מניית בואינג זינקה ב-30% בחודשיים – האם זו רק ההתחלה?
בואינג סיפקה לאחרונה תחזיות קדימה לראשונה אחרי כשלוש שנים, היא מציגה נראות טובה קדימה – האם הדברים משתפרים בחברה שסבלה בשנים האחרונות מצרות בצרורות – גם בתחום העסקי, גם במניה, גם בתדמית ובעיקר – תקלות רציפות במטוסיה שגרמו להתרסקות וקורבנות רבים?
בחודשים האחרונים יש סימנים של שינוי – המניה זינקה 30% בפחות מחודשיים והחברה מייצרת הודעות חיוביות בשרשרת. השבוע הודיעה בואינג כי תספק לחברת התעופה המזרח תיכונית אמירייטס חמישה מטוסי מטען מדגם 777, בשווי של יותר מ-1.7 מיליארד. מצד אחד חמישה מטוסים זה לא ביג דיל, אבל בואינג בשקט בשקט מגדילה את הצבר כשבמהלך השנה קיבלה החברה הזמנות ל-542 מטוסים, בהמשך ל-910 מטוסים אשתקד. ב-2020 הסתכמו ההזמנות ב-245 מטוסים וב-2019 ב-186 מטוסים בלבד.
ב-2019-2020 סבלה בואינג מהתקלות החמורות במטוסי ה-737 MAX ומכך שקרקעה את כל מטוסי הסדרה והפסיקה את ייצורם. למעשה, מתחילת 2019 ועד סוף 2020 המטוסים האלו היו מקורקעים, ורק ב-2021 חזרה החברה לייצר.
ההזמנות עולות דרמטית על המשלוחים – לחברה יש צבר של 4,400 מטוסים שעדיין לא סופקו. בואינג מסרה כ-328 מטוסים מתחילת השנה, שזה 216 מטוסים מתחת להזמנות. המשמעות היא שברגע שקצב המשלוחים יעלה – יזנקו ההכנסות.
- נחיתת חירום באיירבוס היתה הסימן לתקלה מערכתית - הסכנה עדיין באוויר
- בואינג מזנקת ב-10%: מצפה לעלייה במסירות מטוסים ב-2026 ולתזרים חיובי של מיליארדים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השיפור בהזמנות וגם במשלוחים הוא חדשות טובות למשקיעים. המניה אומנם עלתה ב-30% בחודשיים, אבל עדיין היא 15% מתחת למחירה בתחילת השנה וכ-60% מתחת למחיר השיא בתחילת 2019, לפני התרסקות מטוס ה-MAX.
הדוחות האחרונים מייצגים?
בואינג היא דוגמה קלאסית לחברה שהדוחות השוטפים לא מספרים את הסיפור שלה. הדוחות הכספיים שפורסמו לפני כשבועיים היו חלשים, המניה ירדה ביום הפרסום בשיעור חד, אבל ברגע שהנהלת החברה מסרה תחזית אחרי שלוש שנים שבהן לא היו תחזיות ומרגע שסיפקה ביטחון ונראות לאורך תקופה לגבי ההמשך, האנליסטים חזרו להציץ וגם חלקם – להמליץ.
הנהלת החברה מסרה כי היא מצפה לתזרים מזומנים חופשי של 1.5 מיליארד דולר עד 2.5 מיליארד דולר ב-2022, תזרים מזומנים חופשי של 3 מיליארד דולר עד 5 מיליארד דולר ב-2023, ותזרים מזומנים חופשי של 10 מיליארד דולר בתזרים מזומנים חופשי ב-2025 וב-2026.
- הפד נכנס ל-2026 מפולג: אינפלציה עקשנית, שוק עבודה מתקרר ויו"ר חדש באופק
- למרות ההבנות: סין ממשיכה להגביל חומרי גלם קריטיים לתעשייה האמריקאית
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- "הזדמנות קיצונית באנבידיה" -בברנשטיין מצפים לזינוק של 54%...
