עושה מקרמה מהתחרות: אטסי לא מפחדת מאמזון
בראש סדר העדיפויות של כמעט כל קמעונאי בפלנטה היה להתחמק מקו האש של אמזון. לכן, כאשר ענקית המסחר האלקטרוני הודיעה על כוונתה לפתח קטגוריית עבודת יד באתר, משקיעים החלו לדאוג לגבי פלטפורמות מלאכות יד מקוונות כגון אטסי (סימול: ETSY). יחד עם זאת, מניית אטסי נשארה באותו המקום, מספקת צמיחה מעולה וממשיכה להרשים משקיעים.
ימי הצמיחה המרשימים של החברה לא נראים כהולכים להסתיים בקרוב, בהסתמך על הניהול המצוין, ולכן נראה שאטסי מוכנה להמשיך ולספק רווחים יפים במהלך השנה הקרובה.
אמון בהנהלה
אחת הסיבות שאטסי זוכה להצלחה רבה השנה היא העובדה שההנהלה מחויבת ליוזמות הצמיחה העיקריים שלה. החברה עשתה מספר החלטות קשות שהשתלמו על ידי שמירה על מיקוד ביצירת ארגון 'רזה' ויעיל יותר.
ב-2017, ג'ון סילברמן השתלט על תפקיד המנכ"ל ומאז, ראינו תפנית מרשימה. הוא נפטר ממספר גדול מצוות החברה וחיסל תכניות אשר לא היו יעילות למטרה היחידה של אטסי – למכור עוד סחורה. האסטרטגיה הזו נראית כהחלטה מעולה ומשתלמת, ומחיר המניה הוא הוכחה לכך.
- מנכ"ל אטסי ימכור מניות בעשרות מיליוני דולרים
- אטסי צונחת ב-9% פספסה בשורת ההכנסות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
דו"ח הרווחים האחרון של החברה הראה כי ההכנסות עלו ביותר מ-20% לשנה, ואחוז הסחורה שנמכרה עלה ב-17.8% ברבעון האחרון של 2017 בהשוואה לשנה שעברה. תוצאות אלו ביססו את העובדה שאטסי חמקה בהצלחה רבה מהתקדמות אמזון ונתנה למשקיעים ביטחון להמר על המניה.
מה לגבי העתיד?
האסטרטגיה של סילברמן נתנה דחיפה למניית אטסי, והרווחים של החברה אמורים לגדול כאשר הניהול ממשיך להתחדד. השנה, אנו יכולים לצפות שאטסי תשפר בצורה דרמטית את מנוע החיפוש שלה, מה שאמור לדחוף קדימה את המכירות ולהיות הרבה יותר ידידותי למשתמש.
השינוי במנוע החיפוש הוא הכרחי בכדי שהחברה תמשיך להתחרות באמזון, מכיוון שזה ישפר מהותית את החוויה גם לסוחרים וגם ללקוחות. הסוחרים נשארו נאמנים לאטסי למרות שישנם פלטפורמות אחרות בשוק ועובדה זו היא גורם עיקרי להצלחת החברה. אך, זה לא יימשך לנצח, במיוחד אם הסוחרים לא ימצאו את הפריטים שלהם בתוצאות חיפוש רלוונטיות.
- הרווחתם על מתכות נדירות? מה עם משאבי מזון נדירים?
- חרם אירופאי על סחורה ישראלית - עד כמה זה משמעותי ומה אפשר לעשות?
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- בטיחות או נוחות - איך בוחרים את המושב המושלם בטיסה?
אותו הדבר ניתן לומר על הלקוחות. אטסי הרוויחה משינוי ההעדפות של הלקוח בשנים האחרונות, וסחורה ייחודית, בוטיקית היא דבר לוהט בעולם כרגע. בצירוף לעלייה בפופולריות בקנייה מקוונת, הביאו להצלחה של אטסי, אבל אנשים שקונים אונליין מחפשים נוחות ופשטות, כך שחיפוש אמין יהווה גורם רציני בשימור הלקוחות.
