"זה הרבעון הכי חזק שאני זוכר ב-22 שנותי בנייס - והמומנטום נמשך"
"זה רבעון חלומי מבחינתנו והוא ההכי חזק שאני זוכר ב-22 שנותיי בנייס, עם הצמיחה האורגנית הכי גבוהה שהייתה לנו. ב-2021 כולה צמחנו ב-16-17% בשורה העליונה. יש לנו מומנטום ורואים אותו בכל קווי עסקים ובכל הגיאוגרפיות", כך אומר בראיון לביזפורטל עם פרסום תוצאות הרבעון הרביעי של 2021, ברק עילם, מנכ"ל נייס, המפתחת תוכנות לניהול קשרי לקוחות וניהול סיכונים. "חווינו הצלחה מאד גדולה בהחלפה של מתחרים שלנו בתקופת הדוח ואנחנו רואים האצה בקצב ה-Win Rate, כלומר בהצלחה שלנו לסגור עסקאות. המומנטום הזה נכנס ל-2022 כשיש לנו פייפליין משמעותי קדימה", הוא מוסיף.
החברה דיווחה על רווח על בסיס Non-GAAP של 1.73 דולר למניה בדילול מלא על הכנסות Non-GAAP של 515 מיליון דולר. מדובר בגידול של 17.6%, ו-7.5%, בהתאמה, על פני נתוני הרבעון המקביל ב-2021. תחזית הקונצנזוס של האנליסטים הייתה לרווח של 1.71 דולר למניה על הכנסות של 496.06 מיליון דולר. ההכנסות מתחום הענן (Non-GAAP) צמחו ב-28.1% ל-285 מיליון דולר, שולי הרווחיות הגולמית Non-GAAP עלו מ-72.2% ל-73.0% והרווח התפעולי Non-GAAP עלה ב-10.5% ל-146 מיליון דולר עם שוליים שדווקא הצטמצמו ל-28.2% מול 30.1% שנה קודם לכן.
בפילוח לפי מגזרי פעילות עולה שההכנסות מתחום השירותים ירדו ל-166 מיליון דולר ברבעון הרביעי, נמוך בכ-4.3% משנה קודם לכן. למה?
"המיקוד שלנו מזה מספר שנים הוא מעבר חזק לענן, שם אנחנו ממוקדים ושם הלקוחות שלנו ממוקדים – וגם המשקיעים. זה מנוע הצמיחה העיקרי של החברה. אנחנו פחות נלהבים להמשיך לספק שירותים מקצועיים שהרווחיות מהם נמוכה יותר. זה לא טרנד מדאיג, מבחינתנו זה חיובי".
והפעילות הזו לא שואבת מכם תשומות, מבחינת ניהול או כח אדם, במובן כזה שכבר מוטב לקטוע אותה מאשר לתת לה לדעוך?
"לא. זה חלק מהביזנס, לחתוך אותו החוצה אפשר רק מהאקסל, לא מהעסק. אותם שירותים נכללים בדוחות שלנו בתוך מגזר הענן, למי שלקוח לענן שלנו".
שיעור הרווח הגולמי השתפר מעט – מה הסיבה?
"אנחנו ממשיכים טרנד של מספר שנים של שיפור רווחיות גולמית. זה מהלך שהוא מאד ייחודי כי הרבה חברות שעוברות לענן חוות תופעה הפוכה. הסיבה היא מכירה ללקוחות הרבה יותר גדולים".
- אפלייד מטיריאלס עוקפת את ציפיות האנליסטים - אך התחזית חלשה
- מג'יק עם תוצאות טובות, אבל התחזית מאכזבת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ובאמת סיפרת לנו בזמנו על הכוונה לצמוח בענן דרך גיוס של לקוחות גדולים נוספים, שם אתם יותר יעילים – כלומר הרווחיות גדולה יותר. כמה לקוחות כאלה גייסתם ברבעון הרביעי ועל איזה היקפי חוזים אנחנו מדברים?
"אלה עסקאות מאד גדולות ואנחנו לא נותנים מספרים ספציפיים. זה היה רבעון שיא במספר עסקאות של 8 ספרות. אנחנו מדברים גם על הרבה עסקאות של 7 ספרות. העסקה הממוצעת פר לקוח עולה משמעותית הודות החדירה לאזורי שוק היותר 'גבוהים', נקרא להם, וגם משום שמוכרים יותר לכל לקוח הודות לפורטפוליו שלנו".
ובכל זאת שיפור הרווחיות הגולמיות, התקזז עם ירידת הרווחיות התפעולית, בשל ההוצאות התפעוליות. מה קרה בגזרתן?
