לידר אופטימיים: תדיראן קשר נסחרת בדיסקאונט עמוק
למרות סקירות פושרות שהוענקו למניית "תדיראן קשר" בשבוע שעבר, האחת סקירה חריגה יחסית שהעניקה המלצת "מכירה" על ידי פועלים סהר, והשנייה פושרת עם המלצת "קנייה", של מנורה גאון, יוצא היום האנליסט ערן יעקובי מבית ההשקעות לידר ושות' בהמלצה אופטימית למדי לגבי המנייה.
"אנו די משוכנעים כיום כי העננה היחידה המעיבה על מניית תדיראן קשר הנה שאלת עסקת אלישרא, האם תתבצע או לא ובאיזה מחיר. אחרת, די קשה להסביר את הדיסקאונט העמוק בו נסחרת המניה", כך מסביר יעקובי את האופטימיות שלו ביחס למניית החברה.
"מודל הערכת השווי לחברה הנו שמרני ולוקח בחשבון צמיחה מאד איטית וירידה ברווחיות. כיום החברה נסחרת במכפילים מאד נמוכים ביחס לענף שהם 9 על הנקי, 7 על התפעולי ופחות מ-2 ביחס ל-EBITDA. יש לציין כי החלק הראשון בעסקת המיזוג הבטחוני הגדול כבר התבצע", הוא מוסיף כי "לאור הדיסקאונט העמוק, בין אם עסקת אלישרא תתבצע או לא (ככל הנראה גם אם תתבצע, שווי אלישרא בעסקה לא יעלה על 200 מיליון דולר), אנו משוכנעים כי מניית החברה הנה אטרקטיבית וממשיכים להמליץ בקניה עם מחיר יעד חדש של 180 שקל (מחיר היעד ירד מ-189 שקל בעיקר בשל התרגום מדולר אשר ירד מאז העדכון הקודם)".
האנליסט מציין לגבי הדוחות של החברה: "קשה לומר שנפלנו מהרגליים נוכח פרסום תוצאות הרבעון הראשון. אולם, בפעם המי יודע כמה נזכיר כי בחינה רבעונית של ההכנסות והתפלגות ההכנסות, אינה רלוונטית בשל השונות בין הרבעונים, מטבע היות החברה חברה פרוייקטלית יחסית. הכנסות החברה הסתכמו בכ-75.7 מיליון דולר בדומה למכירות הרבעון המקביל וירידה של כ-5.3% לעומת הרבעון הקודם".
יעקובי מוסיף כי הרבעון הראשון היה חזק יותר בארה"ב ואפריקה וחלש יחסית באירופה ואסיה. "שני נתונים חשובים ומעניינים: מכירות טלה-קום בארה"ב הסתכמו בכ- 20 מיליון דולר (גידול של כ-68% לעומת הרבעון המקביל) וגידול חד במכירות מערכות קשר ותקשורת ובמכירות בתחום האזרחי. שוב נזכיר כי אין זו בהכרח מגמה, אולם שווה לעקוב".
הרווח התפעולי ללא הפחתות מוניטין הסתכם בכ-14.6 מיליון דולר, ירידה של כ-8% לעומת הרבעונים הקודם והמקביל. הרווחיות הגולמית ירדה לכ-49%, אולם ללא ביטול חד פעמי של הפרשה בעלות המכר, היתה סביב ה-48%. השפעת הקיטון ברווחיות הגולמית, קוזזה ע"י ירידה בהוצאת שיווק ומכירה. הרווח הנקי הפתיע לטובה והסתכם בכ-12 מיליון דולר (גבוה גם מהרבעון המקביל וגם מהרבעון הקודם), הודות להכנסות מימון גבוהות ומס נמוך באופן יחסי.
צבר ההזמנות ירד מכ-383 מיליון דולר בסוף הרבעון הקודם לכ-362 מיליון דולר ברבעון הראשון כאשר הרווחיות הגלומה בצבר היא 48% - 50%. הערכנו במהלך השנה שעברה שהירידה בצבר תמשך עד לרמה של 350 עד 370 מיליון דולר ואז תתייצב. יעקובי שומר על אופטימיות ומציין כי בלידר ושות' קיבלו אישור לדברים בשיחת הוועידה מהנהלת החברה ששידרה אופטימיות רבה בנוגע להזמנות חדשות. הדבר בולט במיוחד, לנוכח הפסימיות של פועלים שסהר שציינו כי יצאו מודאגים מאותה השיחה עם ההנהלה.
ככלל יעקובי מציין ל-Bizportal כי הוא לוקח את התרחיש האופטימי ובודק את החברה לפי הנתונים הכספיים שלה. הוא מעריך כי באלישרא עוד אפשר לעשות הרבה דברים טובים, והתעשייה עשויה להגיע לבסוף למיזוג גדול עוד יותר עם אלביט מערכות, כפי ששר הבטחון אמר בעצמו.
בכל מקרה, צבר ההזמנות של תדיראן קשר בסוף לשנת 2005 עומד על כ-195 מיליון דולר, כך שבתוספת הכנסות הרבעון הראשון, כבר מובטחות הכנסות של כ-270 מיליון דולר. לפיכך, בלידר ושות' מאמינים כי שנת 2005 תסתיים כמו שנת 2004 (כ-316 מיליון דולר מכירות). שיעור הרווח הגולמי צפוי לרדת לכ-48% כתוצאה מגידול בפעילות חברות הבת שהן רווחיות פחות כרגע. שיעור הרווח התפעולי כ-18%. בלידר ושות' צופים רווח נקי של כ-43 מיליון דולר בשנה כולה.
עוד מתרשמים בלידר ושות' כי ההנהלה ממשיכה לדווח כי היא עובדת במלוא המרץ על צבר הזמנות לשנת 2007, הן מול משרד הבטחון הישראלי אשר אמור להשלים ציוד קשר של הדור הבא והן מול מדינות באמריקה הלטינית. בנוסף מבססת החברה את נוכחותה באפריקה ובמזרח אירופה מתוך הנחה שמדינות אלה יכנסו לברית נאט"ו. כמו כן, החברה ציינה כי האי מצפה לחדור לסין עם פעילות הרכבות של טלפונקן לפרוייקט ענק לקראת האולימפיאדה, כאשר חלקה של טלפונקן בפרוייקט (בו סימנס היא הקבלן הראשי), עשוי להגיע ל- 100 מיליון יורו.
יעקובי
האופטימיות מתייחסת רק למחיר. ההתייחסות לתזרים הנקי, המנייה נסחרת בזול. כש-75%
באלישרא אפשר לעשות המון דברים, כפי שאני מבין את החברה. ניהול טוב של תדיראן קשר עם תחומי פעילות נוספים,,,...
בסוף התעשייה תתמזג, שר הבטחון אומר את זה. מניח שלבסוף המיזוג עם אלביט יתבצע. זה לוקח בגלל הממונה. אני חושב שזה יהיה טוב לתעשייה.