"זה הרבעון הכי חזק שאני זוכר ב-22 שנותי בנייס - והמומנטום נמשך"
"זה רבעון חלומי מבחינתנו והוא ההכי חזק שאני זוכר ב-22 שנותיי בנייס, עם הצמיחה האורגנית הכי גבוהה שהייתה לנו. ב-2021 כולה צמחנו ב-16-17% בשורה העליונה. יש לנו מומנטום ורואים אותו בכל קווי עסקים ובכל הגיאוגרפיות", כך אומר בראיון לביזפורטל עם פרסום תוצאות הרבעון הרביעי של 2021, ברק עילם, מנכ"ל נייס, המפתחת תוכנות לניהול קשרי לקוחות וניהול סיכונים. "חווינו הצלחה מאד גדולה בהחלפה של מתחרים שלנו בתקופת הדוח ואנחנו רואים האצה בקצב ה-Win Rate, כלומר בהצלחה שלנו לסגור עסקאות. המומנטום הזה נכנס ל-2022 כשיש לנו פייפליין משמעותי קדימה", הוא מוסיף.
החברה דיווחה על רווח על בסיס Non-GAAP של 1.73 דולר למניה בדילול מלא על הכנסות Non-GAAP של 515 מיליון דולר. מדובר בגידול של 17.6%, ו-7.5%, בהתאמה, על פני נתוני הרבעון המקביל ב-2021. תחזית הקונצנזוס של האנליסטים הייתה לרווח של 1.71 דולר למניה על הכנסות של 496.06 מיליון דולר. ההכנסות מתחום הענן (Non-GAAP) צמחו ב-28.1% ל-285 מיליון דולר, שולי הרווחיות הגולמית Non-GAAP עלו מ-72.2% ל-73.0% והרווח התפעולי Non-GAAP עלה ב-10.5% ל-146 מיליון דולר עם שוליים שדווקא הצטמצמו ל-28.2% מול 30.1% שנה קודם לכן.
בפילוח לפי מגזרי פעילות עולה שההכנסות מתחום השירותים ירדו ל-166 מיליון דולר ברבעון הרביעי, נמוך בכ-4.3% משנה קודם לכן. למה?
"המיקוד שלנו מזה מספר שנים הוא מעבר חזק לענן, שם אנחנו ממוקדים ושם הלקוחות שלנו ממוקדים – וגם המשקיעים. זה מנוע הצמיחה העיקרי של החברה. אנחנו פחות נלהבים להמשיך לספק שירותים מקצועיים שהרווחיות מהם נמוכה יותר. זה לא טרנד מדאיג, מבחינתנו זה חיובי".
והפעילות הזו לא שואבת מכם תשומות, מבחינת ניהול או כח אדם, במובן כזה שכבר מוטב לקטוע אותה מאשר לתת לה לדעוך?
"לא. זה חלק מהביזנס, לחתוך אותו החוצה אפשר רק מהאקסל, לא מהעסק. אותם שירותים נכללים בדוחות שלנו בתוך מגזר הענן, למי שלקוח לענן שלנו".
שיעור הרווח הגולמי השתפר מעט – מה הסיבה?
"אנחנו ממשיכים טרנד של מספר שנים של שיפור רווחיות גולמית. זה מהלך שהוא מאד ייחודי כי הרבה חברות שעוברות לענן חוות תופעה הפוכה. הסיבה היא מכירה ללקוחות הרבה יותר גדולים".
- אפלייד מטיריאלס עוקפת את ציפיות האנליסטים - אך התחזית חלשה
- מג'יק עם תוצאות טובות, אבל התחזית מאכזבת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ובאמת סיפרת לנו בזמנו על הכוונה לצמוח בענן דרך גיוס של לקוחות גדולים נוספים, שם אתם יותר יעילים – כלומר הרווחיות גדולה יותר. כמה לקוחות כאלה גייסתם ברבעון הרביעי ועל איזה היקפי חוזים אנחנו מדברים?
"אלה עסקאות מאד גדולות ואנחנו לא נותנים מספרים ספציפיים. זה היה רבעון שיא במספר עסקאות של 8 ספרות. אנחנו מדברים גם על הרבה עסקאות של 7 ספרות. העסקה הממוצעת פר לקוח עולה משמעותית הודות החדירה לאזורי שוק היותר 'גבוהים', נקרא להם, וגם משום שמוכרים יותר לכל לקוח הודות לפורטפוליו שלנו".
