AT&T זולה באופן היסטורי - זו סיבה מספיק טובה לקנות את המניה?
אחד הדברים האהובים על מגיש הטלוויזיה ג'ון אוליבר, שתוכניתו משודרת ב-HBO, חברת הבת של ענקית התקשורת האמריקאית, AT&T AT&T INC (T) – זה לצחוק על AT&T. במיוחד על השירות שלהם. וזה היה עוד לפני שהם רכשו את HBO, אבל זה לא מנע ממנו להמשיך להתעלל בחברת האם גם אחרי הרכישה, כשהוא אומר שהחברה "אף פעם לא תהיה הדאדי האמיתי שלו".
הנה אוסף אקראי של בדיחות על חשבון AT&T:
בין אם במודע או שלא, נראה שאוליבר משקף היטב את סנטימנט המשקיעים. המניה הגיעה לשיא שלה באוגוסט 2000, עם 57.7 דולר למניה ומאז הגרף שלה בעיקר פונה כלפי מטה, כשנכון לכתיבת שורות אלה, המניה עומדת על 26.8 דולר למניה. השיא הנקודתי האחרון של המניה היה ב-2016, אז חצתה את ה-43 דולר למניה. מחירה הנוכחי, נמוך יותר משיא הירידות במארס אשתקד, זה שנודע בכינויו מארס השחור.
הביצועים של המניה חטפו מכה כשהחברה חווה שינויים משמעותיים בפורטפוליו שלה, אבל כמו שאמרנו למעלה מ-20 שנה שהיא לא ממש מבריקה. זה הפך אותה למניה זולה, כשיש כאלה בשוק שאופטימיים על המניה לעומת אלה שעוד רוצים לדעת איך בכוונתה להוריד את החובות שלה ואיך תגדיל את הרווחים כמו גם הדיבידנדים העתידיים שלה.
- חובות של 800 מיליון אירו והפסדי ענק: האם אינטר בדרך לפשיטת רגל?
- אינטר מזנקת ב-24% אחרי שהודיעה שתגייס 38 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אתמול, האנליסט קרייג מופט ממופט-נתנסון העלה את ההמלצה שלו על המניה ממכירה לניטרלי והעלה את מחיר המטרה מ-23 דולר ל-28 דולר – אפסייד של 5% ביחס למחיר השוק. "אנחנו סבורים שהוקז מספיק דם כדי לשדרג את ההמלצה", כתב מופט.
זאת כאמור, לאחר שבאמצעות סדרת רכישות, T נכנסה לטלקום, אינטרנט אלחוטי וכאמור מדיה עם רכישות כמו HBO. ההנהלה החדשה של החברה הודיעה על רצונה לעשות דיאטה. החבה כבר נפטרה מזרוע הטלוויזיה בלוויין, דיירקט טי.וי בעסקה עם TPG קפיטול. היא גם הודיעה על ספינאוף עם וורנר מדיה, שתתמזג עם דיסקברי (DISCA) כשהעסקה צפויה להיסגר בשנה הבאה.
מה שיישאר בסוף, יתמקד בשירותי טלקום ובעצם יחזור למקורותיה של החברה. החברה תתחרה בשוק הסיבים האופטיים ותבנה תשתית 5G. חברת המדיה תעבור למודל נטפליקסי NETFLIX (NFLX). מופט כותב בהמלצה שלו שהוא מודאג מהתחרות בתחום משחקניות כמו טימובייל T-MOBILE (TMUS) וגם מהחובות שהחברה צברה, יחד עם הצורך להשקיע מיליארדים רבים כי לספק תשתיות לחלקים נרחבים בארה"ב. זה צפוי לפגוע בצמיחה האורגנית שלה.
- טורקיה מתכננת העלאת מס במטרה לרסן את האינפלציה
- עלייתה ונפילתה של חלוצת הרובוטיקה הצרכנית והצבאית
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- "הזדמנות קיצונית באנבידיה" -בברנשטיין מצפים לזינוק של 54%...
לפי נתונים של פאקטסט, החברה נסחרת במכפיל 8.5, לעומת מדד ה-S&P שנסחר במכפיל 21. אחת מתחרותיה, ורייזון VERIZON (VZ) נסחרת במכפיל 10. למרות זאת, מופט סבור שהמניה תשיא 5.6%, לעומת 4.8% של VZ.
