ההשקעות שצפויות להכניס לביל אקמן קרוב למיליארד דולר
מניות ענקיות המשכנתאות האמריקאיות רשמו זינוק של 500 אחוזים בשנה האחרונה כשהקרן של המיליארדר אקמן מחזיקה בכ-180 מיליון מניות של החברות והוא צופה שהמחיר יזנק לשלושים דולר למניה לאחר ההפרטה
המשקיע ביל אקמן עשוי להרוויח קרוב למיליארד דולר מהשקעותיו בענקיות המשכנתאות האמריקאיות פאני מיי (FNMA) ופרדי מק (FMCC), על רקע זינוק חד במניות החברות בשנה האחרונה. מניות שתי החברות רשמו עליות שערים מרשימות עד כה ב-2025, כאשר מניית פאני מיי עולה ב-6% , בעוד מניית פרדי מק מטפסת ב-3%. שיאים שנתיים חדשים עבור שתי החברות.
התשואה המצטברת של המניות בשנה האחרונה מרשימה במיוחד: מניית פאני מיי זינקה בכ-400%, ומניית פרדי מק רשמה עלייה של 500%. מתחילת 2025 בלבד, המניות כבר עלו ביותר מ-50%.
אקמן, העומד בראש קרן ההשקעות פרשינג סקוור קפיטל מנג'מנט, היה מהתומכים הבולטים בקהילת ההשקעות בהפרטת החברות הללו. הוא טען ברשת X כי מהלך זה יועיל הן לממשל והן לבעלי המניות שסבלו לאורך שנים, מאז הועברו החברות לפיקוח ממשלתי במהלך המשבר הפיננסי של 2008-2009. למרות שאקמן אינו חושף את היקף השקעותיו בחברות, בוול-סטריט מעריכים כי הוא מחזיק דרך הקרן שלו בכ-180 מיליון מניות רגילות של שתי החברות יחד.
פרשינג סקוור הולדינגס, הקרן העיקרית של אקמן, היא קרן סגורה הנסחרת באירופה ובארה"ב. לקרן נכסים נטו בשווי כ-13 מיליארד דולר ושווי שוק של כ-9 מיליארד דולר.
- ה-IPO של ביל אקמן - ינפיק את חברת ההשקעות שלו בוול סטריט
- אחרי 17 שנה תחת שליטה ממשלתית: ביל אקמן מציע מסלול חדש לפאני מיי ופרדי מאק
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"אופציות נצחיות יקרות ערך"
במכתב החצי-שנתי למשקיעים באוגוסט, כתב אקמן כי פאני מיי ופרדי מק נותרו "אופציות נצחיות יקרות ערך" על יציאת החברות מהפיקוח הממשלתי. אקמן ומשקיעים מוסדיים אחרים אינם נדרשים לפרט את החזקותיהם בפאני מיי ופרדי מק בדוחות ה-13F הרבעוניים שלהם, המפרטים את החזקות המניות האמריקאיות שלהם. רשות ניירות הערך האמריקאית לא דורשת זאת מאז 2010 בערך.
בדוח השנתי שלה, פרשינג סקוור הולדינגס מפרטת את החזקות המניות המרוכזות שלה, הכוללות את צ'יפוטלה מקסיקן גריל, אלפאבית והילטון וורלדוויד הולדינגס, אך משמיטה את פאני מיי ופרדי מק. הדוח השנתי ל-2023 מציג החזקות מניות בשווי 180 מיליון דולר ב"שירותים פיננסיים". אריק בוטון, מנהל תיקים בחברת מאטיס קפיטל, מעריך כי רישום זה מתייחס לפאני מיי ופרדי מק ומעריך את ההחזקות בשתי המניות בכ-180 מיליון מניות.