האנליסטים עדיין חוששים
המסר של ההנהלה אומנם חיובי ונראה מבטיח, אבל יש אנליסטים שלא שוכחים את האכזבות השוטפות של החברה שלא הצליחה להתרומם במשך שלוש שנים. אפילו ברבעון האחרון אכזבה החברה כשרשמה הוצאות גידור ומט"ח ענקיות שלא נלקחו בחשבון על ידי האנליסטים. יותר מכך – בואינג במשך שלוש שנים דיווחה רק על רבעון אחד עם תזרים חיובי.
בהינתן שבואינג תעמוד בתחזית, הרי שהחברה שנסחרת בשווי של 100 מיליארד דולר עשויה להיות מעניינת. מדובר על מכפיל תזרים (סוג של מכפיל רווח) של 10. תשואה של 10% היא בהחלט מעניינת במיוחד כשמדובר בחברה שצומחת ועם צבר משמעותי, ובכל זאת, גם אחרי הקריסה הגדולה, היא עדיין יצרנית מטוסים מהשתיים הגדולות בעולם.
- 1.YL 10/11/2022 22:43הגב לתגובה זוכאשר משווים בן איירבוס ל בואינג חובה להזכיר לא יצאה כל הצהרה מ הרשות לתעופה ב ארצות הברית ש חותמת על תיקון כל התקלות שגרמו להתרסקות המטוסים נכון להיום ואן ספק איירבוס מובילה ב איכות ורמי לוי פועל נכון ש עובר ל איירבוס 320
אינטל 18A (X)אנבידיה מתחרטת - לא רוצה את אינטל כשותפה בתהליך הייצור
מניית אינטל יורדת על רקע הערכות ששיתוף הפעולה בין השתיים בתהליך הייצור יופסק
מה גרם לאנבידיה לעצור את השת"פ בתהליך הייצור עם אינטל? אין הודעה רשמית, אבל בתקשורת האמריקאית מדווחים כי אנבידיה עצרה את התקדמות התוכניות לשימוש בתהליך היצור 18A של אינטל. מניית אינטל יורדת מעל 3% בעקבות הדיווח. החשש שתהליך הייצור הזה לא מצליח להתרומם. נזכיר שלאינטל יש בעיה קשה בגיוס לקוחות משמעותיים, והבעיה הזו למרות השקעת הממשל, אנבידיה וגופים נוספים לא נפתרה.
הדיווחים האלו מגיעים בזמן רגיש לאינטל, שמנסה לשכנע את השוק כי תוכנית המפעלים שלה, הכוללת ייצור שבבים ללקוחות חיצוניים, מתחילה להפוך מסיפור השקעות יקר לסיפור הכנסות. אבל זה יהיה תהליך ארוך. אינטל מפסידה בתחום הייצור כמה מיליארדים בשנה וזה לא צפוי להשתפר דרמטית בשנה הקרובה.
מה באמת קרה עם אנבידיה ו-18A?
הדיווח מציין שאנבידיה בחנה לאחרונה את האפשרות לייצר שבבים באמצעות תהליך היצור המתקדם 18A של אינטל, אך כעת לא ממשיכה קדימה. חשוב לציין שמדובר בשלב ניסיי ולא בחוזה מסחרי, אך העצירה מספיקה כדי להשפיע על המניה של אינטל ועל הערכות השוק, במיוחד לאחר שהשם אנבידיה בהקשר של 18A סיפק רוח גבית למניה בחודשים האחרונים.
עבור אינטל, בדיקה מצד שחקן גדול כמו אנבידיה היא סוג של חותמת איכות פוטנציאלית ליכולת להתחרות בשוק היצור המתקדם, שבו חברות כמו טאיוואן סמיקונדקטור וסמסונג שולטות כבר שנים. עצירת הבדיקה מעלה סימני שאלה בנוגע לקצב אימוץ, התאמה, ביצועים, זמינות ועלויות. משהו לא עובד טוב בתהליך הייצור הזה.
