נטפליקס סטרימינג טלויזיה באינטרנט
צילום: יח"צ

לקראת דוחות נטפליקס: זה מה שמצפים בשוק

חברת הסטרימינג הגדולה בעולם צפויה לדווח ברבעון האחרון של 2020 על הכנסות של 6.6 מיליארד דולר ורווח למניה של 1.41 דולר למניה; תחזיות הצמיחה מעיקות על המניה. השוק מצפה לצמיחה משמעותית, רק שדיסני, אפל והמתחרות, לא עושות לנטפליקס חיים קלים 
נושאים בכתבה נטפליקס

יחד עם כל השירותים המקוונים האחרים, גם NETFLIX חגגה לה על 2020, אבל 2021 שזה עתה החלה כבר לא מאירה לה פנים. מאז הראשון לינואר אשתקד, מניית נטפליקס  עלתה בלמעלה מ-44%, מרמה של 345 דולר למניה לרמה של 498 דולר למניה. לאחר שיא שהגיע בסוף דצמבר למחיר של 545 דולר למניה, מחירה ירד מתחילת החודש ב-8%. 

בחצי הראשון של השנה, ובין השאר בחסות סגרי הקורונה, החברה זכתה לבוסט של למעלה מ-25 מיליון מנויים. אלא שאז הגיע הרבעון השלישי וקצב הגיוסים הואט משמעותית כשהחברה הוסיפה רק 2.2 מיליון מנויים, מה שהיה נמוך בהרבה גם מהצפי בשוק. בסוף המסחר היום בוול סטריט היא צפויה לפרסם את דוחותיה לרבעון האחרון של 2020, וגם לשנה כולה.

יש להזכיר שברבעון החולף נרשמו שיאי תחלואה בקורונה בארה"ב, אזור הפעילות העיקרי של החברה, וגם במדינות נוספות. אם גם כעת תציג נטפליקס גיוסים נמוכים יהיה זה סימן לכך שהרבעון השלישי לא היה רק מעידה קלה, וש"קסם" הנגיף ששיחק לטובתה בחציון הראשון פג. בחברה עצמה מצפים לגידול של 6 מיליון במצבת המנויים ברבעון האחרון של 2020, כלומר התאוששות בקצב הגיוסים לעומת הרבעון השלישי, אך עדיין נמוך מהגיוסים ברבעונים הראשון (15 מיליון) והשני (10 מיליון).

 

הצפי בשוק מעורב. מצד אחד יש כאלה שסבורים שנטפליקס הגיעה לתקרה מסוימת מבחינת המנויים שלה לאור התחרות הגוברת שירותי הסטרימינג של המתחרות, דיסני פלוס (סימול: DIS) ואמזון פריים וידאו (סימול: AMZN). אולם, אחרים חולקים עליהם. הנה תמונה של יחסי הכוחות: נכון לסוף הרבעון השלישי, לנטפליקס היו 195 מיליון מנויים בעולם, לדיסני היו 86 מיליון בתחילת דצמבר, ואמזון, שנוהגת בפחות שקיפות, דיווחה על 150 מיליון מנויים בתחילת 2020.

 

הקונצנזוס בוול סטריט מחזיק עדיין בעמדת קנייה, אבל טווח מחיר המניה נע בין 235 דולר ברף התחתון ל-700 דולר ברף העליון. המניה נמצאת כרגע ברמה של 85 דולר מתחת לחציון הקונצנזוס. האנליסט דניאל סלמון הוריד את ההמלצה שלו לתשואת יתר בנטפליקס. כן, הוריד.

מצד שני, האנליסטית לורה מרטין מנידהאם, אומרת ללקוחותיה למכור את מניות  החברה ולקנות את של המתחרה הצעירה, רוקו. היא גם סבורה שדיסני תעקוף את נטפליקס במספר המנוים בתוך 24 חודשים. דיסני בשוק הסטרימינג רק שנה, ואם תשמור על קצב הגיוסים הנוכחי זה יכול לקרות, בינתיים, אגב, היא הולכת לעקוף כבר השנה את היעד המקורי ל-90 מיליון מנויים רק ב-2024 (התחזית החדשה: 230 מיליון). אולם, כלל לא בטוח שהיקף הגיוסים של שנת הבכורה שלה, ישוחזרו בשנתיים הקרובות.

