תאבד את ה-AAA? בפיץ' מזהירים מדירוג שלילי להולנד אם החוב ימשיך לעלות
אנליסט בסוכנות דירוג האשראי פיץ' מזהיר כי "יש סיכון שהדירוג של הולנד יהפוך לשלילי, היא נמצאת על הסף. הם מסתכנים אם יתנו לחוב לעלות, מומלץ שינקטו בגישה זהירה", זאת על רקע העלייה בחובות המדינה, כך דווח בעיתון הבריטי "דיילי טלגרף". סוכנות הדירוג תקיים ביוני ישיבה בעניין.
כבר בינואר הזהירה סוכנות הדירוג S&P כי הולד עלולה לאבד את הדירוג המושלם שלה AAA השנה או בשנה הבאה אם המימון הציבורי ישאר רחוק מדי מיד הפחת הגירעון של המדינה.
גריט ווילדרס, המשתייכת למפלגת החופש האנטי איסלמית הנמצאת בקואליציה של ממשלת המיעוט ההולנדית מקיימת כבר יותר משישה שבועות מו"מ על האופן שבו ניתן יהיה לקצץ את הגירעון בשיעור מוערך של 1.6% מסך התוצר הכלכלי של המדינה על מנת לרדת מיעד האיחוד האירופי שעומדת על 3% ל-2013.
ללא שינוי במדיניות יחס החוב תוצר של הולד צפוי לעלות ל-70.2% עד סוף השנה ול-73% בשנת 2013 לעומת 65.2% בסוף שנת 2011.
הולנד היא אחת מ-4 מדינות בגוש האירו אשר נהנית מדירוג מושלם, לצידן של גרמניה, פינלנד ולוקסמבורג.
- 3.פיץ-והשורטיזים 19/04/2012 12:18הגב לתגובה זוהשורטיסטים גיבורים על חברות קטנות כמו די מדיקל,בליון,אלווריון,אזורים,אולטרה שייפ,גבעות,ועוד, חלשים ונחשלים בשורט על חברות גדולות בנקים-ניפתח שורט ענק של מיליונים בפועלים ב 1320 עד היום הפסד ענק,לאומי ב 1130-1140,ועוד גזית 3550,בז" ן 210,כלכלכית 2789 ,אבל בכולם כישלונות והפסדים,פיץ אינם רומזים על הורדת דירוג לארה" ב,הגדלת תיקרת החוב מוצא כליל,וניכשל כי החוב גדל,ואין הורדות דירוג,כנ" ל למדינות כמו צרפת,אנגליה,ואפילו גרמניה,ולא ארה" ב, אבל הולנד ,ועוד מעט בלגיה,כן בוואדי מי יכפת מהולנד? אף אחד.
- 2.פיץ-פצצים 19/04/2012 12:14הגב לתגובה זוחברת פיץ הינה הפחדנית ביותר בחברות הדירוג, ארה" ב-רמת החוב רק גדלה וגדלה,ולא מעיזים לפתוח את הפה,מאז פיטורי המנכ" ל של חברה אחרת,מפחדים לספר אמת.
- 1.long 19/04/2012 12:12הגב לתגובה זולמרות הנפקת האג" ח " המוצלחת" בספרד, ואפילו אם הולנד תעשה את הצעדים " הנכונים" זה יהיה מעט מידי ומאוחר מידי. כל יבשת ארופה עומדת להתמוטט מבחינה כלכלית ופיננסית. והתמוטטות זו תגרור את שאר העולם.
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים
ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס
אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.
כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.
הון של 500 מיליארד דולר
ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.
העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון.
- טסלה מתקרבת לנהיגה אוטונומית מלאה - נתוני FSD מצביעים על קפיצה בביצועים
- חנות המחשבים הראשונה נפתחת לקהל הרחב ומה קרה היום לפני 15 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד.
ריביאן אתר החברהריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום
יצרנית הרכבים החשמליים מציגה שבב עיבוד עצמאי, חבילת נהיגה מתקדמת בתשלום ומערך ליידאר בדגמי R2, אך המשקיעים מודאגים מהעלויות ומהקצב האיטי של הייצור; המניה נופלת ב-4.5%
ריביאן Rivian Automotive -6.11% חשפה שורה של מהלכים טכנולוגיים חדשים במטרה לחזק את מעמדה בשוק הרכב החשמלי ולבסס יכולות נהיגה מתקדמות בכלי הרכב העתידיים שלה. במסגרת אירוע ייעודי שעסק באוטונומיה ובינה מלאכותית, הציגה החברה לראשונה שבב עיבוד שפותח באופן עצמאי, מערכת סיוע לנהג בתשלום, ותוכנית הדרגתית לשילוב מערכות נהיגה ברמות מתקדמות יותר.
הצעד המשמעותי ביותר הוא המעבר לשבב ייעודי שפותח בתוך החברה, מהלך שמחליף את השימוש במעבדי אנבידיה שהיו בלב מערכות הנהיגה של דגמי ריביאן עד כה. השבב החדש צפוי להתממשק עם מצלמות, חיישני ליידאר ומערכות נוספות, ולספק יכולת עיבוד גבוהה יותר מבעבר. בריביאן אומרים כי ההחלטה לבנות שבב עצמאי התקבלה לאחר שנים של פיתוח, וכי הוא ישפר משמעותית את ביצועי מערכת הנהיגה המתקדמת, תוך הפחתת עלויות הייצור. לטענת החברה, מדובר בשילוב נדיר בין שיפור ביצועים לבין הורדת עלויות, מהלך שאינו נפוץ בפיתוח שבבים לרכב.
החברה הציגה גם חבילה חדשה של סיוע לנהג, Autonomy+, שתוצע בתשלום חד-פעמי או כמנוי חודשי. החבילה תאפשר נהיגה ללא מגע ידיים במיליוני קילומטרים של כבישים בארה״ב וקנדה, ומיועדת להפוך למנוע הכנסה נוסף עבור החברה בתקופה של ביקוש מתון לרכבים חשמליים.
דגמי R2 החדשים ועוזר הבינה המלאכותית
דגמי ה־R2, הצפויים לצאת לשוק במחצית הראשונה של השנה הבאה, יצוידו בשבב החדש ובחיישני ליידאר מתקדמים. בכך מצטרפת ריביאן לשורה של יצרניות רכב ופתרונות רובוטקסי המשלבות ליידאר כמנגנון בטיחות ותפיסת מרחב נוסף. מנגד, הדגמים הנוכחיים, מסדרת R1, לא יזכו למלוא היכולות של הדור החדש, אך יקבלו שדרוגי תוכנה שירחיבו את היכולות הקיימות. חלק מהשדרוגים נועדו לשפר נהיגה ללא מגע ידיים, ואחרים יאפשרו ניווט מתקדם יותר כאשר הרכב עדיין מחייב השגחת נהג.
- ריביאן מפטרת עובדים ומתכוננת לאתגרים כלכליים בשוק הרכבים החשמליים
- ריביאן מתפצלת: משיקה חברה בת למיקרו-ניידות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לצד פיתוח השבב, חשפה החברה עוזר בינה מלאכותית חדש המיועד לתפעל פונקציות ברכב, לסנכרן אפליקציות ולזהות תקלות פוטנציאליות. זהו צעד נוסף בכיוון של שילוב מערכות תוכנה מורכבות כחלק מהערך המסחרי של כלי הרכב.