ובכל זאת שיפור הרווחיות הגולמיות, התקזז עם ירידת הרווחיות התפעולית, בשל ההוצאות התפעוליות. מה קרה בגזרתן?
"זה נבע מהחלטה שלנו להמשיך להשקיע גם בעתיד שלנו. ראינו עלייה בעלויות השיווק והמכירות – דבר שבעצם תומך במכירות שלנו ואומר שהבוקינג היה חזק. זו עוד אינדיקציה להאצה בהכנסות שלנו. צריך לומר שאנחנו חברה מאד רווחית שיושבת על שולי רווח תפעולי של מעל 28%, אמרנו לשוק שהמקום הנכון שלנו הוא מעל 30% ואנחנו קרובים לזה. הרווח התפעולי עצמו צמח בשיעור דו ספרתי".
- שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
- איבדו עשרות אחוזים: הביטקוין נפל - וחברות אוצר הקריפטו צנחו
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
דיברתם על התרחבות בפתרונות ה-Digital CX שלכם, אלה שמאפשרים לעסקים להתנהל מול לקוחות בכמה ערוצי תקשורת שממשיכים זה את זה. איך נראית ההתרחבות הזו במספרים?
"העסקאות מכל האלמנטים של הדיגיטל, שחלקם נובעים מהחברות שרכשנו וחלקם מפיתוחים אורגניים צמחו ב-2021 ב-260%".
עוד הזכרתם צמיחה של פי חמישה בתחום הבינה המלאכותית (AI). בהקשר של תחום הפעילות של נייס, על מה מדובר?
"החיבור של AI לתחום קשרי לקוחות הוא בנקודה שבה ארגונים מנסים בקצבי ענק להפוך את השירות להרבה יותר חכם. כדי לעשות זאת בצורה נכונה הדרך היחידה היא להשתמש בלא מעט בינה מלאכותית, פיתוחים שהם בחזית הטכנולוגיה. אנחנו מובילים בשווקים שלנו את התחום הזה, כי יש לנו הרבה מאד מידע היסטורי שנדרש כדי להשתמש בבינה מלאכותית אפקטיבית".
האם את החברות האחרונות שרכשתם אתם עדיין מנסים להביא לתחילת מכירות או שהן מכניסות כבר?
"ניצלנו את החודשים האחרונים לעשות אינטגרציה של הלקוחות האלה ב-CX-1 שהיא הפלטפורמה המובילה והן כבר תורמות להצלחה של CX-1. זו האסטרטגיה, להשביח את CX-1 ולשפר עוד יותר את קצב הצמיחה".
והיה גם פיצוי על 2020
בנייס צופים ברבעון הנוכחי הכנסות (Non-GAAP) של 505-515 מיליון דולר עם רווח (Non-GAAP) למניה בדילול מלא של 1.65-1.75 דולר. אמצע הטווח הוא אם כן הכנסות של 510 מילוין דולר ורווח למניה של 1.7 דולר - קודם לפרסום התחזית ציפו האנליסטים שברבעון הנוכחי ההכנסות יסתכמו ב-494 מיליון דולר, ועל סכום זה הרווח למניה יסתכם ב-1.7 דולר.
כלומר, אם התחזית של נייס בפועל הייתה גבוה יותר בגזרת ההכנסות, מצופה היה שגם תחזית הרווח תעלה בהתאם. העובדה שאין כך הדבר משמעה שהרווחיות למעשה נפגעת והצמיחה של נייס עולה לה יותר מבעבר. ב-2022 כולה נייס צופה הכנסות (Non-GAAP) של 2.14-2.16 מיליארד דולר, נתון שישקף גידול של 12%, ורווח (Non-GAAP) למניה בדילול מלא של 7.07-7.27 דולר, גידול של 10%.
בהשוואה בין רבעונים עוקבים, התחזית שלכם לרבעון הנוכחי גוזרת או האטה או עמידה במקום בהכנסות. אתם מושפעים מעונתיות?
"כן. הרבעון ראשון הוא תמיד חלש והרבעון הרביעי הוא החזק ביותר - יש בו עסקאות גדולות, ועונת החגים בארצות הברית משפיעה. בהשוואה לרבעון הראשון של 2021 עדיין התחזית מניחה צמיחה של 12%, יותר מבעבר – וזו תחזית ראשונית. אגב, באחוזי גידול זו התחזית הכי גבוה שנתנו כבר בתחילת השנה ביחס לשנים עברו".
