המניה שמזנקת ב-38% ומה הסיבה?
חברת EVgo EVgo 0.74% , מפעילת רשת טעינה מהירה לרכבים חשמליים בארה"ב, דיווחה היום על תוצאות שיא ברבעון הראשון של 2025. ההכנסות של החברה הסתכמו ב-75.3 מיליון דולר, עלייה של 36% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד . הדוחות החיוביים
והתחזיות האופטימיות הובילו לזינוק של 38% במניית החברה במסחר היום.
הכנסות רשת הטעינה של EVgo הגיעו לשיא של 47.1 מיליון דולר ברבעון הראשון, עלייה של 49% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד . מדובר ברבעון ה-13 ברציפות שבו החברה מציגה צמיחה
דו-ספרתית בהכנסות מטעינה בהשוואה שנתית.
נתון מרשים נוסף שתרם לזינוק במניה הוא הגידול בהיקף הטעינה ברשת, שהגיע ל-83 גיגה-וואט שעה ברבעון הראשון – עלייה של 60% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד . החברה גם הרחיבה משמעותית את פריסת עמדות הטעינה שלה, כשהוסיפה יותר מ-180 עמדות טעינה חדשות במהלך הרבעון, וסיימה את הרבעון עם 4,240 עמדות פעילות .
"EVgo השיגה שוב רמת הכנסות שיא, ופתחה את 2025 על יסודות חזקים," אמר באדר חאן, מנכ"ל EVgo . "אנו ממשיכים לפרוס תשתיות טעינה מהירות קריטיות ברחבי ארה"ב ומאמינים שהמאזן החזק שלנו ומודל המפעיל-בעלים ממצבים אותנו היטב לענות על הביקוש הגדל. אנו צופים להיות מושפעים באופן מינימלי מהמכסים, ואנו נשארים ממוקדים בהשגת איזון EBITDA מתואם ב-2025, תוך השקעה בצמיחה, כולל בחוויית הטעינה של הדור הבא שלנו."
- קונים רכב חשמלי? בדקו את האותיות הקטנות
- מתחנות דלק לתחנות טעינה: עדכון היסטורי בתמ"א
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בין ההישגים הבולטים של החברה ברבעון, EVgo חתמה על הסכם פיתוח משותף עם חברת Delta Electronics בינואר 2025 לפיתוח משותף של הדור הבא של מטעני החברה . מטרת ההסכם היא לשפר את חוויית הלקוח, להגביר את אמינות המטענים ולהניע התייעלות בעלויות באמצעות עיצוב קושחה וחומרה מתקדמים, כשהקניין הרוחני הנובע מהעיצוב יהיה בבעלות EVgo.
בתחילת פברואר 2025, החברה הפעילה את אתר הפיילוט הראשון עם מחברי NACS מקוריים (תקן חדש לטעינת רכבים חשמליים), ומתכננת להוסיף מיקומים נוספים במהלך השנה . נתון מעניין נוסף הוא שתפוקה יומית ממוצעת לעמדה ברשת הציבורית של EVgo הייתה 266 קילו-וואט שעה ביום ברבעון הראשון של 2025, עלייה של 36% בהשוואה ל-196 קילו-וואט שעה ביום ברבעון הראשון של 2024 .
החברה גם הוסיפה יותר מ-119,000 חשבונות לקוחות חדשים ברבעון הראשון, עם סך של 1.4 מיליון חשבונות לקוחות בסוף הרבעון . אפליקציית PlugShare של החברה הגיעה ל-6.5 מיליון משתמשים רשומים והשיגה 9.4 מיליון צ'ק-אינים מאז השקתה .
- פורשה מתרסקת: הפסד של כמעט מיליארד אירו ברבעון
- איך אנתרופיק עוקפת את OpenAI בדרך לרווחיות
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- 10 הצבאות העשירים בעולם ואיפה ממוקם צה"ל?
בתחום המימון, EVgo קיבלה ב-8 בינואר 2025 את המקדמה הראשונה בסך 75 מיליון דולר מתוך ערבות הלוואה בסך 1.25 מיליארד דולר ממשרד תוכניות ההלוואות של משרד האנרגיה האמריקאי במסגרת תוכנית Title 17 . ההלוואה נועדה לבניית כ-7,500 עמדות טעינה מהירות ברחבי ארה"ב במהלך חמש השנים הבאות. ב-4 באפריל 2025, החברה קיבלה את המקדמה השנייה בסך 19 מיליון דולר.
