למי עוזרים סיכומי השנה בקרנות הפנסיה והגמל?
הפרקטיקה שמסדרת לסוכנים עמלות נרחבות על סמך ביצועי קופות הגמל והפנסיה
חיסכון פנסיוני הוא לתקופה של 20-30 שנה כאשר קרן השתלמות היא לתקופה של 6 שנים לפחות. תשואה של 1% מעל או מתחת לממוצע בשנה אחת היא בטווח הטעות הסטטיסטית ואינה מלמדת דבר על יכולותיהם של מנהלי ההשקעות להכות את המדדים לאורך זמן.
אז את מי משרתות כתבות סיכום השנה החגיגיות שמכתירות את הכוכב של השנה בענף הגמל והפנסיה? רק את סוכני הביטוח שמעבירים לקוח מחברה אחת לאחרת ומקבלים עמלה שוטפת ועמלה חד פעמית (עמלת היקף) עבור העסקה.
העמלה החד פעמית מותנית לרוב בכך שהחוסך יישאר לפחות שנה בחברה החדשה. לכן מבנה התמריצים של סוכן הביטוח הוא להעביר את הלקוח שלו בין כמה שיותר חברות ולקבל את עמלת ההיקף מדי שנה-שנתיים מחברה אחרת עבור אותו לקוח. הפרקטיקה הזו מכונה טוויסטינג.
התועלת מהמהלך עבור סוכן הביטוח היא כפולה: מבחינה תדמיתית מול הלקוח, הם מצטיירים כסוכנים מעודכנים, מחוברים לשוק, עם אצבע על הדופק. מבחינה כלכלית, הסוכנים ממקסמים את העמלה שהם מקבלים מחברות הביטוח וממנהלי קופות הגמל, מכיוון שמקבלים את עמלת ההיקף החד פעמית שוב ושוב עבור אותו לקוח.
- מנכל"ית בססח: "כמעט כל חברה במשק מתפקדת כבנק קטן בעל כורחה"
- נפגעה מאוטובוס, קיבלה הצעה מעליבה - וזכתה לבסוף לפיצוי של כמעט 200 אלף שקלים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- 2.מאיר 04/01/2018 08:39הגב לתגובה זוסוכן ביטוח לא משפיע על התשואות והשגתן. בפנסיה, אין לו הרבה ברירות . מילא היה כתוב בכתבן על גמל והשתלמות והמלחמה בין חברות ביטוח לבתי השקעות אבל לכתוב שהסוכן הוא היחידי שנהנה מפירסום...(ולא חלילה המבוטח,למשל..)..מצטער זו רישעות לשמע מעבר לבורות.
- 1.כתבה טיפשית 03/01/2018 20:43הגב לתגובה זומי שמשתמש בטבלאות הם בעיקר הגופים המובילים דוגמת אלטשולר שלם וילין לפידות ,הסוכנים עושים סדר,לא יתכן שילין לפידות תיקח דמי ניהול כפולים מהממוצע ותיתן תסיים מקום אחרון!!

שתי זריחות בטיסה אחת: הפרויקט השאפתני של קוואנטס האוסטרלית
חברת התעופה של היבשת המבודדת מתכוננת להשקה ב-2026 של פרויקט Sunrise, שיאפשר טיסות נוסעים ארוכות במיוחד ללא עצירות וללא קונקשן, כך שתירדמו בהמראה מסידני ותתעוררו בלונדון
כשחברת התעופה האוסטרלית Qantas הכריזה שתשבור את שיאי הזמן בטיסה ישירה בין סידני ללונדון, כמעט 20 שעות באוויר ללא חניית ביניים, התגובה נעה בין "וואו!" לבין "רגע, מי רוצה לשבת 20 שעות על אותה כרית?".
דמיינו טיסה ללא הפסקות מלב סידני ללונדון או ניו יורק, 22 שעות בשמיים, מעל אוקיינוסים ומדבריות, מבלי לנחות וללא קונקשן וריצות בין דלפקי חברות התעופה. זהו חלום התעופה שהופך למציאות עם האיירבוס A350-1000ULR בפרויקט Sunrise של קוואנטס.
Sunrise היא יוזמה פורצת דרך, שנשמעת כמעט כמו פרויקט חלל, שתאפשר טיסות נוסעים ללא עצירות בטיסות הארוכות ביותר בעולם, תוך כיבוש "נתיב הקנגורו" ההיסטורי. הפרויקט מחיה מסורת ממלחמת העולם השנייה של טיסות "Double Sunrise" של קוואנטס, שבהן המטוסים היו באוויר זמן רב מספיק כדי לראות שתי זריחות.
ולא מדובר בסתם מטוס גדול יותר, אלא זה ניסוי אנושי-טכנולוגי שמאתגר את גבולות הגוף, הזמן והשעון הביולוגי, וגם משנה את כללי המשחק בשוק התעופה העולמי.
- FAA מחייב בדיקות נוספות במטוסי A320 בעקבות סדקים ברכיבי דלתות
- נחיתת חירום באיירבוס היתה הסימן לתקלה מערכתית - הסכנה עדיין באוויר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מי מזמין ומדוע?
קוואנטס, חברת התעופה האוסטרלית הוותיקה שנוסדה ב-1920, הזמינה 12 מטוסי איירבוס A350-1000ULR מיוחדים, עם מיכל דלק אחורי נוסף של 20,000 ליטר שמאפשר טווח מטורף של 18,000 ק"מ. הסיבה? אוסטרליה מבודדת גיאוגרפית, וטיסות עם עצירות בסינגפור או בדובאי גוזלות זמן, כסף וסיכונים. Sunrise יחסוך ארבע שעות טיסה כוללת ויחבר את המדינה-היבשת ישירות למרכזים כלכליים.