- אינטל עלתה יותר מ-80% - אך המבחן האמיתי עוד לפניה
- מנכ"ל אינטל, ליפ-בו טאן, קידם עסקאות שתרמו להונו האישי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תהליך 18A הוא חלק מרכזי בניסיון של אינטל לחזור לחזית הטכנולוגית בייצור שבבים ולהקים פעילות ייצור שבבים ללקוחות חיצוניים. יש פער בין בדיקת התאמה לבין התחייבות לייצור מסחרי בנפחים גדולים, כך שמלכתחילה הציפיות כנראה היו גבוהות מדי, אבל זה גם בגלל הלקוח - אנבידיה היא לקוח חלומות בגלל היקף היצור והדרישות הגבוהות, וצריך לזכור שלאנביידה יש אינטרס אחרי השת"פ במסגרתו גם השקיעה באינטל. העצירה של הפרויקט, הוא איתות ורמז לכך שהדרך של אינטל עוד ארוכה.

השקעה בחו"ל: חמישה יעדים אטרקטיביים לרכישת דירה – עד מיליון שקל
בדיקה מקיפה: חמישה יעדי השקעה אטרקטיביים באירופה והסביבה שעדיין אפשריים עם תקציב ישראלי ממוצע
רכישת דירה בישראל הפכה לאתגר כלכלי עבור רבים, ולעיתים אף לחלום שהולך ומתרחק. וכאשר המחירים ממשיכים לנסוק, משקיעים רבים מחפשים אלטרנטיבות מעבר לים, במדינות שבהן סכום של כמיליון שקל (כ-230,000 יורו או 250,000 דולר נכון לדצמבר 2025) עדיין מאפשר רכישת נכס שלם ואף מניב.
בכתבה זו נסקור חמישה יעדים פופולריים בקרב משקיעים ישראלים: טביליסי (גאורגיה), אתונה (יוון), ליברפול (בריטניה), ליסבון (פורטוגל) וסופיה (בולגריה). נבחן את יתרונותיהם וחסרונותיהם, כולל נתוני מחירים, תשואות שכירות ממוצעות, שכר מקומי ואיכות החיים הכללית, כדי לספק תמונה מלאה עבור המשקיע הפוטנציאלי.
יוצאים לדרך: דרכון אירופי לא יזיק
לפני שנצלול לפרטי היעדים, חשוב להבין שבעלות על דרכון אירופי משנה את כללי המשחק. עבור ישראלים רבים המחזיקים בדרכון כזה (בעיקר פורטוגלי, רומני, פולני או גרמני), ההשקעה הופכת לפשוטה יותר מבחינה בירוקרטית ומיסויית. אזרחי האיחוד האירופי יכולים בדרך כלל לרכוש נכסים ללא הגבלות מיוחדות, ליהנות מחופש תנועה ומגורים, ולעיתים אף לזכות בהטבות מס מקומיות.
במדינות כמו יוון ופורטוגל, משקיעים ללא דרכון אירופי עשויים להיות זכאים לתוכניות "ויזת זהב", המעניקות אישור שהייה בתמורה להשקעה בסכום מסוים - אך מי שמחזיק כבר בדרכון חוסך את התהליך המורכב הזה.
- מחירי הדירות ירדו, ריבית המשכנתא ירדה - מתי יחזרו המשקיעים?
- מיומנו של יועץ השקעות - על הדילמה בין השקעה בבורסה להשקעה בדירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
טביליסי, גאורגיה: עיר מתפתחת עם תשואות שיא
בירת גאורגיה הפכה בשנים האחרונות למוקד משיכה למשקיעים המחפשים הזדמנויות בשווקים מתפתחים. העיר העתיקה והיפה, עם המרחצאות הטרמליים והתרבות הים תיכונית-מזרח אירופית שובת הלב, מציעה שילוב של מחירים נמוכים ואפשרויות לתשואה גבוהה.