למרות הצמיחה המרשימה בהכנסות, החברה עדיין מדווחת על הפסד נקי בסך 11.4 מיליון דולר . יחד עם זאת, הרווח הגולמי הסתכם ב-9.3 מיליון דולר, והרווח הגולמי המתואם הגיע ל-25.4 מיליון דולר . נראה המשקיעים מתמקדים בעיקר בקצב הצמיחה המהיר של החברה והתקדמותה לקראת השגת איזון EBITDA מתואם בשנת 2025, כפי שהובטח על ידי הנהלת החברה.
- 1.לקוח של נאייקס (ל"ת)דור 06/05/2025 19:34הגב לתגובה זו
אגם קומו, איטליה. קרדיט: רשתות חברתיותלמה עשירים מכל העולם עוברים לאיטליה?
מיסוי נוח, נדל"ן תוסס ואיכות חיים, איטליה קפצה למקום השלישי בעולם ביעדים מועדפים להגירת הון, עם צפי לקליטת קרוב ל-4,000 מיליונרים בשנה הקרובה
איטליה הפכה בשנים האחרונות ליעד מועדף עבור מיליונרים ובעלי הון, לא רק בזכות הנופים, ההיסטוריה או הקולינריה, אלא בעיקר בשל שילוב בין מדיניות מס נוחה, שוק נדל"ן תוסס וסביבה כלכלית פתוחה להשקעות. התוצאה היא מגמה ברורה של מעבר של עשירים מרחבי העולם למדינה, עם הערכות שמדובר בקרוב ל-4,000 אנשים בעלי עושר גדול שייקלטו באיטליה בשנה הקרובה, ויביאו עמם כ-20-25 מיליארד דולר בהון פרטי.
מיקומה של איטליה בדירוג העולמי של יעדים מועדפים להגירת הון השתנה באופן ניכר, ממקום 11 בשנת 2023 למקום שלישי ב-2025. היא עקפה מדינות כמו סינגפור, שווייץ ואוסטרליה, והפכה ליעד מרכזי עבור קהלים אמידים שמחפשים אלטרנטיבה למיסוי נוקשה במדינות המוצא שלהם. אחד הגורמים המרכזיים לשינוי הוא מס שטוח, מודל לפיו נדרש תשלום שנתי קבוע על הכנסות מחו"ל, ללא קשר להיקפן. בשלב הראשון עמד הסכום על 100 אלף יורו לשנה, אך לאחר ביקורת ציבורית הוכפל ל-200 אלף, ועדיין נשאר אטרקטיבי ביחס לחלופות.
ההטבה במס מיועדת לתושבים חדשים בלבד ואינה מתייחסת לרווחים מחוץ לאיטליה, בעוד שההכנסות מקומיות ממוסות לפי מדרגות רגילות. המשמעות היא שמי שמעתיק את כתובת המס שלו לאיטליה, משלם מס אחיד ומשתלם גם אם יש לו הכנסות של עשרות מיליוני יורו בשנה. ככל שמדינות אחרות מגבירות את המיסוי על עשירים, למשל בצרפת עם מס עושר או בבריטניה עם ביטול משטר המיסוי החדש, איטליה מצטיירת כמדינה עם מיסוי מאוד נמוך והופכת לאטרקטיבית לאמידים. אגב, זה במקביל לכך שהיא מפתה גם אנשים ממעמדות שונים לבוא להתגורר באזורים עם שיעור ילודה נמוך כמו חבל טוסקנה שבו יש כפרים שלמים זנוחים עם הגירה שלילית. איטליה מציעה במקומות לא מעטים דירה-בית חינם ואפילו מענק של 20 אלף דולר פלוס לתושבים זרים כדי לבוא להתגורר באזורים האלו.
ובכל מקרה, מחירי הדירות-בתים נמוכים מאוד באזורים האלו - מאות אלפי שקלים בודדים.
השקעה בנדל"ן באיטליה
למרות שהחוק אינו מחייב השקעה ישירה במדינה כתנאי למס, בפועל רבים מהמהגרים האמידים כן משקיעים: בנדל"ן, בעסקים, בתיירות ובתחומים יצירתיים. במקביל, איטליה קידמה תמריצים נוספים להשקעה, כמו תוכניות Industria 4.0 ו-Transition 5.0, שמעניקות זיכויי מס לעסקים בתחומי תשתיות ירוקות, דיגיטציה וחדשנות.
