בשורה לנוסעים ברכבת: תוספת של 19 רכבות ביום לקו נהריה-באר שבע
משרד התחבורה הודיע היום (ג') כי החל מ-26 במאי, יתווספו 19 רכבות יומיות בקו נהריה-תל אביב-באר שבע. זאת, בעקבות החלטת שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ, להעלות בחזרה את תדירות הרכבת, שצומצמה לפני מספר חודשים בעקבות הפעלת הקו המהיר לירושלים.
במסגרת זאת, החל מיום ראשון, ה-26 במאי, תפעיל רכבת ישראל בקו נהריה-תל אביב שלוש רכבות בשעה, במקום שתי רכבות כיום, בכל כיוון, בשעות העומס. כתוצאה מכך, תדירות הרכבות בין חיפה לתל אביב תגדל לארבע רכבות בשעה, בשעות העומס, במקום שלוש רכבות כיום. מדובר בתוספת כוללת של 12-15 אלף מקומות ישיבה ביום לנוסעי הרכבת.
תוספת השירות תינתן באמצעות רכבות דו-קומתיות וקרונועים שיפעלו בקו, ויקלו משמעותית על העומס בשעות השיא. רכבות אלה יעצרו בתחנות: עכו, מרכזית המפרץ, חיפה מרכז השמונה, חיפה בת גלים, חיפה חוף הכרמל, ת"א אוניברסיטה, ת"א סבידור מרכז, ת"א השלום, ת"א ההגנה, לוד, רמלה, קריית מלאכי יואב, קרית גת, להבים רהט, ובאר שבע צפון ומרכז.
לוח הזמנים החדש
על פי לוח הזמנים החדש, הרכבות החדשות יצאו מנהריה לתחנות באר שבע, בשעות: 05:27, 06:27, 07:27, 08:27, 09:27, 15:27, 16:27, 17:27, 18:27 ו-19:27. כמו כן יצאו רכבות מבאר שבע לנהריה בשעות: 04:53, 05:53, 06:53, 07:53, 12:53, 13:53, 14:53, 15:53, 16:53, 17:53 ו-18:53.
- המבוטחת הודתה ששיקרה - וזכתה בכיסוי ביטוחי
- בזק מוותרת על רכישת אקסלרה טלקום של קרן אלומה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
צפוי שיפור נוסף בחודשים הקרובים
בחודשים הקרובים צפויים להגיע קרונות וקטרים נוספים, שהוזמנו מחו"ל. עם הגעתם, צפוי שיפור שירות משמעותי ברכבת ישראל, שיאפשר להקל משמעותית על העומס, בשעות השיא.
שינויים זמניים בתנועת הרכבות בימי שישי
במסגרת עבודות החישמול של רשת המסילות שבין נתב"ג לתל אביב, וכן במקטע שבין נתב"ג למתחם התפעולי החשמלי בלוד, יחולו בשבועות הקרובים גם שינויים בתנועת הרכבות בימי שישי, באיזור תל אביב ודרומה.
החל מחצות שבין יום חמישי ליום שישי, ה-31 במאי, לא יפעלו רכבות בקו מודיעין-נתב"ג-תל אביב ההגנה. לרשות הנוסעים יועמדו שאטלים בין תחנות מודיעין מרכז לנתב"ג, ומנתב"ג לתל אביב סבידור-מרכז, עם עצירה בתחנת ת"א ההגנה. כמו כן, רכבות התגבור בין לוד לחיפה, העוקפות את ציר איילון בימי שישי - לא תופעלנה.
- מסמך תמים, שפותח דלתות: כך פועלת יחידת הסייבר של חמאס שנחשפה על ידי פאלו אלטו
- בנק ישראל מסביר שחוק הגיוס הוא חוק השתמטות
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- משקיעים בחאקי: כך הפכו החיילים את הבסיסים לחממת השקעות לוהטת
תנועת הרכבות בקו באר שבע-תל אביב ההגנה, תקוצר ותסתיים בתחנת לוד. לרשות הנוסעים יופעל מערך היסעים בין תחנות לוד-תל אביב ההגנה וסבידור מרכז. כמו כן, הרכבות בקו הפרברי אשקלון-תל אביב יסיימו את נסיעתן מדרום בתחנת לוד. לרשות הנוסעים יופעל מערך היסעים בין תחנות לוד ותל אביב ההגנה וסבידור מרכז.