"זה נבע מהחלטה שלנו להמשיך להשקיע גם בעתיד שלנו. ראינו עלייה בעלויות השיווק והמכירות – דבר שבעצם תומך במכירות שלנו ואומר שהבוקינג היה חזק. זו עוד אינדיקציה להאצה בהכנסות שלנו. צריך לומר שאנחנו חברה מאד רווחית שיושבת על שולי רווח תפעולי של מעל 28%, אמרנו לשוק שהמקום הנכון שלנו הוא מעל 30% ואנחנו קרובים לזה. הרווח התפעולי עצמו צמח בשיעור דו ספרתי".
- טורקיה מתכננת העלאת מס במטרה לרסן את האינפלציה
- עלייתה ונפילתה של חלוצת הרובוטיקה הצרכנית והצבאית
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- "הזדמנות קיצונית באנבידיה" -בברנשטיין מצפים לזינוק של 54%...
דיברתם על התרחבות בפתרונות ה-Digital CX שלכם, אלה שמאפשרים לעסקים להתנהל מול לקוחות בכמה ערוצי תקשורת שממשיכים זה את זה. איך נראית ההתרחבות הזו במספרים?
"העסקאות מכל האלמנטים של הדיגיטל, שחלקם נובעים מהחברות שרכשנו וחלקם מפיתוחים אורגניים צמחו ב-2021 ב-260%".
עוד הזכרתם צמיחה של פי חמישה בתחום הבינה המלאכותית (AI). בהקשר של תחום הפעילות של נייס, על מה מדובר?
"החיבור של AI לתחום קשרי לקוחות הוא בנקודה שבה ארגונים מנסים בקצבי ענק להפוך את השירות להרבה יותר חכם. כדי לעשות זאת בצורה נכונה הדרך היחידה היא להשתמש בלא מעט בינה מלאכותית, פיתוחים שהם בחזית הטכנולוגיה. אנחנו מובילים בשווקים שלנו את התחום הזה, כי יש לנו הרבה מאד מידע היסטורי שנדרש כדי להשתמש בבינה מלאכותית אפקטיבית".
האם את החברות האחרונות שרכשתם אתם עדיין מנסים להביא לתחילת מכירות או שהן מכניסות כבר?
"ניצלנו את החודשים האחרונים לעשות אינטגרציה של הלקוחות האלה ב-CX-1 שהיא הפלטפורמה המובילה והן כבר תורמות להצלחה של CX-1. זו האסטרטגיה, להשביח את CX-1 ולשפר עוד יותר את קצב הצמיחה".
והיה גם פיצוי על 2020
בנייס צופים ברבעון הנוכחי הכנסות (Non-GAAP) של 505-515 מיליון דולר עם רווח (Non-GAAP) למניה בדילול מלא של 1.65-1.75 דולר. אמצע הטווח הוא אם כן הכנסות של 510 מילוין דולר ורווח למניה של 1.7 דולר - קודם לפרסום התחזית ציפו האנליסטים שברבעון הנוכחי ההכנסות יסתכמו ב-494 מיליון דולר, ועל סכום זה הרווח למניה יסתכם ב-1.7 דולר.
כלומר, אם התחזית של נייס בפועל הייתה גבוה יותר בגזרת ההכנסות, מצופה היה שגם תחזית הרווח תעלה בהתאם. העובדה שאין כך הדבר משמעה שהרווחיות למעשה נפגעת והצמיחה של נייס עולה לה יותר מבעבר. ב-2022 כולה נייס צופה הכנסות (Non-GAAP) של 2.14-2.16 מיליארד דולר, נתון שישקף גידול של 12%, ורווח (Non-GAAP) למניה בדילול מלא של 7.07-7.27 דולר, גידול של 10%.
בהשוואה בין רבעונים עוקבים, התחזית שלכם לרבעון הנוכחי גוזרת או האטה או עמידה במקום בהכנסות. אתם מושפעים מעונתיות?
"כן. הרבעון ראשון הוא תמיד חלש והרבעון הרביעי הוא החזק ביותר - יש בו עסקאות גדולות, ועונת החגים בארצות הברית משפיעה. בהשוואה לרבעון הראשון של 2021 עדיין התחזית מניחה צמיחה של 12%, יותר מבעבר – וזו תחזית ראשונית. אגב, באחוזי גידול זו התחזית הכי גבוה שנתנו כבר בתחילת השנה ביחס לשנים עברו".
ב-2021 צמחתם ב-16%, נתון חריג לטובה על אף התנופה שלכם בשנים האחרונות, והנה לשנה הקרובה אתם מניחים צמיחה איטית יותר של 12%. מדוע?
