ATT תקשורת
צילום: ATT

AT&T זולה באופן היסטורי - זו סיבה מספיק טובה לקנות את המניה?

למרות שהחברה עושה רה ארגון בפורטפוליו, עדיין יש לה חובות והיא ממונפת. למרות זאת הקונצנזוס סבור שיש למניה למעלה מ-17% אפסייד
ארז ליבנה | (1)

אחד הדברים האהובים על מגיש הטלוויזיה ג'ון אוליבר, שתוכניתו משודרת ב-HBO, חברת הבת של ענקית התקשורת האמריקאית, AT&T AT&T INC (T) – זה לצחוק על AT&T. במיוחד על השירות שלהם. וזה היה עוד לפני שהם רכשו את HBO, אבל זה לא מנע ממנו להמשיך להתעלל בחברת האם גם אחרי הרכישה, כשהוא אומר שהחברה "אף פעם לא תהיה הדאדי האמיתי שלו".

הנה אוסף אקראי של בדיחות על חשבון AT&T:

בין אם במודע או שלא, נראה שאוליבר משקף היטב את סנטימנט המשקיעים. המניה הגיעה לשיא שלה באוגוסט 2000, עם 57.7 דולר למניה ומאז הגרף שלה בעיקר פונה כלפי מטה, כשנכון לכתיבת שורות אלה, המניה עומדת על 26.8 דולר למניה. השיא  הנקודתי האחרון של המניה היה ב-2016, אז חצתה את ה-43 דולר למניה. מחירה הנוכחי, נמוך יותר משיא הירידות במארס אשתקד, זה שנודע בכינויו מארס השחור.

 

הביצועים של המניה חטפו מכה כשהחברה חווה שינויים משמעותיים בפורטפוליו שלה, אבל כמו שאמרנו למעלה מ-20 שנה שהיא לא ממש מבריקה. זה הפך אותה למניה זולה, כשיש כאלה בשוק שאופטימיים על המניה לעומת אלה שעוד רוצים לדעת איך בכוונתה להוריד את החובות שלה ואיך תגדיל את הרווחים כמו גם הדיבידנדים העתידיים שלה.

 

אתמול, האנליסט קרייג מופט ממופט-נתנסון העלה את ההמלצה שלו על המניה ממכירה לניטרלי והעלה את מחיר המטרה מ-23 דולר ל-28 דולר – אפסייד של 5% ביחס למחיר השוק. "אנחנו סבורים שהוקז מספיק דם כדי לשדרג את ההמלצה", כתב מופט.

 

זאת כאמור, לאחר שבאמצעות סדרת רכישות, T נכנסה לטלקום, אינטרנט אלחוטי וכאמור מדיה עם רכישות כמו HBO. ההנהלה החדשה של החברה הודיעה על רצונה לעשות דיאטה. החבה כבר נפטרה מזרוע הטלוויזיה בלוויין, דיירקט טי.וי בעסקה עם TPG קפיטול. היא גם הודיעה על ספינאוף עם וורנר מדיה, שתתמזג עם דיסקברי (DISCA) כשהעסקה צפויה להיסגר בשנה הבאה.

 

מה שיישאר בסוף, יתמקד בשירותי טלקום ובעצם יחזור למקורותיה של החברה. החברה תתחרה בשוק הסיבים האופטיים ותבנה תשתית 5G. חברת המדיה תעבור למודל נטפליקסי NETFLIX (NFLX). מופט כותב בהמלצה שלו שהוא מודאג מהתחרות בתחום משחקניות כמו טימובייל T-MOBILE (TMUS) וגם מהחובות שהחברה צברה, יחד עם הצורך להשקיע מיליארדים רבים כי לספק תשתיות לחלקים נרחבים בארה"ב. זה צפוי לפגוע בצמיחה האורגנית שלה.

קיראו עוד ב"גלובל"

 

לפי נתונים של פאקטסט, החברה נסחרת במכפיל 8.5, לעומת מדד ה-S&P שנסחר במכפיל 21. אחת מתחרותיה, ורייזון VERIZON (VZ) נסחרת במכפיל 10. למרות זאת, מופט סבור שהמניה תשיא 5.6%, לעומת 4.8% של VZ.