 

איך היו התוצאות של נטפליקס מול תחזיות האנליסטים בפעם האחרונה שפרסמה דוחות? אז בשורה התחתונה היא רשמה רווח של 1.74 דולר למניה (רווח של 790 מיליון דולר לחברה), גבוה מנתון של 1.47 דולר למניה ברבעון המקביל, אך נמוך מתחזיות האנליסטים לרווח של 2.13 למניה. באשר להכנסות, אלה עמדו על 6.44 מיליארד דולר, גבוה ב-22.7% מבתקופה המקבילה וגבוה מהתחזיות שצפו הכנסות בסך 6.38 מיליארד דולר.

קיראו עוד ב"גלובל"

התוצאות של נטפליקס תלויות כמובן במספר המנויים, והנתון הזה תלוי בתורו במידה רבה בתוכן. בשנה החולפת החברה הובילה במספר הפקות המקור שהציגה (סדרות וסרטים יחד): כ-40-50 הפקות  מדי חודש, כך לפי וריאטי (ב-2019 כולה עלו 371 הפקות מקור אצל נטפליקס). הלהיטים התורנים שלה בתקופה האחרונה היו העונה החדשה של "הכתר", "ראצ'ד" עם שרה פולסון וכמובן "גמביט המלכה".

הספרייה המכובדת של נטפליקס כבודה במקומה, אבל חלק מהמנויים מגיעים בעקבות הייפ שנוצר סביב תכנים חדשים. בהקשר הזה, תצטרך נטפליקס לספר השנה כותרים חדשים שיהפכו לשיחת היום, ובמירוץ הזה שכל השחקניות בזירה, כולל אותה, מתחילות באותה הנקודה.

אז המשקיעים מצדם יכולים להסתכל על רשימת התכנים שיעלו בהמשך, לבחון מיהם היוצרים מאחורי הקלעים והשחקנים שבקדמת המסך, ולהתחבט האם יש כאן אסים לשלוף מול אמזון ודיסני, אבל בשביל זה צריך להיות אולי אנליסט מסוג אחר, או מגד עתידות, כי קשה באמת לקבוע. כך או כך, בשבוע שעבר הודיעה ענקית הסטרימינג שתעלה ב-2021 71 סרטים, בהם "Red Notice" עם גל גדות, ריאן ריינולדס ודה רוק, "Don't Look Up" בכיכובם של ג'ניפר לורנס וליאונרדו דיקפריו ועוד.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ארנולד שוורצנגר קרדיט: גרוקארנולד שוורצנגר קרדיט: גרוק

קרוז, פיט או צ'אן: מיהו שחקן הקולנוע העשיר ביותר בכל הזמנים?

הדס ברטל |
נושאים בכתבה שחקנים קולנוע

שחקני קולנוע גדולים ואייקוניים זה מונח ששייך בעיקר לכוכבי עבר. בשנים האחרונות, הוליווד לא הנפיקה כוכב קולנוע צעיר, מוכשר וכריזמטי כמו השמות הגדולים ביותר שעשו מאות מיליונים בתעשייה וידעו גם להפוך את השכר מהסרטים לעסקים מצליחים ולעיתים גם אימפריות שמניבות מאות מיליונים. כוכבי הקולנוע העשירים ביותר מכל הזמנים מכילים בעיקר שחקנים ששיא תהילתם היה לפני 20, 30 או אפילו 40 שנה, לפני עידן הסטרימינג וההצפה שאנחנו חווים בסרטים וסדרות טלוויזיה שעולות לאוויר כל כמה ימים ורובנו לא מזהים את השחקנים. ריכזנו עבורכם את הכוכבים שמזלם הגדול הוא שהם הגיעו להוליווד בזמן תור הזהב שלה, ידעו לדרוש ולהרוויח משכורות עתק וחשוב מכך, ידעו לקחת את ההון שעשו כשחקנים ולהפוך אותו לאימפריות עסקים.