- 5.המניה קרסה. כנראה שהמשקיעים לא כל כך חושבים שהתוצא 19/02/2022 10:28הגב לתגובה זוהמניה קרסה. כנראה שהמשקיעים לא כל כך חושבים שהתוצאות טובות
- 4.(ל"ת)19/02/2022 00:55הגב לתגובה זו
- 3.מעידה קטנה והלך לי הכסף 19/02/2022 00:55הגב לתגובה זומעידה קטנה והלך לי הכסף
- 2.דניאל 18/02/2022 16:53הגב לתגובה זוהולכת בדרך של טבע אם הכל טוב , למה יורדת ?
- 1.שצמן 17/02/2022 17:32הגב לתגובה זולא שווה את השווי
- אתה שווה את המחיר? (ל"ת)סמי 18/02/2022 19:53הגב לתגובה זו
- LED 18/02/2022 14:02הגב לתגובה זונייס מתחילה להיות גורילה למה. 1. שער הדולר משחק סוף סוף לטובתה 2. לחברות החלום יותר קשה לגייס ולקבל שווים חלומיים. אז העובדים מחפשים בטחון בגדולות. הוצאות נמוכות יותר על שכר
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר
ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה
ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.
ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.
הגורם הסיני
עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1%
לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים,
כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.
הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות.
עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.
- ענקית הרכב מכריזה על הפסד תפעולי ראשון מזה 70 שנה ומה קרה היום לפני 47 שנה
- טויוטה הגדולה חלשה ברכבים חשמליים - מה הסיבה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מגמה מעורבת בשאר העולם
בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת,
מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.

מצרים מפחיתה ריבית בפעם החמישית השנה: האינפלציה בירידה
האינפלציה במצרים 12.3%, הריבית על הלוואות כ-20%
הבנק המרכזי של מצרים הודיע על הפחתת ריבית חמישית בשנת 2025, לאחר שהאינפלציה הפתיעה כלפי מטה ואפשרה למעשה מדיניות מוניטרית מקלה יותר. הריבית על פיקדונות ירדה ב-100 נקודות בסיס לרמה של 18%, והריבית על הלוואות ירדה באותו שיעור ל-21%.
המהלך, של הבנק המרכזי שיצר הפתעה בקרב חלק מהכלכלנים, משקף את ניסיונה של קהיר לאזן בין הורדת עלויות המימון של המדינה והמערכת הבנקאית לבין שמירה על יציבות מחירים. למרות שהאינפלציה עדיין נמצאת ברמה דו-ספרתית, ההאטה האחרונה בקצב עליית המחירים מאפשרת לבנק המרכזי להמשיך בהדרגתיות במסלול ההורדות.
אינפלציה נמוכה מהצפוי
הגורם המרכזי שהביא להורדת הריבית הנוספת הוא ירידת האינפלציה הכללית ל-12.3% בנובמבר, נתון מפתיע לנוכח קיצוץ בסובסידיות הדלק שנעשה כחלק מרפורמות בתמיכת קרן המטבע. הבנק המרכזי ציין כי עדיין קיים לחץ מתמשך באינפלציה שאינה מזון, כמו עלויות שירותים וסחורות שאינן בסיסיות, וכן מתיחות גיאופוליטית עולמית כגורמי סיכון. המסר הוא שהקיצוץ מהווה התאמה זהירה לנתונים ולא שינוי מהותי במדיניות.
נזכיר כי בתחילת 2024, מצרים העלתה את הריבית לשיא והפחיתה את ערך המטבע בכ-40%. צעדים אלו היו חלק מתיקון רחב שנועד לייצב את שוק המטבע, לצמצם עיוותים ולאפשר כניסת מימון חיצוני. במקביל, מצרים קיבלה חבילת תמיכה גלובלית בהיקף של כ-57 מיליארד דולר כדי להתמודד עם לחצים חריפים כמו מחסור במטבע זר ותשלומי ריבית כבדים על התקציב. כל שינוי בריבית נבחן גם דרך הפריזמה של שירות החוב: ריבית גבוהה מדי מכבידה על המדינה, אך ריבית נמוכה מדי עלולה לפגוע ביכולת למשוך הון זר.
- לאומי מספק מימון של 1.7 מיליארד לקיסטון בריבית טובה וזה עדיין מעל ריבית המשכנתא שלכם
- טראמפ: אם השווקים חזקים יו״ר הפד צריך להוריד ריבית
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המטרה: אטרקטיביות למשקיעים זרים
מאז תחילת 2025, מצרים מבצעת הורדה הדרגתית בריבית תוך שמירה על פער מספיק גדול כדי להישאר אטרקטיבית למשקיעים זרים באפיקי חוב מקומיים. זהו איזון מורכב: הורדת הריבית מקלה על התקציב ועל פעילות עסקית, אך אם היא מהירה מדי, עלולה להתחדש לחץ על המטבע ועל האינפלציה.
