ארקיע מגישה עתירה כנגד אל על וחושפת: "בכיר באל על איים עלינו שיפגע בנו בבטן הרכה"
החלטת שר התחבורה לפני כחודש, לאפשר לחברת התעופה 'אל על' להכנס לקו אילת ממשיכה להסעיר את שוק התעופה ובעיקר את 'ישראייר' ו'ארקיע' אשר מנהלות מזה שנים את הקו לאילת.
רק בתחילת השבוע חברת התעופה 'ישראייר' עתרה לבג"צ בדרישה לביטול החלטת שר התחבורה לאפשר ל'אל על' לטוס לאילת, "ההחלטה התקבלה בחטף וללא בחינה יסודית", נמסר מישראייר. היום (ד') מצטרפת אליה גם חברת ארקיע ועתרה היום לבית המשפט הגבוה לצדק בדרישה לבטל את החלטת שר התחבורה להתיר לאל על להטיס נוסעים ישראלים לאילת.
לכתבה: ישראייר יוצאת במלחמה כנגד אל על: עתרה לבג"צ בדרישה לביטול אישור קו אילת
ארקיע מבקשת כי "בית המשפט הגבוה לצדק יורה מיידית על ביטול ההחלטה לא רק בהיותה בלתי חוקית בעליל, אלא גם בגלל התוצאה המעוותת שלפיה יוכל מונופול אל על להשתלט אף על הקו לאילת בעוד ארקיע חסומה מלטוס ל-99% מיעדי אל על".
בעתירה מפרטת ארקיע את משמעות ההחלטה שסופה השתלטות של אל על אף על הקו לאילת, אשר לטענתם, "השתלטות זו לא תביא כל תועלת לצרכן הישראלי ולעיר אילת. ארקיע מדגישה בעתירתה את העובדה שלאל על ממילא מותר להטיס תיירים לאילת ככל שתחפוץ, ולפיכך ברור כי כל כוונתה להשתלט אף על שוק התעופה הפנים ארצי, ולא להוסיף ולו תייר אחד, לישראל ולאילת".
ארקיע חושפת בעתירתה כי "גורם בכיר באל על אף איים עליה לאחרונה, כי אם ארקיע לא תחדל מטיסותיה לפריס, אל על תפגע בארקיע בבטנה הרכה - באילת".
ארקיע מפרטת בעתירתה, באמצעות ב"כ עו"ד משה לשם, עו"ד אבנר (נרי) ירקוני ועו"ד דרור שטרום, השתלשלות דברים תמוהה וחריגה ביותר עובר למתן אישור שר התחבורה, ובין היתר, היעדר פרסום מכרז, אי קיום חובת היוועצות, סתירות פנימיות בדיווחי רשות התעופה ואי קיום שימוע של ממש, אלא תחתיו סוג של מפגש שהיה כשלעצמו פארסה הגובלת בציניות, בהתקיימו כשבוע לאחר פרסום החלטת שר התחבורה.
עוד חושפת ארקיע, כי ימים ספורים קודם להחלטת שר התחבורה כתב מנהל רשות התעופה למנכ"ל אל על:"מתן הרישיון עלול לערער את יציבותן של שתי החברות בעלות הרישיון להפעלת הטיסות, ישראייר וארקיע, ולפגוע בשירות לנוסע.. והחברות הללו עדיין מקיימות פעילות מצומצמת בלבד בתחום הבינלאומי, שבו ממשיכה אל על לשלוט. כתוצאה מכך נותרה פעילות הטיסות המקומיות פעילותן העיקרית והבסיס לקיומן של ארקיע וישראייר".
ארקיע מציינת בעתירתה בזהירות, כי "לא ברור בדיוק מה ו/או מי הביא למהפך דרמטי שכזה, של 180 מעלות, בתוך ימים ספורים בעמדת הגוף האמור להיות יועצו המקצועי האובייקטיבי של שר התחבורה, שעמדתו הבסיסית (כמו של כל שרי התחבורה וקודמיו לדורותיהם) תמכה באופן פרדוקסאלי, בעמדת ארקיע דווקא".
תגובת אל על: "אל על מתייחסת בביטול לניסיונות ההכפשה של ארקיע. הדיון צריך להתקיים בין החברות למשרד התחבורה ולהתמקד בשאלה מה טוב לתיירות באילת, מה טוב לצרכן הישראלי, מה ישפר את רמת המחירים והשירות ומה יביא יותר תיירים לאילת".