רונן קרסו רונן
צילום: רונן קרסו ביזפורטל

אוגוסט קר בנתב"ג

הפסקת פעילות של מרבית חברות התעופה הזרות לצד החשש לטוס בגלל המלחמה הביאו לנסיגה של 44% בפעילות בנתב"ג. השנה עברו בשדה התעופה 1.58 מיליון נוסעים לעומת 2.83 מיליון אשתקד
רונן קרסו |

אוגוסט, שהוא תמיד חודש השיא ביציאות ישראלים לחו"ל, ייזכר בשדה התעופה כאחד החודשים החלשים שהיו בו בשנים האחרונות. עקב המצב הביטחוני מרבית חברות התעופה הזרות ביטלו את טיסותיהן לארץ והשאירו את המגרש פתוח לחברות הישראליות.

כך שלוש חברות התעופה הישראליות בראש הרשימה, אל על  אל על -2.26% עם נתח שוק של 43.4%, כלומר כמעט כל אדם שני טס אל על.

ישראייר  ישראייר גרופ -3.42% בגידול דרמטי במיוחד ונתח שוק של 13% וארקיע עם 8.7% נתח שוק מכלל היוצאים. חברת התעופה היוונית אגאיין שהתבססה על אוגוסט כחודש שיא, הפסיקה לטוס וחוותה ירידה חדה של 82% בפעילות, בריטיש איירוויז עם קיטון של 70% ולופטהנזה עם קיטון של 98%.

במפת היעדים, ארצות הברית שמובילה תמיד בתנועת היוצאים חוותה קיטון של 40% בנוסעים, כמו אנגליה. התנועה למדינות מדינות מערב אירופה אחרות קרסה יותר - איטליה עם ירידה של 55%, גרמניה ואוסטריה עם ירידה של 64%, קרואטיה עם ירידה של 84% ומצרים עם ירידה של 99%.

אורי סירקיס, מנכל ישראייר מסר לביזפורטל שהצמיחה החזקה של ישראייר בחודש אוגוסט השנה, אל מול שנה שעברה, ואל מול שנת 2022, הינה תוצאה ישירה של הגדלת כושר הייצור - בשלושה מטוסים בהפעלה עצמית, ובהשקעה אדירה בטכנולוגיות תפעול ומסחר התומכות בקצב הצמיחה המואץ.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
לוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשותלוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשות

יד 2 - מאפס ל-3 מיליארד שקל; האתר הכי רווחי בישראל עובר לאייפקס

מאתר מודעות צנוע ליד שנייה ודרושים לעסק דיגיטלי שנמכר בכ-950 מיליון דולר לקרן אייפקס, אחרי מסלול בעלים שנע בין וואלה, אקסל שפרינגר ו-KKR

ליאור דנקנר |

מה שהתחיל כפלטפורמה פשוטה לפרסום מודעות דרושים ומכירת יד שנייה, הפך לאחד האתרים המרכזיים בישראל ששווה 950 מיליון דולר (3.07 מיליארד שקל). יד2, אחד המותגים החזקים באינטרנט הישראלי, נמכר היום לאייפקס. המוכרת KKR קיבלה את האתר כחלק מרכישת אקסל שפרינגר שהחזיקה בו, אחרי שרכשה אותו מוואלה ב-2014 ב-820 מיליון שקל.


יד2 - כך נבנתה הדרך לאקזיט

2005 - ההתחלה הצנועה

שני יזמים, שמעון וינר ויאיר גולן, משיקים את yad2.co.il כפלטפורמה לפרסום מודעות קנייה ומכירה של מוצרים ושירותים - בעיקר רכבים, נדל"ן, דרושים ויד שנייה. תוך זמן קצר האתר הופך לכתובת מוכרת למודעות חינם באינטרנט.

2009 - רכישה על ידי וואלה תקשורת

הדס מינקה ברנדהדס מינקה ברנד

"החברה הישראלית צועקת ואסור לנו לפספס את הרגע"

הדס מינקה ברנד, מנכ"לית ג'וינט ישראל, חידדה את הקשר בין חברה ולכלכלה אחרי ה-10/7, וקראה למגזר העסקי להצטרף לנשיאה באתגרים העצומים שעומדים בפיתחה של ישראל


זיו וולף |
נושאים בכתבה כלכלה

תא"ל במיל' הדס מינקה ברנד, מנכ"לית ג'וינט ישראל, עלתה לבמה בוועידה הכלכלית עם מסר אחד מרכזי: הקשר בין כלכלה לחברה הפך בלתי ניתן להפרדה מאז אירועי השבעה באוקטובר, והעשור הקרוב יהיה עידן של אתגרים עצומים לצד הזדמנויות חדשות לבניית מערכת חברתית חזקה וכוללת יותר.

היא פתחה את דבריה בתודה למגזר העסקי, למגזר הציבורי ולכל הארגונים שנרתמו אחרי מתקפת הטרור. "אין ארגון בישראל שלא התייצב בדרך כלשהי, אם דרך מעורבות חברתית, אם דרך המילואימניקים שלכם, אם דרך התמיכה בעובדים שלכם במה שהם עברו. כל מי שיושב כאן לקח חלק אמיתי במאמץ האזרחי שעבר על המדינה".

אבל לצד התודה, היא ביקשה להבהיר כי הימים הקרובים יהיו רק תחילת הדרך. "המסע שלנו רק מתחיל, אני רוצה לקחת אתכם איתי, להבין מה מחכה לנו ומה מאפיין את העשור הקרוב בחברה הישראלית".

מינקה ברנד הזהירה מפני אובדן הזדמנות היסטורית: "אנחנו בנקודת מפנה. עכשיו צריך להבין מה מחכה לנו בעשור הקרוב. החברה הישראלית מתמודדת עם פערים מבניים שהחריפו בשנים האחרונות. אחד המרכזיים שבהם הוא הזדקנות האוכלוסייה. עשרים וחמש שנות חיים נוספו לאנושות. העולם עדיין לא מותאם לזה.

"גם ישראל זקוקה להתאמות מקיפות במערכות השירותים החברתיים, הבריאותיים והתעסוקתיים כדי לתת מענה אמיתי לדור המתבגר. במדינה יש עדיין שירותים רחבים שפועלים במודל ישן שאינו מתאים למציאות החדשה".