1 # ארנולד שוורצנגר 

ארנולד שוורצנגר, אחד מכוכבי הקולנוע הגדולים בהיסטוריה ומושל קליפורניה לשעבר, נמצא במקום הראשון עם הון של מיליארד וחצי דולר. שוורצנגר, שנולד בשנת 1947 בעיירה טאל שבאוסטריה, הפך מאמן פיתוח־גוף לכוכב אקשן, פוליטיקאי ומיליארדר ולפי דירוגים שונים בעולם, נחשב לכוכב הקולנוע העשיר בהיסטוריה. הסרט הקופתי המזוהה איתו יותר מכל הוא “שליחות קטלנית 2: יום הדין” (1991), שהכניס בקופות כ-520 מיליון דולר ברחבי העולם, והפך אותו לסמל עולמי של קולנוע האקשן. מבחינת רווח אישי, העסקה הטובה ביותר שעשה הייתה דווקא מהקומדיה “תאומים” (1988), שבה ויתר כמעט על שכר בסיס וקיבל אחוזים מהרווחים כאשר לפי דיווחים, הרוויח מהסרט מעל 40 מיליון דולר.

שוורצנגר כיכב גם בסרטים אייקוניים נוספים כמו “רונאן הברברי”, שקרים אמיתיים” ו"זיכרון גורלי”. מעבר למשכורות מהסרטים ומתפקידו כמושל קליפורניה בין השנים 2003 ל-2010, חלק עצום מהונו הגיע מהשקעות מוקדמות בנדל"ן בקליפורניה עוד לפני שהתפרסם. כבר בשנות ה-20 לחייו היה מיליונר נדל"ן, ובהמשך היה שותף ברשת המסעדות Planet Hollywood ששיא הצלחתה היה בשנות ה-90', ובעסקים בתחומי הכושר והבידור. הוא היה נשוי לעיתונאית מריה שרייבר, במשך יותר מ-25 שנה עד לגירושים בשנת 2021, ולזוג ארבעה ילדים.


ארנולד שוורצנגר מתוך הרשתות החברתיות
ארנולד שוורצנגר - קרדיט: מתוך הרשתות החברתיות


2 # דוויין "דה רוק" ג'ונסון 

הונו של דה רוק (דוויין ג'ונסון) מוערך בכ-1.2 מיליארד דולר. הוא נולד ב-1972 בהייברד, קליפורניה, למשפחת מתאבקים, והתחיל את הקריירה שלו ככוכב WWE לפני שהפך לאחד מכוכבי הקולנוע המבוקשים בעולם. את הונו העצום עשה בזכות שילוב של שכר גבוה משוברי קופות שכיכב בהם, אחוזים מהרווחים ועסקים חוץ־קולנועיים. אחד הסרטים המצליחים ביותר שבהם השתתף הוא “מהיר ועצבני 7 ”, שהכניס כ-1.5 מיליארד דולר ברחבי העולם והפך לשובר קופות ענק. בשנים האחרונות ג'ונסון חתם על עסקת־שיא עם אמזון על סרט האקשן “Red One”, שבגינה קיבל חבילת שכר של כ-50 מיליון דולר, באחת העסקאות הגבוהות שנרשמו אי־פעם לשחקן בסרט סטרימינג. ג'ונסון כיכב גם בלהיטים כמו “ג'ומנג'י: שורדים בג'ונגל” שהכניס כ-962 מיליון דולר וב“מואנה” (בקולו של מאוי).