תמחור המנייה
בזמן שמניית אטסי מציעה למשקיעים פוטנציאל רווח לטווח הארוך, שווה לשים לב שמחיר המניה עלה בשנה האחרונה. במחיר של 29 דולר למניה, החברה קרובה לשיא של 52 שבועות, ומגיעה לגבולות המחיר אשר אנליסטים חזו שתגיע בתחילת השנה.
עם מכפיל רווח של 72.6 ומכפיל מכירות של 8.3, משקיעים מצפים לצמיחה נאה של המניה. ציפיות גבוהות אלו אומרות שלמניית אטסי יש הרבה מה להפסיד במידה ויצוצו חדשות רעות מכל סוג או תוצאות רבעוניות שלא יעמדו בציפיות.
במחיר של 30 דולר למניה, המחיר מתחיל לנוע לכיוון היקר. לחברה עדיין יש מספר בעיות – המחלקה הסיטונאית שלה מתקשה ותמיד עומד האיום שסוחרים יצמחו ויפתחו חנויות משלהם. אחרי הכל, זה נהיה יותר קל מתמיד לפתוח עסק מקוון עם אתר השייך לסוחר ופרסום במדיה החברתית כגון פייסבוק.
יחד עם זאת, משקיעים אשר מעוניינים במניית אטסי, מומלץ שיחכו לנפילה קטנה לפני שיוסיפו את המניה לתיק ההשקעות שלהם. במרץ, יציאה קטנה ממניות ההיי טק הובילה לירידה במחיר של מניית אטסי ל-26 דולר, מה שיצר נקודת כניסה מעולה וזה משהו שיכול לקרות שוב בקרוב, בהתחשב בתנודתיות שהשוק חווה בחודשים האחרונים.
אטסי היא לגמרי השקעה לא רעה לטווח הארוך למרכיב התשואה העודפת על תקן מניית צמיחה, אבל יוטב אם תמתינו לנקודת כניסה נוחה יותר אם אתם מתכננים להוסיף אותה לתיק שלכם.
מחיר המניה בשנה האחרונה:
** אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו - עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית.
- 1.שאפו עולה 26% ! (ל"ת)אילן 14/06/2018 16:42הגב לתגובה זו

מכונית שהיא גם מסוק - כמה זה יעלה ומתי זה ייצא לשוק?
XPeng הסינית מתקדמת בפיתוח פלטפורמה של רכב שבפנים חונה מסוק=רחפן מתקבל שיכול להטיס אתכם במשך 20-30 דקות; ההשקה בסין ב-2026
המותג הסיני XPeng שואף לנער את שוק הרכב עם השקת המכונית המעופפת הראשונה שלו, שעל פי התוכניות תהיה מוכנה לצרכן, בשנת 2026. "נושאת המטוסים היבשתית״(Land Aircraft Carrier) LACשל Xpeng Aeroht בולטת כנקודת שיא, מסמנת פרק חדש בנוף התעופה של סין ומציעה פרספקטיבה סינית על פיתוח תחבורתי, מסרה החברה בהצהרה על השקת המכונית המעופפת.
בגרסה הראשונה שלה, היא לא תיראה כמו המכוניות מ"בחזרה לעתיד", אלא תהיה למעשה רחפן גדול שניתן להוביל בטנדר. רחפן הנוסעים עם עיצוב בעל שישה רוטורים וזרועות מתקפלות לאחסון. כלי הטיס מתגאה גם בתא טייס פנורמי של 270 מעלות עם מקומות ישיבה לשניים ומבנה סיבי פחמן להקלת המשקל.
כלי הטייס ערך את הופעת הבכורה שלו בטיסה ציבורית בתערוכת האוויר של סין בסוף השנה שעברה שהתקיימה בעיר ג'וחאי בנובמבר האחרון, ולאחר מכן את הופעת הבכורה הבינלאומית שלו חודשים לאחר מכן, בינואר 2025, בתערוכת האלקטרוניקה CES בלאס וגאס.