החזקה של 180 מיליון מניות תואמת את הדיווח של פרשינג סקוור משנת 2014 - הדיווח האחרון הידוע - שהראה החזקה של 65 מיליון מניות של פרדי מק ו-115 מיליון מניות של פאני מיי. החזקה זו שווה כיום מעל 900 מיליון דולר, עלייה מכ-200 מיליון דולר לפני שנה. פרשינג סקוור מחזיקה גם במה שבוטון מעריך בכ-10 מיליון מניות בכורה של פאני מיי ופרדי מק, ששוות כיום כ-120 מיליון דולר.
- פורשה 911 טורבו S ההיברידית: חזקה ומהירה מאי פעם; כמה היא עולה?
- קרב ההמלצות על איתקה - וההשפעה על דלק
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- לראשונה מאז מלחמת העולם השנייה: איומים במתקפות ישירות בין...
בוטון הוסיף כי "פאני מיי ופרדי מק, גם ברמות המחירים הנוכחיות, ממשיכות להיות אופציות קול אטרקטיביות שעשויות להניב תשואה נאה אם ההפרטה תתרחש ותתבצע בצורה דומה למה שאקמן מניח". אקמן צייץ כי המניה עשויה לעבור את רף 30 הדולר במקרה של הפרטה מוצלחת.

עובדי Wix הפסידו 400 מיליון דולר; כל עובד איבד 110 אלף דולר
כשהנהלת החברה, אבישי אברהמי, ניר זוהר וליאור שמש, מימשו בעשרות מיליוני דולרים - הם ידעו מה שהם עושים; רוב העובדים "אכלו אותה"
מניית וויקס Wix Wix.com -3.98% התחילה את השנה במחיר של 215 דולר, שווי של 12 מיליארד דולר ועם תקוות גדולות אחרי שזינקה ב-90% בשנה. הנהלת החברה ביטלה את חששות המשקיעים מתחרות מחברות שיאמצו AI כדי להתחרות ביכולת בניית האתרים של וויקס, וטענה שמדובר בפלטפורמה שלא ניתנת להחלפה. האנליסטים החמיאו והמגמה נראתה חיובית. בפועל, זו היתה אחת השנים הגרועות של החברה (בינתיים) כשהמניה נופלת ב-55% מהמחיר בתחילת השנה ל-95 דולר. השווי ירד ל-5.3 מיליארד דולר.
הנהלה אולי יהירה, אולי מנותקת שלא הבינה את גודל האירוע, ואולי ניסתה להחביא את הבעיה. אנליסטים הלכו שבי אחריה. התעוררות מאוחרת ורכישת סטארטאפ בן כמה חודשים עם 2-3 עובדים במחיר של 80 מיליון דולר סימנה מפנה. רכישת סטארט אפ של AI שיכול לפתוח את הדרך לחברה שתקועה במירוץ ה-AI הוא סימן לכישלון בדרך עד כה. תחליטו - אתמול הייתם בטוחים בכיוון ופתאום אתם בהיסטריה? ובכל זאת, השוק אהב את הרכישה. למרות שזו היתה, בין השורות, הודאה ברורה בטעות ובהתעוררות מאוחרת. עברו כמה חודשים והובן באופן ברור - החברה לא צומחת, הרכישה מוסיפה לה צמיחה חיצונית, אבל הפעילות המסורתית בבעיה. הסיפור האמיתי נחשף.
כל חברות התוכנה נמצאות בבעיה - יש פוטנציאל תחרות ענק מצד ה-AI. פיתוחי תוכנה שלקח שנים להרים אותם, יכולים להיות מוכנים היום בימים ושבועות. נכון, חברה זה לא רק מוצר התוכנה, זה הרבה מסביב - תפעול, שיווק, לקוחות, אבל המוצר זה העיקר. האלטרנטיבות AI יכולות להוביל להחלפה של מוצרי וויקס ויכולות להביא לתחרות על המחיר. בכל מצב זה הפסד לוויקס, והשוק הפנים שיש בעיה קשה בדוחות האחרונים לפני כשבוע - וויקס התרסקה אבל "הכתובת הייתה על הקיר": איך יכולתם לדעת שהיא במצוקה?

