וואלה ממשיכה לצמוח: הרווח הנקי ברבעון הסתכם בכ- 4.5 מ' שקל גידול של 4%
פורטל האינטרנט 'וואלה' מדווח על תוצאותיו הכספיות לרבעון השני של שנת 2009. המצביעות על המשך מגמת צמיחה ושיפור בתוצאותיה העסקיות בכל הפרמטרים הכספיים.
במהלך השנתיים האחרונות נמצאת וואלה בתהליך של רכישה ושיתופי פעולה גדולים, זאת בנוסף להשקעה בתחום הרשתות החברתיות, כאשר הגדילה לפני כ-3 חודשים את אחזקותיה במקושרים לכ-70%, רכשה כ-36% תמורת 4.5 מ' שקל. בנוסף לכך, הקימה וואלה את 'וואלה! jobs', בשותפות עם חברת רדמץ' לאחר שרכשה 50% ממיזם msn jobs.
בתחום הסחר האלקטרוני, החלה בדצמבר 'וואלה! שופס' לנהל ולהפעיל את נענע שופס. לוואלה מיזם עם yes, להכנסת תכני פרסום בקטעי וידאו וכמו כן הסכם גם עם מפעילת תוכנת המסרים המיידיים icq.
בנוסף, לפני כחודש וואלה פלשה גם לתחום הלוחות ויצאה בשת"פ עם אתר יד 2 כאשר במסגרת ההסכם, לוח יד 2 יקודם מעמוד הבית של וואלה וממשקי החיפוש של יד2 ישולבו במגוון ערוצי תוכן מרכזיים בהם רכב, עסקים ו- TECH. ממשקים נוספים יאפשרו גישה ללוחות יד2 בתחום יד שנייה.
ברבעון השני של 2009, על פי נתוני וואלה עלה מספר הגולשים החודשי ועמד על מעל 5 מיליון איש. על פי סקר TIM האחרון עולה כי וואלה זוכה ל-67.5% שיעורי חשיפהו בקרב החשיפה השבועית לאתרים ממקומות עבודה ועומד האתר על 47.5% חשיפה.
רווח נקי עלייה של 4% וברווח התפעולי גידול של 12%
הכנסות הרבעון השני לשנת 2009, במונחי נטו לאחר קיזוז עמלות המשולמות למשרדי הפרסום, הסתכמו בכ- 31.2 מיליון שקל לעומת כ- 27.8 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2008, גידול של כ- 12%; הרווח הגולמי הסתכם בכ- 17.1 מיליון שקל לעומת כ- 15.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ- 12%; הרווח התפעולי ברבעון הסתכם בכ- 6.3 מיליון שקל לעומת 5.7 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2008 , גידול של כ- 11%; הרווח הנקי ברבעון הסתכם בכ- 4.5 מיליון שקל לעומת כ- 4.3 מיליון שקל ברבעון המקביל, המהווה גידול של 4%; ה- EBITDA הסתכם בכ- 8.3 מיליון שקל לעומת כ- 7.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול של 9%.
גידול בהזמנות הפרסום צבר הזמנות ממפרסמים (במונחי נטו לאחר קיזוז עמלות) עלה בכ-11% מהרבעון הקודם ל- 23.8 מיליון שקל נכון ל-30 ליוני 2009. בוואלה מסבירים עלייה זו בעיקר בשל גידול בהזמנות הפרסום שנחתמו במהלך התקופה ויוכרו כהכנסות במהלך הרבעונים הבאים. בנוסף, תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון השני עומד על כ- 5.8 מיליון שקל. ביוני 2009 חילקה וואלה דיבידנד במזומן לבעלי המניות בסכום כולל של 15 מיליון שקל.
הכנסות החציון הראשון לשנת 2009 הסתכמו בכ- 61.4 מיליון שקל לעומת כ- 52.4 מיליון שקל בחציון המקביל בשנת 2008, גידול של כ- 17%; הרווח הגולמי הסתכם בכ- 34.3 מיליון שקל לעומת כ- 29.2 מיליון שקל בחציון המקביל אשתקד, גידול של כ- 17%; הרווח התפעולי בחציון הסתכם בכ- 13.1 מיליון שקל לעומת כ- 10.4 מיליון שקל בחציון המקביל בשנת 2008, גידול של כ- 27%; הרווח הנקי בחציון הסתכם בכ- 10 מיליון שקל לעומת כ- 7.7 מיליון ₪ בחציון המקביל, גידול של 30%; ה- EBITDA הסתכם בכ-17.1 מיליון שקל לעומת כ- 14.1 מיליון שקל בחציון המקביל אשתקד, גידול של 22%.
לדברי אילן ישועה, מנכ"ל וואלה, "במקביל לחיזוק תחומי הליבה - הכנסות מפרסום ומסחר אלקטרוני, החברה פועלת בכל תחומי הצמיחה המהותיים באינטרנט. חשוב לציין במיוחד את תחום הוידאו - שיתוף הפעולה עם yes, כמו גם אגרגצייה של תכני וידאו מגופי תוכן אחרים". עוד מציין ישועה כי "בחודשים האחרונים חלה פריצה משמעותית בהיקף הביקוש לפרסום בוידאו באינטרנט מצד מפרסמים ומשרדי פרסום, כך שכל שטחי הפרסום בוידאו באתר מכורים מראש לתקופות ארוכות".
ישועה התייחס בדבריו לרכישת 70% מהרשת החברתית מקושרים ואמר, " אנו עסוקים באינטגרציה ויצרת סינרגיזם מירבי בין 2 החברות. הרכישה כבר תורמת לשימור המובילות של וואלה בטרפיק וכן מאפשרת לנו להציע למפרסמים פורטפוליו מגוון של אמצעי פרסום מפולחים".
בעלי המניות העיקריים בחברה הם קבוצתה הארץ, המחזיקה 32.6% מהמניות, ובזק בינלאומי המחזיקה 34.2%. יש לציין כי קבוצת הארץ, בראשות עמוס שוקן, מעוניינת למכור את חלקה.