ב-2021 צמחתם ב-16%, נתון חריג לטובה על אף התנופה שלכם בשנים האחרונות, והנה לשנה הקרובה אתם מניחים צמיחה איטית יותר של 12%. מדוע?
- 5.המניה קרסה. כנראה שהמשקיעים לא כל כך חושבים שהתוצא 19/02/2022 10:28הגב לתגובה זוהמניה קרסה. כנראה שהמשקיעים לא כל כך חושבים שהתוצאות טובות
- 4.(ל"ת)19/02/2022 00:55הגב לתגובה זו
- 3.מעידה קטנה והלך לי הכסף 19/02/2022 00:55הגב לתגובה זומעידה קטנה והלך לי הכסף
- 2.דניאל 18/02/2022 16:53הגב לתגובה זוהולכת בדרך של טבע אם הכל טוב , למה יורדת ?
- 1.שצמן 17/02/2022 17:32הגב לתגובה זולא שווה את השווי
- אתה שווה את המחיר? (ל"ת)סמי 18/02/2022 19:53הגב לתגובה זו
- LED 18/02/2022 14:02הגב לתגובה זונייס מתחילה להיות גורילה למה. 1. שער הדולר משחק סוף סוף לטובתה 2. לחברות החלום יותר קשה לגייס ולקבל שווים חלומיים. אז העובדים מחפשים בטחון בגדולות. הוצאות נמוכות יותר על שכר
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
בעלי המניות של טסלה אישרו למאסק חבילת תמריצים חדשה בהיקף עצום של 400 מיליון מניות, שמחזירה את חלקו בחברה ל־25%. מאחורי המספרים הבלתי נתפסים מסתתרת אסטרטגיית משא ומתן מבריקה וגם לא מעט אגו
לאחרונה החליטו בעלי המניות של טסלה Tesla -3.68% להעניק לאילון מאסק חבילת תמריצים חדשה הכוללת 400 מיליון מניות נוספות. זה מצטרף ל־380 מיליון מניות שכבר ברשותו. המספרים כמעט בלתי נתפסים, אבל מאחוריהם מסתתר שיעור מעניין על ניהול משא ומתן וגם על הגבול הדק שבין ביטחון עצמי לחוצפה.
מאסק ביקש דבר אחד: להחזיר את חלקו בחברה ל־25%. הוא לא נימק מדוע, לא הציג טיעונים ולא ניסה לשכנע. הוא פשוט אמר שזה מה שהוא רוצה וקיבל את מבוקשו. החבילה הקודמת שלו, מ־2018, הייתה שווה אז כמה מיליארדי דולרים והיום מוערכת בכ־120 מיליארד. לכך מתווספת חבילת התמריצים מ־2012, ששווייה כיום כ־34 מיליארד דולר. במילים אחרות, עוד לפני העסקה החדשה, מאסק נהנה משכר ממוצע של כ־12 מיליארד דולר בשנה. לא בדיוק “עבודה בחינם”.
הפעם, החוזה כולל תנאי שאפתני במיוחד: מאסק צריך להוביל את טסלה לרווח תפעולי של 400 מיליארד דולר במהלך שנה אחת. לשם השוואה, טסלה צפויה להרוויח השנה כ־13 מיליארד דולר. כדי לעמוד ביעד, הוא צריך להגדיל את הרווחים פי שלושים.
האסטרטגיה היא לב הסיפור
הסכומים הם לא לב הסיפור, אלא האסטרטגיה. ג’ו־אלן פוזנר, פרופסורית לניהול באוניברסיטת סנטה קלרה, הסבירה שמאסק השתמש בעקרון “העיגון”. טכניקה שבה המספר הראשון שמועלה במשא ומתן קובע את המסגרת לכל המספרים הבאים. אם ההצעה הראשונה גבוהה מדי, שאר ההצעות יסתובבו סביבה. מאסק לא התחיל נמוך ולא בנה את הדרישות בהדרגה, הוא פתח בגדול, בטריליון דולר, מה שגרם לכל סכום אחר להיראות סביר בהשוואה.
- מילד שקט שסובל מבריונות ל"מלך העולם" וזה לא טראמפ
- הדרך לטריליון דולר: האם אילון מאסק יגיע ליעד?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פוזנר הסבירה שזו בדיוק הסיבה שכדאי להיות הראשון שמגיש הצעה במשא ומתן. אם מועמד לעבודה מצהיר שהוא שווה חצי מיליון דולר בשנה, גם אם המעסיק חשב להציע 150 אלף, השכר הסופי יהיה קרוב בהרבה להצעה הגבוהה.
