נטפליקס סטרימינג טלויזיה באינטרנט
צילום: יח"צ

לקראת דוחות נטפליקס: זה מה שמצפים בשוק

חברת הסטרימינג הגדולה בעולם צפויה לדווח ברבעון האחרון של 2020 על הכנסות של 6.6 מיליארד דולר ורווח למניה של 1.41 דולר למניה; תחזיות הצמיחה מעיקות על המניה. השוק מצפה לצמיחה משמעותית, רק שדיסני, אפל והמתחרות, לא עושות לנטפליקס חיים קלים 
נושאים בכתבה נטפליקס

יחד עם כל השירותים המקוונים האחרים, גם NETFLIX חגגה לה על 2020, אבל 2021 שזה עתה החלה כבר לא מאירה לה פנים. מאז הראשון לינואר אשתקד, מניית נטפליקס  עלתה בלמעלה מ-44%, מרמה של 345 דולר למניה לרמה של 498 דולר למניה. לאחר שיא שהגיע בסוף דצמבר למחיר של 545 דולר למניה, מחירה ירד מתחילת החודש ב-8%. 

בחצי הראשון של השנה, ובין השאר בחסות סגרי הקורונה, החברה זכתה לבוסט של למעלה מ-25 מיליון מנויים. אלא שאז הגיע הרבעון השלישי וקצב הגיוסים הואט משמעותית כשהחברה הוסיפה רק 2.2 מיליון מנויים, מה שהיה נמוך בהרבה גם מהצפי בשוק. בסוף המסחר היום בוול סטריט היא צפויה לפרסם את דוחותיה לרבעון האחרון של 2020, וגם לשנה כולה.

יש להזכיר שברבעון החולף נרשמו שיאי תחלואה בקורונה בארה"ב, אזור הפעילות העיקרי של החברה, וגם במדינות נוספות. אם גם כעת תציג נטפליקס גיוסים נמוכים יהיה זה סימן לכך שהרבעון השלישי לא היה רק מעידה קלה, וש"קסם" הנגיף ששיחק לטובתה בחציון הראשון פג. בחברה עצמה מצפים לגידול של 6 מיליון במצבת המנויים ברבעון האחרון של 2020, כלומר התאוששות בקצב הגיוסים לעומת הרבעון השלישי, אך עדיין נמוך מהגיוסים ברבעונים הראשון (15 מיליון) והשני (10 מיליון).

 

הצפי בשוק מעורב. מצד אחד יש כאלה שסבורים שנטפליקס הגיעה לתקרה מסוימת מבחינת המנויים שלה לאור התחרות הגוברת שירותי הסטרימינג של המתחרות, דיסני פלוס (סימול: DIS) ואמזון פריים וידאו (סימול: AMZN). אולם, אחרים חולקים עליהם. הנה תמונה של יחסי הכוחות: נכון לסוף הרבעון השלישי, לנטפליקס היו 195 מיליון מנויים בעולם, לדיסני היו 86 מיליון בתחילת דצמבר, ואמזון, שנוהגת בפחות שקיפות, דיווחה על 150 מיליון מנויים בתחילת 2020.

 

הקונצנזוס בוול סטריט מחזיק עדיין בעמדת קנייה, אבל טווח מחיר המניה נע בין 235 דולר ברף התחתון ל-700 דולר ברף העליון. המניה נמצאת כרגע ברמה של 85 דולר מתחת לחציון הקונצנזוס. האנליסט דניאל סלמון הוריד את ההמלצה שלו לתשואת יתר בנטפליקס. כן, הוריד.

מצד שני, האנליסטית לורה מרטין מנידהאם, אומרת ללקוחותיה למכור את מניות  החברה ולקנות את של המתחרה הצעירה, רוקו. היא גם סבורה שדיסני תעקוף את נטפליקס במספר המנוים בתוך 24 חודשים. דיסני בשוק הסטרימינג רק שנה, ואם תשמור על קצב הגיוסים הנוכחי זה יכול לקרות, בינתיים, אגב, היא הולכת לעקוף כבר השנה את היעד המקורי ל-90 מיליון מנויים רק ב-2024 (התחזית החדשה: 230 מיליון). אולם, כלל לא בטוח שהיקף הגיוסים של שנת הבכורה שלה, ישוחזרו בשנתיים הקרובות.

 

איך היו התוצאות של נטפליקס מול תחזיות האנליסטים בפעם האחרונה שפרסמה דוחות? אז בשורה התחתונה היא רשמה רווח של 1.74 דולר למניה (רווח של 790 מיליון דולר לחברה), גבוה מנתון של 1.47 דולר למניה ברבעון המקביל, אך נמוך מתחזיות האנליסטים לרווח של 2.13 למניה. באשר להכנסות, אלה עמדו על 6.44 מיליארד דולר, גבוה ב-22.7% מבתקופה המקבילה וגבוה מהתחזיות שצפו הכנסות בסך 6.38 מיליארד דולר.

