סקר טים לחודש ספטמבר: פייסבוק מזנקת כלפי מעלה ולוח יד2 בירידה חדה
סקר TIM לחודש ספטמבר 2009 של חברת TNS טלסקר. הסקר מקיף את נתוני החשיפה השבועית לאתרי אינטרנט נבחרים בישראל כפי שעלו בסקר TIM. לאחר חודש אוגוסט שבו הרבה מהאתרים חוו ירידה, נראה כי בספטמבר ישנה חזרה לשגרה ולנתונים שהיו לפני כן.
חודש ספטמבר ידוע כחודש של חגים בו נשלחות בדרכים שונות ברכות לחג. על פי בדיקה מיוחדת עולה כי בספטמבר 2009, 81% מהגולשים שלחו או התכוונו לשלוח ברכת שנה טובה בדרך כלשהי. עוד עולה מהנתונים כי רשת האינטרנט והודעות ה-SMS הם שני אמצעי התקשורת הפופולאריים ביותר למשלוח ברכת שנה טובה. השימוש בכל אחד מאמצעים אלו מגיע לכ-50%. לעומת זאת שליחת ברכה באמצעות מכתב עם בול צויינה ע"י 13% בלבד. נשים שולחות ברכת שנה טובה בשיעורים גבוהים יותר בהשוואה לגברים.
שלושת האתרים המובילים, גוגל, וואלה ו-ynet שומרים על מקומם, כאשר הבולט מביניהם הוא ynet אשר זינק כלפי מעלה ל-63.5% שיעורי חשיפה נתון שלא זכה לא מזה זמן רב. אתר החיפוש גוגל עומד על 91% שיעורי חשיפה ואילו וואלה על 67.3% שיעורי חשיפה.
בקרב החשיפה השבועית לאתרים ממקומות עבודה חל שינוי משמעותי, גוגל עולה ל-80.3% מ- 77.9% בחודש אוגוסט. אתר ynet עולה ל-56.2% שיעורי חשיפה לאחר שבחודש קודם עמד על 50.4% שיעורי חשיפה. לעומתם אתר וואלה סופג ירידה החודש ועומד על 42.2% לאחר שבאוגוסט עמד על 45%.
פייסבוק ויו טיוב שוב מתחלפים ביניהם במקומות. אתר פייסבוק מזנק ל-57.2% שיעורי חשיפה
האתר החברתי 'פייסבוק' מזנק כלפי מעלה עם 57.2% שיעורי חשיפה כאשר באוגוסט עמד על51.7%. בכך יוצר האתר החברת פער משמעותי מאתר 'יו טיוב' שיורד החודש מהמקום ה-4 למקום ה-5 בדירוג עם 51.5% (נתון זה לחודש קודם).
השגרה חוזרת גם לתחרות בין נענע 10 למאקו, לאחר שבחודש אוגוסט עקף מאקו את נענע 10 החודש עולה שוב נענע למקום ה-6 בטבלה עם 28.3% שיעורי חשיפה. אתר מאקו בפער מזערי מנענע מדורג במקום ה-7 ועומד על 28.2 (בחוד אוגוסט עומד על 29.4% חשיפה). אתר הזכיינית 'רשת' ממשיך במגמת הירידה גם החודש ומדורג במקום ה-19 עם 11.8% (באוגוסט -13.7%).
לוח יד 2 נחלש ויורד מהמקום ה-6 באוגוסט, הישר למקום ה-8, הפרש של כ-6% ועומד על 24.3% כאשר באוגוסט עמד על נתון מרשים 30.3% חשיפה.
אתר מעריב, NRG, מדורג במקום ה-9 ושומר על יציבות בשיעורי החשיפה עם 23.9% חשיפה. אתר תפוז גם החודש שומר על המקום ה-11 וזוכה ל-21.9% שיעורי חשיפה עם חשיפה זהה לחודש יולי. במקום ה-10 מדורג אתר ההשוואות 'זאפ' אשר זוכה ביחס לחודש קודם של 3% ועמד על כ-21.9% שיעורי חשיפה.
האתרים הכלכליים נחלשים
אתר דה מרקר אשר היה מדורג בחודש אוגוסט במקום ה-15 יורד הישר למקום ה-17 עם הפרש ירידה של כ-3.4% בשיעורי החשיםה ועומד על 13.1%. בדומה לו, אתר 'גלובס' יורד מהמקום ה-18 למקום ה-20 עם הפרש ירידה של 3.4% שיעורי חשיפה ועומד על 11.3%.
בדירוג לחשיפה שבועית ממקומות העבודה 'גלובס' מדורג במקום ה-8 עם 13.5% שיעורי חשיפה, הפרש ירידה של 4.9% (לאחר שבאוגוסט דורג במקום ה-7 עם 18.4% עלייה). אתר 'דה מרקר' שומר גם החודש על המקום ה-10 עם 12.5% שיעורי חשיפה, זהו הפרש ירידה של 4.1% ביחס לחודש קודם (16.6%).
ירידות באתרי הספורט
אתר ONE עובר מהמקום ה-15 למקום ה-16 עם 13.6% שיעורי חשיפה כאשר בחודש קודם עמד על 15.2% חשיפה. אתר ספורט 5 לאחר שזינק באוגוסט כלפי מעלה ב-28% מהמקום ה-21 למקום ה-17 ועמד על 14.9%, בספטמבר זכה האתר ל-12.3% בלבד.
**הסקר אוגוסט 2009, הינו המדידה ה- 43 של סקר TIM והוא נערך בקרב מדגם של כ-800 משתמשי אינטרנט (פרטים, גילאי 13+), בפיזור ארצי ומייצג באוכלוסייה היהודית בישראל.