 

"תשואת החסר העקבית נתנה קייס שורי למניה", המשיך מופט ואמר כי "AT&T בחלק מהמטריצות היחסיות, במיוחד במכפיל הרווח, היא זולה מכפי שהייתה אי פעם, אבל עדיין לא מספיק משכנע כדי להיות שורי באמת, כשהחברה עדיין ממונפת מאוד".

 

למרוצ הגיידנס לתזרים חופשי של 20 מיליארד דולר, מופט סבור שהחברה תציג תזרים חופשי שינוע בין 12 ל-15 מיליארד דולר ב-2023.

 

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    ירון 08/10/2021 21:21
    הגב לתגובה זו
    כמעט 8 אחוז לשנה,זה לא מה בכך
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)

אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים

ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אילון מאסק


אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.

כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.

הון של 500 מיליארד דולר

ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.

העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר  - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון. 

השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד. 

ריביאן אתר החברהריביאן אתר החברה

ריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום

יצרנית הרכבים החשמליים מציגה שבב עיבוד עצמאי, חבילת נהיגה מתקדמת בתשלום ומערך ליידאר בדגמי R2, אך המשקיעים מודאגים מהעלויות ומהקצב האיטי של הייצור; המניה נופלת ב-4.5%

אדיר בן עמי |

ריביאן Rivian Automotive -6.11%  חשפה שורה של מהלכים טכנולוגיים חדשים במטרה לחזק את מעמדה בשוק הרכב החשמלי ולבסס יכולות נהיגה מתקדמות בכלי הרכב העתידיים שלה. במסגרת אירוע ייעודי שעסק באוטונומיה ובינה מלאכותית, הציגה החברה לראשונה שבב עיבוד שפותח באופן עצמאי, מערכת סיוע לנהג בתשלום, ותוכנית הדרגתית לשילוב מערכות נהיגה ברמות מתקדמות יותר.


הצעד המשמעותי ביותר הוא המעבר לשבב ייעודי שפותח בתוך החברה, מהלך שמחליף את השימוש במעבדי אנבידיה שהיו בלב מערכות הנהיגה של דגמי ריביאן עד כה. השבב החדש צפוי להתממשק עם מצלמות, חיישני ליידאר ומערכות נוספות, ולספק יכולת עיבוד גבוהה יותר מבעבר. בריביאן אומרים כי ההחלטה לבנות שבב עצמאי התקבלה לאחר שנים של פיתוח, וכי הוא ישפר משמעותית את ביצועי מערכת הנהיגה המתקדמת, תוך הפחתת עלויות הייצור. לטענת החברה, מדובר בשילוב נדיר בין שיפור ביצועים לבין הורדת עלויות, מהלך שאינו נפוץ בפיתוח שבבים לרכב.


החברה הציגה גם חבילה חדשה של סיוע לנהג, Autonomy+, שתוצע בתשלום חד-פעמי או כמנוי חודשי. החבילה תאפשר נהיגה ללא מגע ידיים במיליוני קילומטרים של כבישים בארה״ב וקנדה, ומיועדת להפוך למנוע הכנסה נוסף עבור החברה בתקופה של ביקוש מתון לרכבים חשמליים.


דגמי R2 החדשים ועוזר הבינה המלאכותית

דגמי ה־R2, הצפויים לצאת לשוק במחצית הראשונה של השנה הבאה, יצוידו בשבב החדש ובחיישני ליידאר מתקדמים. בכך מצטרפת ריביאן לשורה של יצרניות רכב ופתרונות רובוטקסי המשלבות ליידאר כמנגנון בטיחות ותפיסת מרחב נוסף. מנגד, הדגמים הנוכחיים, מסדרת R1, לא יזכו למלוא היכולות של הדור החדש, אך יקבלו שדרוגי תוכנה שירחיבו את היכולות הקיימות. חלק מהשדרוגים נועדו לשפר נהיגה ללא מגע ידיים, ואחרים יאפשרו ניווט מתקדם יותר כאשר הרכב עדיין מחייב השגחת נהג.


לצד פיתוח השבב, חשפה החברה עוזר בינה מלאכותית חדש המיועד לתפעל פונקציות ברכב, לסנכרן אפליקציות ולזהות תקלות פוטנציאליות. זהו צעד נוסף בכיוון של שילוב מערכות תוכנה מורכבות כחלק מהערך המסחרי של כלי הרכב.