זיו סגל
צילום: משה בנימין
ניתוח טכני

האם הגיע הזמן למניית בואינג ופדקס החבוטות? ומה לגבי וויקס ואמזון?

איך ממשיכים מכאן עם השוק?
זיו סגל | (5)

ביום שני נתנו, עדיין, ותוך גילויי סבלנות רבה, אמון בקונים והצבנו להם כאן שלושה מבחנים:

 

״נתחיל שבוע חדש עם מבחן תמיכה לנאסד״ק 100, מבחן התנגדות קרוב ל - דאו ג׳ונס ומבחן התנגדות רחוק יותר, 3800, ל - S&P500. אלו המשימות של הקונים.״ (בלוגסטריט 17-10-22). הקונים בהחלט נתנו לנו סימני חיים. בואו נראה איך הם ביחס למבחנים.

 

תמיכה לנאסד״ק 100: עברו את המבחן. זה היה המבחן הפאסיבי. רק לא לרדת. להזכירכם, זו התמיכה שעמדה ועומדת אחרונה בין עליות לבין קטסטרופה (במקביל לתמיכה דומה על הגרף של הנאסד״ק).

 

מבחן פריצת התנגדות לדאו ג׳ונס: עברו את המבחן. להזכירכם דיברנו על המדד כמדד החזק שעליו נטל הובלת השיקום של השוק.

 

מבחן התנגדות ל - S&P500 ב - 3800: טרם ניגשו למבחן.

 

עכשיו השאלה היא, כפי שחלקכם גם העירו בתגובות, האם זהו עוד גל עולה, קצר טווח, בשוק יורד או תחילתו של הראלי האפשרי בשווקים. בזכות פוטנציאל האפשרות השניה אנחנו בכלל מתאמצים ושומרים על ערנות.

 

התשובה הטכנית היא שיש סיכוי לראלי בשל מעבר אותם מבחנים חשובים שציינו. אבל, המדדים יצטרכו לתת לנו מהלכי פריצה בנוסף לחזרה של הדאו מעל 30,000.

 

הנאסד״ק 100 צריך לעלות בתור התחלה מעל 11,800. זהו יעד הפיבונאצ׳י הראשון שמפריד בין תיקון לשוק יורד לבין האפשרות של חזרה למגמת עליה.

הדאו צריך להישאר מעל 30,000 ולעלות מעל 30,800.

ה - S&P500 צריך לעלות מעל 3800-3830.

 

לסיכום החלק הטכני נאמר שזמן מה אנחנו מזהים את הקונים בשוק ונותנים להם סיכוי. בינתיים הם מראים נוכחות (דיברנו על משמעות התנודתיות) ולכן אפשר להמשיך לתת במה לרעיון תחילתו של הראלי.

 

התשובה לשאלה מה עושים עם זה היא כבר שלכם. אם אתם מאלו שרוצים לתפוס מהלכים בשפל ולמקסם אותם אזי השבועיים האחרונים מאותתים לכם. נדרשות פקודות הגנה מתאימות.

קיראו עוד ב"גלובל"

אם אתם מהחשדניים שרוצים לראות יותר עובדות בשטח אז יכולים להמתין. אנחנו נמשיך להציב כאן מבחנים ותוכלו להחליט מה הן דרישות המעבר שלכם.

 

זכרו שאנחנו בעולם של מסחר והשקעות ולא של נבואה. הלוואי שהיינו יודעים איפה יהיה ה - S&P500 בעוד חודש. מה שאנחנו עושים כאן הוא מעקב אחרי הרגשות הקולקטיביים של המשקיעים והצטרפות אליהם. כל אחד ואחת מכם צריך לבחון ולנטרל הטיות רגשיות אישיות.  

 

כך למשל סביר שאם נתתם כבר סיכוי לקונים הרגשות שלכם מוגזמים בכיוון הביטחון העצמי.

אם לא נתתם סיכוי לקונים הרגשות שלכם מוגזמים בכיוון תחושת איוולת השוק וצדקתכם העתידה לצאת לאור.

 

את שני אלו צריכים לאזן ופשוט להמשיך על פי נקודות הציון שמונחות כאן לפניכם.

 

יאללה לשמיים

שתי מניות מתחום התעבורה האווירית זכו השבוע להתייחסות חיוביות וגם העין הטכנית תומכת בכך. BA ו - FDX.

 

BA  BOEING החלה לרדת מזמן בגלל בעיות בייצור המטוסים. אבל, עם תמיכה משולשת ומחיר לואו קוסט לחברת פרמיום ראוי לתת לה סיכוי. ענף התעופה מתאושש וצומח וציי מטוסים צריך לחדש. נקווה וסביר להניח שהחברה עשתה סדר בליקויים.

 

גם FDX FEDEX עוברת תהליכי שיפור פנימיים. עם רמת תמיכה כל כך חשובה ראוי לשקול אותה.

 

עוד שתי מניות לתיק

יש הרבה מציאות מקרב המניות הגדולות אבל אולי דווקא החברות הקטנות יותר יכולות לתת תשואה גבוהה יותר אם השוק יעלה. הנה שתיים, אחת מכל גודל, במצב טכני טוב.