בשל העבודות החישמול, חלים מדי יום שישי שינויים בתנועת הרכבות באיזור תל אביב ותחנת תל אביב השלום סגורה לשירות. תנועת הרכבות בכל המקטעים תשוב לסדרה מידי מוצאי שבת.
- 3.העובדים 16/05/2019 18:07הגב לתגובה זוהנהלת הרכבת עושה מה שהיא רוצה הוועד פוחד פחד מוות כל הכבוד למנכל הרכבת ולשר כץ שהוא יגיד את גילה הוועד זה הזמן להנהלה לעשות הכל חבורה של פחדנים
- 2.אילן בן דורי 16/05/2019 16:22הגב לתגובה זוומה עם הריות הרכבות מעכו עוברות בתחנות קרית מוצקין וקרית חיים. למה לא מתוכננות לעצור גם בהן. מה אנחנו לא אזרחים שווים כמו שאר חלקי הארץ. מה הזילזול המטומטם הזה. מתאים להתנהלות לזה שמתיימר להיות ראש ממשלה בעתיד הקרוב. לא יקום ולא יהיה. ראשי הערים בקריות מתבקשים לפעול בדחיפות לשינוי החלטה אווילית זו.
- 1.עידן 14/05/2019 23:09הגב לתגובה זוזול, נקי, מהיר וחזק יותר
מותגי השנה - 2025מסכמים שנה: 6 המותגים שנסקו ב-2025
שישה מותגים, שישה תחומי פעילות, ומכנה משותף אחד: 2025 הייתה השנה שבה מי שהצליח לחבר בין מוצר נכון, קמפיינים מדוייקים ולבסס קשר עם הצרכנים, השיג הרבה יותר משורת הרווח - מי המותגים שהובילו השנה ומה האתגרים שעומדים להם בדרך?
כבכל שנה, יש מותגים שהשנה האירה להם פנים ושמה אותם במקום אחר לגמרי מנקודת הפתיחה. זה יכול להיות גורל הנסיבות וזה בפעמים אחרות תלוי יוזמה ותעוזה של המותגים עצמם. חלק עשו פריצת דרך של ממש וחלק פשוט בלטו יותר מהאחרים, בזכות רצף של מהלכים שיצרו עקביות ושיח ציבורי חיובי לאורך השנה.
זה לא תמיד מתבטא בתוצאות הכספיות, "מותג השנה" זה מכלול של פעולות שהארגון עשה שהצליחו למקם אותו בתודעה הצרכנית. מפעילויות שיווק, מהלכי קד"מ מדויקים וגם ובעיקר החלטות אסטרטגיות שהקפיצו את המותג
השנה היו עשרות מותגים שניסו לתפוס מקום מרכזי, אבל בסופו של דבר צריכים להכתיר מנצחים. ורק שישה מהם - כל אחד מתחום אחר - הצליחו להתברג בקטגוריית "מותגי-העל" מבחינתנו ב-2025.
אלו השישה ששיחקו בליגה של הגדולים:
לאומי
השנה שבה הבנק עבר את רף מאה מיליארד השקלים והפך למותג הדומיננטי בשוק הבנקאות.
2025 הייתה בראש ובראשונה השנה של בנק לאומי. הבנק נהיה לחברה הציבורית הגדולה בישראל וחצה לראשונה שווי שוק של 100 מיליארד שקל. התוצאות שלו בתשעת החודשים הראשונים של מציגות רווח של 7.7 מיליארד שקל ותשואה על ההון של 17%, נתון גבוה גם בהשוואה בינלאומית. בנוסף, חילק לאומי דיבידנד רבעוני של 2 מיליארד שקל, הגבוה שנרשם אי פעם בבנק בישראל.
