מאסק מנסה להרגיע: רכישת טוויטר תטיב עם טסלה אך לא פירט איך
מאסק השלים השנה את רכישת טוויטר במחיר של 54 דולר למניה, אחרי סאגה בתהליך הרכישה שבו חזר בו מכוונה לרכוש את טוויטר בשל "נתונים לא נכונים" על משתמשים מזוייפים. טוויטר בתגובה תבעה אותו בבית המשפט שהוא מחויב להשלים את העסקה או לשלם את הקנס שהוסכם מראש על יציאה מהחוזה. לפני תחילת הדיונים בבית המשפט, מאסק כהרגלו הפתיע את כולם וצייץ שהוא מוכן לחזור לרכוש את טוויטר באותו מחיר שסוכם מראש, בתנאי שטוויטר תמשוך את התביעה. אחרי הרכישה, בכירים בטוויטר פוטרו או התפטרו וכך מאסק לקח עליו הרבה מהסמכויות, מה שהדאיג את משקיעי טסלה שניהול טוויטר יגזול מזמנו של מאסק. המשקיעים כרגע אינם מסכימים עם ההשקפה של מאסק ושלחו את טסלה לירידות של 30% מאז רכישת טוויטר. מאסק אז תירץ את הרכישה כמשהו שמשתלב עם החזון הכולל בניית אפליקציית-על, אך הוא לא פירט מה זאת האפליקציה ואילו שירותים היא תציע אך ההערכות הן שזה יהיה בסגנון של האפלקצייה הסינית WeChat שבבעלות טנסנט TENCENT HOLDINGS . מאסק אינו פירט איך הוא רואה את השילוב בין הפעילויות של טוויטר וטסלה, אך יש אנליסטים שמערכים שתהיה אינטגרציה בין שתי הפעילויות ע"י שימוש בניסיון של טוויטר עם פרסומות ומודעות ממוקדות. למשל, הפעילות של טוויטר יכולה להשתלב בפלטפורמת ההפעלה של טסלה, המציעה לנהגים חוויה דומה כמו גוגל מפות שמציעה חנויות ומקומות בידור בסביבה הקרובה. רוס גרבר, ראש בית השקעות Gerber Kawasaki Wealth Management המוכר כתומך ותיק של טסלה, הציע לדירקטוריון טסלה למנות מנכ"ל זמני עד שמאסק יסיים לנהל את טוויטר בשל האתגרים שעומדים בפני טסלה ובראשם המצב המאקרו כלכלי והחששות שהולכים למיתון. אנליסט גולדמן זאקס, מארק דילייני, חתך את מחיר היעד של טסלה מ-305 דולר למחיר של 235 דולר למניה כאשר הוא מצביע על ניהול טוויטר כגורם הראשי לירידות. כמו כן הוא מציין שניהול הרשת החברתית גורר הרבה באז סביב מאסק מה שגורם לתדמית שלו להיות שנויה במחלוקת בפני קהלים שונים - דבר שפוגע בתדמית של טסלה שבאופן אוססיטיבי מקושרת למאסק.If the BOD of tesla made an announcement on what’s happening with tesla leadership. Someone should be interm CEO. The stock decline would end. It’s that simple. @MartinViecha $tsla
— Ross Gerber (@GerberKawasaki) December 13, 2022
- 1.לילי 15/12/2022 07:47הגב לתגובה זולטסלה אין סוכנים ואין הוצאות פרסום . לטסלה יש פרסום עקיף סמוי ע"י מאסק ורשת של אנשי יחסי ציבור .
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים
ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס
אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.
כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.
הון של 500 מיליארד דולר
ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.
העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון.
- טסלה מתקרבת לנהיגה אוטונומית מלאה - נתוני FSD מצביעים על קפיצה בביצועים
- חנות המחשבים הראשונה נפתחת לקהל הרחב ומה קרה היום לפני 15 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד.
ריביאן אתר החברהריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום
יצרנית הרכבים החשמליים מציגה שבב עיבוד עצמאי, חבילת נהיגה מתקדמת בתשלום ומערך ליידאר בדגמי R2, אך המשקיעים מודאגים מהעלויות ומהקצב האיטי של הייצור; המניה נופלת ב-4.5%
ריביאן Rivian Automotive -6.11% חשפה שורה של מהלכים טכנולוגיים חדשים במטרה לחזק את מעמדה בשוק הרכב החשמלי ולבסס יכולות נהיגה מתקדמות בכלי הרכב העתידיים שלה. במסגרת אירוע ייעודי שעסק באוטונומיה ובינה מלאכותית, הציגה החברה לראשונה שבב עיבוד שפותח באופן עצמאי, מערכת סיוע לנהג בתשלום, ותוכנית הדרגתית לשילוב מערכות נהיגה ברמות מתקדמות יותר.
הצעד המשמעותי ביותר הוא המעבר לשבב ייעודי שפותח בתוך החברה, מהלך שמחליף את השימוש במעבדי אנבידיה שהיו בלב מערכות הנהיגה של דגמי ריביאן עד כה. השבב החדש צפוי להתממשק עם מצלמות, חיישני ליידאר ומערכות נוספות, ולספק יכולת עיבוד גבוהה יותר מבעבר. בריביאן אומרים כי ההחלטה לבנות שבב עצמאי התקבלה לאחר שנים של פיתוח, וכי הוא ישפר משמעותית את ביצועי מערכת הנהיגה המתקדמת, תוך הפחתת עלויות הייצור. לטענת החברה, מדובר בשילוב נדיר בין שיפור ביצועים לבין הורדת עלויות, מהלך שאינו נפוץ בפיתוח שבבים לרכב.
החברה הציגה גם חבילה חדשה של סיוע לנהג, Autonomy+, שתוצע בתשלום חד-פעמי או כמנוי חודשי. החבילה תאפשר נהיגה ללא מגע ידיים במיליוני קילומטרים של כבישים בארה״ב וקנדה, ומיועדת להפוך למנוע הכנסה נוסף עבור החברה בתקופה של ביקוש מתון לרכבים חשמליים.
דגמי R2 החדשים ועוזר הבינה המלאכותית
דגמי ה־R2, הצפויים לצאת לשוק במחצית הראשונה של השנה הבאה, יצוידו בשבב החדש ובחיישני ליידאר מתקדמים. בכך מצטרפת ריביאן לשורה של יצרניות רכב ופתרונות רובוטקסי המשלבות ליידאר כמנגנון בטיחות ותפיסת מרחב נוסף. מנגד, הדגמים הנוכחיים, מסדרת R1, לא יזכו למלוא היכולות של הדור החדש, אך יקבלו שדרוגי תוכנה שירחיבו את היכולות הקיימות. חלק מהשדרוגים נועדו לשפר נהיגה ללא מגע ידיים, ואחרים יאפשרו ניווט מתקדם יותר כאשר הרכב עדיין מחייב השגחת נהג.
- ריביאן מפטרת עובדים ומתכוננת לאתגרים כלכליים בשוק הרכבים החשמליים
- ריביאן מתפצלת: משיקה חברה בת למיקרו-ניידות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לצד פיתוח השבב, חשפה החברה עוזר בינה מלאכותית חדש המיועד לתפעל פונקציות ברכב, לסנכרן אפליקציות ולזהות תקלות פוטנציאליות. זהו צעד נוסף בכיוון של שילוב מערכות תוכנה מורכבות כחלק מהערך המסחרי של כלי הרכב.