 

הראשונה היא AMZN.  AMAZON התגבש לה אזור תמיכה די אמין ועכשיו מתחיל ניסיון עליה נוסף.

 

השנייה היא WIX.  וויקס  כאן סיפור התמיכה קצת יותר מעניין. יש לה גם תמיכה ארוכת טווח מעל 50 וגם קו מגמה עולה של החודשים האחרונים. אפשר לחכות לפריצה כלפי מעלה של הממוצע הנע.

 

זהו להיום. אפשר לראות במאמר היום מאמר בונה אמון. מדברים קצת על עליות, מגלגלים רעיונות השקעה ובעיקר חושבים האם הסיפור הירוק יחזיק. נתקדם עם מה שיקרה.

תשלחו אלי למייל את ה - מניה שאתם חושבים שחייבים לקנות עכשיו. עדיף עם נימוק. אשתף באלו שהגרף יהיה מלהיב בעיני.  

כותב המאמר הינו זיו סגל ([email protected]) העוסק בתחום השווקים הפיננסיים, ניתוח טכני, מימון התנהגותי ואימון מנטלי, בעל עיסוקים מגוונים בתחום באקדמיה ובפרקטיקה.

*אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו - עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית. החברה ו/או הכותבים מחזיקים ו/או עלולים להחזיק חלק מן הניירות המוזכרים לעיל.

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    ראיתם מה קרה לאמאזון? זה מה שניתוח טכני שווה (ל"ת)
    יריב 28/10/2022 14:44
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    סמי 23/10/2022 10:57
    הגב לתגובה זו
    יתכן שויקס תמשיך לעלות אבל הסיבה היא מעורבות קרן השקעות גדולה בשליטה בחברה (9%). חבל שהכותב לא התייחס לכך.
  • 3.
    חבל על הכסף. הכוון למטה (ל"ת)
    יאיר 19/10/2022 19:00
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    אמזון זה שורט מטורף-הגרף נראה זוועה (ל"ת)
    יצחק טיומקין 19/10/2022 18:37
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    אנונימי 19/10/2022 16:25
    הגב לתגובה זו
    אחללה ניתוחים , בזמנו ביטלתי מנוי לגלובס בגלל שהם הפסיקו לתת לך במה ….
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)

שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה

בעלי המניות של טסלה אישרו למאסק חבילת תמריצים חדשה בהיקף עצום של 400 מיליון מניות, שמחזירה את חלקו בחברה ל־25%. מאחורי המספרים הבלתי נתפסים מסתתרת אסטרטגיית משא ומתן מבריקה וגם לא מעט אגו

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה אילון מאסק טסלה

לאחרונה החליטו בעלי המניות של טסלה Tesla -3.68%  להעניק לאילון מאסק חבילת תמריצים חדשה הכוללת 400 מיליון מניות נוספות. זה מצטרף ל־380 מיליון מניות שכבר ברשותו. המספרים כמעט בלתי נתפסים, אבל מאחוריהם מסתתר שיעור מעניין על ניהול משא ומתן וגם על הגבול הדק שבין ביטחון עצמי לחוצפה.


מאסק ביקש דבר אחד: להחזיר את חלקו בחברה ל־25%. הוא לא נימק מדוע, לא הציג טיעונים ולא ניסה לשכנע. הוא פשוט אמר שזה מה שהוא רוצה וקיבל את מבוקשו. החבילה הקודמת שלו, מ־2018, הייתה שווה אז כמה מיליארדי דולרים והיום מוערכת בכ־120 מיליארד. לכך מתווספת חבילת התמריצים מ־2012, ששווייה כיום כ־34 מיליארד דולר. במילים אחרות, עוד לפני העסקה החדשה, מאסק נהנה משכר ממוצע של כ־12 מיליארד דולר בשנה. לא בדיוק “עבודה בחינם”.


הפעם, החוזה כולל תנאי שאפתני במיוחד: מאסק צריך להוביל את טסלה לרווח תפעולי של 400 מיליארד דולר במהלך שנה אחת. לשם השוואה, טסלה צפויה להרוויח השנה כ־13 מיליארד דולר. כדי לעמוד ביעד, הוא צריך להגדיל את הרווחים פי שלושים.


האסטרטגיה היא לב הסיפור

הסכומים הם לא לב הסיפור, אלא האסטרטגיה. ג’ו־אלן פוזנר, פרופסורית לניהול באוניברסיטת סנטה קלרה, הסבירה שמאסק השתמש בעקרון “העיגון”. טכניקה שבה המספר הראשון שמועלה במשא ומתן קובע את המסגרת לכל המספרים הבאים. אם ההצעה הראשונה גבוהה מדי, שאר ההצעות יסתובבו סביבה. מאסק לא התחיל נמוך ולא בנה את הדרישות בהדרגה, הוא פתח בגדול, בטריליון דולר, מה שגרם לכל סכום אחר להיראות סביר בהשוואה.


פוזנר הסבירה שזו בדיוק הסיבה שכדאי להיות הראשון שמגיש הצעה במשא ומתן. אם מועמד לעבודה מצהיר שהוא שווה חצי מיליון דולר בשנה, גם אם המעסיק חשב להציע 150 אלף, השכר הסופי יהיה קרוב בהרבה להצעה הגבוהה.