הרחפן, בנוי מסיבי פחמן קלים וכולל נוף רחב מתא הטייס. נהגים, או טייסים, יכולים פשוט לחנות את רכב השישה-גלגלים באתר ההמראה, לנתק את הרחפן בלחיצת כפתור ולעלות עליו כשהרכב נשאר בחנייה. משם, הם יכולים לנווט את שאר המסע שלהם באוויר, לקצר את זמן הנסיעה ולשפר את הגישה לאזורים מרוחקים.
- טראמפ מדבר – והמניות עפות: זינוק במניות יצרניות הרכב המעופף ג'ובי וארצ'ר
- המוניות המעופפות ממריאות: ג’ובי נערכת לרכוש את בלייד;היכן אנשים טסים לעבודה במונית?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פתרון המכונית המעופפת עם המודול הכפול של XPeng, ייקרא ״נושאת המטוסים היבשתית״ - LAC. התמחור בשוק הביתיבסין יהיה מתחת ל-300,000 דולר אמריקאי, כך לדברי וואנג טאן, מייסד שותף וסגן נשיא XPeng Aeroht.

הרווחתם על מתכות נדירות? מה עם משאבי מזון נדירים?
יצרנית התבלינים הגדולה בעולם, יצרנית שוקולד, ספקית אגוזים ומגדלת אבוקדו - הכירו את חברות המזון המעניינות שמשקפות פוטנציאל עלייה
לפני שנגיע להזדמנויות נדירות נתחיל עם גרף תוך יומי של האס אנד פי 500. הוא מראה את הקפיצה החדה בתחילת המסחר ביום שישי, את הירידה החדה בהמשך ואת העובדה שהמדד סגר בסופו של יום בירידה קלה. ללמדנו שאנחנו עדיין נמצאים באזור שיווי משקל. לחודש ספטמבר שיווי משקל זו תוצאה טובה והשאלה אם זה ימשיך כך.
בתרשים המוכר לנו מהשבועות האחרונים אנחנו רואים את הקו המחזיר העולה שבולם ולמעשה גורם לאס אנד פי להתכנס לתנודתיות צרה מאד. זאת מכיוון שמתחתיו מתקרב אליו הממוצע ל-21 יום שלמעט חריגה קטנה תומך ב-S&P500 מאז סוף חודש אפריל.
דבר אחד בטוח. התנודתיות הצרה הזו לא תימשך עוד הרבה זמן ואנחנו צריכים להיערך לפריצה. השאלה לאיזה כיוון. אם אני צריך להעריך לפי האינדיקטורים הטכניים אז יש סיכון שהלחץ כלפי מטה יימשך.
בכל מקרה יש לכם קווים ברורים לקבלת החלטות. סגירה משמעותית בזמן ובמחיר מעל 6532, הגבוה היומי של יום שישי, תיחשב פריצה למעלה וסימן למהלך עלייה מהותי בהמשך. סגירה מתחת ל-6360, שתהיה גם מתחת לממוצע הנע ל-21 יום וגם מתחת לפקודת ההיפוך הפרבולית, תהיה סימן לתחילתו של תיקון שבשלב הראשון שלו יגיע ל-6100-6200.
- מסימני הפשרה בין ארה"ב לסין: ייבוא המתכות הנדירות מזנק ב-660%
- יצרנית אמריקאית של מתכות נדירות מפסיקה משלוחים לסין
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אפשר עוד להצטרף לזינוק של הליתיום?
התשובה היא כן. אומנם הצגתי כאן את קרן הסל ILIT לפני זמן מה והיא אכן בנתה מהלך עלייה יפה אבל יש לו פוטנציאל להימשך. ניתן לצפות שהקרן תעלה ל-13 דולר בשלב ראשון. אפשר להצטרף למגמה כל עוד מעל 10 דולר.