- אקונרג'י סוגרת מימון של 58 מיליון אירו לפרויקטים סולאריים באיטליה
- אלומיי מוכרת חצי מהפורטפוליו באיטליה לכלל תמורת 210 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המוקדים המרכזיים להגירה ולהשקעות הם אזורים עם כמו טוסקנה, הריביירה האיטלקית, אגם קומו והעיר מילאנו. מחירי הנדל"ן במילאנו זינקו קרוב ל-50% מאז 2017, בעוד שבערים גדולות אחרות באיטליה העלייה הייתה מתונה יותר. גם באזור אגם קומו מדווחים על עלייה מתמשכת במחירים.
פורשה מקאן. צילום יצרןפורשה מתרסקת: הפסד של כמעט מיליארד אירו ברבעון
השקעות ענק במכוניות חשמליות שלא מצאו קונים, ירידה חדה במכירות בסין ומכסים בארה"ב הפכו את רווחי פורשה להפסדים היסטוריים. החברה מתכננת פיטורים נרחבים ושיקום ארוך טווח
פורשה עושה היסטוריה, אבל לא מהסוג שהיא רצתה. החברה שנחשבה למכונת כסף של קבוצת פולקסווגן דיווחה השבוע על הפסד תפעולי של כמעט מיליארד יורו ברבעון השלישי. זה קורה בפעם הראשונה מאז שהחברה הונפקה בבורסה ב-2022, ומסמן נקודת מפנה בהיסטוריה המפוארת של יצרנית מכוניות הספורט.
המספרים מעידים על קריסה: הפסד תפעולי של 967 מיליון יורו לעומת רווח של 974 מיליון יורו באותו רבעון אשתקד. כלומר, היפוך מוחלט של כמעט שני מיליארד יורו תוך שנה אחת. מדובר בפגיעה יסודית במודל העסקי שהפך את פורשה לאחת החברות הרווחיות בענף הרכב העולמי. בתשעת החודשים הראשונים של 2025 הרוויחה פורשה 40 מיליון יורו בלבד, לעומת ארבעה מיליארד יורו בתקופה המקבילה ב־2024 - ירידה של 99% ברווח הנקי. קשה למצוא תקדים לחברה בסדר גודל כזה שמאבדת כמעט את כל רווחיותה בפרק זמן כה קצר.
אסטרטגיה שנכשלה
הסיבה העיקרית לנפילה היא האסטרטגיה שנכשלה. פורשה השקיעה סכומי עתק במעבר לרכב חשמלי, אך שוק הלקוחות שלה בחר בכיוון אחר. במקום להתלהב ממכוניות חשמליות, הצרכנים המשיכו להעדיף את מנועי הבנזין הקלאסיים, המזוהים עם הצליל, העוצמה והחווייה המזוהה עם המותג. בחודש שעבר הודיעה החברה על ביטול מוחלט של פרויקט רכב השטח החשמלי החדש, תוך רישום הפסד של 1.8 מיליארד יורו. במקביל, היא חזרה להשקיע בפיתוח דגמי בנזין והיבריד, מהלך שמשקף הודאה פומבית בכישלון האסטרטגיה החשמלית שבה הושקעו שנים של פיתוח ומיליארדי אירו.
סמנכ״ל הכספים, יוכן ברקנר, ניסה להציג את המהלך כחלק מתהליך ארגוני מתוכנן, וטען כי החברה מקריבה רווחים קצרי טווח לטובת חיזוק עתידי. אלא שבפועל קשה לראות בכך מהלך מתוכנן, יותר ניסיון מאוחר לתקן החלטה שגויה.
- ענף הרכב-גירסת המעושרים, רכבים מעל 1 מיליון שח
- שוק היוקרה - 4,000 כלי רכב ב-500 אש"ח ומעלה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בעיה משמעותית נוספת היא סין, השוק שנחשב למנוע הצמיחה של פורשה בעשור האחרון. המכירות במדינה ירדו ב־26% מתחילת השנה, ירידה שמעידה על שינוי עמוק בהעדפות הצרכנים הסינים. פורשה, שבעבר הייתה סמל סטטוס מבוקש, מתקשה כעת לשמר את מעמדה מול מותגים מקומיים חדשים שמציעים חדשנות דומה במחיר נמוך בהרבה. גם בארצות הברית מצטברות בעיות. מכסים גבוהים שהוטלו במסגרת מדיניות סחר חדשה העלו משמעותית את עלות היבוא, ופורשה, שאין לה מפעל ייצור מקומי, סופגת את מלוא הפגיעה. ההשלכה הישירה היא הוצאות של מאות מיליוני יורו בשנה ופגיעה חדה ברווחיות.