ענקיות הטכנולוגיהענקיות הטכנולוגיה

ענקיות הטכנולוגיה עוברות לעידן עתיר הון - כיצד ה-AI משנה את פני התעשייה

מיקרוסופט, גוגל ואמזון השקיעו מעל 600 מיליארד דולר בתשתיות בינה מלאכותית ונאלצות לגייס חוב כשקופות המזומנים מתכווצות - בעוד וורן באפט מצמצם את ההחזקה באפל ולראשונה רוכש מניות  אלפאבית ב-4.3 מיליארד דולר
אדיר בן עמי |

ענף הטכנולוגיה נכנס לשלב חדש. שנים דיברו על חברות הענק כעסקים שמייצרים עוד הכנסה כמעט בלי להגדיל עלויות. אבל המציאות של הבינה המלאכותית דוחפת אותן לטריטוריה אחרת לגמרי. היום הן נראות הרבה יותר כמו תעשיות כבדות שזקוקות להון עצום כדי להמשיך לרוץ. במרכז המגמה עומדות מיקרוסופט Microsoft Corp 1.37%  , גוגל Alphabet -0.78%  ואמזוןAmazon.com Inc. -1.22%  . שלושתן פתחו את הכיס בהיקפים שלא נראו בענף. תשתיות AI, חוות שרתים, חוזי ענן ארוכי טווח וציוד מחשוב מתקדם. בתוך תקופה קצרה הן השקיעו מעל 600 מיליארד דולר, והמספרים ממשיכים לעלות.


מה שמרתק הוא שהחברות האלו יכלו להרשות לעצמן את ההשקעה. הן נכנסו לעידן הבינה המלאכותית כמעט ללא חוב, עם הרבה מזומן ותזרים חזק. הן נהנו מרווחי עתק של השנים האחרונות, שלא קשורים דווקא ל־AI. עכשיו התחושה היא שהן משתמשות בכסף כדי לשמור על ההובלה. עם זאת, משהו חורק. רואים את זה בשקט במאזנים. כריות המזומנים מתכווצות. מיקרוסופט, שבעבר כמעט מחצית מנכסיה היו במזומן ובהשקעות קצרות טווח, נמצאת היום בפחות מחמישית. אצל אמזון וגוגל הסיפור דומה. הנכסים גדלים, אבל המזומן לא עומד בקצב.

זה לא מסתיים שם. התזרים של גוגל ואמזון חלש יותר לעומת השנה הקודמת. גם אצל מיקרוסופט התמונה פחות יפה כשמכניסים לחישוב התחייבויות לעלויות תשתית שמופיעות מחוץ לדוח. במילים פשוטות, גם ענקיות כאלה מתחילות להרגיש את העומס.

האנליסטים כבר מצפים לעלייה דרמטית נוספת בהוצאות בשנה הבאה. מיקרוסופט צפויה להוציא כ־159 מיליארד דולר, אמזון כ־145 מיליארד וגוגל תתקרב ל־112 מיליארד. בתוך ארבע שנים מדובר כבר על טריליון דולר. רובו על AI. בינתיים ההכנסות עדיין מחזיקות את המערכת, כאשר שלושתן גדלות בקצב שמאפשר להן להמשיך להשקיע. אבל זה לא יהיה מספיק לאורך זמן. ברגע שההוצאות הופכות למפלצת, חברות חייבות לגייס חוב. מטא כבר עשתה זאת כשגייסה 30 מיליארד דולר. אורקל הוציאה 18 מיליארד נוספים, רק כדי לעמוד בדרישות התשתית.


השינוי לענף עתיר הון

הענף שהיה מזוהה עם צמיחה כמעט אינסופית והוצאות יציבות הופך לענף עתיר הון. כל החלטה אסטרטגית הופכת להימור על מיליארדים. כל עיכוב בביקושים או טכנולוגיה שנזנחת עלולים להפוך השקעה יקרה לנטל. זה משפיע גם על הדרך שבה משקיעים מסתכלים על חברות טכנולוגיה. פחות תשומת לב לכמות המשתמשים בשירות מסוים ויותר לביצועים של מערכות AI. יותר עניין בהתחייבויות עתידיות ובהסכמי ענן, ופחות במשפטים כלליים על חדשנות.