- וויקס התרסקה אבל "הכתובת הייתה על הקיר": איך יכולתם לדעת שהיא במצוקה?
- וויקס צונחת 16% למרות תוצאות טובות - הסיבה היא בתחזית ובאיום מ-AI
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המנהלים - אבישי אברהמי, ניר זוהר וליאור שמש מכרו מניות בכמויות גדולות בכל השנה האחרונה. עשו בשכל. אבל תראו מה קרה לעובדים - אלו החזיקו במניות חסומות (RSUs) שניתנות כחלק מהשכר השוטף והם הפסידו סדר גודל של 400 מיליון דולר. בתחילת השנה הם החזיקו 3.34 מיליון מניות כשכל מניה היתה שווה כאמור 215 דולר. מדובר על ערך של 718 מיליון דולר. כעת זה שווה 318 מיליון דולר.
פורשה 911, קרדיט: יצרןפורשה 911 טורבו S ההיברידית: חזקה ומהירה מאי פעם; כמה היא עולה?
הביצועים, הגרסאות השונות והמחירים
הדגם החדש של פורשה 911 טורבו S לשנת 2026 נראה על פניו כמו גרסה נוספת של מכונית־העל הקלאסית - אבל מתחת לפני השטח זהו השינוי המשמעותי ביותר שעבר על הסדרה בעשורים האחרונים. לראשונה, פורשה מציגה גרסה היברידית לדגם הדגל שלה, עם ביצועים עוצמתיים יותר מאי פעם.
הפורשה 911 החדשה מגיעה עם מערכת הנעה מתקדמת שמבוססת על מנוע חדש לחלוטין, תיבה אוטומטית שעוצבה מחדש, סוללה קומפקטית עם מתח עבודה של 400 וולט ושילוב ראשון מסוגו של מערכת טורבו חשמלת. כל אלה יחד הופכים את הרכב למהיר יותר, מדויק יותר, ובעיקר, צעד קדימה במאמץ לשלב בין ביצועים, רגולציה וחדשנות.
המנוע של הדגם החדש - שישה צילינדרים אופקי בנפח 3.6 ליטר - שונה לגמרי מזה של הדור הקודם: מדובר בגרסה קומפקטית יותר, עם קוטר בוכנות חדש, מערכת הזרקה מתקדמת, והסרה מוחלטת של מערכות רצועה מכאניות. הגישה המודולרית אפשרה למהנדסי פורשה לשלב מעל המנוע את מערכות ההמרה החשמליות, כולל ממיר DC/DC ואינוורטר מתקדם, בלי להגביה את קו המכסה האחורי של הרכב.
אבל הסיפור הגדול יותר הוא שילוב של טכנולוגיית T-Hybrid: מנוע חשמלי בהספק של 80 כ"ס משולב בתיבת ה־PDK האוטומטית, אשר מחובר ישירות לגל הארכובה. גם מגדשי הטורבו שונו לחלוטין: הפעם מדובר במערכות טורבו חשמליות עם מדחסי אוויר שנשלטים אלקטרונית, ללא תלות בסיבובי המנוע. התוצאה היא זמינות כוח מיידית, העלמת השהיית הטורבו ואספקת מומנט מרשימה במיוחד לאורך תחום הסל"ד.
- העשור האבוד של פורשה: בלומה מפנה את הכיסא
- פורשה מתרסקת: הפסד של כמעט מיליארד אירו ברבעון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בזכות המערכת המשולבת, ה־Turbo S מציע כעת הספק כולל של 701 כוחות סוס ומומנט מרבי של 590 ליברה־רגל. אלה מתקבלים בטווח שבין 2,300 ל-6,000 סל"ד - מה שמקנה לרכב גמישות נדירה, גם בנסיעה עירונית וגם על מסלול מירוצים.