- "נראה שיפור בדירוג האשראי ב-2026": הנתונים שמפתיעים את השווקים
- חברות הביטוח עוקפות את הבנקים בדירוג האשראי - האם זה שינוי תפיסתי?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אלא שמעבר למספרים, המותג לאומי עצמו גם הוא המריא. המנכ"ל חנן פרידמן והסמנכ"לית מיטל שירן הראל בנו אסטרטגיית שיווק רחבה שהציבה את הבנק בנקודת פתיחה ברורה מול המתחרים. גל תורן הפך לדמות כמעט משפחתית בפרסומות, עומר אדם העביר את המסרים, ולאומי היה פשוט בכל מקום. הבנק גם הציב את השירות בקדמת הבמה, בפרט מול מזרחי טפחות, עם פתיחת מוקדים 24 שעות ביממה וחשיפת הטלפונים הישירים של מנהלי הסניפים.
מילואימניקים. קרדיט: Xבנק ישראל מסביר שחוק הגיוס הוא חוק השתמטות
בנק ישראל מתייחס לחוק הגיוס. הדברים ברורים וידועים, אבל הבנק נותן לזה תוקף, שם מספרים ומסביר בלשון פשוטה שזה "חוק השתמטות" ולא חוק גיוס. גיוס חרדים יוריד את העלויות למשק. בבנק מסבירים כי העלות הכלכלית המשקית של חודש גיוס של איש מילואים (בן כ-30) הנה כ-38 אלף שקל. הרחבת הגיוס של גברים חרדים באופן משמעותי יכולה להפחית במידה רבה את הנטל הכלכלי המשקי והאישי הנובע מהשימוש הנרחב של הצבא באנשי מילואים.
על פי בנק ישראל, הגדלת מחזורי הגיוס השנתיים בכ-7,500 גברים חרדים, למשל, (שתתבטא בהוספת כ-20,000 חיילי חובה לאחר הבשלת התהליך), אשר תאפשר חיסכון ניכר בהיקף המילואים, תקטין את העלות המשקית השנתית בלפחות 9 מיליארדי ש"ח (0.4 אחוז תוצר). זה מאוד משמעותי, וצריך לזכור שפוטנציאל הגיוס הרבה יותר גדול.
"הצעת החוק שתכליתה להסדיר את נושא גיוסם של צעירים חרדים לצה"ל לוקה בחסר", מדגישה הנהלת בנק ישראל, "יעדי הגיוס שהיא קובעת נמוכים והתמריצים הכלכליים לגיוס שכלולים בה הם בעלי אפקטיביות נמוכה. חשוב לתקן את נוסח החוק באופן שיענה על צרכי הצבא ולשם כך יקבע תמריצים חיוביים ושליליים אפקטיביים.
"סוגיית גיוס הציבור החרדי מלווה את החברה הישראלית מזה עשורים רבים. במהלך עשורים אלה משקלה של החברה החרדית גדל מאוד, מאחוזים בודדים ליותר מעשרה אחוזים היום, ועל בסיס התפלגות האוכלוסייה בגילים 15-0 הוא צפוי לשלש את עצמו בעשורים הבאים. לאור העליה החדה בהיקף הנדרש של שירות במילואים מאז ה-7 באוקטובר 2023, הפכה סוגיית גיוס הגברים החרדים לנושא ביטחוני עם השלכות מקרו-כלכליות משמעותיות. על כן, אנו מוצאים לנכון להביא את התייחסותנו לסוגיה בעת הזאת.
- הרוויח במילואים מעל 40 אלף שקל בחודש והוא פושט רגל; האם תגמולי המילואים יעברו לנושים?
- סמוטריץ' מבטיח - אבל לא בטוח שיכול לקיים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"על פי אומדנים שגובשו בבנק ישראל, העלות הכלכלית המשקית המהוונת הנובעת מחודש גיוס של איש מילואים (בן כ-30) הינה כאמור כ-38 אלף ש"ח. 80% מסכום זה מבטאים את העלות הישירה והמיידית מאובדן התפוקה בעת שירות המילואים והיתרה את הפגיעה העתידית בגידול הפריון כתוצאה מהפסד ניסיון ו/או קידום בעבודה.