"תשואת החסר העקבית נתנה קייס שורי למניה", המשיך מופט ואמר כי "AT&T בחלק מהמטריצות היחסיות, במיוחד במכפיל הרווח, היא זולה מכפי שהייתה אי פעם, אבל עדיין לא מספיק משכנע כדי להיות שורי באמת, כשהחברה עדיין ממונפת מאוד".
למרוצ הגיידנס לתזרים חופשי של 20 מיליארד דולר, מופט סבור שהחברה תציג תזרים חופשי שינוע בין 12 ל-15 מיליארד דולר ב-2023.
- 1.ירון 08/10/2021 21:21הגב לתגובה זוכמעט 8 אחוז לשנה,זה לא מה בכך
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר
ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה
ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.
ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.
הגורם הסיני
עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1%
לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים,
כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.
הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות.
עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.
- ענקית הרכב מכריזה על הפסד תפעולי ראשון מזה 70 שנה ומה קרה היום לפני 47 שנה
- טויוטה הגדולה חלשה ברכבים חשמליים - מה הסיבה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מגמה מעורבת בשאר העולם
בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת,
מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.

מצרים מפחיתה ריבית בפעם החמישית השנה: האינפלציה בירידה
האינפלציה במצרים 12.3%, הריבית על הלוואות כ-20%
הבנק המרכזי של מצרים הודיע על הפחתת ריבית חמישית בשנת 2025, לאחר שהאינפלציה הפתיעה כלפי מטה ואפשרה למעשה מדיניות מוניטרית מקלה יותר. הריבית על פיקדונות ירדה ב-100 נקודות בסיס לרמה של 18%, והריבית על הלוואות ירדה באותו שיעור ל-21%.
המהלך, של הבנק המרכזי שיצר הפתעה בקרב חלק מהכלכלנים, משקף את ניסיונה של קהיר לאזן בין הורדת עלויות המימון של המדינה והמערכת הבנקאית לבין שמירה על יציבות מחירים. למרות שהאינפלציה עדיין נמצאת ברמה דו-ספרתית, ההאטה האחרונה בקצב עליית המחירים מאפשרת לבנק המרכזי להמשיך בהדרגתיות במסלול ההורדות.
אינפלציה נמוכה מהצפוי
הגורם המרכזי שהביא להורדת הריבית הנוספת הוא ירידת האינפלציה הכללית ל-12.3% בנובמבר, נתון מפתיע לנוכח קיצוץ בסובסידיות הדלק שנעשה כחלק מרפורמות בתמיכת קרן המטבע. הבנק המרכזי ציין כי עדיין קיים לחץ מתמשך באינפלציה שאינה מזון, כמו עלויות שירותים וסחורות שאינן בסיסיות, וכן מתיחות גיאופוליטית עולמית כגורמי סיכון. המסר הוא שהקיצוץ מהווה התאמה זהירה לנתונים ולא שינוי מהותי במדיניות.
נזכיר כי בתחילת 2024, מצרים העלתה את הריבית לשיא והפחיתה את ערך המטבע בכ-40%. צעדים אלו היו חלק מתיקון רחב שנועד לייצב את שוק המטבע, לצמצם עיוותים ולאפשר כניסת מימון חיצוני. במקביל, מצרים קיבלה חבילת תמיכה גלובלית בהיקף של כ-57 מיליארד דולר כדי להתמודד עם לחצים חריפים כמו מחסור במטבע זר ותשלומי ריבית כבדים על התקציב. כל שינוי בריבית נבחן גם דרך הפריזמה של שירות החוב: ריבית גבוהה מדי מכבידה על המדינה, אך ריבית נמוכה מדי עלולה לפגוע ביכולת למשוך הון זר.
- לאומי מספק מימון של 1.7 מיליארד לקיסטון בריבית טובה וזה עדיין מעל ריבית המשכנתא שלכם
- טראמפ: אם השווקים חזקים יו״ר הפד צריך להוריד ריבית
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המטרה: אטרקטיביות למשקיעים זרים
מאז תחילת 2025, מצרים מבצעת הורדה הדרגתית בריבית תוך שמירה על פער מספיק גדול כדי להישאר אטרקטיבית למשקיעים זרים באפיקי חוב מקומיים. זהו איזון מורכב: הורדת הריבית מקלה על התקציב ועל פעילות עסקית, אך אם היא מהירה מדי, עלולה להתחדש לחץ על המטבע ועל האינפלציה.
