך סיבית בזיכרון מחשבי המטוס, שהתפשט לפקודות קריטיות שגויות ולא רצוניות למאזנות ולהגאי הגובה של המטוס וגרמו לצלילתו הפתאומית. אלא שחברות התעופה לא קיבלו אזהרות מזג אוויר סולאריות ספציפיות או מוקדמות לפני אירוע התקלה במטוס ה-A320 של JetBlue באוקטובר 2025 מכיוון שלא נמדדו רמות סולאריות חריגות.
בניגוד לחלליות, בתעופה המסחרית אין ניטור שגרתי ל-space weather. בטיסה האזרחית שינויי גובה טיסה לטיסה נמוכה יותר - שמגבירים צריכת דלק ב-10%-20% - אינם מקובלים, כמו גם עקיפת אירועי פרצי שמש כסטנדרט לא נעשית בשיגרה.
- תקלה קריטית במטוסי איירבוס: אלפי מטוסים דורשים עדכון תוכנה מיידי בשל סכנה בטיחותית
- המטוס מספר 1 של מדינת ישראל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
גם במקרה של טיסה 171 של אייר אינדיה עם מטוס דרימליינר של בואינג שהתרסקה ביוני 2025, החקירה עדיין לא הסתיימה והמטוסים ממשיכים לטוס מאחר ולא זוהה ולא אותר בוודאות הגורם להתרסקות.
איור: דפדפן אטלס של OpenAIנחיתת חירום באיירבוס היתה הסימן לתקלה מערכתית - הסכנה עדיין באוויר
קרינה קוסמית - חלקיקים אנרגטיים סולריים שחודרים לאטמוספירה בגובה טיסת מטוסי הנוסעים ועלולים לשבש את פעולת המחשבים, היא האחראית לאירוע שהפעם הסתיים בנס. בעקבותיו, השתמשה איירבוס בסוג של "אקמול" בכל 6,000 מטוסיה כדי להשיג פתרון מהיר. זה ממש לא מספיק
ב-30 באוקטובר 2025 חוותה טיסת JetBlue 1230 מקנקון שבמקסיקו לניוארק שבניו ג'רזי, צלילה וירידת גובה פתאומית בגובה שיוט מעל פלורידה. הקברניט דיווח למרכז הבקרה: "ציוד רפואי נדרש". 15 נוסעים נפצעו, חלקם בפצעי ראש. המטוס נחת נחיתת חירום בשדה טמפה שבפלורידה. המטוס היה איירבוס A320.
ניתוח ראשוני של איירבוס חשף כי מחשב בקרת המאזנות בכנפיים והגאי הגובה הפיק פקודות שגויות, שגרמו להורדת אף המטוס ולצלילה לא מבוקרת.
האירוע, שהתרחש על פי הדיווח ביום עם רמות קרינה סולארית שאינן גבוהות מהרגיל, הדליק נורת אזהרה: חלקיק קוסמי בודד גרם ל-bit flip, היפוך סיבית בזיכרון מחשבי המטוס, שהתפשט לפקודות קריטיות שגויות ולא רצוניות למאזנות ולהגאי הגובה של המטוס וגרמו לצלילתו הפתאומית. אלא שחברות התעופה לא קיבלו אזהרות מזג אוויר סולאריות ספציפיות או מוקדמות לפני אירוע התקלה במטוס ה-A320 של JetBlue באוקטובר 2025 מכיוון שלא נמדדו רמות סולאריות חריגות.
בניגוד לחלליות, בתעופה המסחרית אין ניטור שגרתי ל-space weather. בטיסה האזרחית שינויי גובה טיסה לטיסה נמוכה יותר - שמגבירים צריכת דלק ב-10%-20% - אינם מקובלים, כמו גם עקיפת אירועי פרצי שמש כסטנדרט לא נעשית בשיגרה.
- תקלה קריטית במטוסי איירבוס: אלפי מטוסים דורשים עדכון תוכנה מיידי בשל סכנה בטיחותית
- המטוס מספר 1 של מדינת ישראל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
גם במקרה של טיסה 171 של אייר אינדיה עם מטוס דרימליינר של בואינג שהתרסקה ביוני 2025, החקירה עדיין לא הסתיימה והמטוסים ממשיכים לטוס מאחר ולא זוהה ולא אותר בוודאות הגורם להתרסקות.