קיראו עוד ב"גלובל"

התוצאות של נטפליקס תלויות כמובן במספר המנויים, והנתון הזה תלוי בתורו במידה רבה בתוכן. בשנה החולפת החברה הובילה במספר הפקות המקור שהציגה (סדרות וסרטים יחד): כ-40-50 הפקות  מדי חודש, כך לפי וריאטי (ב-2019 כולה עלו 371 הפקות מקור אצל נטפליקס). הלהיטים התורנים שלה בתקופה האחרונה היו העונה החדשה של "הכתר", "ראצ'ד" עם שרה פולסון וכמובן "גמביט המלכה".

הספרייה המכובדת של נטפליקס כבודה במקומה, אבל חלק מהמנויים מגיעים בעקבות הייפ שנוצר סביב תכנים חדשים. בהקשר הזה, תצטרך נטפליקס לספר השנה כותרים חדשים שיהפכו לשיחת היום, ובמירוץ הזה שכל השחקניות בזירה, כולל אותה, מתחילות באותה הנקודה.

אז המשקיעים מצדם יכולים להסתכל על רשימת התכנים שיעלו בהמשך, לבחון מיהם היוצרים מאחורי הקלעים והשחקנים שבקדמת המסך, ולהתחבט האם יש כאן אסים לשלוף מול אמזון ודיסני, אבל בשביל זה צריך להיות אולי אנליסט מסוג אחר, או מגד עתידות, כי קשה באמת לקבוע. כך או כך, בשבוע שעבר הודיעה ענקית הסטרימינג שתעלה ב-2021 71 סרטים, בהם "Red Notice" עם גל גדות, ריאן ריינולדס ודה רוק, "Don't Look Up" בכיכובם של ג'ניפר לורנס וליאונרדו דיקפריו ועוד.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטיוטה. קרדיט: רשתות חברתיות

טויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר

ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה 

רן קידר |
נושאים בכתבה טויוטה

ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.

ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.

הגורם הסיני 

עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1% לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים, כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.

הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות. עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.

מגמה מעורבת בשאר העולם

בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת, מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.

וול סטריט שור (גרוק)וול סטריט שור (גרוק)
סקירה

מניות הקוונטים נופלות, אקספנג קופצת ב-8%; המדדים סביב ה-0

צוות גלובל |
נושאים בכתבה טסלה

שלושת המדדים העיקריים פתחו ביציבות, עם חזרת המשקיעים מחופשת חג המולד ליום מסחר יחיד ודליל לפני סוף השבוע. הדאו יורד קלות בעוד ה-S&P 500 והנאסד״ק עולים קלות, כאשר מחזורי המסחר נותרו נמוכים על רקע היעדר טריגרים כלכליים משמעותיים.

המסחר הדליל מגיע לאחר שיום המסחר המקוצר של ערב חג המולד הסתיים בשיאים היסטוריים. מדדי S&P 500 ודאו ג’ונס רשמו רמות שיא חדשות, והשלימו חמישה ימי עליות רצופים. מגמה זו משתלבת ב”ראלי סנטה קלאוס” המסורתי, התקופה שבין סוף דצמבר לתחילת ינואר, הנחשבת לרוב חיובית עבור שוקי המניות.

במבט שנתי, השווקים מציגים ביצועים חזקים במיוחד. מדד S&P 500 עלה בכ-18% מתחילת השנה והוא בדרך לשנה שישית של תשואות דו-ספרתיות מתוך שבע השנים האחרונות. מדד נאסד״ק הוביל את העליות עם זינוק של יותר מ-20% בשנת 2025, זאת למרות תנודתיות חריפה במהלך השנה, כולל כניסה זמנית לטריטוריית שוק דובי לאחר הכרזת מכסי היבוא הרחבים של הנשיא טראמפ באפריל.

במקביל למניות, שוק הסחורות היקרות ממשיך להתחזק. חוזים עתידיים על זהב וכסף טיפסו לשיאים חדשים, על רקע מתיחות גיאופוליטית מתחדשת והיחלשות הדולר האמריקאי. מגמה זו מחזקת את מעמד המתכות היקרות כנכסי מקלט בתקופות של אי-ודאות גלובלית.

למרות העליות החדות בשווקים, המשקיעים מתמודדים עם ציפיות הולכות ומצטמצמות להפחתות ריבית מצד הפדרל ריזרב בשנה הקרובה. פחות מ-15% מהסוחרים מעריכים כי תתרחש הורדת ריבית כבר בחודש הבא, וההערכות לגבי חודש מרץ נותרות חלוקות. בשלב זה, היעדר נתוני מאקרו ופרסומי דוחות כספיים מסמן סיום שקט יחסית לשבוע המסחר המקוצר של תקופת החגים.